Vårkänslor

Måndagar.... Då får man va sliten. En är ju inte van å gå upp innan fan själv fått på sig tofflorna,
så jag däcka efter jag käkat där runt kl fem och vaknade av mobilen kl sju. Sen blev det lite tv-mys
men nu har jag krypit ner under täcket och ska sova.
Min dag har iallafall vart helt strålande, det gillar vi.
Fick världens vårkänslor när jag sprang runt i Braviken i förmiddags, solen sken, det var alldeles lagom
varmt i luften, jag struntade i jackan, det var lerigt till en förbannelse, men på asfalten var det lite blött men torrt i hjulspåren, preeeecis som på våren. Åh! :') Inbillade mig att det var mars/april och vi var på väg mot ljusare tider
och sommar.

Btw, vad hände igår? Hade sjukt många besökare, dubbelt så många som i vanliga fall.
Fick nästan en liten chock när jag såg statistiken..
Men det är ju kul!

Nä, nu säger jag godnatt.



Svar på kommentar


Hehe, alltså jag vill inte bara "skaffa nån kille" för att ha nån att mysa med.
Jag är en sån som klarar mig utmärkt själv, jag trivs
med att vara ensam och ja.. jag väntar på den rätta! ;) Skulle aldrig "nöja" mig med någon,
utan ska jag bli tillsammans med någon då ska det kännas 100 % rätt!
Och när han dyker upp, ja då är väl det skitbra! Men jag tror inte jag skulle
jobba mindre för det, jag jobbar ju för jag tycker det är kul, inte för att jag
inte har nån där hemma som väntar på mig! :)


Skulle vilja se den kille som lyckas konkurrera ut denhär pärlan! ;)
Haha!





Vem kan slå Filip och Fredrik

Fyfan va ont jag har i en stortå! Och när jag tittar på den är den helt sne. :o
Nu skulle jag gå och hämta ett glas cola och jag får liksom gå på hälen på den foten,
annars vill jag bara skrika. Så ont gör det.
Hahaha, det roliga är att jag vet inte ens vad jag gjort.
Har vart och bytt två däck på vagnen, men när jag åkte därifrån var fötterna så kalla
så dom var BLÅ när jag kom hem och duschade. Och det är nu när dom tinade upp som
smärtan kom.. Aja, får väl hoppas det gått över till imörebitti.

Ikväll ska jag bara mysa i soffan till Vem kan slå Filip och Fredrik.
Dom två är lite av mina favoritpersoner i tv. Älskar allt dom gör.
T ex Grattis Världen. Hur kul var inte det programmet?








We found love


Idag är det söööndag och imöre är det måndag igen! ;)

Försvinner in i Simsvärlden igen

A'hoooj!
Sliter mig lite från mitt spelande för att säga hej till er.
Spelade hela kvällen igår, och sitter och spelar nu.
Men tidigare idag har vi vart till Åsby Hem & Trädgård och kikat runt.
Dom hade ställt fram julsakerna redan och spelade julmusik, mysigt! :)
Fick med mig lite smått och gott hem. En sak kan jag visa er när jag satt upp
det på väggen i lägenheten sen, för den har lastbilar att göra.. Hihi.

Hoppas ni har en fin helg iallafall! Ta hand om er.
Tjaoo


Min fina häst Soulsweeper. ;)


Jag och Soulsweeper!
Hihi.
Nä, nu försvinner jag in i Simsvärlden igen.
Men lär göra en paus senare ikväll igen, för då ska jag och en kompis
ut och åka i hans nya bil! En subba WRX har han gått å köpt. Fina bilar det!
När jag var mindre var jag helt besatt av Subaru. Ville ha en Subaru Impreza
WRX STi Petter Solberg Edition- 06:ans modell och Petter var min idol. Haha.

Vad har ni för bilar föresten?

The Sims 3 Husdjur

När jag såg att detta hade kommit satte jag mig i min volvo och åkte tio mil,
bara för att köpa det! Haha..

Så nu vet ni vad jag ska göra ikväll!
Vad ska ni göra ikväll/helgen då?


Hemma mä halmen

Då tar även jag kväller och helg!
Har liite svårt att slita mig från min fina larre såhär på torsdagsnatta
när jag vet att jag inte får träffa honom på ett par dar. ;)
Men vi skifta 05.15 så då fick det räcka för denna vecka.

Aja, nu ska jag hänga med Ross, Rachel, Joey, Chandler, Monica och Phoebe
tills jag somnar. Va kul vi ska ha! :D

Godnatt!

Godnatt

Klockan är 03.20 och jag sitter i Skbg och väntar ut rasten. Har precis lastat lite flis! Funderar på om jag ska parkera med lass eller jobba en stund till.. Fast tror jag kör på alternativ nummer två! ;) Ni får en liten bild på min snygging också!

You're the closest to heaven that i ever been, and i don't wanna go home right now!


Wanna dance with somebody like you

Godmorgon! ;)
Tog sovmorgon till kl ett idag, det var skööönt.
Nu pysslar jag lite här hemma, sånt som måste göras vettni.
Parkade nog runt fyra imorse, var en roligt natt med många mil.
Dock var det kolmörkt och regnet vräkte ner i stort sett heeela natten, men var kul ändå! :)
Haha, men sen så satt jag en stund och försökte byta pappersrulle i färdskrivaren,
försökte på alla möjliga sätt men när jag nästan fick slut på tålamod och gjorde på ett sätt
som jag trodde var helt fel och alldeles för enkelt, jo men då funka det fiint! ;)
Hahah, man ska då allltid krångla till allt.


Laxtjärn by night.

Bridgestone

Jag spenderade natten hemma hos föräldrarna på laandet, och när jag vaknade imorse
tog jag en liten tur med crossen bland höstlöven. Mysigt.
Sen bytte jag och pappa däck på min bil. :) Så nu får snön komma!
Eller nja, den kan vänta te vi fått på snödäck på larren också..

Men nu ska jag åka och jobba!




Djävulens påhitt

Jag är liiiiite småirriterad just nu faktiskt.
Efter jobbet hade jag tänkt städa, handla och tvätta. Var verkligen astaggad på det!
Jo tjena, när jag passerade Järleinfarten och alltså nästan var hemma kändes det som nån
tog båda sina händer och gör "tusen nålar" med mina inre organ, så att sägaaa..
Haha, mensvärk är djävulens påhitt!!
Så jag fick helt enkelt slå ikull mig på soffan när jag kom hem och trycka i mig en värktablett,
så låg jag där och kallsvettades tills för en halvtimme sen, nu har det blivit liite bättre faktiskt. :)
Men är faktiskt sjukt otaggad för att göra dom där sakerna jag rabblade upp.
Det är nu, när man mår såhär, man ska ha en karl att skicka iväg till affären som kan köpa massa gott åt mig
medans jag ligger här och mår dåligt! ;)
Näääärå.






I Kvarntorp

Liten uppdatering bara, medans jag väntar på att bli lossad här i Kvarntorp! Jag lever, men det har vart en hård helg så jag har inte suttit nå alls vid datorn. Igår var jag fan mer död än levande, mådde väl som en förtjäna antar jag. ;) Men nu är vi fit fot fight igen och kör pappersrullar för fulla segel. Hörs sen igen! Föresten, vad har ni gjort i helgen? :)


Kurs

Nu ska jag snart iväg på kurs med jobbet! ;)
Kan bli spännande.
Hoppas dom har mycket kaffe där.. Hih.

Tja

Torsdag

Nu är det snart dags för jobb igen.
Ska hälla upp kaffet i termosen och börja byta om snart.
Var ner till Rejmes för en stund sen och hälsade på min gamla klasskompis
Chrille som var i Lindesberg med sin lastbil. :)
Inte sett honom sen vi sluta skolan typ, så det var skitkul att träffa honom igen!


Haha, här är vi! ;)
Ojoj, känns som det var så längesen vi gick i skolan nu.
Alla "pluggkvällar" vi hade som bara slutade i massa tok,
t. ex klippa Karlsson på taket frilla på Fredrik, åka till Ängsö slott på spökäventyr osv..
Och bara det att bo i studentkorridor... Haha. Mina och Linkan's matlagningskvällar.
Katastof för det mesta! Hahah. Skrattade konstant medans vi lagade mat.
Näe, saknar inte att bo i studentkorridor så och saknar egentligen inte skolan heller, eftersom
det är 100 ggr roligare att jobba och ha egen lägenhet men jag saknar mina klasskompisar
och gemenskapen vi hade då! :)

Aja, nu är det dags att röra på sig!
Ha en bra kväll, och kör försiktigt om ni ska ut och åka.
Dom varnar för minusgrader ikväll med och då lär det bli halkigt ikväll för här spöregnade det när jag var ut sist.

Häjhäj

Vilse i skogen

.. "vandrar han omkring, han vandrar omkring och han hittar ingenting, han lever på kottar, stenar och bär, han hittar inte hem och han vet inte vart han äär!" Haha, den där Markoolio! ;) Vad gör ni ikväll då? Jag har rast nu jag, utanför värmeverket i Västerås. Sen blir det åka och lasta lite granflis är det tänkt.


Rast

Här sitter jag och trycker i mig chocolate chip cookies och dricker vaniljyoghurt! Någon som ser vart jag är? ;)


When nothing goes right, go left

Promenad med finnspetsen i regnrusket, ätit mat och kollat repriserna på Ensam mamma söker och Det okända
är vad jag har hunnit med idag. Nu ska det kokas kaffe och borstas hår så jag är redo när han ringer sen. :)

Har ni lika tråkigt väder som jag har?
Fy, hösten är underbar när solen lyser, himlen är blå, och
alla löven har så fina fäger. Men när det spöregnar, blåser och
är grått överallt...? Inte lika underbart.


All my life i've been good, but now..

Tjolahopp tjolaheej.
Ska dricka upp mitt colaglas, åka till Hemköp och sen är förhoppningsvis min kära BRT klar.
Han är nämligen inne på service idag! Var dit nyss men då var han inte riktigt klar än.
Jag skäms lite förtillfället också, det är stopp i ledningarna i huset så vi får absolut inte använda vattnet.
Och så ringde min hyresvärd nyss och berättade att dom funnit orsaken; Tamponger!
Så nu blir det pådrag med slamsugare och så måste dom kanske även gräva för att komma åt ledningar,
och byta golv hos grannen i källaren, för där var det översvämning..

Så jag får helt enkelt flytta hem några dagar.

Aja, nu ska jag dra mig..


Jag och bästisen igår! ;)
PS. Hur snygg är inte flaggan?

Trött tjej

Jag säger då det. La mig på soffan direkt efter jobbet idag, kl var kanske 20.00 eller nå sånt.
Skulle bara vila lite, men vaknade nyss! Man blir så himla rädd, första jag tänkte var; Heeelvete, jag borde ju jobba vid den här tiden! Men sen kom jag på att vi har bytt skift så jag ska jobba natt i veckan så. :) Tur det då. Så nu fick jag tassa ner i tvättstugan och hänga upp min tvätt som jag också kasta in tidigare ikväll.
Känner mig himla pigg faktiskt, men har ju sovit fler timmar nu än vad jag brukar göra.
Men jag ska nog krypa ner i sängen och sova några timmar till, bara för jag kan liksom! ;)

Godnatt då.


Jag vill bara gå heeeem med dig

Wei, nu har jag vart hos Svempa och bränt två nya skivor, blir det kul på jobbet imöre! ;)
Och så blir jag alltid så osocial när jag har massa ny musik, vill hellre sitta och poppa för mig själv
än tala i telefon.. Hihi. (a)

(Btw, så menade jag i förra inlägget att det var 30 spännband sammanlagt på båda ekipagen.
Hade inte 30 på min bil bara. 6 på bilen och 9 på vagnen per ekipage.
Det var det som behövdes för att allt skulle sitta fast.)

Jaja, nu ska jag skratta mig till sömns tillsammans med gänget i Vänner!
Klockan ringer 04.30, wey.
Godnatt på er!




Från och med du

Godmorgon på er! :)
Jag sitter här och tittar på Idolreprisen (Bara för Magnus Uggla är med, annars tittar jag inte på Idol ;)
och dricker lite kaffe. Hoppas på att kunna tvätta lite, eller (mycket!), om en stund. Kläder då, inte lastbilen, heh.

Morgonen bjöd på lite arbete, vilket såklart var skoj! :)

Mössan åkte dock på, för det var svinkallt ute..

Åkte och lossade två lass bakaxlar, dels min bil och sen en annan också.


Pärlan lastad med bakaxlar till Volvolastbilar.
Kul att få testa på styckegodsbranschen också. ;)


Dock blir det ju spännband till en förbannelse, var nog ett 30tal till
båda lastbilarna iallafall. Kan man få träningsvärk i händerna eller!? ;)
Isf lär jag få det efter att ha rullat ihop alla.. Hahah.

Haha, och igår direkt efter jobbet åkte jag hem och hälsade på familjen.
Käkade mat och sen skulle jag lägga mig på soffan en stund,
vaknade av att mamma väckte mig 00.45 på natta! Hahaha..
Då sa hon att ho försökt väcka mig flera ggr under kvällen men jag
lär ha vart helt borta för det har jag inge minnen av..
Antar jag behövde min skönhetssömn. :))

Nä, nu ska jag se om tvättmaskin är leeedig.
Ha en bra lördag hörrni!

Det var samma dag som brandstation brann ner

Nu säger jag godnatt.
Är sjukt sliten, längtar bara att få krypa ner under täcket!
Sov en stund när jag kom hem också, men så fick jag nå ryck och började storstäda.
Jag dammande, dammsög, torka golvena och bäddade rent i sängen.
Så nu ska det bli ännu härligare att få lägga sig. :)

Imöre är det fredag, sjukt vad veckorna går fort.
Min dag imöre är väl planerad som så att först ska jag köra flis te Frövi.
Sen bark till Norrköping. Sen stamvedsflis från Kvarntorp till Vingåker.
Sen till Ramsberg och parkera pärlan och göra han klar för helgen, fylla hydraulolja,
smörja osv.. På söndag skulle jag vilja tvätta! ;)

Nä, sov gott med er!


Snart så..

Brunett eller blondin?

Dags för ett besök hos frissan vilken dag som helst tror jag.
Måste göra nåt åt kalufsen..
Dock har jag lite beslutångest VAD jag ska göra.
Klippa är uteslutet, jag ska ha långt hår.
Men färgen kan man ju diskutera om..
Har ju haft lite olika genom åren;


Svart.


Mörkbrun.


Ljusbrun, med slingor.


Blond.

Vad tycker ni?

Godkväll

Jahapp, ringde nyss och väckte Nille_pille2, han skulle komma hit efter sitt jobb, blev nästan lite worried eftersom han aldrig kom, så jag ringde. Det roligaste är alltid att höra en person man väckers tonfall, dom ska låta överdrivet pigga som om dom inte alls sov, men hela rösten skriker bara; sööööömn..
Men nu sitter han iallafall i sin lilla mishibishi och är på väg hitåt.

Nu är han snart här så ska väl gå ut!

Sanning


Girls just wanna have fun

Idag är en bra dag! :) Humöret är på topp, och allt känns bara så himla bra!
Älskar sånahär dagar då man bara sitter och sjunger i lastbin, skrattar med jobbarkompisar
på telefonen och ingenting kan liksom få en på dåligt humör..


Hahah, denhär bilden fick mig att tänka på när man maler köttfärs.
Hur det pressas fram igenom hålen! ;) Skyller på att det är älgjaktstider nu,
och det är därför min fantasi skenar lite åt kött-hållet.......
Var lite lerigt i Norrköping imorse, hade med mig ca 450 kg lera som satt mellan
däcken och vid ramen ut sen.

Aja, ikväll är det dom ensamma mammorna och spökena i det Okända som gäller!
Taggad till tusen! ;)
Hörs kanske igen sen om jag kommer på något vettigt jag vill dela med mig av!
Hahah, som om det jag skrev i detta inlägg var vettgt, men jajajaa..
Ha en bra kväll om inte annat! :D


Look a like

Nu sitter jag här med en skön ansiktsmask och mosar i mig kladdkaka (tack AnnaLind! hihi) och tittar på SATC 2.
Snart läggdags! Tror jag ställer klockan på 02.45. Hääärrligt! Var ner till larren tidigare ikväll och ställde värmaren,
så hytten är varm och gosig när jag kommer! :D
Nä, ska ta mig en bit kladdis te innan det är dags att skölja bort masken.

BTW, visst är vi lika!!?!




Söndag..

Dagens to-do lista.

  • Åka hem till Lindesberg.
  • Åka till Lillån och storhandla.
  • Tvätta..
  • Storstäda!
  • Ta-hand-om-mig-själv-kväll. Ansiktsmask, hårinpackning, måla naglarna osv..
  • Sängen tidigt, så en är pigg och gla' på jobbet imörebitti, ska troligtvis jobba dag i veckan med.

Lär sätta fart!
HOJ.

Då var det helg igen

Jag är slut som människa idag tror jag minsann. Hehe. Så jäklars trött!
Men det har vart en toppendag, med många mil!
Har "kompiskört" med en annan på jobbet hela dagen, och det är ju roligt att man kan ha sällis ibland! :)


I Insjön imorse.


Rastar på skogen någonstans mellan Vansbro och Lesjöfors.
Påväg till Skoghall!

Nä, nu ska jag sova. Klockan är ställd på 02.00 för imöre är det jobb igen!
Godnatt!

Den stora matresan

Nä, om man skulle ta och hoppa in i duschen och sen dyka ner i sängen.
Klockan ringer 03.00 imörebitti och då styr vi mot Dalarna och självaste Bergqvist Insjön.

Kollade på Den stora matresan med Per Morberg nyss och han är ju i Fäääääärna! Grymt!
Om alla ni som inte känner mig sett programmet, så kan jag ju säga att på den herrgården har jag helgjobbat under den tiden jag pluggade till lastbilschaffis och så. ;)

Blir ju passande med en bild på mig från när jag stod i disken under Färna Julmarknad år 2009..


Nä, GODNATT!


Just det

  • Never be afraid to try something new.
    Remember, amateurs built the ark.
    Professionals built the Titanic.


  • I'm always doing that which I cannot do,
    in order that I may learn how to do it.
Två ganska tänkvärda citat, visst då!? :)
Jag tycker en av dom bästa känslorna är när man gjort något man inte trodde man skulle klara av.
Jag tänker som så att, allt går på något sätt. Bara man använder huvudet och tänker till.
Om man är lite nervös innan så tänker jag alltid att; Fan va stolt jag ska vara över mig själv om jag
klarar detta nu, då är jag grym. Haha! Och det går alltid bra, och känslan efteråt är så härlig!
Man höjer självförtroendet väldigt mycket. Man vill ju inte bara göra sådant som känns tryggt och man kan,
hur ska man då komma vidare och lära sig nå nytt, och framförallt, bli mer erfaren? ;)
Jag älskar utmaningar!


Pappersmassa

Tja! Blev ingen uppdatering igår eftersom jag hade fullt upp hela dagen och hela kvällen och sen stupade jag i säng klockan halv tio och somna på direkten! :) Men idag är jag i pappersmassabranschen igen så då tänkte jag bara säga HEJ medans jag blir lossad här vid fabriken! ;) Första lasset inkört, bara sju kvar nu då! Hihi! Regnar gör det också idag, sjukt trist väder. Började dagen med att spilla kaffe över hela mig också, kul start på dagen... Haha! Hoppas resten av dagen blir bättre! Aja, jag och BRT säger godmorgon iallafall och önskar er en fin dag!


The Sims

Tjabba!
Nu ska jag fortsätta å skapa familjer och bygga värstinghus i THE SIMS.
Håller på å bygger upp ett helt kvarter från grunden.. ;) Inte bra, när jag kommer in i en Simsperiod
blir jag som besatt, tänker Sims, drömmer om Sims och börjar i stort sett prata Simsspråket.

Hörs imöre igen! ;) Hihi.



(Bilderna är dock tagna från Google)

Det blir en sommar i Sverige med diiiiiig

Idag fick jag äntligen träffa finnspetsen igen, och det var ett kärt återseende.
(Iallafall från min sida....) Hon verkade inte ha saknat mig överdrivet mycket om man säger så! Haha..

Idag körde jag pappersmassa på jobbet och då lastar man inte själv så då har man lite tid att göra annat på medans dom lastar.
Så jag tvättade hytten! Hihi, blev så fint så! ;)
Och nu har jag precis duschat och sitter med ett glas cola och tittar på Ensam mamma söker.
Snart är det Det okäända, wei.


Geggamojja. Hehe.

If i was a dinosaurie, i would be a awesomesaurus

Idag tog vi en sväng till Kopparberg och kollade in marknaden..
Vet inte om det är jag som blitt större, eller marknaden mindre, men jag tycker det
var mycket större förut? Då kunde man gå en hel dag och kika, nu gick vi igenom det på ett par timmar.
Aja, sen fikade vi med mormor och morfar innan hemfärd. :) Mysigt!

Sen drog jag till Linde och bytte om och sen drog jag till Ramsberg för att ta hand om min lille lastbil.
Har tvättat hela honom med högtryckstvätten. Förutom en liten incident med tvättmedel/avfettningsgrejen, som råkade spruta mot mitt ansikte istället för släpet (var inte asskönt i ögonen om man säger så), gick allt bra.

Åkte till Skbg och lasta upp fliiiis te imörebitti efter tvätten, sen drog jag hem och käka osv och nu har jag krypit ner under täcket och ska snart sova.
I fredags städade jag ju hytten också, very noggrant, dammsög i varje vrå och dammade bort varje dammkorn, skakade varje matta och madrassen i sängen osv så nu är han så underbart ren och fin. Inte för han va så skitig innan heller men, lite bättre blev det väl alltid. ;)
Det är det bästa att komma till en både nystädad och nytvättad lastbil på måndagmorgonen.

Har ni haft en bra helg? Det har jag verkligen haft, massa shopping och myspys! Bästa!
Aja, godnatt! :)

Hemma är där dom du älskar bor


Mitt rum här hemma. :) Den bruna pallen brevid sängen står
bara där tillfälligt när jag har datorn på den..


Mamma och pappas sovrum.


Hallen.

 


Vardagsrummet.


Köket.


Badrummet.

Världens finaste, och hemtrevligaste hem!
Min mamma är bäst på att inreda. ♥


Predator's Djärva ♥

Nu har finnspetsen varit uppi Norrland i typ tre veckor och jagat och jag börjar bli galen av saknad! ;)
Det är sjukt tomt här hemma utan henne..



"För idaaag e' de jaag som e KUUUNG.." Haha, tänker på Lejonkungen
och lilla Simba när jag ser denhär bilden..














Hehe, blev mest valpbilder men hon är ju så sjukt jäkla söt!!
Håller ni inte med mig va!? ;)

RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!