I Yxhult

BRT står och surar i ett hörn..
Haha, nejdåå. Ser bara så ut! ;) Han är glad och jag mä.
Idag har det vart riktigt härligt väder, vårkänslorna bara spritter i kroppen!
Menar.. NIO grader varmt, torra fina vägar, solsken.. Är det 30 november eller 30 mars egentligen? ;)

Drömmen om en..

.. egen hund. :)
Jag längtar bara mer och mer efter en egen hund. En liten kompis att få rå om,
skämma bort, alltid ha nära och få ta ansvar för.


Okej, vänta måste bara avbryta och säga att det kom värsta konstiga ljudet från mitt sovrumsfönster nyss! ;o Vad i helskotta var det!?! Alltså utanför.. Smällde massa gånger på ett konstigt sätt.

Aja, vilken hundras jag vill ha är redan bestämt sedan länge. Jag vill ha en jämthund. Och en hane ska det vara.
Självklart vet jag att det är en jakthund och han måste få jaga för att må bra. Men min pappa har redan sagt att när den tiden är inne så jag kan skaffa en hund, då ska han jaga med den under jaktsäsongen. ;)

En jämthund är bra också på det sättet att det skulle gå ihop med mitt jobb och dom arbetstider jag har.
Dom mår bara bra av frisk luft och när jag bor i mitt fina hus på landet sen, ska jag bygga en stooor och fin hundgård, med en lyxig och fin hundkoja till, så han kan gå in och ut som han vill. Då klarar han sig själv medans jag jobbar.

Åh, jag vill bara ha en nu, men jag vet ju själv innerst inne att det aldrig går nu när jag bor som jag gör.

Men visst är dom underbara?





Alla bilder har jag tagit från Google. Hoppas inte jag tagit någons
"privata" bild, då får ni säga till så tar jag bort den direkt. :)

Har ni någon hund och vilken ras isånnafall?

I like hugs, i like kisses, but what i really love is help with the dishes

Ikväll är det tvättstugan som gäller.
Åh, älskar lukten av sköljmedel som sprider sig i hela lägenheten när dom rena kläderna hängs upp för att torka. :)

Annars har jag inte gjort nå speciellt efter jobbet idag. Lagat mat, ätit upp maten, diskat efter maten..
Nu sitter jag och slötittar på SATC och dricker cola, som vanligt. Heheh. Inte så spännande med andra ord.

På lördag åker jag, min mamma och min syster till Ullared! Ska bli himla roligt. Hoppas att det inte är så satans mycket folk bara. Inne i den affären glömmer människor heelt vad folkvett och hyfs är alltså. Gäller att vässa armbågarna, ta ett djupt andetag och så är det bara å kööra. Mosa sig fram med den gigantiska kundvagnen (vanligaste skadan inne på Gekås är ju faktiskt hälskador, folk kör på riktigt över folk om det så krävs för att komma fram..) och försöka hinna stoppa ner varan man tittar på i kundvagnen innan nån bitsk liten tant kommer och rycker den ur händerna på en. Ja, herregud, dom skulle kunna ha "I krig och inne på Ullared är allt tillåtet" som sin slogan. Eller varför inte; "And the rules are.. Theeere are noo rules!!" i äkta UFC-anda.
Men ändå, det är värt det för det är en riktigt bra affär! Love it! ;)

Heh, just ja. Imorse var pressvajern fram på vagnen av så kunde inte ha på täckningen första lasset.
Jag känner mig själv så pass bra, att jag tyckte det var lika bra att göra såhär;

Så jag inte skulle råka trycka på knappen av bara farten liksom..

Revenge? Nah, i'm to lazy. I'm just gonna sit here and see karma fuck you up.


Eftersom min blogg typ svämmar över av positiv energiiii, eftersom jag jämt är så glad,
så tänkte jag lista tre saker som jag faktiskt har irriterat mig på under denna dag. Kul va!?
  1. Personbilar som inte blinkar. (!!) Menar, hur svårt kan det vara!?
  2. Personbilar som kör ut rakt framför en. Vad är egentligen grejen med det? Dom kan stå och vänta i en evighet på att alla andra personbilar ska åka förbi, men när det kommer en lastbil.. Ja, dåå ska dom häva sig ut framför, även fast avståndet mellan mig och framförvarande bil inte är nå längre än mellan dom andra bilarna. Jag förstår inte.
  3. Cyklister som är och vinglar där det är enkelfilit (säger man så föresten, enkelfiligt, enkelfilit? Haha..) och dessutom vajerräcken. Har full förståelse för dom när dom är ute efter landsvägar och ja, större vägar också där det finns vägren och så, men idag var det en tant på en damtralla, mellan vajerräckena och på enfiligt. Lite störigt.
Vore skitkul att få veta vad ni stör er på! Behöver inte bara vara efter vägarna, utan bara tre irritationsobjekt i vardagen liksom! :)

Några stjärtar till middag

Godafton, både herre och fruuu.. tralala.
Nu är jag mätt må ni tro. Svängde ihop väärsta festliga salladen när jag kom hem från jobbet.



Det var;
  • Sallad, sååklart.
  • Gurka
  • Paprika. Gul, den är godast!
  • Äpple
  • Rödlök
  • Färska champinjoner. Som jag stekt och kryddat med grillkrydda. ;) Mums!
  • Riven ost
  • Kräftstjärtar
  • En skål med gräddfil och dill där bredvid, som man kan dippa gurkan och paprikan i också!
Det var sjuukt gott. Vägde upp allt det nyttiga med ett stort glas coca-cola till!


Sen måste jag bara säga att det är himla kul att logga in här på bloggen och det ser ut såhär;

Såå, keep up the good work! Heheh


Stormen Berit..

.. är här. Fy farao, vad det blåser!
Usch, hela huset skakar när det kommer en sånhär ordentlig "vindpust"..
Det slår och skallrar i fönstrena också, lite obehagligt.
Ska slå på ett avsnitt SATC och försöka somna. Har klockan på 02.30.

Man får väl vara lite extra på sin vakt imörebitti, är väl ingen omöjlighet att det kan ligga
nedfallna träd rätt som det är över vägen någonstans.


Sov gott när ni ska sova, godnatt!


Efter stormen Gudrun 2005.

Roligt filmklipp



Hahah!

I Västerås

Nu är jag och mamma i stan. Ska shoppa lite, hoppas jag hittar nå snyggt att ha på mig ikväll. Då är det fest!

Och såhär ser jag ut juuust nu;



In the midnight hour she cried more more more

Åh, som alltid på torsdagnätterna/fredagmornarna är det lite tråkigt att parkera min fina 700:a..
Konstigt detdär! ;)
Satt och funderade idag när jag tippat sista lasset och var på väg hemåt, vilken jäkla tur jag har och vad lyckligt lottad jag är egentligen. Bara det att ha ett jobb man verkligen älskar, och dessutom få turen att få köra en så fin lastbil!
Sen ha så roliga arbetskamrater på köpet också, kan ju verkligen inte bli bättre.

Haha, igår vart det nästan lite pinsamt dock.. Jag har ju sagt att jag brukar tala med lastbin, som han vore en liten hund eller nå, och som vanligt när jag låste och skulle lämna honom sa jag typ;
"Tack för idag bebis! Godnatt, sov gott, vi ses imöre!" Sen när jag började gå mot min bil stod en kollega och höll på å låsa sin cykel bara några meter ifrån mig. Och han är typ ny så jag känner han inte alls. Haha, dom andra vet att jag fjantar mig sådär men han lär ju tro att jag är helt dum i huvudet! ;) Hahahah.. Men men, sån är jag! Jag pratar med min lastbil. Heheh.



All i wanna do is make love to you

Då har bönderna gjort sina val dethär året också.
Jag tittade precis på webben eftersom jag jobbade igår. Därför jag är lite efter..
Men nästa avsnitt blir ju skitkul att få se när dom är utomlands.
Haha, men alltså.. Ett par får åka till Marocko medans ett annat bara får
åka till Åland.. Är inte det lite orättvist? Skulle jag tycka iallafall! ;)

Nu ska jag ringa ett samtal här. Hihi.
Får vi se vad det blir av det!


...

Där var man inte så kaxig. Heh


Koomdå kissenmissen

Då kan jag pricka av ännu ett djur på min "vill se"- lista, för idag såg jag ett lodjur.
Eller såg, fick värsta ögonkontakten mä'n!

Nu ser den ut såhär:
  • Varg
  • Lodjur
  • Trebent älg
  • Vildsvin
  • Björn
Fick möte med en bil och precis när jag slog på helljuset igen så stirra han upp och såg mig rakt i ögonen,
såg ut typ som han sa "vafaaan, stäng av dom där du bläändar mig! :@" Han satt/halvlåg precis i vägkanten vid en vit stolpe och käka på nå dött djur. Min första tankte var typ; shit, en leopard. Hahah, han var ju gul med svarta fläckar på kroppen och sen skitstora öron med tofsar på. Stor som bara den var han! Eller hon, vad vet jag. :)

Fast jag och praktikanten såg faktiskt ett lodjur förra vintern också, men då hann jag knappt fatta vad det var. Den gick över vägen typ 15 m framför min personbil, och vi hann aldrig uppfatta var det faktiskt var förens den var borta och båda skrek; det var juuu ett lodjur!! Haha.. Men denna gång klicka det direkt!


Vilka fina djur! En sån skulle man ha!

Never mind i find someone like you



Finaste låten just nu tycker jag.
Den kan ni njuta av medans jag drar och gör lite nytta!
Tja

Lycka..

.. är att komma till lastbilen på måndageftermiddagen och se att ens snälla chef har tvättat hela ekipaget åt en!
Det var lite extra roligt att jobba inatt. :D




Taggad


Först affärn, sen hämta Björnen på stan och sen mot jobbet!
Ha en bra kväll/natt hörrni! HOJ

Best thing i never had

Någon snäll själ som vet hur man tankar ner musik?
Eller får man skriva så här i bloggen, kanske jag åker in i fängelse..
Hahah, vill ju så gärna fixa en asbraa skiva tills i veckan!
Hjälp mig!


Förövrigt har jag precis myst ner mig i sängen med nya numret av Trailer.
Visst har jag fin sov-tisha också? Heheh.

Set fire to the rain

Gud vad jag har vart nyttig nu på morgonen. Eller ah, gick upp nyss så kanske är förmiddag, vad vet jag..
Gjorde havregrynsgröt med skivad banan i, och hallonsylt. Supergott! Jag som aldrig äter frulle annars.
Sen unnade jag mig en skiva kladdkaka efter det. ;) Mums. Åh, kladdkaka och kaffe är så sjukt gott tillsammans!

Kom hem typ halv tre imorse, var in te byn och hängde med vännerna.
Vi spelade Absolut överens igår mä, och sen Alias. Jag och Nille vann såklart! Hähäh.
I am the maaster of words. Trodde jag, tills jag föll för grupptrycket och laddade ner Wordfeud och spelade
mot Källberg, och förlorade gaanska stort.. Hahah.





Lika som bär

Igår satt vi och tala om någonting, jag minns inte riktigt vad.
Då lät det typ såhär:

K: Men det är han som är så lik Jonna!
Jag: Va?
N: Ja, vi har talat om det förut, ni är fan lika.
Jag: Men lägg av! Lowe, tycker du det också??
L: Jaa, alltså. Ni är faktiskt det.
Jag: Men det är ju en karl! Med långt, svart hår!
K: Ja, men det är inte håret. Det är typ något med munnen eller hakan..

Haha, vad i helvete. Tack för den! Eller inte..


Jag?

Dancing with myself

Tjeeeena!
Eller ska jag säga godmorgon? ;) Vaknade nämligen för 50 minuter sen bara..
Har haft en grym vecka som vanligt på jobbet, men har vart väldigt trött på kvällarna,
så jag har gått och lagt mig runt 18-19 varje kväll! :D Haha!

Det har vart en kul vecka som vanligt, men inte hänt nå speciellt att skriva så..
Eller justja, jag har kört den största traktorn jag nånsin sett typ!
Det brukar ju vara 110 eller 120 som man lastar med. På nästan alla ställen är det såna.
Men så kom jag te en terminal igår och där stod en 160(!). Hahah, den såg gigantisk ut!
Vilket monster.. Men det gick ju bra det med! ;)

Igårkväll hängde jag med några kompisar. Vi spelade Absolut Överens, har ni spelat det nån gång?
Skitkul är det, man måste tänka likadant som den man är i samma lag som.
Sen skulle vi kolla på film och sen dra ut på äventyr. Bara det att jag däcka där i soffan så jag missade hela filmen.
Hahah, vaknade när det var slut.. Sen vart det så sent så vi struntade i äventyr. Men det blir ikväll istället tror jag!

Har några bilder från veckan iallafall..


Städbark.


Får springa upp på lasset och lägga ner alla pinnar innan man drar på
pressen.. :p



Hääjhääj. Jag har rast någonstans och roar mig med att ta kort på mig själv..

Tv-kväll


Trött, sliten, seg, lite bekymrad men ändå ganska nöjd tjej intar soffan
och väntar ivrigt på Halv åtta hos mig, Ensam mamma söker och Det Okända.
:)

Rastar

Hoj bloggen! Nu står jag och rastar här efter Vingåker på skogen. Har vart te Norrköping mä lite bark på morgonen och nu ska jag förse Vingåker mä lite bränsle resten av dagen så dom får lite värme i sina hus.. Ska nog lasta lite "trädelar" mä hemåt sen också, det blir spännande. Är hela massaved stockar och skit, hoppas ingen går genom golvet/väggen när jag lastar bara.. Vore ju olyckligt!! Ha en bra dag nu! Ps, hur frän brödrost har inte mina föräldrar? Mackorna blir mycket godare kan jag lova! ;)


Farsdag

Idag är det farsdag och tänkte då bara passa på att nämna att jag har verkligen världens bästa pappa!
Äh, så säger ju alla om sina pappor, tänker väl ni då. Men min pappa är verkligen den bästa.
Kan lova att det finns ingen där ute som är så bra som han!

Jag kan lita på honom till 100%, han är omtänksam, hjälpsam och om jag har problem med något vet han alltid
hur det ska lösas. Han och mamma har alltid ställt upp på mig och stöttat mig genom allt. Jag kan anförtro mig och prata med honom om exakt allting! Även kärleksproblem och om killar.. Han lyssnar alltid och kommer med kloka råd!
Utan honom hade jag aldrig suttit i en lastbil idag, och gud vilket stöd han har vart och hjälpt mig på vägen hit.
Haha, det var nätter förra vintern jag ringde och var på gränsen att bryta ihop om det var extremt halkigt väglag, jag kanske stod och slirade ensam på nån terminal nånstans och verkligen inte kom iväg (hade ju inga sandspridare) så räckte det med att höra hans lugna, trygga röst för att jag skulle lugna ner mig, han kom med ideér hur jag skulle göra och då gick det genast bättre! :)
Ja, jag skulle kunna rabbla upp saker i en evighet om hur otroligt bra han är, men jag tror det räcker med att säga att han är inte bara min pappa utan han är också min bästa vän! :) :)
Jag är otroligt lyckligt lottad som har världens bästa familj!
Jag älskar er!



;-)

Kom på en till låt jag bara måste få dela med mig av.
Den här låten är lätt en favorit, jag bara älskar den!



Den gör mig så jäkla glad och taggad.
När denna kommer på radion drar jag upp volymen te max. ;)

Två frågor och två svar

"Det var bara några dagar sen man hittade din blog... så det kunde ju vara intressant o höra vad det är som gör att du gillar att köra flisbil så mycket?
Jag såg i ett tidigare inlägg hur intresset började, men vad är det som gör att du gillar det så mycket idag?"


Hm, det är nog för man slipper andra människor och man får klara sig själv. Haha, ensamvargen talar..
Nämen, det är skönt att man får lasta och lossa själv, man behöver inte anpassa sig efter någon annan förutom sig själv. Det är ju väldigt varierande jobb och ingen dag är den andra lik.. ;-)

Och vad är tjusningen med att köra just flis och timmer? Du var ju inte så pigg på att köra styckegods och annat. Kul förresten att få veta vilken musik du lirar när du är ute och kör. Men något otippat att det var just Shakin Stevens. För hur i hela friden har du hittat honom? Jag menar han var ju mest poppis på 80-talet. Trodde iaf inte att ”dagens ungdomar” visste vem han var. Men så fel jag hade!!! Och vad lirar du mer för musik? Och sjunger du bra? Kanske läge att söka till Idol nästa år?????? :)

Haha, Shakin' Stevens hörde jag första gången när jag åkte med min chef och skulle hämta en ny lastbil.
Den första låten jag hörde var "This ole house" och sen var jag fast.. Heheh.
Annars lyssnar jag på det mesta. Har väldigt varierad musiksmak. Gillar svensk musik som Magnus Uggla, Gyllene Tider, Svenne Rubins, Lars Winnerbäck osv.. Och så älskar jag Volbeat!! Är jag därimot lite nere så lyssnar jag på Melissa Horn eller Adele. När jag lyssnar på radio är det Rockklassiker eller Bandit som gäller.
Så gillar jag att lyssna på country och dansband på nätterna i lastbilen. Skön musik man blir glad av.
Ja, jag har väldigt blandad musiksmak som ni ser.. ;-)

Framtidsplaner

Jag sitter och drömmer mig bort på hemnet.
När jag blir "stor" ska jag bo i en fin villa ute på landet.
Gärna med ett tillhörande stall där jag kan ha ett par fina hästar,
någon lada där jag kan ha en get och en minigris kanske.. Hihi.
Ska även ha en hund, och det är givet att det ska vara en jämte.
Pappa får jaga med honom på hösten så får han vara min sällskapshund resten av året.

Jag vill att min gård ska ligga avsides med lite skog och ängar och helst någon sjö runt i kring mig.
Dock vill jag att det ska finnas någon mer gård eller några hus i närheten så man inte är helt ensam.

Så vill jag såklart ha träffat min livs kärlek tills dess, så jag har någon att dricka mitt morgonkaffe med ute på våran
sjuukt fina altan medans solen går upp över sjön som ligger spegelblank nedanför huset. Eller nej föresten, en stor fin hage ligger mellan huset och sjön så där går hästarna och betar i morgonsolen..

Detta hus "Spoven" från www.fiskarhedenvillan.se skulle jag gärna kunna bygga upp på något naturskönt
ställe. Förstå vad kul att få designa det helt som man vill inuti sen.



Kan man bygga ett matchande stall och utehus sen.
Vitt trästaket ska jag ha runt hagarna, inga fula elstängsel här inte.

Bor ni i villa, på en gård eller i lägenhet?
Trivs ni eller har ni också en bild i huvudet på hur ni egentligen vill bo?
:)

Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser..


.. glöm bort bekymmer, sorger och besvär.



....


Förlåt för dålig uppdatering, men är inne i en sån period nu.
Men jag kommer nog tillbaka snart, så håll ut. ;-)
Har ni nå frågor eller sånt, kan jag ju svara på dom iallafall,
nu när jag inte har inspiration te och skriva annat.

Ha det bra!
Häjhäj

Someone like you


Då vare' dags igen då.

Shakin' Stevens

Nu har jag kommit in i en Shakin' Stevens period igen.
Gillar ni dom?

Jag tycker iallafall att det är riktigt mysig musik, jag blir glad av dom!




















Jag vet vad jag kommer sitta och sjunga mä hööögt till inatt iallafall.
;)



Ny header

Jag vill göra om designen på bloggen.
Är ju gamla lastbilen på bilden nu, borde ju fixa en header med nya bilen på.

Men jag har inge tålamod ikväll, och då blir det inge bra.
Så ni får hålla te godo med gamla en stund te.

Jag är skittrött, vill bara gå och lägga mig men tänkte försöka hålla mig vaken till tolv iallafall.
Så man vänder lite på dygnet iallafall, annars blir man bara så trött imöre natt.
Vad gör ni ikväll då?

För det är fest hos mig ikväll och hela världen är min

What a weekend. Kaos!
Hade fest hos mig igår. Lurade hit några kompisar hemifrån, och så kom några kompisar
härifrån stan också. Vart fullt hus kan man säga!
Så hände sånahär saker som bara inte får hända,  eller som inte ska hända.
Som att det var uppstyrt med skjuts hem för dom, men skjutsen krockade innan den hann hämta upp dom. ;o
Tur iallafall att ingen i bilen blev allvarligt skadad..
Och sen, jag mitt smarthuvud låste in nycklarna i lägenheten, så med andra ord blev vi utelåsta.
Men vi gick på krogen iallafall och det var kul, haha, sen ringde runt till massa folk på natten, så halv
4 eller nå sånt kom en snäll själ och hämtade! Fick spendera natten i Skbg och på morgonen
fick min mamma komma och hämta mig så jag fick reservnyckeln. Sen skjutsade min snälla vän Svempa
hem mig till stan nu ikväll. Men usch, det är det värsta jag vet att gå runt bakis en hel dag, i samma kläder
som man haft ute på krogen, smink under ögonen, man vet inte om man kommer komma hem igen eeeever, man längtar efter en dusch och onepiecen mer än någonsin. Man känner sig som en riiktig tattare.. ;)


Aja, nu är jag iallafall hemma och ska styra något kääk, inte ätit på hela dagen kom jag på nu!
:)




Dagar man minns

Herregud, det är TRE år sedan vi tog studenten.


Idiot


Alltså, sånt här blir man ju rädd av.
Att det finns folk som sätter sig och kör pissfulla, dessutom i en lastbil.
Fyfan för henne, jävla tur att det sluta ute på åkern då, och inte
in i någon oskyldig stackare som kom ivägen.

Artikel lånad av www.vlt.se

Rockin' all over the world

Hoooj!
Förlåt för min frånvaro, men jag har helt enkelt inte haft nån lust att skriva. (Hahah,
ärlighet varar längst..) Näe, men det händer inge speciellt direkt, dagarna flyter på
och känns lite tråkigt att skriva samma sak bara; "Idaag har jag vart där å där å där.."
Ja, ni fattar..

Dagen idag har vart lugn och fin, inte hänt något speciellt, vilket ju är positivt. ;)
Lasta granflis i Insjön, rastade i Lesjöfors, tippade i Skoghall och sen hem och skifta.
Heeelt okej vända. Och många mil blire'.






Inge lortig alls! ;) Men det är ju den årstiden nu. Ingen idé å tvätta,
för blir lika skitigt igen en mil senare..

Helst när det ser ut såhär där man är och åker. ;)
(I Norrköping.) Har vart där alla andra dagar denna vecka, så det är nog
lite därför bilen ser ut som den gör.. Hihi.

På rasten igår gjorde jag rent mina sidomarkeringar och reflexer.
Dom syndes nämligen knappt. Heheh.


Före.


Efter.
Blev ju inte sämre iallafall! ;)


Åh, nu ringde en kompis och berättade en helt sjuk sak.
Vad förbannad jag blev nu! Vilka jävla idioter det finns!


Näe, nu blir det pizza och ett avsnitt Vänner.

RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!