det finns en fara i att aldrig hitta vägen, men något vackert i att vandra den ändå..

idag har vart en riktig skitdag tycker jag..
inte för att något speciellt har hänt, men det känns som att allt
har gått i slowmotion. och det gillas inte i min värld..
hoppas på en bättre dag imöre!

hittade även denna bild på datorn idag, från när vi krockade.
nu är det vinter igen och det har nästan gått ett helt år!
tiden går fort, men jag minns det fortfarande som det vore igår..
(scania, jag och maria åkte i den svarta bilen.)


näe, lika bra att dra täcket över huvudet och sova nu så jag kan vakna på rätt
humör imöre.. just nu saknar jag fredrik jättemycket och för att inte tala
om färna, mamma, pappa, frida och djärva. ♥
åh, just idag känner jag mig liten..

there are so many people out there who will tell you that you can't.
what you've got to do, is turn around and say " watch me"!




en rolig sak idag var iaf att jag såg Holgersson's T-REX lastbil i frövi..
vilken läckerbiiiit det är! ;)



åh, vad jag skulle tycka det var skönt att åka iväg på en spa-weekend..
sitter och tittar nu på www.svenskaspahotell.se och ser vad det finns för anläggningar.

hittills är det loka brunn och selma lagerlöf spa som jag är mest sugen på! :)

förstå att bada bubbelpool, få massage och andra behandlingar, äta trerättersmiddag
och bara relaxa och bli bortskämd över en helg..
u n d e r b a r t!



det är nu när det är vinter och kallt sånthär lockar fruktansvärt mycket
tycker jag.. det piggar upp lite!


idag åkte vi in till örebro en sväng.
skulle storhandla, men blev en liten runda på marieberg också.
jag fick med mig en jättemysig, julig tröja hem..

.. från Cubus och Fredrik fick med sig en ny mobil.

massa mat köpte vi iaf, så nu är skåpen fulla!
ikväll blir det mys till vem kan slå filip och fredrik
och ben & jerry's, cookie dough! :)


blev en rejäl sovmorgon idag kan man säga.
vaknade av att pappa ringde och väckte mig 13.00..
förr sov jag jääämt till eftermiddagen om ingen väckte mig, kunde typ
sova hur länge som helst men nu för tiden har jag inte ro till det!
går upp typ runt 10.00 på helgerna nu för tiden.. :)
men skönt, hatar känslan av att man sover bort hela dagarna!

igår jobbade jag då såklart, sen hem och åt en supergod middag med min älskling.
sen vart det några kalla cider och så kom emil och josse över också!
satt och snackade massa skit till sena kvällen, det var trevligt!

igår tyckte jag att mitt halsont hade försvunnit, men näe, idag är det tillbaka..
tog en vaarm dusch när jag vaknade och nu dricker jag te och lyssnar på melissa horn.
:)

vill dra ut fredrik på en hääärlig promenad runt lindesjön i snööön, men vet inte om det är
så bra när man är förkyld?! :(



jag har verkligen kämpat för att hålla mig vaken till nu, haha!
ville lägga mig direkt efter jobbet men kontrollerade mig själv,
inte bra att sova för mycket heller..

har tittat på halv åtta hos mig, vilket härligt gäng det var denna vecka!
:)

nu blir det iaf att sova.
titta på ett gammalt avsnitt av halv åtta hos mig på webben först kanske..
det är ju så kul. heh..

natti/J


jag ska trotsa min äckliga förkylning och städa lite tror jag..
finns ingen ork kvar efter jobbet, man vill bara lägga sig och sova
men det tänker jag faan inte göra. åh, vill bli friiisk nu.
men jag behöver städa, och det ska jag banne mig göra också!

dona lite med julpyntet också, gardinerna och julpåslakanen är ju på,
men inga tomtar framme än eller ljusstakar så dom får åka upp nu!
:)

sen ikväll är det ju bästa tomte söker fruu, tänkte jag skriva nu,
menar såklart BONDE söker fruu!
mitt favoritprogram. ;)

nä, bäst att sätta igång!
HOJ.





nu är näsan helt igentäppt också. JIPPI..
två koppar thé fick jag iaf i mig, och gott var det! :)

tittade lite på dom desperata hemmafruarna också,
och vart väldigt fundersam och nyfiken på två saker..
(jag följer inte alls serien så har inte hängt med)

1. Gabbi's man Carlos. Är det en ny Carlos eller har dom bara bytt skådespelare?
eller så ser han inte alls ut som jag minns han....

2. Har Gabbi och den där mexikanska frun BYTT ungar med varann eller?
fattade att grace var gabbi's barn? men den knubbiga ungen då? är det mexikanska parets barn?
det ser ju mer ut att vara det, men varför har dom varandras ungar då isf?? fattar ingenting.

vore tacksam om någon som vet kunde svara på detta. för jag är nyfiken!


min hals är fortfarande inte bra så får lägga mig under filten i soffan med en kopp thé snart
och försöka kurera mig lite.

saknar min karl himla mycket ikväll, helt sjukt hur man kan sakna någon så mycket.. :(
vill ju att han ska vara här och ta hand om mig nu när jag är lite småkrasslig.. hihi.
klappa mig lite på pannan och säga hur mycket han tycker om mig. (a) det vore nå det.

vart en liten tur till säffle idag, till höglunds, för att hämta hem lastbilen.
gick fint, förutom att vi höll på att blåsa iväg ett antal gånger på väg hem.. stormvarning!



nä, hallonthé och sveriges skönaste familjer nu!

/J




black eyed peas - the time (dirty bit)
- skön låt.

slutade runt kvart i fyra idag, skifta med tony i fröööövi.
sen åkte jag hem och rääkan kom och hämtade min mazerati,
och lämnade en OP höglunds pickup till mig..
ska tydligen ut på specialuppdrag imöre, hämta lastbil i säffle..
:)







kunde inte hålla mig när jag väl fått se hur snyggt det vart med dom nya julgardinerna
i köket så var ju bara tvungen att sätta upp dom i dom andra rummen med. :)

vart även en tur hem till färna idag, hämtade mina tomtar jag hade och fick med mig två mattor också.
och lite annat smått och gott till julen! :) tack mamma!



nu blir det en kopp hallonte till filip och fredrik, känner att jag börjar få ont i halsen..
inte bra, fredrik måste ha smittat mig med sitt halsont. :(

sen blir det nog att krypa ner i nya sängen med dom nya JULpåslakanen i,
för imöre är det ju jobb igen. ;)
dock står lastbilen i frövi inatt, så liite sovmorgon blir det allt, behöver inte gå upp förens 05.15!

hörs imöre!
/J




idag har min walk-in-closet fått sig en städning!
slängt lite gamla kläder, för att göra plats för lite nytt.. ;)


nu blir det lite kaffe, och ska sätta upp julgardinerna i köket.
kan inte hålla mig längre!! (a) sen en tur till fellingsbro
och sen kommer nog roger över en sväng och dricker lite kaffe
och snackar skit! :)

ikväll blir det söndagsmys med "vem kan slå filip och fredrik"
och cola!
hörs sen! /J


what a day!
hur bra som helst, började med marieberg med mamma och frida.
innan vi ens kommit in hörde jag en ljuv stämma jag kände igen
och där var hon; min försvunna bästis Anna Lind!
ho hade också bestämt sig för att åka till marieberg just samma dag som jag. ;)
kul å se na, även om det bara vart en liten stund..
Idol var på marieberg också, så folk vare.

handlade lite julklappar, födelsedagspresenter till fredrik och sen lite grejer till hemmet!
nu är det fint här hemma må ni tro!
fredrik har vart duktig och målat hela dagen medans jag vart och shoppat!
målat köksbordet och alla stolar vita. :) vart huuuuuuur bra som helst!

sen har jag även städat och nu är de nya grejerna på plats och det är nystädat!
på måndag åker julgrejerna fram, ååh va mysigt och fint det kommer bli. :) :)
har ju köpt världens finaste julgardiner! vill sätta upp dom nu nu nu!


nä, nu ska jag mysa ner mig i soffan med världens underbaraste.










denna skönhet är nu beställd,
ska upp i lastbilen!
;)

nu sitter jag här, svimfärdig av hunger, och väntar på att min man ska komma med mat!
massor med mat!! ska äta tills jag spyr! typ..

åt ingenting på jobbet idag, dum som jag är, men om dagarna tror jag att man kan leva på kaffe.
sen när jag kommer hem får jag sota för det, för då slår hungern till på riktigt.

åh fredrik då, det lilla flummhuvvet.. vet ni vad han gjorde inatt?
han går alltid upp typ 20 minuter före mig och åker och jobbar..
så han klev upp "imorse", fixa sitt kaffe pussa mig hejdå och drog till lastbilen.
hahaha.. sen vaknar jag till av att han kommer nedkrypandes i sängen igen,
och mumlar något om att klockan bara är 00.15.. hahah! och han skulle upp 03.00.
då har han drömt att klockan ringde, och åkte ända till lastbilen innan han kom på att det var tre
timmar för tidigt..
så kan det gå! ;)

förövrigt har jag massa blandade känslor i kroppen nu..
har gått runt i ett glädjerus i flera veckors tid nu, haft huuur mycket energi som helst.
men idag känner jag mig plötsligt annorlunda. inte ledsen eller så, bara trött och omotiverad.
men antar att man ska ha sådana dagar också..?!
vill bara mysa ner mig i soffan tillsammans med världens underbaraste kille och slappa ikväll.
och imöre ska jag ha en heldag på marieberg tillsammans med mamma och frida!
hoppas min energi är tillbaka tills imöre bara! ;)


iloveu

och när jag kom hem från jobbet hittade jag denna fina text på facebook;
"Du är så snäll och rar
Du är den bästa vän jag har
Min bästa vän kommer du förbli
För ingen har så kul som vi
Vi hittar alltid på en massa trams
Och om vi bråkar blir vi alltid sams
Du är den bästa vän jag har

Jonna Gustafsson"

det är ju så man blir rörd. så himla fint! :)





alla borde ha en vän som dig.

en av dom snyggaste lastbilarna jag sett!
(fast det inte är en timmerbil eller flisbil)
;)





holgersson's T-REX
bilderna tog jag på Elmia Lastbilsmässa 2010.

idag är det onsdag och det är likamed MYSDAGEN.
beställa pizza, köpa lite lösgodis, dricka cola och titta på halv åtta hos mig och sen BONDE SÖKER FRU!
underbart. :)


sitter och tittar runt lite på nätet, och hittade några fräsiga ringar som
jag kanske råkar klicka hem.. ;)










alla ringar är från STYLE BY TYRA.
:)

gud vad jag saknar att ha en hund i min närhet nu när jag är här i linde så mycket.
när man är van att ha en vovve så blir det himla tomt utan, jag får abstinens!!
inte alls samma sak att ha katter, visst kan man mysa lite med dom,
men det är inte samma sak som med en hund. det blir ju din bästa vän..







mina tre favoriter



var ner på mejk en sväng, hittade allt några ljuslyktor och en tandborstmugg minsann..
och så köpte jag några nya handdukar, behövs alltid. :)

så nu har jag tänt massa levande ljus i lägenheten, så mysigt.. redan mörkt ute är det också!
föresten tror jag att jag har bestämt mig för sängen och nattduksborden från JYSK.
nu ska bara fredrik komma hem och godkänna det.. men det gör han! det veet jag. ;)

åh, det kommer bli så bra när allt är klart! :) det här är verkligen världens mysigaste lägenhet.
för er som inte vet så är det inte en "vanlig" lägenhet i en vanligt tråkigt lägenhetshus i betong....
haha, skulle jag aldrig kunna bo i faktiskt för jag är en lantis som vill bo i villa och ha skog omkring mig.
men det här är en vanlig villa, eller ah, en ganska stor villa, med tre olika lägenheter i.
vi har egen ingång och två våningar. :) känns som att bo i en egen liten villa.. mys!
det ligger i ett villaområde och från köksfönstret ser man skogen och ängar, medans på framsidan
ser man massa andra villor. perfekt! :)

ligger ett stall där vid skogen och ängarna också, vilket är perfekt när jag ska skaffa häst sen..
haha, nejdå en sak i taget men gud va roligt det vore att ha en häst igen!

nä, undra om jag ska ta en promenad eller något, sjukt rastlös..
hörs sen! /J


gör nu...
dricker lite cola och funderar på att måla om köksbordet + stolarna vita.
jag vill... åka ner på stan, men orkar inte riiktigt. jobbigt. ;)
jag har... städat, tvättat, diskat och vart allmänt duktig!
känner mig just nu... glad och shoppingsugen.
känner just nu... att jag saknar min man lite.
längtar... till jag får börja julpynta!!
befinner mig just nu.. i lindesberg.
är just nu... ganska rastlös.. men ändå lite seg på något sätt.. tror jag börjar bli förkyld.
bra just nu... mitt liv!
mindre bra just nu.... känner mig sjukt bleek. vill sola!
vill vara... på jobbet! ;)
önskar... att jag hittar den perfekta sängen.
irriterande.... att kaffet jag hade i koppen nu har blivit kallt.
lycklig över... mitt liv! min underbara familj, min pojkvän och mina vänner. ♥
viktigaste just nu.... mina nära och kära är alltid viktigast för mig! :)



igår var det fars-dag så då var vi hem till färna och gratulerade världens bästa pappa! ♥
sen gick vi en sväng på julmarknaden, jag köpte ett doftljus från klockargården. :)
dom luktar helt underbart, ska köpa mig många fleer någon dag om jag kommer förbi norberg..

annars i helgen så har jag jobbat.. det var ruuligt, och gick väldans bra!
idag är jag då ledig, så har städat här i lägenheten och nu fått i mig lite mat.
funderar på att ta mig en sväng ner på stan och kika lite på mejk om jag kan hitta något
som kan pigga upp badrummet lite.. ser så himla tråkigt ut där inne.

vi ska köpa ny säng så sitter och letar efter en sån nu också..
jag vill att vårt sovrum ska vara vitt och romantiskt, vi har ju nyss målat om och
tapetserat en fondvägg och det kommer bli perfekt med vita möbler där inne nu. :)

dom sängar jag hittat hittills är
;

"nova", från MIO.


"hemnes", från IKEA.


"paris", från MIO.


"new york", från MIO.


"annika", från JYSK.


hittade detta söta nattduksbord på JYSK också, "maui" hette det.

har bestämt mig för att förlåta JYSK nu efter incidenten som inträffade när jag var liten..
jag hoppade bomben i mamma och pappas nya säng från JYSK och fick in en ca 30 cm
lång "synål", som dom på madrassfabriken glömt i madrassen, rakt in i knät.
det blödde inte liiiiite kan jag lova, och fick hoppa på kryckor i flera veckor efter.
då bestämde jag mig för att aldrig mer handla på JYSK, men ja.. nu är jag nog redo att förlåta dom..
;)
















idag var det sliiiiiirigt må ni tro!
min bil är ju livsfarlig i sånt före som det var idag på dom här mindre vägarna..
typ en decimeter modd/slask på vägen och lilla mazdan vill antingen bara gå rakt fram
eller slänga ut rumpan och sladda.

då var det roligt på hagabergsvägen och ramsbergsvägen, som är så kurviga och smala. (y) not.
men på dom större vägarna går det ju bra, tack o lov.

aja, kom både till och från jobbet helskinnad så det är ju positivt.
gått fint att jobba idag också, och det är också positivt! :)

nu har jag fått i mig lite mat iaf, hungrig som en gnu var jag när jag parkerade lastbilen.
så nu blir det duschen och sen lite tv och sen sängen..
klockan ringer 02.00 imörebitti, och då är bara att kliva upp och åka och jöbba!
:)

fredrik jobbar den här eftermiddagen/natten också, liite tråkigt för mig som får sitta ensam här hemma en fredagkväll.. knappt sett honom på hela veckan.
men imöre när jag kommer hem från jobbet så får jag pussa på honom igen! ;)

hörs sen /J

nä, nu är klockan snart 19.30 och jag lär börja tänka på refrängen.
imorse klev jag inte upp förens 04.00 men imöre ska jag upp 03.30..
så blir krypa ner i sängen och titta lite på tv tills jag somnar.
men först en varm och skön dusch.
:)

och VAD jag längtar tills mitt paket med julgardiner och annat smått och gott till julen dimper ner hemma.
vill ha första advent nuuuuuu, så man får julpynta!!


nä, duschen var det..
natti!



RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!