Hörs om en vecka

Äntligen ringde pappa och sa att dom var påväg heeem.
Det betyder att jag snart har skjuts in till Skbg där brudarna väntar.
Resväskan är packad, handbagaget likaså. Passet är framtaget!
Jag är redo.

Kan erkänna att det känns lite nervöst att flyga om det ska blåsa såhär..
Är ju storm för sjutton!
Men det ska väl gå bra får vi hoppas!!

Ni får ha det så bra, hörs om en vecka! ;-)
Då ser jag förhoppningsvis ut såhär;



Pusstja ♥


I was born to be brave




Volbeat




Jag har fått en nytändning på Volbeat tror jag minsann.
Av denna låt får jag flashbacks från när första snön kom, 
då lyssnade jag på Volbeat hela dagarna/nätterna i lastbin!

Snälla Tony gjorde en skiva till mig med alla deras album samlade på.
Synd att jag tappat bort den.

Do you belive in ghosts?

Haha, kom nyss hem från Köping.
Är ensam hemma för dom andra är och fiskar..
Först är det helt tyst (Djärva är i hunngår'n) men
helt plötsligt hör jag hur duschen går igång.
Sitter och lyssnar ett bra tag, den står och rinner.
Orkar inte gå och stänga av så jag ropar högt med bestämd röst;
STÄNG AV! Och tamefan, den stängs av! ;) Duktiga spöken vi har..

Nå annat som är märkligt hemma hos mig i min lägenhet, är att
toalettdörren alltid låser sig själv. Jag låser aldrig men varje gång jag
ska in så är den låst. Alltså dörren står öppen men låsvredet är omvridet till låst.
Har inte ens tänkt på det förens både Anna och Sanna reagerade på det.
"Vem fan låser dörren hela tiden?". Så åkte vi och jobbade och lämnade den öppen
och såg att den var på vitt. När vi kommer hem är den låst och på rött.

Säger dock inte att något av dethär är spökerier men vet fan inte vad det kan va annars?
Hur kan en dusch gå igång av sig själv och en dörr låsa sig själv?
Tacksam för naturliga förklaringar! ;)
PUSS!


Vad vet dom som aldrig vågar

Mörr'n mörr'n!
Vaknade av att Djärva körde in tassen i ögat på mig.
Tack för dom fina rivmärkena!
Ho får inte ens va i sängen utan hon står med bakbenen i golvet och kroppen uppe i sängen
och sträääcker ut sina seniga ben så långt ho bara kan i hopp om att kunna nå ansiktet på en.
Ibland dinglar baktassarna i luften och hon hänger från sängen/soffan men nejdå, ho tycker inte
att det räknas som att hon är i sängen så länge inte alla delar är uppe såattsäga..

Halvblind kommer jag upp och ser att det ligger små träskodelar, samt små
gympadojjordelar över hela vardagrumsmattan. Åh.
Tur att det inte var mina converse, väser jag åt na innan vi går ut på en liten promenad.

Nu sitter jag och dricker lite kaffe så jag vaknar till. Sen blir det hoppa in i duschen,
sen kommer Lindis hit och vi ska dra till Köping en sväng. Lite tråkigt att jag inte kan kalla
na för praktikanten längre..

I eftermiddag tänkte jag kolla över crossen en sväng, kanske ta en tur innan jag beger mig mot Sanna.
Men vi hörs sen.
Have a nice day!



I met a fox the other day

Lär ju köpa lite utrustning till mig själv och jag funderar på detta från Ridestore.se



Airoh MX Hjälm "Cr900 Leave"



Fox Jersey "360"



Fox Byxa "360"

Lär ju matcha crollen för guds skull!
Men som han jag köpte den av sa;
"Det gäller inte att vara snyggast i depån,
utan snabbast på banan
" och det är ju sant! ;)
Men ändå, hihi.

For a few dollars more

Idag har vi vart hemma hos min faster på middag och grattat henne i efterskott.
Var hur trevligt som helst att träffa alla, gör det allt för sällan nuförtin..
Och jag skrattade så jag grät i typ en kvart.
Tårarna bara sprutade, fyfan. Sen är det omöjligt att sluta också!
Börjar tillåmed garva högt för mig själv igen nu när jag tänker tillbaka på det, haha!


Du är stor som en ande,
och gör mig liten som få.
Men du får mig att le som ingen annan,
och sjunka lågt och be om mer..

- Melissa Horn.

Cleanin' out my closet

Ujujuj, vad jag har städat nu.
Men det är i stort sett klart nu! Ska bara låta golvet torka och lägga dit mattorna igen! ;)

Så nu när jag pustat ut lite är det bara att sätta igång med packningen..
Vad ska jag ha med mig!?! Bikini och sololja är väl det viktigaste iaf, så DET får
vi inte glömma.. Heheh.

Har varit en väldigt fullspäckad vecka. Gått upp 03.30 som vanligt om dagarna,
men inte kommit i säng förens runt midnatt någon av kvällarna p.g.a cross-jakten.
Men konstigt nog har jag inte vart nå tröttare på dagarna iallafall, men det kommer väl ifatt.
Välbehövligt med en veckas semester :)

Näej, nu byter jag ut Volbeat mot Winnerbäck en stund och sätter igång med packningen!
Hoj.



Livet har sina goda stunder

Bra jäkla nöjd jag känner mig måste jag erkänna.
Livet är underbart!

Nu är det helg och den kommer bli grym!
Efter jobbet åkte jag och Lind in till Örebro och jag köpte ett par cross-stövlar.
Sen handla vi lite på Marieberg och åt den grymt goda "Färsk pasta & Grill" inne på Paco's.

Nu ska jag hoppa i OnePiece'n och sätta på Volbeat på högsta volym och sen ska jag
storstäda så det är rent och snyggt när jag kommer hem nästa vecka.. ;)
Ska även packa resväskan så allt är klart till imörebitti.

Imöre åker jag hem och tar ut crossen på ett premiär-åk runt om i skogarna!
Lindis kommer även med sin så vi kan åka tillsammans :))
Ska bli såå sjukt roligt, dock ska jag ta det väldigt lugnt, tänker inte riskera nå
benbrott tills på måndag!!
På söndag blir det antagligen cross igen, och på kvällen beger jag mig till Sannis.
Vi ska va där tills det blir natt och det är dags att åka till Arlanda!
För på måndagmorgon flyger vi till Alanya! :D

Livet leker ♥

Bjuder på några bilder från igårkväll när vi hämtade crossen;


Nöjd tjej!


Biffen var med som experthjälp. ;) Tusen tack till honom!


PJK fick den stora äran att köra hem nya pärlan.


KTM


Långa bollar på Bengt

Vill att klockan ska gå lite snabbare nu så vi kan åka mot Örebro!
Kl 18 ska jag hämta släpkärran på macken sen drar vi.. Spänningen är olidlig.
Hoppas verkligen att detta är nå att ha! ;)

Förövrigt har det vart en bra dag. Fick åka till ett nytt ställe imorse med bark, Mosås.
Alltid roligt att se lite nya ställen (y)
Sen blev det flis all day long..

Sen ska jag hem till Färna och ge min syster hennes födelsedagspresent också.
Vi firade henne i söndags med släkten,
men hon fyller egentligen idag så hon fick allt vänta på min present.
:)


Keep your friends close but your enemies closer

Nu är mitt humör verkligen i botten..
Känner mig sjuuuuuuuukt irriterad.
Så ska slå på ett avsnitt av SATC och försöka somna.
Förhoppningsvis vaknar jag som den solstråle jag egentligen är imöre igen..

Usch.


Memories never die

















Stormen Gudrun, 2005.


Girls with asses like mine don't talk to boys with faces like yours

Blev inge Örebro idag, han var tvungen att jobba över..
Men imöre kl 19.00 ska vi va där! :)
Efter det blir det hem till Färna och säga grattis till Fritte som fyller år,
och ge na en liten present.
Fullbokad dag imöre med då, men börjar bli van att flänga runt överallt och ingenstans nu, haha!
Då har man aldrig tråkigt iallafall. ;)


Living the dream

Hehe, blev ingen affär igår.
Hade ju experten Biffen med mig och han hittade fel som inte ens
ägaren visste om.. Eller så spelade han dum kanske..
När vi ändå hade kärran påkopplad ringde jag på en annan annons i närheten
och drog iväg och kolla på den med, men den var inge bra den heller.
Nu håller jag på att tala med en kille i Örebro så ska ev. dit ikväll när han slutar jobbet
och titta! Håller tummarna för att denna är bättre! ;)
Ser jääääkligt snygg ut i annonsen iaf, hihi!

Och grattis till min lilla praktikant som fick ett jobb idag.
Men har man haft en så bra handledare som mig är man eftertraktad på
marknaden.. ;)

Håll tummarna nu

Stress!
Jobb, banken, mer jobb, tanka bilen, hem och kasta i mig mat och nu ska jag åka och hämta
släpkärra+praktikant.. Sen vidare till Färna och hämta Biffen.
SEN ska jag äntligen åka och titta på nya leksaken!
Hoppas den är bra så han kan följa med hem på dirren ;-)
Hörs sen!

If he seems too good to be true, he probably is

Ikväll har jag vart med Räkan, Walter och Sebbe.. Vi har skruvat.
Eller vi och vi.. Jag gick mest runt och titta så alla skötte sina uppdrag dom hade, heheh.
Och så satt jag och drömde mig bort lite på Räkis cross!

Nu ska jag hoppa in i duschen, full väääärme på! ;)
Hoj!

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Åh, jag vill att det ska bli imöre eftermiddag NU!
Jag håller tummarna för att allt går som jag vill, då kommer jag vara
lite fattigare men en mycket glad tjej imöre! ;-)
Jag är supertaggad, detta kommer bli grymt bra tror jag!

Längtar och hoppas! Hihi.
Nu ska jag ut i blåsten..

Dumma vulkaner

Alltså, blir våran Alanya-resa inställd på måndag p.g.a dethär satans askmolnet då börjar jag grina!!
Jag behöver sol, värme, bad och allt som hör utomlandsresor till. Vi måste komma iväg!!

Prayer of a refugee

Wie, en kille ringde mig lite tidigare ikväll om "leksaken".
Kanske åker och tittar redan imöre eller på tisdag.
Och är det nå att ha hänger han väl mä hem på direkten.. ;-)
Då vet jag vad jag ska roa mig med om kvällarna denna vecka!
Haha!

Ska bli så roligt!

Guitar gangsters and cadillac blood

Impulsiva jag.. ;-) But i like it.

Hittat en liten leksak till mig själv. Kanske åker och tittar på den redan i veckan.
Ville ju köpa en häst så jag har något att göra på fritiden, så jag får motion och komma
ut i friska luften samtidigt.. Men en häst måste man ut till varje dag, och helt ärligt tvekar jag
fortfarande på om jag har den tid som krävs. Men denna leksak kräver inte min uppmärksamhet
varje dag, utan finns där när jag vill. Får både träning, kondition å frisk luft när jag leker med den också..
Kan någon gissa vad jag talar om? Säger dock ingenting förens det är klart, haha!


Take a little ride in her big ol' truck

Yea, you can see the girl coming, from a mile away.
She got her big wheels turning, she got Oklahoma plates.
She's got the sunroof up, she's got her window rolled down.
And you ought to feel the ground shaking when she comes to town.

Yea, I'm in love with a girl in a 4 wheel drive.
Crome steel bumpers and red step side
She has a large time in a large machine.
Man I wonder how she gets up in that thing.
Cast a big showdow, sitting in the sun.
She's got it reved up, rocking, ready to run
And someday soon, I'm gonna climb right up and take a little ride in her big ol' truck.

Ett litet smakprov från låt nummer sju på Lastbilsrock-skivan 1. Hihi.
Sjukt bra musik! Country ♥

Nu sitter jag hemma i Färna och väntar på att familjen ska komma hem!
Har vart ut och försökt pussa på hunn men ho löper runt som en tok,
såå glad å se lilla mig, men tid å pussas, det har ho inte..
Hitta lite kaffe iaf, inte druckit det på hela helgen så gott är det! ;)

Släkten kommer hit idag, ska fira Fritte som fyller år.
Dock fyller hon inte idag men den 26e :)

Hörs senare.



Myskväll

Konfirmationen gick bra, Ida var jätteduktig i kyrkan! :)
Sen drog jag och Lindis ner på stan och hyrde en film.
En romantisk komedi som handlade om ödet.
Jag tror nog på ödet. Är det meningen att man ska vara tillsammans så blir man det.
Oavsett vad som händer så finns det nog en mening med allt..

Hyrde nån mer film men den var vääääärdelös. Stängde av efter ca 2 minuter.
Nu blir det nog hämta lite käk, jag vill ha thai-mat och Lind vill ha pizza!
:)
Sen fortsätter myskvällen.

Dagen efter

Inge bakis idag alls, skönt! :)
Nu har vi precis vart och käkat kebab på Jalla Jalla så nu sitter jag och
väntar på att the family ska hämta mig och sen ska vi till kyrkan.
Min kusin ska konfirmera sig :)
Nu kom dom, måste draa!

Ikväll ska vi bli fulla för kärlekens skull

Ikväll ska jag, praktikanten, Anders, Jimmy, Björte m.fl ut och göra stan osäker! ;)









Nu jäklar är vi på gång!
Ha en bra kväll/natt för det ska vi ha!! ;)

Walk the line

Idag är det fredag och då får man dricka cola te frulle, jajamään! ;)
Praktikanten är i duschen, sen ska jag duscha och sen drar vi ner på stan en sväng.
Vad händer ikväll? Vi vill göra nå galet roligt..


Stek vid flisfickan igår, i väntan på traktorn..


Praktikanten


Rickardo lastar torrflis

Nä, nu blir det duschen!

Country roads

Tackar gud för skivan "Lastbilsrock-36 dieseldoftande hits".
Gör kvällarna lite roligare i flisbin! ;)


Spiderman

Fyfan, såg en "stor" spindel på väggen nyss. Sa åt praktikanten å spola ner den i toan,
för jag höll på att vika in min tvätt så var det inge mer med det. Så ska praktikanten duscha,
och skriker på mig. Och där inne på duschdraperiet sitter fan den näst största spindel jag sett i hela mitt liv.
(Såg en i stallet för några år sen som troligtvis följt med i morotsäcken, som var GIGANTISK. Som en sjöstjärna)
Men denna var inte långt därifrån. Alltså, heelt tjock, rund kropp med tjocka, feta ben!! Dom är värre än dom här
med tunna ben. Fan va vidrig. Finns det nå man kan lägga ut som hjälper mot spindlar? Nå insektsmedel eller så?


Can't touch this

Hääääj!
Vi är redan hemma, blev en kort arbetsdag kan man säga.
Men allt har flytit på fint (y)
Men vilket ruskväder vi haaar, regnar ju hela tiden. Och blåser!

Idag var det jag och gulingen igen.


Nu ska jag väl försöka sova.
Ny dag med nya äventyr imöre! :)
Godnatt!

En liten uppdatering bara

Goddag!
Blev ingen sovmorgon idag precis, telen har gått varm hela morgonen..
Men det är väl inte så konstigt när folk tror att man jobbar :)

Nu ska vi dra ner på stan och käka pasta på Bella's och sen blir det jobb!

Have you ever seen the rain comin' down on a sunny day


Flismärra lastad med spån. Hehe, står på traktorn och tar kort,
men ser ut som jag står hur högt som helst ju..



Lilla märra vid spånfickan i Skbg

Vilket väder! Det öser ner regn och åskar och blixtrar.
Detta har varit en mycket händelserik dag måste jag säga.
Och en dag med väldigt mycket känslor..
Sen kom Sanna till storstan och hängde med mig och praktikanten
nu på eftermiddagen och kvällen och det var jättekul att träffa na igen :)

Så ja, en händelserik och känslosam dag har det vart men nå detaljer
tänker jag inte gå in på här! Nu ska jag och Lindis ta PJK ner te Hemköp
och köpa massa cola och annat onyttigt och ha en riktig myskväll!
Har ju kört dag i veckan men ska köra natt resten av veckan från imöre,
så vi lär ställa om dygnet!!

Ha en bra kväll i åskvädret.

Jag tar steget ur vår sista dans

Ibland kommer man till små vägskäl i livet då man helt enkelt måste välja åt vilket håll man vill gå.
Jag tar höger idag, en vänstersväng är ju alltid lite riskablare..

Om sanningen ska fram

Haft en fin arbetsdag med Flismärra och praktikanten.
Ho ska va med i två veckor nu igen.. Just nu har ho tatt maseratin och dragit hem till
Rihytta för å packa grejer så ho kan bo här i veckan.

Sen ska vi nog ta en kvälls-promme hem te chefen och lämna tillbaka vinterjackorna
som jag och Jennie lånade när vi gick hem efter cruisingen.

I was a highwayman

Haft världens bästa Nille här på besök. Kaffe och massa skitsnack blev det, hehe!
Nu ska jag väl återgå till någon film, tänkte kolla på Knocked Up.
-
I was a highwayman. Along the coach roads I did ride
With sword and pistol by my side
Many a young maid lost her baubles to my trade
Many a soldier shed his lifeblood on my blade
The bastards hung me in the spring of twenty-five
But I am still alive.

I was a sailor. I was born upon the tide

And with the sea I did abide.
I sailed a schooner round the Horn to Mexico
I went aloft and furled the mainsail in a blow
And when the yards broke off they said that I got killed
But I am living still.

I was a dam builder. Across the river deep and wide

Where steel and water did collide
A place called Boulder on the wild Colorado
I slipped and fell into the wet concrete below
They buried me in that great tomb that knows no sound
But I am still around..
I'll always be around..and around and around and
around and around

I fly a starship across the Universe divide

And when I reach the other side
I'll find a place to rest my spirit if I can
Perhaps I may become a highwayman again
Or I may simply be a single drop of rain
But I will remain
And I'll be back again, and again and again and again and again..


Underbara låt! ♥

Fucking perfect

Fan vilken rolig kväll vi hade igår!
Jennie kom hit först. Sen kom Svempa, Biffen och Niklas också.
Gled ett varv på cruisingen i Svempa's pontiac innan jag och Jennie hoppa
av vid Konsum. Vi handlade kött och sånt, sen drog vi hem till Anders och grillade!
Skitgott var det :) Kom lite fler folk dit och sen drog vi ut på stan och kolla läget.
Åkte ett varv med pontiac'en igen innan vi drog hem till Anders igen.
Efter en stund drog vi ut med partybussen och cruisa runt lite innan vi drog hem
till Anders igeeen på korvgrillning och efterfest! Toppenkväll med sjukt härliga människor :)

Idag ska jag bara ligga i soffan och dricka cola, äta glass, läsa skvallertidningar och kolla på film.
Har laddat upp med Forgetting Sarah Marshall, Knocked Up och You, Me and Dupree.
Hörs sen!

Jag hade köpt en Chevrolet från -63

Goddagens på er!
Nu sitter jag och dricker cola och bara tar det luuugnt.
Ska snart hoppa in i duschen och börja fixa mig inför kvällens bravader.
Jennie kommer hem till mig, sen ska vi hem till Anders och grilla och dricka lite öl.
Det är ju cruising i stan så sen blir det väl ut och titta på raggare!

Hoppas, hoppas, hoppas på sol och värme ikväll!
Och på tal om sol och värme, snart åker vi till Alanya.
Igår köpte jag två nya bikinis och hämtade ut mitt paket med mina
solkrämer! Men är fortfarande lite smått och gott som fattas, t ex flipflops
och en strandväska. :) Blir en tur till Marieberg sen och handla lite mer.

Hörs sen.

Fredagen den 13de

Fredagen den 13de idag! Fast jag har inte haft nån otur än iallafall :) Skönt det!

Men det första jag såg när jag vaknade var att någon blivit mördad i Fagersta!?
En tjej i min ålder. Då lär man ju veta vem det är!? Sjukt ju!!

Sen fixade jag iallafall till mig lite och begav mig hemåt, mot Färna!
Pussa lite på hunden sen drog jag och familjen in till Västerås och hämtade
en ny bil.
En Citroen. Med I-Shift ;) Inte för det heter så på en Citroen personbil men iallafall.
Var som en I-shift. Hur skön att köra som helst. (y)



Nu skrev min granne Jimmy på chatten att vi ska till Anders!
Så ska gå ner nu! :p Haha.
Hörs imöre eller senare!
Ha en bra kväll!

Inget stoppar oss nu

Wöwöwö, då var det helg igen då.
Veckorna går alldeles för snabbt.
Meeeen tiden går ju fort när man har rooooligt! ;)
Och jag har ju nästan för roligt på mitt jobb, och då går tiden för snabbt..

Kvällen har flytit på kanonbra. Allt har gått som på räls! (y)
Nu ska jag dricka lite kall cola och sen krypa ner i sängen.

Tog några bilder på vrålåket när vi hade rast i Gävle.
(Och med vi, så menar jag mig själv och lastbilen då, heheh)






Volvo FH16 660

Thunderstorm

Gud vad det åskade inatt. Och imorse. Måste ha åskat hela natten?
Inte lite heller, blixtrade typ varannan sekund där ett tag..
Och när det "mullrade" så vibrerade det typ i taket. Bor ju i en
vindvåning så kändes som om åskan var alldeles över huvudet på mig..

Nu ska jag äta lite :)
Hoj

Every little thing

Jahaja och nu då? Eftersom jag började tidigt idag så blev det ju att sluta tidigt också. Dumma kör-, och vilotider!
Jag har ju ställt om dygnet nu eftersom det är natt-vecka så kan ju glömma att jag kan somna NU liksom,
klockan tolv.. Haha. Vill ju jobba meeeeeer!!
Två energi-drycker har jag också hällt i mig så jag är ju piggare än piggast!
Och en sånhär underbar kväll vill man ju inte ligga i sängen heller, nu vill jag vara ute och jobba.
Alldeles ljummet ute, man kan gå i tisha bara! Så hääärligt. Sen luktar det typ.. utomlands också!
Känns som man är utomlands på riktigt.
Haft en kanonkväll i 660:n. Hittade på några riktigt bra skivor i en låda; "Absolute Rockabilly",
"Dansbandsklassiker 2" och "Lastbilsrock".
Massa grymma låtar och man blir såå glaaad. Underbart väder, underbar lastbil, underbart jobb!
Livet leker! ;) Haha.. Nä, nu ska jag tagga ner lite.

What? Vänta här nu.. ÅSKAR DET UTE?
Det blixtra till två gånger nyss, trodde det var en bil som körde förbi.
Men nu dundrar det som faaaan! ;o
Ja, det åskar! Nu blixtra det igen.
Känns faktiskt lite läskigt, inga små blixtar direkt! Shit!

Wake me up

Sådär gott folk, då ska jag bege mig mot lastbilen.
Får börja väldigt tidigt idag, men det är skönt det med på sitt sätt :)
Måste förbi Hemköp på vägen ner också, köpa en (eller två, tre? hähä) Latte(ar)!
Och lite andra viktiga saker..
Så nu lär jag sticka.
Ha en bra dag hörrni!
;)


Love story

Åh, nu har jag tittat på alla avsnitt ännu en gång i min SATC-box.
Känns alltid lika ledsamt när sista skivan är slut.
Men jag har ju filmerna nu också, hihi.

Åh igen.. Det är så romantiskt när Big och Carrie träffas i Paris efter hon lämnat
Alexandr Petrovsky. Att dom får varandra tillslut efter allt. Real love!


"I'm looking for love, real love,
ridiculous, inconvenient, consuming,
can't-live-without-each-other-love"
- Carrie Bradshaw

Off to work

Om en liten stund ska jag bege mig mot Rejmes för att byta skift.
Blir jag och Flismärra'n inatt också :)



Hej så länge

Jag kan inte skilja på om jag vill vinna dig

Gick på uppäcksfärd runt mitt hus idag,
och hittade en trädgårdssoffa jag kunde ligga och sola i.
Perfekt. Läste Lina's Kvällsbok 2 och bara njöt av värmen!

Nu är jag rastlös och funderar på att börja dra mig mot Färna :)

Telefonen är helt urladdad också, och laddaren är i Färna så
känner mig lite ensam häär, kan inte få tag på nån,
och ingen kan få tag på mig heller.. Isolerad från omvärlden ;)

Näe, hörs ikväll!
Hojhoj

It's a beautiful day

Åh, vilket härligt väder. Idag önskar jag att jag hade en balkong!
Men får gå ut och sätta mig mot väggen senare :)
När jag törs köra sen ska jag åka till Färna och käka!
Men lär nog vänta en stund till iaf, vill inte chansa..

Tillsvidare tänkte jag roa mig med att ta bort vänner på facebook,
som jag helt enkelt inte vill ha som vän på facebook längre.
Såna jag aldrig har träffat i verkligheten osv..

Bye

Dagens to-do

Idag ska jag göra dethär;

  • Dricka klart mitt morgonkaffe..
  • Åka till Surahammar.
  • Hinna in på Bolaget där innan kl 13.
  • In på Gåvan!
  • Handla mat på Willys.
  • Åka tillbaka hem till Lindesberg (är i Färna nu)
  • Duscha och fixa till mig.
  • Fest! (Cruising i Köping)
Wish me luck att hinna med allt..
Är nog bäst jag sveper kaffet och drar nu.

Ha en bra dag i solen!

One day at work

Då var ännu en arbetsvecka slut, dagarna går så himla fort.
Allt har flytit på och gått kanon så det är skönt :)
Fast idag när jag kom upp på motorvägen vid Gävlebro där, såg jag hur
främre skärmen på framchippa börja skaka, hoppa och röra sig konstigt så jag trodde jag
höll på att tappa hela hjulet! Hehe, så jag stanna på vägrenen med varningsblinkers,
men en törs ju inte gå ut för alla biler blåser förbi intill lastbilen i 120 km/h.
Som tur var kom Tony strax etter och stanna bakom men lite längre ut så bilarna var tvugna
att hålla ut litegrann..
Och det var inte hjulet som var löst utan ett stag till skärmen som lossnat.
Så vi tog loss hela skärmen och gud va fult det är utan skärm! Ser ju hemskt ut, haha!
Meen vad ska man göra.. ;) Och både jag, Tony och skärmen klarade oss oskadda där ute på
vägen så det var ju positivt (y)


Tog några bilder när jag tippade i Rockhammar.

Flis, flis, flis så långt ögat når..
;)

Sweet dreams

Tänkte bara säga godnatt till er, omtänksamt av mig va!? ;)
Klockan ringer 02.30 imöre så det är veerkligen dags att tänka på refrängen..
Har precis kommit hem från Anders, vi drack massa kaffe och snacka lite skit
såhär på kvällskvisten :) Trevligt! Hemmagjord rulltårta fick jag mä, väldigt god!

Såå, godnatt med er!
Sov så gott :)


En dag på verkstan

Vaknade kl 01.30 inatt av att Björn ringde och väckte mig och sa att de var haveri på
lastbilen så jag behövde inte gå upp förens runt 07. Så ofrivillig sovmorgon fick jag!

Åkte ner till Rejmes och dom konstaterade att det var något med fjärde cylindern,
den fick inte nå kompression eller vad dom sa.. ;) Så blev inge körning för mig idag.
Hängde vid Rejmes hela dagen iallafall, drack kaffe latte och umgicks med dom andra där :)
Jag och Björn åkte in till Örebro på lite specialuppdrag också, sen avslutades dagen med
en kebabtallrik på Kretchmans (Stavning?).
Nu har jag precis kommit hem och skulle väl behöva städa lite, men just nu har jag ingen ork
för det. Har så mycket tankar i huvudet så jag lär koppla av med ett avsnitt SATC.
Hörs sen.


You are the best thing that's ever been mine

Efter några glas cola kom lite av energin tillbaka,
så har suttit och kikat runt lite på internet.
Men nu är det nog dags att ta den där duschen iallafall
och sen hoppa i säng för tänkte åka runt 03.15 från Rejmes
imörebitti. Älskar att börja tidigt! :)
Så skönt ute den tiden på morgonen..


Hittade en bild på min gamla pärla, som jag tog i Malmköping.. :)
Fina XYU:n. Och min vrålsnygga leksandflagga lyser där inne (y)

Lastbilsblogg

Näe, usch va trött jag är. All energi bara rann av mig tror jag.
Blir att ta en dusch och sen gå och lägga sig typ nuuu..
Haha, och klockan är 18.17 när jag skriver detta.

Sommaren var ovanligt kort i år tror jag minsann?
Vill ha det varma vädret tillbaka!
Nu är allt bara grått och tråååkigt.

Bjur' på ett par bilder från dagen iallafall.





Jag och gula faran posar lite i Rockhammar.
Kom på att jag inte hade en enda bild på denna larre,
tills nu då. :)
Jag kör den tillfälligt nu i några veckor.
Mina nya sommarkläder har jag också på mig, dom ser
väääldigt lysande ut i jämförelse med lastbilen.. Hehe.
Och för er som är lasbilsintresserade och bryr sig om sånt,
så är det en Volvo FH16 610hk. :)
Min blogg handlar väääldigt mycket om just lastbilar,
nästan bara lastbilsbilder osv, meen det är ju en stor del
av mitt liv och jag är väldigt intresserad av det så ni får
stå ut med det om ni vill läsa helt enkelt ;)

Hejhej





That's why the girls call him the king

Idag har jag tvättkväll! Kommer bli några maskiner, det ser jag det.
Ätit har jag också hunnit med, så nu är det lite SATC och cola tills första maskin
är klar. Önskar jag visste hur en turktumlare funkar.. Nu hänger jag kläder i tvättstugan,
men där är det kallt och rått så det torkar aldrig! I lägenheten har jag ingen plats att hänga.
Äh, får väl chansa på att alla kläder inte krymper till babystorlek.. För visst kan det göra det
i en torkis? Har ju ingen aning.

Hoppas mina t-shirtar har kommit, då ska jag åka till Färna och hämta dom också!
Hörs sen!

PS;

Detta är så sjukt gott :) En liten favorit!

Are men just women with balls?

Oh, vilket vääder vi har hörrni. Riktigt aprilväder..
Har verkligen regnat, varit sol, regnat, haglat, varit sol, snöat, varit sol,
snöat lite mer och så blåååååst storm på allt detta hela dagen. Underbart!

Jag känner mig fruusen, och har gjort typ hela dagen.
Fast sen fick jag nå ryck och vart skitvarm så var tvungen att sätta på full blåst,
och full kyla.. Hm, förkylning på G kanske!? Hoppas iinte, har ingen som helst lust
att gå runt och snora.
Har ja int´tiii mä heller!

Nä, ska försöka ta mig upp ur soffan och ta en riiktigt varm och skön dusch nu!
Sen blir det bara mys med cola och SATC innan sängdags! :)


Godkväll

Blev inte riktigt en soff-kväll iallafall.
Drog ner på "stan" och träffade Walter och Lisa på Milano.
Satt där och snackade och sen drack vi kaffe på Palmas.
Tog med mig en kebabsallad hem som jag nyss tryckte i mig, muums! :)

Ska väl snart ta med mig datorn in i sovrummet och sätta på SATC och försöka bli trött
och somna. Ska möta upp Roger 03.30 vid Rejmes imörebitti så ska vi åka tillsammans till
Ramsberg där våra lastbilar väntar.

Åh, sugen jag blev på chokladglass helt plötligt, vilken tur att jag har det i frysen! ;)
Godnatt på er!

Dagen efter

Nu har den sista av my friends lämnat mig och åkt hem till Skbg igen.
Biffen och Svempa drog runt åtta imorse för Biffen skulle jobba..
Somnade om när dom åkt och vakna runt tolv.
Underbart att vakna och MÅ BRA dagen efter man varit ute! :) Inte det minsta bakis, härrrrrrligt!
Jag och Nille drog till Jalla Jalla och åt pizza, sjukt gott var det!
Sen hyrde vi en film, som var så dålig att vi inte ens ville se klart den. Stod där inne och valde
i en eeeeevighet kändes det som, när jag tillslut väljer en är det den sämsta dom hade!?

Aja, nu har jag diskat upp sen igår och ska bara slappa i soffan och ladda batterierna inför
den kommande arbetsveckan! Blir att titta på SATC och några avsnitt av Ponnyakuten kanske..
:)
Chokladglass och hallonsaft har jag också laddat upp med.
Myskväll! ♥


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!