"I believe that everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go,
things go wrong so that you appreciate them when they're right,
you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself,
and sometimes good things fall apart so better things can fall together."

- Marilyn Monroe.

Vilken slödag jag haft. Helt sjukt.
Legat och tittat på Vänner hela dagen men har nog sovit 98% av tiden.

Igår var jag ju till Flen en sväng med lastbilen, sedan åkte jag hem och fixa till
mig lite innan Anders, Henrik och Räkan kom och hämtade mig och vi åkte tillbaka
till Linde och festade lite.. :) Synd att jag var så trött och inte på världens bästa festhumör bara.

I veckan jobbar jag natt och ska även titta på en lägenhet någon dag!! :D
Hur spännande är inte det!? Hihi.

Nu försöker jag piggna till lite, duger inte att sova bort hela dagarna..
Haha, lite sent att komma på det när klockan är 17.40 men.

Åh, sitter och lyssnar på 50 Cent och Jeremih-Down on me,
så sjuuuukt bra röst han har Jeremih.. Och en sjuuukt bra låt är det! ;)

Blev inte så många bilder från igår, men dom få jag tog ser ni här;

Idag har jag haft ganska fullt upp hela dagen, sånt gillar vi!
Jobbat såklart och sen vart i Skbg och umgåtts med Nille, Lowe, Persson
och senare kom även Jimmie.

Nu är jag lite för pigg för att sova, och så har jag ju sovmorgon till 05.30 imöre,
vilken lyx. Har lastbin aaaalldeles utanför huset här i Färna, toppen! :)
Ska möta upp världens bästa Roger och 660:n vid sågen och sen ska vi mot nya äventyr.
Rättare sagt Gävle eller Flen. Inte bestämt oss än.

Nu blir det nog nått Vänner-avsnitt innan jag somnar..


The Love of my Life står och myser i skenet från gatulampan..
;)

Goddag!
Har typ nyss kommit hem, sitter och varvar ner lite och dricker cola.
Ska snart hoppa in i duschen..

Hade en bra dag på jobbet, roligt var det, efter jobbet åkte jag även med Räkan
en sväng till Frövi för att vi skulle lasta lite plastgrejer vi har till rullarna i Rockis.
Var en rolig resa må jag säga!

Sen stannade jag vid min underbara vän Niklas, på väg hem till Färna,
och snackade lite och sådär. Vad jag saknat honom.
Men imöre efter jobbet är det riktig friend-time med honom och Lowemannen som gäller!
:)

Duschen nu, sen sätta på ett Vänner-avsnitt att somna till..






Sen en tid tillbaka har jag varit trött
försökt att vara allt på samma gång
så mycket man kan göra och borde och vill
mitt i allt så ska man räcka till
Sen en tid tillbaka har jag varit tom
och försökt att hitta spår som leder rätt
ja, det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
och mitt i allt så ska man vara sann
Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
och försökt att vara nån till lags
ja, man kämpar för en plats som passar både här och där
och snart har man glömt vem man är
Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
och insett att jag måste börja om
ja, jag har kämpat för en plats som passar både här och där
men snart ska jag hitta den jag är..

-Melissa Horn ♥



Vilken dag jag haft på jobbet..
Först när jag kommer till lastbilen ser jag en krossad halvljuslykta.
Sen startar han inte, slut i batteriet.. Aldrig vart med om maken, han har
alltid startat i vått och torrt.
Sen vart jag försenad och ja, sen var min dag förstörd.
Hatar att vara efter i tidsplaneringen.

Nu ska jag skala lite potatis, sen lägga mig i soffan och titta på Vänner. ♥
Känner mig seg idag!

Hörs sen!


Ungefär såhär ledsen var jag imorse! ;)

Var en jättetrevlig kväll i Färna!
Av mig fick pappa två deckarljudböcker han kan lyssna på i timmerbilen.
:)

Kul att träffa släkten igen, + att jag fick träffa Frida's boyfriend för för första gången!
:)

Mamma hade gjort världens godaste hemmagjorda glass också..

Sen har min mamma världens bästa inredningssmak, det är så fint
hemma hos oss så jag aldrig vill åka därifrån.
Vill ha det exakt på pricken likadant här i lägenheten.. Hihi.






Så fina, söta detaljer överallt..
I love it ♥

Idag ska vi hem till Färna och fira världens bästa pappa!
Han fyller egentligen inte förens imöre, men då jobbar ju alla så vi
firar han idag istället.
:)

Nu ska jag bara klunka i mig det sista av kaffet, slänga på lite mascara
och fixa ordning håret så är jag redo för avfärd.
Fredrik ligger dock kvar i sängen än, den sega jäkeln..


Pappa hoppar på studsmattan, haha!

Idag var jag och Roger till Viberg's och tvättade våra lastbilar.
;)


Före


Efter

Syns det någon skillnad?

 




Vi såg denna film och den var riktigt bra tycker jag.
Precis en film i min smak!
Nu ska jag leta fram en till komedi vi kan titta på,
perfekt att man kan hyra film på tv:n! :)

Nu blir det film och mys i soffan tillsammans med min älskling.
Imöre ska jag och Roger tvätta våra lastbilar, min har inte blivit tvättad på ett
tag och det syns kan jag lova.
;)

Hörs sen!
/J



Oh, My Pretty Eowine ♥ "Eo"


Oh, Nothing Compares To You ♥ "Kompis"


Oh, Don't Worry Be Happy ♥ "Happy"


Oh, My Humptey Dumptey Heart ♥ "Hubbe"


Oh, Just Call Me Angel Of The Morning ♥ "Angel"


Oh, What A Zip A Dee Doh Dah ♥ "Zippen"


Oh, You're My Satchmo ♥ "Sacke"


Oh, What A Casanova ♥ "Nova"


Oh, The Reason Is You ♥ "Russin"

Några söta ponnisar
;)

http://www.aftonbladet.se/wendela/article8406104.ab

Vad är detta för skit?
Ska jag som varit skytt hela mitt liv nu bli
någon jäkla.. ormbärare?!?! Hur fult låter inte det ordet..
Och det är ju inte ens ett riktigt stjärntecken!!

Jag har ju tillåmed en skytt intatuerad i nacken.
Det här funkar bara inte!




.. Godmorgon föresten!

Jag har blivit lite smått beroende av ett spel
på Spela.se som heter Hot BBQ Party(?) något sånt..

Man ska grilla olika saker åt folk som kommer och beställer..
I början är det lugnt och man hinner hur bra som helst.
Men det kommer bara mer och mer folk, dom beställer
flera och flera saker åt gången, dom börjar svettas mer och mer
av värmen från grillen så hinner man inte ge dom ett glas cola emellanåt
så dör dom. Stressigt värre!!


Idag har jag vårkänslor!
Åkte till Ica och hämtade ut mitt Jotex-paket, och när jag öppnade dörren
fick jag nästan en liten chock.. :) Solen strålar, fåglarna kvittrar och det är varmt ute!
Solen värmer! Känns precis som att det skulle vara mars.
Men välkommen till verkligheten, det är bara januari och det kommer hinna komma
mycket snö innan det är vår på riktigt..

Det blev iallafall mycket bra på toaletten tycker jag.
Den kan inte bli fräsch och fin, så äcklig och ful som den är,
MEN det blev ett jäkla upplyft ändå måste jag säga.
Fräscha vårfärger var det, blev iaf mycket roligare att gå in där nu! ;)

Nu är det dags att laga någon mat och sedan åka och jobba igen!


Saknar mina pöjkar lite, och sommarkvällarna på Lowe's altan..
Åh, vill ha sommar nuu!

;)



En dag i somras hade jag och min vän Anna Lind tråkigt.
Vi bestämde oss för att vi ville hitta på något, vad som helst!
Så..


Vi checkade in på ett gammalt fängelse.
Klockan var ganska sent när vi kom fram, hade några timmars
bilresa dit. Någon hade lagt ut en nyckel åt oss, fanns inte en
människa i närheten.. Ganska spännande var det! :)
Tur att det är ljust på sommaren, hihi.


Vi gjorde oss hemmastadda och gick på upptäcktsfärd på fängelset.


Sen lämnade vi fängelset för en stund och åkte på upptäcksfärd i Falun's City.


Vi hittade mini-golf!


Hittade lite mer roliga saker på natten..


På morgonen efter gick vi på guidad tur nere i Falun's gruva.
Hur intressant som helst! :)
Spontanutflykter är det bästa, från att suttit hemma och haft jättetråkigt,
till detta på bara några timmar! Det gäller att ha lite fantasi bara! ;)
Roliga minnen får man också! ♥




Kaffe!

Det finns inget bättre på morgonen när man vaknar än dricka
kaffe. Och vad jag älskar lukten av nybryggt kaffe..
Det är grejer det!

Var nog inte hemma förens runt 06 imorse. Så sov till 12,
men det känns som jag sovit bort hela dagen. Hatar det.
Snart dags att åka och jobba igen! :)
Hoppas min man är snäll och tar med sig en fet kebabtallrik
med extra mycket vitsås till mig när han kommer hem,
det skulle sitta såå bra just nu..

Nu ska jag titta lite på Hästnet om det kommit ut nå nya,
intressanta annonser.

Titta på denhär "skadan" på väggen i mitt släp.

Är den inte lik en döskalle så säg!


Jag och Oh, Nothing Compares To You "Kompis"
hos Charlotte, Östragården's Ponnystall för några år sedan.

Nu ska jag snart åka och jobba!
Jobbar natt denna vecka, så börjar runt 16.00 ungefär..
Tänkte hinna tvätta en maskin till och fixa lite mat innan.


Min pärla! :)

Jag skulle vilja ha en hylla till köket,
där jag kan ställa upp alla fina kokböcker jag har.
Jag älskar fransk lantstil och shabby chic- stilen
så dessa två föll mig ganska bra i smaken;


Båda hyllorna är från www.jlstromberg.se

Häst sökes!

  • Liten häst. Ca 148-155 i mankhöjd.
  • Unghäst. Ca 3-6 år. Inridning ska vara påbörjad,
    men behöver inte vara så mycket mer än så.
  • Gulbrun(!) Haha, nej jag vet att man inte kan välja häst efter
    fägen men jag kan inte hjälpa att jag är hopplöst förälskad
    i just gulbruna hästar..
    Det är inget krav, men ett plus i kanten
    om vi säger så.. ;)


Jag och drömhästen, Oh my Elin's Nino.

Idag känner jag mig riktigt bloggsugen så tänkte
slänga upp ett inlägg om mina "gamla" hästar.


Här började väl min karriär. När jag fick rida på Fantomen's häst! ;)
Det var häftigt, och jag hade en väldigt söt frissa om jag får säga det själv!


Kritzia var min första foderhäst. Jag hade henne i ca 2 år om jag inte minns helt fel.
Hon var en arab, kat D. En dam med egna åsikter om hur saker och ting skulle vara.
I början motarbetade vi varandra en hel del, men efter hand började vi samarbeta,
vi började förstå varandra, och vart bästa vänner. Hon lärde mig himla mycket!
Jag vet inte vart hon är nu, eller om hon ens lever, men jag hoppas att hon har det
bäst, vart hon nu än är! :) ♥


Mountain Pike var min andra, och senaste häst. Han var korsning
sv. halvblod/eng. fullblod och 165 cm hög.
Pike var en gentleman på många sätt, världens snällaste och goaste
kille! Han var som en bebis, så mysig och kelig. Åh, honom saknar jag
så det gör ont ibland. Han lever tyvärr inte, när jag lämnade tillbaka
honom till ägarna, tog dom bort honom. Jag vet inte ens varför..
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

I väntan på att Solsidan ska börja tittade jag in på Hööks hemsida.
Jag älskar att shoppa till hästen, mycket roligare än att handla åt sig själv.
Om jag hade haft en häst nu, hade jag nog beställt hem detta;












Åh, vill hitta min drömhäst nuuuuuu!
Men man måste kyssa många grodor innan man hittar sin prins.. ;)



vårt badrum är inte det vackraste i denna värld, om jag säger så..
egentligen vill jag bara riva ut alltihop och göra helt nytt!
hyresvärden har dock sagt att han ska renovera det, men vet inte när.

iaf, enda sättet att pigga upp det lite är med färg.
så beställde lite vårfina, färgglada prylar från Jotex nyss;


duschdraperi


handdukar och badlakan



badrumsmatta och två ljuslyktor

hoppas detta kan liva upp stämning lite!
:)

Hade en jättebra dag igår.
Först titta vi ju på en häst, sen hem till Färna och åt jättegod mat,
och på kvällen gick vi hem till Linda och Mattias och drack lite cider
och snackade massa skit.. :) Lär göras om snart igen!

Nu ska jag lägga mig i soffan under filten med en kaffekopp
och titta på Vänner ♥

Hej så länge.


Idag efter jobbet åkte jag och Fredrik till Mejk och tittade runt lite.
Fick med mig en "fågelbur" och en fin spegel hem.

Ikväll har vi ätit thai-mat, godis och chips och kollat på Vänner
Nu ska vi förflytta oss till sängen och fortsätta kolla på Vänner,
skönt att man bara kan somna när som helst då.

Imöre ska vi åka till Näsudden och titta på en häst!
Ska bli jätteroligt. En morganhäst! :) Hört så mycket positivt om denna ras
så ska bli spännande att få träffa dem i verkligheten.

Nu ska jag krypa ner i sängen..
Hörs imöre! /J

Då var ännu en jobbdag till ända..
Ett glas iskall cola nu, och sen ska jag städa lite hade jag tänkt.
Imöre är det redan fredag, veckorna går himla fort.
I helgen hade jag tänkt åka hem till Färna och hälsa på, och så ska jag
titta på en häst! Spännande..

Nu längtar jag lite efter min man faktiskt.. Vill att han ska komma hem nu! :-)
Och laga mat åt mig, han är så duktig på det, hihi.
Och jag saknar min familj också, men dom får jag ju träffa i helgen!


Bjur på lite bilder innifrån min lastbil.



Den dö-snygga flaggan är min, överkastet får dock Räkan stå för.. Haha!


Jag matchade flaggan idag med min Leksand-tröja! ;-)


Tillåmed naglarna matchade ju lite.

Vill beställa hem lite vår-inredning också.
Inte nöjd med hemmet riktigt.. :-)
Får kika runt lite, lättare att klicka hem från nätet än att gå runt i butiker.

Hörs kanske lite senare igen!
/J


En bild från idag när jag och pärlan var på Vibergs och smörjde släpet.
Vilken tur jag har egentligen, att mitt jobb är så himla roligt!
Menar, det är aldrig någonsin jag tänker att jag inte vill gå till jobbet.
Och när jag är på jobbet, tänker jag inte att jag jobbar. För det är så roligt.
:) Jag har helt enkelt världens bästa jobb!


Btw;
Vilken djungel det är att leta häst.
Det finns ju så många!
Jag vet inte hur många jag fastnat för och tänkt att "Den vill jag ha!"
Men sen dyker det alltid upp någon som slår den innan.. ;)
Åh.. Men bara ta det lugnt, åka och titta på många och förhoppningsvis
säger det bara klick hos någon. :)

min dag har bestått av jobb, jobb, jobb. det gillar jag!
vad skulle jag göra utan min lastbil! ;-)

såg en olycka när jag var på väg till linde och skulle parkera.
en hästtransport som kört i diket. dom stod och klappa och lugnade hästen men den var
kvar i transporten..  var bara huvudet som tittade ut. då värkte hjärtat av medlidande kan jag lova..
hoppas att alla klarade sig oskadda iaf!

nu sitter jag här med sönderbränd mun. åt varma mackor idag igen, med räkstuvning.
för gott, och då äter jag för fort också!

idag har jag dock ätit på dagen också, jag, roger och dödgrävar'n käka på en pizzeria i frööövi!

nu blir det mys, cola och vänner innan det är dags att hoppa ner i sängen igen.
igår när jag städade bäddade jag rent med dom nya sängkläderna jag fick av mormor ingrid i present,
och guuuud i himlen vad underbart sköna dom är! man vill inte gå upp, sover som en prinsessa! ;-)





Vaknade av att Anders ringde och väckte mig för typ en timme sen.
Han frågade om jag ville jobba ikväll, och självklart ville jag det. :-)
Spännande att åka i min personbil till lastbilen bara, med låsta bakhjul..

Nu ska jag ner och titta på Vänner en stund, tagga till inför jobbnatten såattsäga.. ;-)


Min saknade lilla bebis


en perfekt myskväll för mig innehåller detta;


världens största tack till mina föräldrar som gav mig hela boxen i julklapp.
den kommer väääääl till användning kan jag säga! ;)


ingen myskväll utan iskall cola med massa kolsyra..


någon form av nyttigheter måste man ju ha också,
ikväll vart det detta. muums!


och världens bästa kille är ju inte fel att ha bredvid sig i soffan.. ;)


MYS!

Inatt kräksnöade från att jag började till jag slutade, utan minsta lilla uppehåll..
Var en spännande natt må jag säga.


Dagen började med en kaffe på Rejmes med Roger.


Medans jag stog och gjorde rent mitt flak rasa det omkull ett släp mitt framför
ögonen på mig. Skapligt paff jag blev..


Underbart!?


Kom väl typ 1,5-2 dm bara på några timmar.. Härliga vinter..


Nu håller Fredrik på att lagar pannbiffar, såå gott! ;-)
Sen ska jag åka och jobba igen.


gooodmorning sunshines!
jag är nyss uppstigen jag. eller ah, för 50 minuter sedan.
har tagit en dusch för att piggna till lite, och nu dricker jag ett glas
med vitaminbrus och sen har jag en kopp vaniljthe framför mig också. :-)

vart sent inatt innan jag var hemma, parkerade vid 05.
min bil är på "hotell" över natta så hade ingen bil heller, men mannen hämtade mig.
min handbroms hade frysit igår, ordentligt(!).. ingenting hjälpte(backade, hällde varmt vatten), måste va vajrarna.
men hasade mig med låsta bakhjul till rejmes iaf, där vi skulle skifta.
där var dom så snälla så jag fick ställa in bilen i lastbilshallen på upptining över natta! :D
bara hoppas det smälte och vart bra då!
ska åka med roger ner idag, men får väl provköra hem inatt sen och hoppas på det bästa..

jag har som mål med det nya året också att
  • börja äta bättre
och med det menar jag inte så mycket nyttigare, för såå onyttig är jag inte..
utan att börja ta med mig mat på jobbet, vilket jag alltför ofta hittills har slarvat med.
då är jag utan mat hela dagen tills jag kommer hem, äter för fort, för mycket och får ont i magen.
så det ska jag bli bättre på!

  • börja motionera, träna
och eftersom jag har som mål att skaffa en häst snart, kommer denna punkt att uppfyllas också.
friskt luft, allsidig träning, konditionen förbättras, musklerna får arbeta. ja, stallskötsel och ridning
ger en grymt bra träning! :-)


nu gäller det bara att hitta drömhästen också! hihi.



hade i det stora hela en bra nyårshelg!
i torsdags hämtade jag min bästis, och hon sov här tills igår.
var såå himla kul att få umgås med henne igen. ♥

i torsdags hade vi bara en myskväll.
på fredagsmorgonen packade vi in oss i bilen och drog till marieberg en sväng.
det var jag, fredrik, anna och robin.
på kvällen traskade vi hem till anders där vi firade in det nya året.
åt jättejätte god mat, och satt och snackade skit hela kvällen.
dock var alla så inne i sina diskussioner och sånt så ingen hade koll på tolvslaget..
meen, vad gör väl detta, nytt år vart det ju iaf! :-)

på natten knallade vi hem till räkan och spelade nå spel. typ wii?
man skulle hoppa och ducka och vart allmänt trött, så efter en stund
gick i hem och sov!
på lördagen var vi riktigt sega.. fy. låg i soffan heeeeela dagen och tittade på vänner.
fick i oss varsin flottig pizza, och sen lite chips och popcorn till fångarna på fortet på kvällen!

på söndagen var det dags för jobb igen för min del, fick med min frugan som codriver.
sen åkte hon hem..

nu sitter jag här och väntar på att räkan ska ringa så jag får åka och jobba! :-)



RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!