Sälen baby

Näe, dethär går inte. Jag ska upp till Sälen!
Släpar med mig my partner in crime å drar upp ikväll.
Blir nyktert på nyår, men åka bräda, det ska jag banne mig göra!!
 

Snowboarden vs. immunförsvaret 1-0.
 

Glöm dina bekymmer..

.. imorgon kommer nya.


Fördrev hela dagen och kvällen igår med att titta igenom gamla Andra Avenyn-avsnitt, 
och det fick mig iallafall att bli på lite bättre humör. Jag menar, det hade ju kunnat vara värre.
Jag hade kunnat vart jättekär och sen fått reda på att min kille var bög, som Liv. Jag hade kunnat
haft en knarkande morsa, som Roxanna. Jag hade kunnat vart trakasserad och förföljd av idioter
och tvungen att ge dom massa pengar, som Jossan. Jag hade kunnat haft en vänsterprasslande fru, 
som Roland. Jag hade kunnat vart föräldralös, som David. Jag hade kunnat vart bög och sen blivit retad
för det, som Kim. Det händer mycket i Andra Avenyn, och då har jag ändå bara kommit till avsnitt 17, 
säsong 1 än.. Men det får en iallafall att inse att livet kan vara värre. Mycket värre.
Här ligger jag och gnäller för att jag troligtvis inte kommer orka följa med mina vänner och fira 
nyår i Sälen. Ska känna efter lite till, jag skulle egentligen ha åkt imorse kl 07 då häften åkte, 
men går en till bil i eftermiddag, får se om jag kan åka med då eller om jag fortfarande mår skit..
 
 

Life is a bitch

Nu börjar hockeyn i Leksand och jag ligger nerbäddad i sängen och känner mig ynklig.
Jag ville så gärna vara där, var ju derby å allt. :'( 
Pappa och Frida kom och hämtade mina biljetter, dom skulle åka istället,
bra att dom kom till användning iallafall..

 
 
 
 
 
 
 

Why

Ligger här i sängen och har tittat på En prinsessas dagbok. Var inte längesen jag såg tvåan, 
men tänker kolla på den igen här nu snart. Bra filmer! Man får riktiga feelgood-känslor av dom.

Annars har jag inte gjort mycket. Ätit apelsiner, druckit tranbärsjuice, slurpat i mig köttsoppa, 
ätit glass med varma hallon och blåbär och bara tagit det jäääääkligt lugnt här i sängen.

Har egentligen TUSEN saker jag måste göra, men tvingar mig själv att ligga still, 
ska vara så frisk som det bara går tills imöre. 
 
Fördriver tiden med lite nätshopping. 
Behöver några fler bikinisar och några solkrämer osv tills vi ska utomlands.
Även hittat lite snygga linnen och klänningar och lite annat smått och gott.
Just ja, flipflops och nå andra sommarskor vore ju bra att ha..

Håll tummarna för mig att jag mår bättre imöre!
 

:@?#%&/#@=?!!!

Okej, nu blir det gnälligt här, bara så ni vet..

DET ÄR SÅ ORÄTTVIST!! Jag är aldrig sjuk, iallafall händer det inte ofta.
Nu har jag vart hemma 7(!) helger i rad och bara slappat och inte gjort nå vettigt alls
och haft all tid i världen på mig att bli sjuk, men DÅ har jag mått hur bra som helst minsann.
Men nu, när jag hade lovat min lillasyster och shoppa med henne idag, leksand-match imöre
och Sälen på söndag, nu ska jag bli jättesjuk!!
Varför just nuuu?!? Så jäkla taskigt av mitt immunförsvar att svika just denhär helgen, 
jag ringde ju runt som en galning för att få tag på en stuga i Sälen över nyår. Allt var fullbokat.
Efter massa tjat och när jag ringt runt till varenda människa/företag som hyrde ut stugor fick jag
ju tag på en, och har sett fram emot dethär jättemycket! Om jag inte kan följa med nu blir jag 
så jävla besviken. :'(

Men det är nog inte så lätt att åka bräda hela dagarna om man mår såhär, 
jag vart helt slut inatt bara av att spänna banden på vagnen, och för att inte tala om
när jag fyllde sandspridarna, armarna skakade och det typ började stråla i brösten och upp i huvudet
och man vart anfådd direkt. Kul!
 
Pallrade mig iallafall ner till affären när jag vaknade och köpte alvedon, apelsiner, nån immunförsvarsyoghurt, 
coca-cola, glass, tranbärsjuice, köttsoppa och SOLO-tidning. Här ska liggas i sängen hela dagen!
Jag SKA bli frisk!! 


Sjukling

Jag är sjuk! Tyck synd om mig..
Kände igår att jag började på ont i halsen, där fick jag för att jag ska ränna runt i skinnjacka
mitt i smällkalla vintern. 
Åkte iallafall och jobbade igårkväll, och sen hem till Färna efter jobbet vid fyratiden imorse, för att hämta alla
julklappar, sen tillbaka till min kära lägenhet som jag inte sett på flera dagar. Den stod kvar som tur var.
Men fick gå typ två vändor från bilen och upp till lägenheten med alla grejer, jobbiigt! I-landsproblem. Hehe.
Och så trött som jag var när jag kom hem, klockan var väl runt 6 imorse, så trött var det längesen jag var.
Jag startade inte ens datan och somnade till SATC som jag brukar, utan jag kastade mig i sängen
och tväärdäckade, haha.. Sjukt.
 
Försökte dricka lite te "imorse" när jag gick upp, vid halv ett där, men gick inte så bra.
Aja, ska svänga förbi å ta med en flottig pizza jag kan käka i lastbilen sen, det kanske piggar upp! ;) 






Hinderbana.
Det är ju precis vad man behöver när man är klen å sjuk, hahaah. Bara fram med lill-yxan å hugga lite. ;) 
Tur att jag hade lilla systern med mig, kunde vi teamworka lite, haha..
 
 

Party hard

Idag mår man ju som man förtjänar.. 
Blä, nu ska jag äta nå och sen packa ihop alla mina grejor, 
ser ut som ett bombnedslag inne på mitt rum. 

Så såg jag ut igår.. 

Aja, eftersom jag har sovit ända tills nu lär jag försöka sätta fart så jag får nå vettigt gjort idag.. Haha!
Höjhöj

Nu tändas tusen juleljus

Åh, då var årets mysigaste dag över..
Känns lite sorgligt, men det blir ju jul igen nästa år. 
Har varit en jättemysig dag tillsammans med dom bästa som finns.
Julen är ju verkligen en tid då man ska vara med sina nära och kära och bara mysa. :)
(Kul att jag sagt mys typ tre gånger redan nu.. Men det är ju en MYSDAG.. Hihi.)
 
Jag är jättenöjd med alla mina fina julklappar! Tackar så mycket igen!
Allt var verkligen hur bra som helst..
 
Jag och Frida var ju hundvakt här för några helger sen, om ni minns?
Det var så jäkla lämpligt, för vi kom på att vi skulle dra till en riktig fotograf
och ta några bilder på oss som vi kunde ge mamma och pappa i julklapp.
Och sen när vi hade bokat vart det ju perfekt att dom säger att dom ska till Leksand
just den helgen och bo på hotell. Då kunde vi dra till fotografen utan att behöva ljuga och så. ;) 
 
Så blev bilderna, vackert va? Heheh..
 
Sen fick mamma och pappa en bärbar dator av mig, tycker så synd om mamma som sitter vid deras 
gamla, stoora burk som är skiitseg, och pappa lånar jämt Frittes lilla skoldator eller min när jag är hemma.
Så då fick dom en egen bärbar, så mamma kan ligga i soffan och kolla på reprisen av Arga Snickarn och
pappa kan sitta vid köksbordet och läsa Jakt och Jägare när han vill.. :) Bra va!?
 
Frida fick en "surfplatta", vet inte riktigt vad dom är bra till, men dom är ju populära nu så 
det går väl alltid åt.. Haha!

Sen hade vi shoppat jättestiliga kläder till mitt kusinbarn Adrian. :)
Inte klokt vad mycket fina kill-barnkläder det finns, jag hoppas verkligen att jag får
en son när jag ska ha barn sen! Haha. ;) 
 
Annars idag har vi ju ätit jättegod grötfrukost hemma hos Farmor och S-H, sen tittade vi på Kalle Anka
här hemma innan vi begav oss till Ramsberg där hela, tjocka släkten var. Där åt vi massa mat, öppnade julklappar och fikade och först nu har jag landat i sängen här hemma. 
 
Fullt upp hela dagen, det gillar vi. 
Nu ska jag somna till några avsnitt C/o Segemyhr, det är ju grymt! Hahah.
Godnatt!
 

 
 

Julafton

GOD JUL mina bloggläsare, hoppas ni får en strålande kväll. ;) 
 

Oöppnade julklappar.. :) 
 
Denna julklapp var dock lite för "klumpig" för att släpa med till Ramsberg, så öppnade den imorse.
En fejk-brasa!! Den både ser ut som en rikigt och så finns det olika nivåer för hur mycket värme man vill
ha.. Hihi, kan man sitta och värma sig efter en kall dag ute i snön, perfekt! Jag älskar den! 
 
Nu ska vi dra, hO hoo!


Ari Vatanen (Pikes Peak)

Skapliga fjärilar i magen man skulle ha om man fick sitta bredvid under en sånhär tävling.
Skitnära kanten flera gånger och väärsta stupet ner, man skulle ju dö direkt om man for över kanten.
Och fegar gör han ju inte, när han får solen i ögonen är det bara upp med handen, 
sänka farten är det ju inte tal om. ;) 

Om ni vill se hela filmen, spola fram en minut för det är skitlångt intro..
 

Dan före dopparedan

Nu ska jag hoppa in i duschen och styra upp mig lite, sen ska jag åka hem till min faster
och lämna lite julklappar och diskutera lite om resan. Det närmar sig med stormsteg! ;) 
Är lite att dona med när man ska åka iväg såhär långt, något visum till Usa för att vi ska åka igenom
deras "luftrum" tillexempel.. Och ikväll sen blir det uppesittarkväll med Bingolotto hemma hos Lowe, 
mysigt värre! :) :) 
 
67 dagar kvar..


Svar på kommentar

"Hej jonna! 

Läser din blogg väldigt ofta och du har en grym blogg :) 
Tånkte bara fråga om du vill berätta mer om hur du tog ditt lastbilskort? Jag ska själv gå en utbildning nu i januari, vad kan jag förvänta mig? 

Hur lång tid tog det för dig att få jobb? :) Är nog många som är intresserad av ett sånt inlägg :) Kanske hur du jobbar? Hur tiderna är osv? :) 

Keep up the good work! :)"
 
Sånahär inlägg brukar kunna bli aaslånga, men ska försöka skriva rätt kortfattat så ni orkar läsa.. ;) 
Vad roligt att du ska börja köra lastbil, det är ju världens bästa jobb!
Utbildningen jag gick var en 40-veckors yrkesförarutbildning på Edströmska i Västerås.
Efter gymnasiet då, för på gymnasiet gick jag samhäll-ekonomi.
Men det var verkligen skitkul, förutom att få CE-kortet fick jag yrkeskompetensbeviset, ADR (farligt gods), 
kran-, hjullastare-, och truckkort. Hade en jättebra klass och roliga lärare, inget alls att klaga på där! ;) 
 

Mycket tok blev det, heheh.


Hela klassen + lärare, avslutningsdagen. :)

Det var inte alls svårt att få jobb efteråt tycker jag. Jag hade praktik med pappa på timmerbilen
och även på ett flisbilsåkeri, Erlandsson's. 
Det var sagt att jag skulle börja där i slutet av sommaren eftersom det är lugnt i flisbranschen på somrarna.
Så när jag fick mitt lastbilskort där på våren fick jag åka med nya timmerbilen om helgerna och ibland även i veckorna och lossa den. Utan kran då, men fick ju åka mycket mil och få körvana. 



I slutet av sommaren fick jag börja på Erlandsson's då, och där jobbade jag i ett och ett halvt år.

 
 
 


Först fick jag denhär pärlan, och hade den i några månader (FH520) innan jag fick 700an. :) 
 

Vi körde två skift då, så varannan vecka dag och varannan natt. Då började jag typ 04.00 och slutade runt 16.00 när jag jobbade dag och började runt 16.00 och slutad vid 04.00 när jag jobbade natt. Ungefär! :)
När detdär företaget tyvärr gick i konkurs så ringde jag ett annat flisbilsåkeri som jag visste
hade snygga bilar, och hade sån tur att jag fick börja där! 
Körde dock en annan timmerbil i två veckor däremellan, men utan kran då också!

 
Började köra domhär svarta 700orna, och fick då bo i bilen i veckorna, superkul erfarenhet, fick se hela Sverige
och prova på det livet också. :) 
Efter drygt 6 månader på traaden, saknade jag dock att få komma hem mellan skiften och att "ha ett liv" utanför jobbet så jag sa upp mig. Man åkte ju på söndagkvällar och kom hem på fredagkvällar för det mesta, 
så man hann aldrig göra något annat än att arbeta, haha.. :) 
 
 
 
Nu delar jag bil med pappa, alltså den bilen som jag fick åka mina allra första svängar med.
Trivs kanonbra, får köra ständig natt precis som jag vill, och det är så jävla roligt jobb! :) 

 
 

Jag har haft väldig tur kan man ju säga, fick jobb direkt och aldrig behövt gå arbetslös
en, enda dag.
Jag råder dig till att söka praktikplats på ett jobb du verkligen kan tänka dig
börja köra åt på riktigt sen, det är lättare att få jobb om du fått in en fot redan på företaget och visat
att du är seriös och vill lära dig osv. :)
Så du inte tar en praktikplats på nån grönsaksbil t.ex, men egentligen vill köra flis, för då äre' 
nog svårare att söka flisjobb sen.. Jaja, du fattar vad jag menar, haha!
 
Och arbetstider är ju olika beroende på vad du kör också, men nu vet du ju lite hur jag har jobbat 
iallafall. Hoppas du blev lite klokare! ;) Är det något mer du undrar över så är det bara att fråga igen. :) 
Lycka till i framtiden!
 

WRC Rally Top 10 Crashes



Grymt!
Klippet när funktionären springer undan och bilen tar i trädet är ju rätt fränt, skaplig tur att det stod där.. ;) 
Också när en rullar nerför väärsta slänten, skapligt yyyyr i huvudet man lär vara..
Haha, och nån som borde köpa en trisslott och tacka gud är ju funktionären i sista crashen, 
hur fränt är det inte att han rullar och sen typ flyger över gubben!!?!? 
Snacka om hallelujamoment. ;) 
Det är ju som att bilen ser honom för han flyger ju högre just där gubben står. Häftigt!
 

In my dreams

Nu är jag verkligen besatt i den nya bilen jag vill ha. Hahah, tänker på den konstant
och ber till gud att den inte ska hinna bli såld förens jag har fixat volvon och fått den såld. :) 

Ska fixa den i mellandagarna, en kompis ska hjälpa mig och sen är det väl bara att prova
lyckan på blocket. Men går in hela tiden och tittar om "min" bil är kvar, livrädd att den ska försvinna.

Har ni någon "drömbil" eller så? Vad skulle ni köpa om ni skulle ha en vrålsnygg och lite sportigare bil? ;) 

 
 

New car

Jag är väldigt impulsiv av mig, det vet jag.
Och väldigt envis, målinriktad och vet exakt vad jag vill..
Och nu vill jag ha en ny bil, så om jag känner mig själv rätt
så står det snart en annan svart pärla utanför huset.. Hihi.
 
Jag älskar min volvo supermycket. Det är inte det. Världens bästa och snyggaste volvo!
Men.. Man är bara ung en gång. Och för någon dag sen så kärade jag ner mig i en bil
jag hittade på blocket.se. Och den har funnits i mina tankar hela tiden. Jag vill ha'n!
Men visst.. Den är säkert inte lika mjuk och skön att åka i som volvon. Det går säkert inte lika tyst.
Den kanske drar mer bensin, om man gasar på.. ;) Vid vanlig landsvägskörning är det nog rätt lika.
Men som sagt, man är bara ung och dum en gång. När i sitt liv ska man äga en leksak, om inte nu?
Jag har hela livet på mig att åka i en tyst och mjuk volvo. En sånhär bil som jag vill köpa nu, skaffar man
inte när man är "vuxen" och har familj direkt.
Jag har tänkt igenom det med ekonomin (så du vet det mamma, haha!)
och ska ringa till bilhandlaren som har den imörebitti och se vad dom säger. Och om dom vill byta in volvon. 
Så får vi se vad det blir av dethär. Spännande! :) 
Weey
 


To the windows..

..to the waalls, to the sweat drop down my balls".. Kul att jag har haft den "fina" lilla melodin på hjärnan
hela natta och gått och sjungit för mig själv.. Det är ju tur att ingen hör en såattesäga..
Nu ska jag sova och hoppas att jag kan vakna upp imöre utan att behöva 
tänka på fönster, väggar och svettiga bollar.. Hahah!
 
Godnatt!
 
 
 

Kiss my country ass

Äntligen dags för lite jobb igen, hörs sen!

Keep on rockin'

Ja, tänkte ju sova nu men tyvärr stämmer detta jävligt bra in på mig nuförtiden:
 
 
Suck. ;) 

Showdown

Vilken häääärlig dag!
Äntligen fick jag damma av min snygga bräda igen, efter 3 år! Sjukt långt uppehåll, 
men i år ska det bli åka av. ;)
 

Som jag sa redan igår, så drog jag och syrran till Romme idag och lekte lite i snön.
Trots att inte alla backar var öppna än, så var det en superkul dag och sjukt värt iallafall.





 






 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Det ni ser på bilderna mina vänner, det är ren lycka! ;) 
Snowboard-åka är det bästa med vintern, gud vad jag har saknat det..

Achy Breaky Heart

Förstår att ni funderar väldigt mycket på hur det gick på besiktningen..
Först fick vi stå och vänta i några minuter, vilket var bra för då hann lite snö
smälta bort från bilen. ;) 

 
WiihuuWw! ;) 

Tummen upp
för den grymma besiktningsmannen som även kunde ge mig svar på mina funderingar
som jag haft angående bilen. Han svarade utförligt och visade mig allt jag ville veta, sånt gillar vi.
Det är ju en 06a men den är ju superfin i lacken, ser ny ut nästan så jag har ju misstänkt att den är omlackad.
Sen har den ju bara EN tonad bakruta, höger sidan bak är inte tonad så jag antog att den vart med om nån
krock eller så. Och han visade mig hur man såg skillnad på fabriksmonterade dörrar, och dörrar som en plåtslagare har monterat dit i efterhand. Och högerdörrarna var ju utbytta, som jag trodde! :) 


Men det var iallafall en seriös som hade lackat om den, han hade lagt färgkanten som man ska, 
och dörrarna var fint ditsatta så det är ju inget man tänker på. 

Jaja, nog om min lilla batmobil.
Imöre funderar jag och min syster på att dra till Romme och åka bräda.
Vi får se hur vädret är, men vore sjukt kul.
Isånnafall lovar jag er en fet bildbomb med massa härliga snowboardbilder imörekväll!
Låter väl bra!? ;) 


Älskade bil

Ps. Hur lyckligt lottad är inte jag då som får spendera hela nätterna i denhär?
Grr, han är snygg, stabil, trygg och gör precis som jag vill jämt! Jag älskar honom!
 

Dance with the devil

Såhäär kan man se ut just nuu, gick upp för bara en liten stund sen och ska alldeles strax
iväg och besikta den lilla svarta. Jag sätter mitt lillfinger på att det blir en 2a på handbromsen.
Den funkar nämligen inte alls. Haha! Jäla skiitgrej, helt meningslös är den ju också i en automat
kan man ju tycka.. Aja, vi får väl se. 
 




Happy B-day to me

Då var man 23 jordsnurr då! ;)
Eller ah, fyllde ju år igår, den 11e.

Iallafall,
födelsedagen spenderades med världens bästa stockabil i snöyran i Gävle.
Inte helt fel! :)

Nu blir det sängen och ett avsnitt SATC.
Godnatt
 
Det vart lite slirigt där ett tag så tyckte det var lika bra att låta proffset ta över en stund. ;)
 
 

Det är tomma ord som fastar, för att jag låter dom vara kvar

Håller på å städar bland alla bilder i min dator.
Tror nog att jag ska köpa en extern hårddisk att ladda över alla minnen till, 
vore ju förargligt om dom försvann helt plötsligt.
 
Eftersom jag har lite bloggtorka kan jag ju iallafall slänga upp lite glömda bilder som jag hittar på..
Vad vill ni helst se? Semesterbilder, bilder på crossen/personbilar, bilder från tiden på Erlandsson's, 
från när jag låg ute på "traden", timmerbils-bilder, ego-bilder, andra äventyr jag vart ute på..? 
Kom med förslag! Återkommer om en stund och ser om ni svarat något. ;) 
 
Hörs.

Kissing in the moonlight

Never settle for anything less then butterflies. :)
 


En liten paus

Tjaa!
Ska svepa i mig lite kaffe här nu och sen dra iväg och arbeta lite.
Igår var det Gävle som fick besök av oss ( och med oss menar jag såklart mig och fina 700an),
och ikväll blir det Dalarna istället. Såå, grattis Dalarna! ;) 
 

Jag är inne i en liten blogg-svacka, jag tycker inte det är kul att blogga för tillfället, och då tar man sig
inte tid till det heller. Och blir ju inga roliga inlägg när man inte tycker det är kul att skriva, 
så då är det lika bra att ge fan i det en stund tills lusten kommer tillbaka.
Men lämna mig inte, jag är snart tillbaka, mer pepp än nånsin! .. Typ. ;) 
 

Ha det bra sålänge och ta hand om er. 
:)
 
Sådär..
En rejäl bildbomd här nu med massa ego-bilder, så ni inte ska behöva längta efter mig så mycket.
Bara å gå in å titta på en om dagen, håller nog saknaden nere litegrann iallafal! ;) 
 
 
 
 
 

Hit me hard

Inte varit på humör för att blogga i helgen.
 
Jag och min syster har vart hundvakt så vi har mest legat inne i varsin ände av soffan
och tittat på tv och massa filmer. Det är ju -17 grader ute så vi har bara gått ut när vi behövt, hihi.
 
 
 
 

RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!