HÄÄR ÄR TOKIGA MASAR, HÄR ÄR SUPERSTARS, Å ALLA HÅLLER PÅ LEEEKSAND Å VI ÄLSKAR L I F!
Fyfan, va skönt med vinst ikväll!!
Var en riktigt kul kväll med mycket skratt och mycket häääärliga känslor.
:) :)
Leksand-Karlskoga 3-1. De betyder att jag kan dansa daladansen hela vägen till volvon på söndag. ;-)
LTJD

Alla snubbar vill ju vara katt

Igår var jag med en tjejkompis hem till en annan tjejkompis för hon skulle sätta i löshår.
Jag hängde mest med catsen på golvet.
Haha, kom och tänka på Aristocats, så jäla längesen jag såg den filmen. Den är ju grym.
Alla snubbar tänder ju på en rivig låt, men bara en katt förstår sig på't

Fox on the run

God förmiddag!
Jag är på språng, ska bara svepa mitt kaffe så ska jag dra ner på stan
få lite saker gjorda.
Ska först in på Viberg's Smörj & Tvätt och göra en ny hydraulslang,
berättade jag förut att stora returslangen mellan bil och vagn sprack förut en kväll
för ett par veckor sen? Iallafall hade jag ingen extra med mig då, men då dök det upp
två räddande änglar i form av två killar från ett annat åkeri som hade en sån slang med
sig som jag fick! Så ska göra en sån, och ge tillbaka till dom.
Sen ska jag posta ett brev, hämta ut biljetter, handla mat och tanka bilen.
I e.m åker jag nog hem till familjen och då tänkte jag tvätta bilen och ev. starta upp crossen
om jag hinner och ta en liten tuur.
Lär sätta fart.
Hörs senare!

RÖSTA


Rösta på mitt bidragi Jotex tävling "Designa ett rum"!
Erkänn ni skulle kunna tänka er att bo där?
Designade ett eget rum på Jotex hemsida i brist på annat å göra..
Hjälp mig å vinna genom att rösta på mitt rum, då blir jag glaad!
Tusen tack!

You bet

Jahaa, idag slog jag vad med en jobbarkompis.
Om Leksand vinner mot Karskoga på torsdag åker jag Volvo nästa vecka med.
Om Karlskoga vinner därimot, ja då måste jag åka Scania nästa vecka.
Kan ni tänka er mig i en Scania eller?!?!?!? Nä, inte jag heller.
Så KOM IGEN NU LEKSAND, svik mig inte!!!!!

Idag var första gången..

.. som jag blev stoppad av tunga gruppen. Eller stoppad å stoppad, en polisbil körde ifatt mig och åkte upp bredvid mig. Jag sänkte farten och kollade på honom å då peka han på mig å visa att jag skulle åka efter. Fick åka efter honom in på en kontrollplats där dom vägde mig å sen kollade dom kör- och vilotiderna då såklart. Men jag fick ett stort A i ordning å uppförande. ;-) Haha, nejdå men inge överlass å inge andra böter. Både polisen och besiktningsmannen var supertrevliga och det var inte alls så farligt som jag föreställt mig att det skulle vara å bli stoppad. :-D Dock får man tydligen inte ha lampor bakåt sådär som jag har.. Men det kunde ju inte jag rå för! :-D


So put your hands up to the sky

Godmorgon, idag är det matchdag!! Tagga tagga tagga!
Har gjort lite nödvändiga saker nu på möööra, som att betala räkningar
och dammsugit. Även packat om väskan för imörebitti drar jag iväg med flisbin igen.
Blir ett jäkla flängande, ska köra till å från Leksand idag och blir nog sent innan vi är hemma,
sen har jag ju över en timme till jobbet imörebitti med.. Men men, det blir nog bra! :)
Hade egentligen tänkt att åka och tvätta idag, men kände faktiskt att jag inte hann med det.
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen åka mot Färna.
Har lite lust att få på sommardäcken idag också, hoppas det hinns med.
Eller är det för tidigt?

Happiness

Vilken skönhet va.

I wanna go all the way tonight




Satt och solade lite imorse när jag väntade in klockan.
Underbart att solen värmer redan när man går upp på morgonen,
och sen blir det bara varmare och varmare och vaaarmare under dagen.
Hörde något på radion om att det var värmerekord för att vara i mars..
19 grader hade jag som mest i veckan. UNDERBART!
Något mer som är underbart, vill ni veta vad det är? ;)
.. att Leksand vann över Karlskoga igår!!!

Trogen supporter va

Paaaaaket! ;-)
Det blåa skalet och min kaffemugg fanns i paketet.
Det vita köpte jag ju i Starshopen i lördags..
Men det blåa ska jag ha när jag jobbar och det vita annars, 
så inte det vita blir skitigt.. Hihi.
På löööööööördag drar vi igen, va kul det ska bli! ;-)

Road trip

Haha, måste bara berätta om Oslo-roadtripen.
Först kom vi rätt direkt och allt var skitbra. Egenligen skulle vi vända hemåt
när vi vart på det stället och då bara åkt samma väg tillbaka, för det var i början av Oslo.
Sen kom jag på den briljanta idén att när vi ändå var i Olso kunde vi åka till ett till ställe där.
Knappade in det på gps:en och vi började åka. Kom in mitt i "sentrum" som det heter i Norge, och sen
ballade gps-tanten ur totalt. "Gööör om rutt" var allt hon gapa hela tiden. Hon ledde oss i cirklar, så vi kom tillbaka
till samma ställen och där hon förra gången sa höger, sa hon vänster nästa gång osv. Tillslut var vi mitt i något
längenhetsområde så då tänkte vi att vi skiiiter i dethär och åker hem istället. Tryckte på "Kör hem" på gps:en
och det borde vi inte ha gjort. Hon ledde ut oss långt ut på norska landsbygden och det blev en omväg på ca 20 mil innan vi tillslut kom tillbaka ut på rätt väg och sen kunde följa E18 hemåt. Hahahaha, vafan.
Undra hur många gånger vi fick höra meningen "Gör om rutt" igår alltså..
Men det var ett litet äventyr det med och vi fick ju se typ hela Oslo och även mycket mer av grannlandet! ;-)
Liten ego-bild i väntan på Anders.

Run to the hills

Hahah, nu har jag äntligen slagit ner rumpan på en köksstol å tänker sitta här å dricka kaffe i minst 20 minuter innan jag börjar härja runt igen.
Känns som jag inte gör annat än å flänger runt jag. Först runt om i mellansverige med flisbilen söndag-fredag.
På fredag direkt efter jobbet stannade jag kvar i Karlskoga och drack kaffe med några där, kommer hem sent,
packar upp, duschar å däckar i sängen. På lördagen hann jag mest vakna till, duscha å sen åkte jag hem till Färna, sen åkte vi direkt och hämtade upp några kompisar till pappa och sen till Fagersta och hoppade på Leksand's Supporterbuss som vi åkte med till Leksand. Maaaatch, sen hem till Färna igen och sov. På söndagen åkte vi in till Västerås och gick på bio, hela familjen, myyysigt! Såg Kvarteret Skatan. Sen drog jag hem till Linde igen, envisades med att släpa med mig Djärva hem fast dom andra sa; Kan slå vad om att du är tillbaka med na om några timmar.." Nääääärå, sa jag och åkte hem. Jo tjena, finnspetsar och lägenheter går inte så bra ihop, iallafall inte om du har grannar som ska upp till jobbet på morgonen och kanske vill sova lite. Hon skällde konstant så fick svälja stoltheten och kasta in oss i bilen och åkte tillbaka till Färna och lämna tillbaka henne. Tillbaka till Linde igeeeeeen, sova, och så gick jag upp klockan 04 igår för att åka med Anders till Norge. Var i Norge hela dagen, kom hem på kvällen och hann bara.. ja duscha, innan jag kasta mig i bilen och åkte förbi varenda Ica-affär i jakt på dom rätta Ben & Jerry's och sen drog jag till Färna för att titta på Leksand-Djurgården matchen på tv.
Imorse gick jag upp tidigt för att skjutsa Frida till bussen, in på Ica och hämtade upp paket och biljetter, tillbaka till Linde och kom på att jag var tvungen å handla mer och ja, nu har jag kommit hem. Nu ska jag som sagt sitta ner en stund innan jag ska börja packa och greja, för i eftermiddag åker jag iväg och jobbar igen!
Hahaha, vart ett väldigt långt, helt ointressant inlägg dethär, är imponerad om ni orkade läsa klart... ;)

Mäktigt

En tid har halvvägs runnit ut
Och vad det än blir så har ni tur
Och vi har sett allting förut
Låt det bli ett lyckligt slut
Det finns inga vackra soldater
Som för dig och för fallna kamrater
Vi säljer oss så dyrt
När vi står här
Oh, vi blöder och svär
Som dom bröder vi är
Det finns inga mirakel att köpa loss
Men det stör ingen här
Vi har allt vi begär
Och vi är bröder och ingen annan är som oss

Road trip

Sitter å väntar på Anders, vi ska på en liten road trip idag. Till Norge! :-) Hörs sen!


Tonight's gonna be a good night

Vaknade för första gången på fem nätter upp i min egna säng.
Åkte ju i söndags så blev sex dagar och fem nätter ute på vägarna.
Det har varit en sjuukt kul vecka och tiden har gått så jäkla fort, man vet inte
vart dagarna tar vägen ens.
Placerade ett litet hjärta på dom platser där och Kicken stod å soov. ;)
Det har vart en vecka med blå himmel och strålande sol nästan hela tiden.
Humöret har varit på topp och allt har bara flytit på utan minsta problem.
UNDERBART!
Men nu har jag helg till tisdagkväll..
Nu ska jag packa upp och laga lite mat, sen dra mig hemåt till familjen.
Å ikväll ska jag till Leksand och heja på favoriterna och se när dom spöar Timrå! ;)
Weey!

..

Då säger vi godmorgon igen, denna gång från Falun. Nu ska jag snygga te mig lite, å sen börjar vi dagen med å hämta lite spån i Insjön.


Godmorgon

Slog läger här i Tönnebro igårkväll. Kunde jag duscha å allt, lyx! ;-) Nu ska jag vänta på att kaffet ska rinna igenom sen börjar vi denhär dagen med att dra in till Söderhamn å lossa virke. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att regnet försvinner och solen kommer fram idag med!!


Gossip girl

Nu har jag tagit kväller. Krupit bak i sängen med en ny skvallertidning och ska försöka läsa mig trött. Kvällsmaten blev pannbiff, potatis, brunsås å lök på RASTA. Satt fint! Föresten.. vad lyssnar jag på?! Dom pratar om slem å snor på radion och så har dom massa äckliga ljudeffekter till också.. Lär nog byta radiokanal. Aja, ha en bra kväll!


White tie affair

Dagens planer ser ut såhär ungefär:
Åka och fira min älskade morfar som har fyllt år!
Sen ska jag åka och handla massa godsaker att fylla upp kylen
i lastbilen med.
Sen ska jag hem och ha en liten ta-hand-om-mig-själv-kväll.
Duscha länge (man vet aldrig när man får chans att göra det igen, hahah närå),
smeta på en ansiktsmask, mumsa på en Ben & Jerry's i soffan innan det är dags att
lägga sig och så drar jag imörebitti. Kommer hem igen på fredag eftermiddag om allt går
som det ska. Vilket vi får hoppas att det gör. :-)
Nu ska jag dricka lite mer kaffe och fortsätta kolla på The Hills, vilket jag har gjort hela dagen. Hihi.
Älskar den serien, dramaaaaa drama draaama!

Mys


Gosedjuret ♥

Leksand Starshop

Såg idag att starshopen fått in lite nyheter, bl. a nya skal till iphonen.
Jag har ju redan detta sen tidigare:
.. men troget fans som jag är klickade jag även hem detta nu:
Och när jag ändå var i farten blev det en ny kaffekopp att ha med i lastbilen.
Såhär ser den ut:
Så nu kommer kaffet att smaka ännu bättre vettni.. Hihi.

Till råga på allt


Snart får jag ett nervöst sammanbrott, seriöst!
Vad är det för FEL på nätet!?!?!
Varför står det Ingen service alla jävla tiden när jag brukar ha mottagning annars?
Går inte att skicka sms, ringa eller någonting!! :@#¤?&!!!+%#´*!!!!!!!

It sucks

Från det här underbara..


.. till denhär skiten.


På en dag liksom.
Så jäkla deprimerande.

Just so you know

Nu kom mammsen hem med fika!
Wienerbröd och cola, mums.
Sen lär jag fräsa mot storstan igen för jag har tid hos Specsavers i eftermiddag.
Och det snöar fortfarande.. Jippi.

Welcome to my paradise

Vilken besvikelse det var att titta ut genom fönstret när jag vaknade, och se att det SNÖAR.
Hoppas verkligen att det inte kommer mycket, och att det snart blir sol och fint väder igen..
Men just nu ser det ju mörkt ut.. Åh.
Men nu blir jag ännu mer taggad på att titta på resor till nästa vinter.
Vill åka någonstans långt bort, till ett riktigt paradis.
Några alternativ jag tittar på nu är:
"Bara ca 11 timmars flygresa från Sverige finner du ett västindiskt paradis med stränder och vatten som få platser i världen kan matcha. Ön tillhör fortfarande det nederländska kungadömet, men de kritvita stränderna, det turkosblåa vattnet och den avslappnade stämningen ger allt annat än ett europeiskt intryck. Här skiner solen så gott som året om och vattnet blir sällan kallare än 25 grader."



"För många är Cooköarna själva sinnesbilden för de vackra Söderhavsöarna. Dessa paradisöar ligger som ett pärlband mitt ute i det södra Stilla havet och är ett drömresemål för många. Här är stränderna kritvita med vajande palmer, havet glasklart turkost och solen skiner från en molnfri himmel – Cooköarna är på alla sätt ett avslappnat Söderhavsparadis."



"Seychellerna är ett paradis bestående av 115 sagolika öar i Indiska Oceanen, 160 mil utanför Afrikas östra kust. Här bor det fler jättesköldpaddor än människor och många öar saknar moderniteter såsom bilvägar och affärer, allt bidragande till en riktig Robinson Crusoe - känsla på en av världens vackraste platser. Alla de 115 öarna i Seychellerna har en fantastisk natur och här finns många av världens allra bästa stränder, med sagolik silkeslen sand och ett varmt böljande hav i kulörer som du tidigare bara trodde fanns i vykortens värld."



Under the coconut tree you be chillin' with me

Åh, jag har blivit lite beroende av att ha i kanel i mitt kaffe.
Helst i cappuccino eller latte macchiato, då blir det sjuukt gott.
Nu har jag iallafall tagit en lång dusch och snart ska jag testa borsta ut risbusken te hår.
Dränkte det i balsam och hårinpackning, tyvärr är ju att borsta håret inget jag prioriterar
när jag bor i lastbilen, he he.
Nu har jag även tagit bort det gamla nagellacket, och ska måla på nytt när jag bestämt vilken färg
jag vill köra på denna vecka. Förra var det svart som gällde. Allt för å matcha larren! ;-) Närå.
Lagt ansiktsmask har jag också gjort, och smörjt in mig med världens bästa bodybutter.
Den doftar ju gudomligt.. Muums!
Nu ska jag göra en till kaffe tror jag minsann..
Hej så länge!

There is no place like home

Sov ut idag, självklart. Det måste man göra när man är ledig.
Sen gjorde jag pasta, lax och bladspenat till lunch och nu hamnade jag i soffan med ett glas cola
och datorn i knät.
Dagens to-do lista:
  • Diska
  • Packa upp väskan å det jag hade med i lastbilen (Näe, inte orkat gjort det än.. Hah)
  • Tvätta (Om det finns någon ledig tvätt-tid.)
  • Skriva i min tidbok hur jag jobbat i veckan.
  • Åka till Nille och dricka kaffe.
  • Åka hem och krama lite på mina föräldrar, syster och hunn.
Det är väl ungefär vad jag ska göra idag.
Hoppas ni har en kul dag på era jobb!

Honey, i'm HOME

Heej! Har ni saknat mig? ;)
Nu är jag hemma igen efter fyra dagar on the road.
Himla roliga dagar har det varit!!
Det är så roligt att ligga ute för att man är ju runt på så mycket olika ställen,
och man får se så mycket och jag har träffat massa nya, supertrevliga chafförer.

Och måste säga att det är skitkul att så många svarade på min fråga!!
Dock tycker jag att många av er tycker helt fel... He he he.
Jag förstår inte hur man inte kan tycka att Volvo är bästa lastbilen.


Visst är han fin? Lite skitig nu kanske, men annars så! ;)
"The Black Pearl", hahah.

^^)

Blev lite nyfiken bara..
Kom igen nu alla och svara på frågan, ni får ju vara anonyma om ni vill det.. ;-)
Och är det något annat märke ni gillar får ni såkart skriva det istället!


Used to steal your parents liquor and climb to the roof

Blev inge öl ikväll, planerna ändrades lite.
Nu ska jag börja jobba imörebitti istället, men det är mycket roligare ju! Hi hi.

Såå ikväll ska jag bara packa iordning allt jag behöver för att övernatta i lastbilen dom här dagarna,
duscha och kolla på The Hills tills jag somnar. Mys!

Denna gång ska jag komma ihåg laddaren så då ka jag uppdatera bloggen som vanligt om kvällarna
när jag parkerat för dagen.
Låter det som en bra plan eller?! :-)


Bjuder på en gammal bild ikväll i brist på nya.
Vad nöjd man kan se ut för man har en kaffekopp i handen va! ;-)

Ha en bra kväll hörrni.

Å just ja..
Johan, om du läser dethär så har jag skickat ett mejl te dig. Bara så du vet! Haha..



Fredag

Nu har jag ett nystädat hem, alltid lika skönt!
+ att jag gick upp 04.00 imorse för att åka en sväng i lastbilen med en kompis.
Hoppade av hemma vid halv åtta igen tror jag, så då blev det en powernap på soffan, he he.
Nu ska jag styra nå mat, sen blir det powerwalk i solen och efter det blir det handla lite och
in på bolaget, ikväll blir det nog lite öl. Längesen nu! :-)


Min braiga vän Simon!


.. och hans håriga bollar.

Nä, om man skulle försöka styra nån mat nudåå så man kan få komma ut i solen sen!

Underbara dag

Idag har ju varit en sjukt underbar vår-dag!
Igårkväll efter aerobicsen åkte jag med en kompis i hans flisbil, haha hur knäppt är inte det,
när man för en gångs skull är ledig, ja då åker man bredvid folk i deras lastbilar istället....
Äh, det är skönt att bara åka lastbil, och det var längesen man bara kunde sitta bredvid och inte behöva bry
sig om någonting utan bara sitta där och dricka cola och kolla på saker bredvid vägen. ;-)
Så det var nice!
Idag har jag endast njutit av ledigheten, drog på min mina nya träningskläder och mina nya träningsskor och gick en promenad på drygt två timmar. Med musik i öronen och vårsolen som värmde så var det helt underbart, ville aldrig sluta gå. Jag traskade bara runt lite planlöst, gick dit näsan pekade ungefär. Härligt värre! :-)













Avslutade dagen med ett besök hos mina föräldrar.
Nu ska jag sova för klockan ringer tidigt imörebitti, godnatt!

RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!