Dagens vrålåk

Överlevde min första dag bakom ratten på en skandalia. :)


What a funny day

Nu har jag precis lagt mig i sängen efter en heldag på Boda Borg.
Sjukt kul har det varit, man blir som ett barn på julafton när man får ränna
runt där inne och leka av sig. Hahah.
Vi har både flytt från alcatraz, vart med i exp. robinson, svingat oss i lianer, gått i labyrinter,
krypit i svarta tunnlar, kastat oss genom spindelnät, värpt ägg, dykt ner i dasset, balanserat på lister på väggen, klättat i taket osv osv.. Bra träning! ;)
Boda Borg är som "Fångarna på fortet" för er som inte vet om det och man ska klara olika banor.
Nu lär jag verkligen sova, klockan ringer tidigt imöre och det är dags för arbete igen.
Och imöre är det dags att ta tjuren vid hornen å sätta sig bakom ratten på en Scania..
Såhär ska benen se ut när du kämpat väl en dag där inne. ;)

I'm a highwayman


Man blir ju väldigt berest och får se mycket utav Sverige när man far runt såhär som jag gör.
SJUKT KUL!
I tisdags var jag upp till Tandsjöborg med ett lass vägsalt.
Riktigt myspys där uppe i skogarna. :)

Men alltså.. Noppikoski? Och Pilkalampinoppi? Man tror ju man har hamnat i Finland för en sekund..
;)

Jag tar min truuckdrivingsong, 24 meter lång, för jag har sån smak för bilar med flaak

Nu tänkte jag vara seriööös här och skriva ett "riktigt" inlägg för en gångs skull,
känns som det var ett tag sen.
Men då får ni fan kommentera också. OKej!?
Eftersom jag har haft mitt lastbilskort i två år nu i maj, tänkte jag visa
vilka bilar jag har fått flänga runt i hittills.
Den jag körde min första vända alldeles ensam med. Körde sedan den
ca 2 ggr i veckan (ibland fler dagar) mellan maj-augusti.
(En Volvo FH16 700 från 2010.)
Första "egna" bilen jag fick hos Erlandsson's.
Fick åka och hämta den på Höglunds i Säffle och det tyckte
jag var sjukt spännande, hihi.
(En Volvo FH 520 från 2006)
BRT:n, den som har synts mest här i bloggen! Min pärla.
Hade jag den mesta tiden på Erlandsson's. Åh, han var som min
lilla bebis. Han blev som en vän, det var mycket sorgligt att skiljas från han!
(En Volvo FH16 700 från 2009)
Sen fick jag härja runt i skogen med denhär snyggingen i två veckor,
mellan mina flisbils-jobb. Det var skitkul! :)
(En Volvo FH16 610 från ?)
Kickeeeen! En av dom jag får köra nu, mycket gullig bil. ;)
(En Volvo FH16 700 från 2010?)
LKX:n, också en av dom jag får köra nu. :)
Också en riktig snygging! Mums.
(En Volvo FH16 700 från 2011)
Örat, eller EAR som han egentligen heter har jag fått köra några dagar också.
Inte kört denhär lika mycket som Kicken och LXK men ändå, han förtjänar
att få vara med på bild han mä! ;)
(En Volvo FH16 700 från 2011?)
Vilken gillar ni bäst?

...


Vid en liten fiskehamn

Idag blev det mer shopping.
Fint med lite nytt i garderoben nu till våren och sommaren.
Annars sitter jag här och lyssnar på Lasse Stefanz och är lite bitter över att jag
inte kommer iväg och kan se dom imöre, i Bollnäs.
Får vänta tills dansbandsveckan i Malung istället. :)

Vilka käärlar!

Runaway bride

Det är aldrig försent att starta om.
Jonna's nyttiga liv, tagning två startar nu!
Var ju duktig där ett tag och gick på olika träningspass varje kväll, 
men sen hände allt dethär på jobbfronten och jag kom av mig lite.
Men nu i eftermiddag var jag och min syster in till Västerås, och då fick jag med
mig lite nya träningskläder, träningsskorna är ju nästan helt nya också, och helt plötsligt
kom motivationen tillbaka. :) Det gillar vi.
Så nu ska jag ge mig ut i skogen, men tror 2,5 km:ar'n får räcka ikväll.
Tränar ni? Och hur isåfall?
:)
So long

Sopor

På soptippen i Flen.

Nån av er som har instagram?
Har nyss skaffat det, skriv vad ni heter
där isånnafall så jag kan gå in och kika! :)


Once you go black, you never go back

Dom fyra favoriterna.




En liten bild

Lastar kutterspån ute på Vindö i Stockholms skärgård. :)

Tvättdags

I vanliga fall tycker jag ju bara det är kul å tvätta själv, men å sitta i en fåtölj å dricka kaffe å kolla på tv medans folk gör den åt en går väl också å vänja sig vid. :) Blev ett litet stopp här vid Arboga Lastbilstvätt nu.. Heh


Gitarrer och bas, trummor och hat

I eftermiddag är det dags att bege sig ut på vägarna igen.
Jag har kommit hem till stan, packat upp, handlat, packat igen, duschat
och nu ska jag bara vänta in lastbilen och byte.
Veckans åk.
Föresten, har ni märkt att jag har tre(!) olika lastbilar och byter mellan?


Behöver er hjälp

Tips på ASBRA tatuerare som är i klass med dom på "miami INK" tas tacksamt emot!

Dagens outfit

Idag såg jag ut såhär först, var iväg en sväng på dagen.
Men nu är jag hemma igen och myskläderna har åkt på..

...


It's a nice day for a white wedding

Åh, BILLY IDOL till Peace & Love-festivalen i sommar.
Honom ska jag se!
Sen kommer ju Magnus Uggla och Dropkick Murphys mä, också två måsten.
Resten skiter jag i faktiskt.
Vore ju bra om dom här tre kan spela på helgen nu bara så man är ledig också. :)



I Borlänge

Pizzan hemkörd te dörr'n, tjejfilmer, soffläge och massor med cola känns som en rätt
lagom söndag..
Mys-tischan på.

I'm gonna get dressed for success

I eftermiddag åker jag till Borlänge för att spendera helgen hos my little pony Röret.
Anna Rönning heter hon egentligen, men jag har kallat na Röret så länge jag kan minnas..
Hon pluggar till civilingenjör inom materialdesign eller nå sånt avancerat, och hennes högskola
ska ha en finmiddag på lördag tillsammans med kungliga tekniska högskolan från huvudstaden.
Och ja, den ska jag mä på, som hennes gäst.
Alla damer måste ha finfinklänning och highheels och alla karlar måste ha kostym. Man får tydligen inte
sitta innan man fått klartecken heller och så ska man mingla runt där också och konversera.
Ja, vi får väl se hur det går, jag som är van å glida runt i skitiga reflexbrallor och sleva i mig
pyttipanna på olika tradar-hak etter vägen..
;)
Men blir nog kul!

En liten bild jag hittade på oss två. :)

I ett paradis så skönt

Var ute och traskade lite idag, med Lasse Stefanz i öronen och den finska spetsen i kopplet.
Färna är verkligen mysigt, och det kommer alltid vara "hemma" för mig. ♥
Posade lite mä Erik i Backen.

Fri höjd


Man måste våga för att vinna vettni.
Där tjänade vi 30 minuter. ;)

"Han går under, men det är inte mer så smyyyg förihelvete."
Jag: Men va? Är inte lastbilen 4,30 hög?
- Nää, han är bara 4,23!
Haha, okeeejdå.
Gick ju alla tiders!
Men kan säga att båda rutorna var nere, hade största möjliga tystnad i hytten
och smög i 2 km/h under. När antennerna börja skrapa i slutade jag andas för en sekund,
innan jag fatta att det bara var dom å inte lastbilen som tog i, hahah.

It's time to get dirrrty

Spöregn och torv är ju inte roligaste kombinationen direkt.
Om det dessutom blåser lite medans man lastar kan det bli å se ut såhär..
Sådär såg vi ut resten av den dagen! :)

Dagens låt



Beskriver ganska bra hur dagen har varit..

Nu ska jag försöka sova här i Dalarnas djupa skogar. MYS!

Glad Påsk

Hemma i Lindesberg igen.
Dagen spenderades hos min underbara familj, jag tvättade och städade min bil,
pappa bytte däck åt mig, fick besök utav mormor och morfar också och så åt
vi supergoood mat! Min mamma kan verkligen dedär med matlagning. ♥
När jag kom tillbaka till Linde drog jag och hälsade på Anders och co och nu är
jag hemma i lägenheten igen. Nu blir det en dusch och sen börja packa väskan igen.
Imörebitti drar jag ut på nya äventyr med flisbilen.

Kul i klacken

Tack LIF för denna säsong, vi ses igen efter sommaren!
Pusstja.

Drar till Dalarna

Idag åker vi till Leksand igen för att heja på favoriterna.
Här äre Passion oavsett division som gäller. ;)

Min vecka i bilder

Lördags-mys i flisbilen. Vid Tönnebro Truckstop, Söderhamn.
Våren försvann nånstans efter Söderhamn.
Höga Kusten-bron.
45-minuters rast efter Örnsköldsvik.
Fick stanna och gå ut å slå rent torkarna innan Umeå.
E12:an mellan Umeå och Lycksele.
"<--- Urskog" Jag tyckte jag var i urskogen och åkte mest hela tin. ;)
Kiss-paus i Vormträsk. Blev lite finare väder när jag kom inåt landet
också, skönt.
På väg "hemåt" på måndagen.
Det var lite halkigt mellan Edsbyn och Falun när jag åkte där
sen på tisdagen, å det fick denna trailer också känna på.. 
Såg lite konstigt ut att hans framhjul var typ i höjd med min vindruta
när jag passerade
..
Tisdagskvällen spenderades utanför Vetlanda.
Pärlan i kvällssolen..
Imorse lossade jag virke i Nybro som ligger utanför Kalmar.
Sen drog jag till Nässjö och sen Tranås och lastade mitt livs första
styckegods-lass. ;) En flisbil kan användas te mycket. Haha!
Nu har jag tagit helg.
Men vilket underbart jobb man har, det blir ju aldrig långtråkigt iallafall.
:)

:)

Från Norrlands djupa skogar till södra Sveriges gröna ängar. Haha, står i Nybro och väntar in nästa order nu. Vem vet vart det bär av härnäst.. ;)


På äventyr

Far away from Home ;)


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!