Wake me up when september ends

Idag är det den 31 augusti, så nu kan man faktiskt säga att sommaren är över.
Det är blandade känslor i kroppen när man inser det, för sommaren är ju helt underbar.
Men hösten är ruskigt MYSIG och vintern likaså. Tänk så fint det är när alla tänder sina
adventsljusstakar i fönsterna och snön ligger vit och fin på marken.
Insåg också nu att jag har jobbat åt Erlandsson's i exakt 1 år och 3 dagar idag!
Haha, 28 augusti förra sommaren körde jag min första dag. Gud, tiden går fort när man har roligt!


...

There are so many god damn gorgeous boys out there,
but the thing is, after a while, you just want to be with the one that makes you laugh.


I'm on fire

Godmorgon gott folk!
Sov till kl 12 idag, hihi. Men det får man väl när man kommer hem runt 03? ;)
Har även hunnit duschat och käkat. Nu sitter jag bara och slökollar på "Ellen" och dricker
lite cola.
Var en bra natt inatt, det gick fint att jobba.
Dock var det lite läskigt när jag åkte upp för en lång backe och det började dansa glöd på vägen
längst lastbilen. Stanna på en ficka på toppen av backen och var i stort sett redo att slita loss brandsläckarn och spruta ner hela bilen men sen såg jag att det glödde i skiten runt avgasröret. Var bara att ta bort det med handsken. PUuuh!

Näe, nu ska jag chilla lite i soffan innan Rickardoo ringer och vill byta skift! :)





Äntligen måndag

Godmorgon!
Nu har jag fått i mig lite kaffe så nu ska jag väl börja dra mig tillbaka till Lindesberg.
Har lite att fixa med innan jag kan åka och jobba..
Lika bra att sätta fart!



Söndagsmys i Fagtown

Nu har jag precis kommit hem efter en mysig söndagskväll i Fagersta.
Jag och Simon käka gifflar, wienerbröd, drack kaffe och kollade på Wallander.
Robin kom också över en sväng och var lite social! ;)







Idag kom Djärva hem efter sin helg i Härjedalen.
Ho var ju med sin uppfödare och jagade fågel.
Tre orrar/tjäderhönor(??) vet inte riktigt vad det var, och en tjädertupp
hade hon med sig hem! Duktig hund! :))

Nu ska jag sova iallafall!
Godnatt!

There is no guarantee that this life is easy

Goddag! Haha, har nog vänt på dygnet en aning, kom hem och la mig runt halv nio-nio imorse och vaknade runt tre-halv fyra nu på eftermiddagen. Blev en trip till akuten i Västerås efter krogen inatt (följde med en kompis som behövde sys) så därför blev det lite sent.

Nu sitter jag iallafall nyduschad och med en kopp kaffe här, och funderar på vad som händer ikväll!
Jobbar ju eftermiddag i veckan, så tänkte sova i Färna en natt till. :)
Tänkte ta ut crossen på en runda men efter vad som hände under SM:et i Västerås idag har jag ingen lust!
Fyfan vad hemskt! :'( Stackars kille och hans familj.

Kanske skriver lite om en stund igen!
Ha en bra dag!




Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser

Okej, ett ord som beskriver mig just nu;
T-R-Ö-T-T.

Men går man upp innan Fan själv fått på sig tofflorna får man väl skylla sig själv..
Tänker kliva upp runt två inatt med, jag älskar tiden fram till kl sex när man är nästan ensam
på vägen. Åh, att lyssna på "Vaken! med p3 och p4" och hälla upp första koppen kaffe som luktar och smakar gudomligt den tiden på morgonen är det bästa. ♥

Imorse började jag med att lasta stamvedsflis i Rockis till Vingåker. Sedan drog jag till Kvarntorp och lasta lite mera stamved till Eskilstuna. Sen åkte jag till Södertälje och lastade aska till Lindesberg.
Har varit en väldigt bra dag! :)

Näe, nu blir det duschen och sen ska jag dyka ner i sängen.
På tal om dyka, vem fick hoppa rakt ner i släpet från Eskilstuna's mätbrygga idag då?
Fick hämta en sak som ramlat ner i flisen. Hahah. Jisses.
Kändes lite som Fångarna på fortet när jag skulle krafsa mig upp från det lägsta partiet typ längst golvet, uppåt igen. Ett steg uppåt, gled två "steg" ner igen. Haha!


Jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu

Morsning!
Idag har vart en bra dag. Körde först spån te Skogstorp och sen hämta jag aska
vid Tvetatippen i Södertälje till soptippen i Linde dåå.. Lite kort dag dock, då jag var tippad
och klar 12.15, heh. Men då åkte jag te Ramsberg och fyllde ADBlue, bytte ett däck på släpet
och satte dit ett stänkskydd. :) Haha, ja det var min dag det, intressant va!?
Eller dum fråga, det lär ni ju tycka eftersom ni går in här varje dag, hihi.

Btw, imorse var ju inte dimman å leka med! ;)
En såg ju inte skyltar, bilar, rondeller osv förens dom var alldeles framför en.
Helt plötsligt på motorvägen dök det upp vägspärrar p.g.a vägarbete osv, spännande..
Haha!

Wie, hörde föresten på radion idag att det snart är säsongsstart för Ensam mamma söker!
Då är det nog snart dags för Bonde söker fru också!! :D Det gillar vi! Mycket.. ;)


Nä, dags för duschen. Askan har ju ungefär samma effekt som Dust-It har, alltså ser jag ut som ett dammigt troll för tillfället.. Vacker som få.
Vi hörs!






Du är rosen som aldrig dör, du är musiken jag hör

Nu drar jag till Färna och pussar finnspetsen hejdå!
Kanske man även får sig lite mat, så man slipper laga det själv idag.. ;)
Hihi.


(Gammal bild.)

Happiness

Himlen är alldeles rosa här utanför. Lyser liksom rosa in genom fönstret och i hela lägenheten. Mysigt! :)
Blev lite sent idag, men börja ju ganska sent också p.g.a att jag besikta på morgonen. Mig gör det inte så mycket, tyckte mest synd om min skiftkompis som fick bilen så sent..
Besikta var en ny upplevelse, första gången jag gjorde det! ;)
Men min fina pärla skötte sig utmärkt, både bilen och släpet, heheh. (y) Duuktig!

(Hahahah, jag är nog den enda i hela världen som talar om lastbilen som om det vore en människa.
Eller nej, inte människa, mer som en hund.. Jag är seriös, jag gör det. Berömmer han när han är duktig och säger alltid hej/hejdå när jag börjar och slutar! (a) Jag kanske är knäpp, men jag ser den verkligen som en vän eller ja, som ett husdjur kanske. Brukar klappa på honom i förbifarten och jag vill ta hand om den som om det vore min egna lilla bebis. Men det ska man göra! :)) Hahah.

Åh, längtar redan till helgen, tror det kommer bli grym.
Lördag; Motocross-SM i Västerås!
Söndag; Åka bana igen!
WEY!



Känner mig bara så glad ikväll! Trött, men glad!
Äh, slut på tjatet.. Nu blir det sängen. ;) Godnatt!


En dag på crossbanan

Nu är jag helt slut, men fyfan vad kul vi haft idag!
Åkt nästan hela tiden, så hoppas på skön träningsvärk imöre..
Grillat korv har vi också hunnit med, var en supermysig dag vid crossbanan i Riddarhyttan.












Några bilder som jag tog medans vi käka korv uppe vid rampen.
Dock dröjer det nog ett tag innan jag törs ge mig på't! ;) Hahaha, typ aaaldrig!
Men som sagt, första gången jag körde på bana idag, och det var gryymt kul!
Vill åka snart igen!!
:)

Filmtips

Tänkte tipsa er om en film som jag och Nille kollade på igårkväll.
The Town, hette den. Se den om ni inte redan gjort det..
Alltså, jag brukar inte gilla action och pangpang men denna var grymt bra.


Action/Thriller från 2010 med Ben Affleck i huvudrollen.

Godmorgon världen, det är min dag idag

Nu kommer snart Maja med släpkärran så ska vi lasta på min cross,
och dra till banan i Riddarhyttan! Wish me luck, aldrig kört på bana förut! ;)



Så har jag namnsdag idag också, så grattis till mig! Hihi.

The love of my life ♥







Att få spendera dagarna och nätterna i denhär pärlan är typ
det bästa jag vet
. Jag känner mig så jävla lyckligt lottad!
♥ ♥ ♥


The number of the beast

Okej, nu tänkte jag göra något jag aldrig gjort förut,
och det är att lägga ut en "dagens outfit". ;) Heheh.





Mmh, såhääär ser jag ut en lördag som denna.
Kul att veta va!? ;)

Psychosocial

Haft en grym vecka som vanligt! Med världens bästa jobb blir vardagen aldrig annat än KUUL!
Igår var jag ju ledig eftersom jag kört natt i veckan, så då åkte jag och Frittzon in till Marieberg
och shoppade. Fick med mig lite mysiga höstkläder hem. :)
Efter stan fick jag åka och tippa Flismärra som stod med lass på vid Rejmes, i Frövi, och sedan tanka jag upp den och parkerade i Ramsberg. Sedan blev det tacos hemma hos min moster och hennes man, jättegott var det och det var en mycket trevlig kväll!! :)

I torsdagseftermiddag var vi i Ramsberg och skruvade med lastbilen, var inge fel på den, men lite småfix inför besiktiningen på måndag. Bytte bakljusramp på släpet bl a, och jag smörjde både bilen och släpet.
Ett tips; ha aldrig vita converse på er när ni ska smöja och klättra runt uppe på täckningen osv, dom är inte så vita efteråt. Och ha helst inte shorts och t-shirt heller, för fettet/smutsen är skitsvårt att tvätta bort! ;)

Fritte lekte lite papparazzi medans jag höll på..


















Rebel yell

Jag har lite fullt upp nuförtin, hinner aldrig sitta vid datorn så lång tid att jag hinner skriva nå längre inlägg. Kan ju bara drömma om att hinna lägga upp några bilder..
Jag är en kvinna i farten såattesääga.. ;) Nej, men i eftermiddag efter Åsby Trädgård och innan kafferep hos Nille ska jag lägga upp lite bilder jag tagit under veckan och uppdatera er med det senaste i mitt liv!
Lovar! ;)

SO LONG!

Marieberg

Heej! Förlåt för dålig uppdatering, men haft fullt upp!
Nu har jag och min syster precis fixat klart oss och ska åka in till Marieberg
för att shoppa lite.

Uppdaterar mer ikväll, har lite bilder och sånt att slänga in här också! ;)

Heaven nor hell

Heeej!
Nu sitter jag här igen, nyduschad och med ett glas iiiskall cola.
Blev inge skrivet igår, för jag hade fullt upp hela morgonen med tvättning, matlagning
och annat viktigt.
Det är redan onsdag, veckorna går så sjukt fort när man jobbar e.m tycker jag.
Imörebitti innan jobbet ska jag åka till Färna och hämta hit min syster, för vi ska åka
och shoppa på fredag! Wei, hoppas jag hittar massa fint att trycka in i garderoben och sedan
aaldrig använda eftersom jag ända bara går i arbetskläder eller mjukisar..

Nu måste jag gå och titta till mina potatisar på spisen, men bjuder på två bilder
från i måndags när jag halka runt på taket i spöregnet och bytte lampor i michelingubbarna. ;)





Godmorgon

Godmorgon!
Nu har jag vaknat till och tagit en skön dusch, och ett glas iskall cola.. ;)
Haha, BRA start på dagen!

Denna vecka är det e.m som gäller, så nu ska jag kocka ihop lite spaghetti och köttfärssås
och vänta på skiftbyte!

Hej så länge.

Ödet

I belive that everything happens for a reason.



Sometimes good things fall apart..?



.. so better things can fall togheter!?
:)

Släktträff

Jahapp, dags att börja fixa sig inför kvällens släktträff kanske.
Ingen aning om vad jag ska ha på mig, eller hur jag ska ha håret!?!
Men det ska bli spännande ikväll, kommer nog känna igen ungefär hälften av dom som är där.. ;)


Idag har jag vart till min lägenhet med alla kläder och sånt som jag haft här i två veckor.
Bokade in en tvätt-tid imöre, har en del som behöver tvättas kan jag säga.
Ska dock jobba imöre, så får bli på kvällen. Ska även hinna med att storhandla i Lillån efter jobbet
har jag lovat mig själv. Blä, nu är verkligheten här igen! ;)
Ååh, skulle gärna stanna kvar i Färna några veckor till, är alltför hemma-kär för mitt eget bästa....
Haha!

Nä, dags att sätta lite fart!
Ha en bra lördagkväll. :)


Föresten; JAG VILL ÅKA! Vem åker med mig? ;)

Hela världen är så underbar

Okej, glöm vad jag sa om vattnet igår. Det var INGENTING mot hur det var imorse när jag kom dit.
Kolmörkt ute och svängde runt hörnet och höll på å få en chock, hela plan låg under vatten. Mot husväggen till barkhögarna, överallt bara massa vatten. Vinden krusade ytan lite och en plastdunk guppade förbi. Värsta översvämmningen, haha! Vart svallvågor när jag vände runt med lastbin, och när jag tittade ut låg nedersta trappsteget under vatten. Var kolsvart ute så kunde inte få till nån bra bild, men visar på denna hur mycket vatten det var;



Haha, avgasröret var ju under ytan så det sprutade/bubblade från det som värsta båtpropellern..
Jag drog iallafall på mig mina gummistövlar som jag var så duktig och tog med och testade sätta ner foten i vattnet, när skaftet tog slut nådde jag fortfarande inte botten.. Äh, spånet skulle ju lastas så det var bara att dyka i och i stort sett simma mot flisfickan och torra land.
Till råga på allt lyckades jag klampa rakt ner i säkert det enda djupa hålet på plan och ena benet blev blött upp te låret! ;) Kanonkul start på dagen, kl 03 på morgonen! Lite läskig känsla att gå framåt och knappt se nå, och sen är ju vattnet helt beckmörkt och man vet inte alls vad som döljer sig under ytan, djupa hål eller paddor. Usch, paddor var det jag var mest orolig för, tänkte att simmar det förbi en padd-jävel nu då dör jag. Hahah.

Aja, nog om det!
Svängde in vid Vibergs och tvättade pärlan på väg hem från Frövi.


Älskar att åka i en nytvättad larre!
Burarna blir aaalldeles vita och det röda glänser som jag vet inte vad..
;) Underbart!

Å det regnar å det regnar..

.. himleeen är grååå, inom mig är känslan blååå.. - Lasse Stefanz. Heheh.

Idag har det vräkt ner i ett ungefär.. Knappt nå uppehåll. Nej, inte vad jag kan minnas iaf..
Torkarna har fått gå heeeela dagen, bara i lite olika takt. Men för det mesta på näst snabbaste! ;)

Jag är så trött! Herregu' alltså. Igår skulle jag ta en powernap efter maten runt 17.30.
Jovisst, jag vaknade kl 02.30 när klockan ringde, i min OnePiece, ovanpå täcket!
Jag som inte ens kan sova om jag inte har ett täcke eller filt på mig.. Haha!
Har ett svagt minne av att pappa försökte väcka mig nånstans under kvällen, men var helt borta.
Känner ungefär samma nu, vill bara gå och lägga mig.. Haha, kul tjej jag ääääär. Jobbar å sover! ;)


Jäkla regn..


När man tittar ner i detdär börjar man inse att pappa faktiskt har
rätt i att vita tygskor inte är så lämpliga när man jobbar..







Att hoppa ner där är det närmsta jag kommit att bada iår iallafall.
Hehe!

Nä, nu mina kära vänner ska jag hoppa ner i sängen.
Slå på ett avsnitt Vänner och somna.
;) GODNATT



Volvo


Fina BRT förra sommaren när vi körde massa! :)



Sånadär vill jag skruva dit. Tycker det ser himla fräsigt ut om ni frågar mig! ;)

Run to the hills

Mmh, nu har jag nästan precis vaknat efter en gryyyymt skön powernap!
Sen blev det en kaffe med pappa och farfar, så nu väntar väl duschen.

Måndagkvällar är alltid värst, jag är jämt så sjukt sliten, vill bara gå å lägga mig och kolla på Vänner och sooomna, haha.. Idag blev iallafall en kortare dag, sparka nog dän vagnen i korset redan kl 14..
Dagens runda var bark från Gävle till Västerås och sedan åkte jag te Karbenning och lastade städbark till Spännarhyttan. :) Det var en fin liten sväng.


Västerås Värmeverk


Barris var före..


Karbenning


Haha, stääädbark!


Barris tippar i Spännarhyttan.

Nystart

Nu går vi mot hösten och mörkare tider. Det märks en kväll som denna..
Det känns även som jag fått en liten nystart i mitt liv. Men det är bara positivt tror jag!
Har ju trots allt både ny personbil och ny lastbil. :) Sen vill jag shoppa en (nästan) helt ny garderob,
är så trött på mina kläder jag har.. Ska börja träna och motionera mera.
Sen ska jag bara koncentrera mig på och engagera mig i dom människorna som gör detsamma för mig.
Så trött på folk som ska vara ens "vänner" men bara när det passar dom. Hur bra vänner är man då?
Orkar inte ha sådana personer i mitt liv, dom bara tar ens energi.
Aja, nog om det!!

:-)

På tal om nya kläder, så ska jag kolla runt lite på internet nuu om det är något jag vill beställa..
Mycket roligare att handla höstkläder tycker jag.
Men lär ta mig in till stan nånkväll i veckan också, lär färga utväxten, den börjar bli hemsk! ;)
Och så ska jag köpa ett vitt köksbord nu också! En gång för alla.. Haha!


Hejdå

I'm the king of my own life

Tjena!
Jag har nyss vaknat jag, sitter och dricker en kopp kaffe och väntar på maten.. ;) Hihi.
Jäkla skitväder vi har idag också dåå, ska det vara såhär när man är ledig ska det fanimig vara såhär när man jobbar också!!!! Hatar fint väder när man ändå inte har möjligheten att sola.

Aja, idag ska jag bara pyssla med BRT. Byta lite lampor och storstäda hytten! :)
Men först; MAAAAT!


Fear of the dark

Kalaset i Ramsberg var väldigt trevligt och vi fick suuuupergod mat!! :))
Efter det åkte jag och hämtade lite lampor och sånt till lastbilen så jag kan greja
med den imöre..
Men nu ska jag åka till Köping för lite film och mys! ;)


Snodde nagellack av min mamma, gillar färgen! :))


Ha en bra kväll, det tänker jag ha! ;) Hoj

Whiskey in the jar

Nu sticker jag mot Ramsberg och firar min kusin som fyllt år!
Ikväll blir det troligtvis myskväll i Köping med fina Madde som jag inte träffat på för länge..
Och påväg dit blir det nog ett stopp i Långviken där mina vänner ska partajja lite ikväll.
Bäst att jag drar mig nuu! Ha en bra dag alla! :)

Såhär ser jag ut exakt nuuuu;



I'm dreaming of a white christmas

Nu står det inte på förens det ser ut såhär ute..










(En kille som hade lite otur i Eskilstuna med fastfruset material på flaket..)


Längtar till julen för det är så mysigt, dock är alltid vintern för lång.
Efter jul borde det bli vår direkt!

Friday, i'm in love

Nu är det helg! Känns ganska skönt faktiskt, har längtat lite efter en sovmorgon! ;-)
Första veckan med BRT har gått skitbra, allt har flytit på helt kanon.
Och nu har jag vant mig av med rattkulan igen, sakna den grymt mycket dom första dagarna, haha..

Ikväll har jag umgåtts lite med Nille, vi var till Ramsberg och lämnade mina kvitton, sen åkte vi på sightseeing runt Stråssa, Storå, Guldsmedshyttan, Fanthyttan och sen till Linde och hämtade lite grejer till mig. Nu är det myskväll hemma i Färna med pappa och Djärva, rally på tv:n för tillfället! :-)

Jag skulle som vanligt vara ute i god tid och hänga på låset till Korsnäs kl 06 imorse.
Det var flera som tänkte likadant tror jag minsann!


Haha, kö så långt ögat når..





I'll be there for you

Fyfan, tog en powernap när jag kom hem idag för jag var så trött, sen väcker mamma mig och säger att jag lär gå upp för klockan är sex. Jag FLYGER upp ur sängen och börjar gapa att jag ska vara i Gävle nu, och borde gått upp för tre timmar sen!! Haha! Helt borta var jag. Trodde verkligen det var morgon igen.


Rastar mellan Avesta och Norberg.


Mina bästa.

Nu blir det nått avsnitt Vänner. :) Höj

Jag dricker glögg med balkongdörr'n öppen inatt

När jag ser sånahär gamla bilder blir jag nästan lite sugen på mörkt hår igen.
Men jag vet att jag alltid vill tillbaka till det ljusa snart igen, så det vore bara att
förstöra mitt redan förstörda hår ännu mer.. Haha! Så lika bra att låta bli..




KÄRLEK





Mina favoriter. :)

Princess Consuela Bananahammock

Känner mig slut som människa ikväll. Ska sätta på ett Vänneravsnitt snart, och troligtvis kommer jag somna på en gång. Efter jobbet idag hängde jag lite med Svempa också, trevlans.
Imöre ska Maja min maja, min bitska lilla piraya åka med mig en sväng. Hon hoppar på i Gävle första vändan, och åker med till Skbg och hoppar av nästa gång jag kommer till Gävle. :-) Perfekt.
Och idag var Frittzon med, bortskämd jag börjar bli med sällskap.

Och på tal om bortskämd, gud så skönt det är att ha lastbilen utanför huset.
Inte för jag har långt annars, men ändå. ;-)

Och btw, första augusti idag! Snart är det vinter!


En liten vinterbild!


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!