vart hos frissan för andra gången denna vecka idag..
så nu är jag lite ljusare i håret igen! känns jättebra måste jag säga,
även om jag har lite (ganska mycket!) dåligt samvete för mitt stackars hårs skull.
men blir att fuktbomba det nu i några veckor framöver, och hoppas att det håller sig kvar på skallen.. ;)
men nöjd är jag iaf, är inte blond men heller inte mörk, utan ljusbrun med lite ljusare slingor i.
är nog den färgen jag tycker jag passar bäst i iaf! (y)

om en stund ska jag fräsa mot masten i rhn, för att hämta hit min lilla bästis.
ho ska fira nyår med oss
blir lite shoppning i marieberg imöre också, det gillar vi!



jag och anna efter våra vurpor.. he he.
uppe på fjället i sälen.











lite sol, bad och värme vore iiiiiiinga fel nu faktiskt!
tittar på bilder och drömmer mig tillbaka till alanya för en stund.
var en underbar semester med min underbara familj!

nu ska jag hoppa in i duschen och göra en ooordentlig hårinpackning,
sen smeta på en ansiktsmask och glo på lite Vänner..
när min man kommer hem blir det thai-mat och sen bonde söker fru!
mys-onsdag..




hade en kanonbra jul!
jobbade natten till julafton, sen åkte vi hem till färna.
på morgonen åkte vi till farmor och S-H och tina och helen.
där även farfar var!
sen på eftermiddagen åkte vi till ramsberg och var där hela kvällen.
fick massa fina julklappar, är så nöjd!

på juldagen åkte vi till ramsberg igen och åt upp all mat som var kvar.
sen på kvällen hade jag bara myskväll med min man, och tittade på fångarna på fortet.
på annandagen ringde klockan tidigt, för då var det dags för jobb igen!

idag har jag också bara jobbat.
och nu har jag setat och tittat på två vänner-avsnitt men jag blir alldeles för trött av att bara sitta i soffan..
fick hela vänner-boxen i julklapp, åh vad jag älskar vänner mest av alla serier i hela världen! ;)

näe, om man skulle ta och hoppa in i duschen kanske.
och idag fick jag ett flöööög igen.. INTE ett bra sådant!!
kom på att jag vill ha ljust hår igen. men seriöst, mitt hår kommer ramla av om jag slingar det igen väl!!?!
åh, haaaatar detta.









godmorgon världen!

har faktiskt lite träningsvärk idag! :-)
längesen jag kände den känslan..
antar att det är från det eviga hackandet/rakandet för att få
bort fastfrusen bark från lastbilsflaken!

vad jag kämpa med detta, sjuukt hur något kan sitta så.. fast!
hade tillåmed av en del av skaftet på rakan, då kanske ni förstår.. och den är i JÄRN?! höhö..

aja, skönt att känna att man fått jobba lite iaf! ;-)
kommer nog se ut som en bodybuilder etter denna vinter om det ska fortsätta såhär.

efter jag druckit upp mitt vaniljte så väntar en vaarm dusch.
sen blir det väl till och laga någon mat och sen åka och jobba igen! :-)




aww, hur stolt blir man inte över sin lilla pålle
när han ställer upp i sin första dressyrtävling och kommer tvåa!
;)





vilken nörd jag är.
började igår spela ett hästspel som heter Howrse.
haha, man ska föda upp sina hästar och sedan tävla, avla och starta sitt egna stuteri
eller driva sitt egna inackorderingsstall. skitavancerat är det.

här är iaf mina hästar;

AKILLES
connemarahingst
3 år
när jag fick honom var han bara 1 dag gammal,
så har fött upp honom alldeles själv! ;)


NIKITA
connemarasto
3 år och 2 månader
när jag fick henne var hon 3 år, så henne håller jag
på att vidareutbildar. ;)

ja, har man inge bättre för sig om dagarna så är detta ett alldeles utmärkt tidsfördriv.
nu vill jag dock att räkan ska ringa så jag får åka och jobba!
:)


nu var det ett tag sen jag uppdaterade, men har inte haft någon tid till det.
haft lite att stå i :)
har fyllt år, hade en helt underbar födelsedag och fick massa fina presenter.

bl.a den här som jag typ bor i nuförtin;

LOVE IT!

annars består mina dagar av jobb och titta på hästannonser.
direkt jag kommer hem från jobbet går jag in på hästnet och kollar
om det kommit in nå nya intressanta. :)
är så himla kul dethär att leta häst!

sen att jag har hittat det perfekta stallet att ha min pålle i, gör ju inte saken sämre.
gud, vad jag längtar! :) hoppas allt går som det ska nu, då har jag nog en fyrbent vän
hemma i mars ungefär.

denna vecka jobbar jag natt.
så nu blir det laga lite mat, lax och pommes blir det, och sen är det bara att ge sig
ut i snöovädret..
underbart! vem vill ha sommar när man kan ha minusgrader, flera meter snö och oplogade vägar!?!? inte jag iaf.

hörs sen! /J



hallå hallå!
.. det här är X22, jag söker efter diig, jag anropar FÖRSVUNNEN ASTRONAUT..
heheh.

vackert väder vi har i idag, verkligen. inte vart ut än, men ser fint ut genom fönstret.
dock antar jag att det är riktigt kallt idag!?
kändes som rena rama sommarvärmen igår, när det var typ -1? eller -5 kanske det var..
varmt var det iaf, slarva tillåmed med jackan vissa gånger jag sprang ur lastbin. (a)


har ätit pannkaka så nu är jag mätt och belåten också.
funderar på att lägga mig i soffan och titta lite på tv, innan det är dags för jöbb igen.
måste in på vibergs en sväng innan också, och hämta ut några hydraulslangar. :)


godmorgon världen!
häär sitter jag och dricker mitt morgonkaffe och lyssnar lite på julsånger.
just nu är det chris rea- driving home for christmas som kommer ut ur mina högtalare.
så spanar jag lite på fejjan och läser lite bloggar också under tiden..

när jag är färdig med denna lilla morgonrutin tänkte jag tvätta lite,
fräsa upp till ica östermalm och handla lite och sedan hem och laga mat.
sen äre' bara å vänta på att räkan ska ringa och beställa skiftbyte. :)

köpte min nya mobil igår föresten..
vart en sådan röd som jag visade i förra inlägget!
vråålläcker är den ju! absolut!
men ganska avancerad och high tech. hahahaha! jag fattar inte mycket
kan jag säga men jag lär mig allt eftersom. ;)
men jag har en ikon för "aktier".. där kan jag se hur många % den å den aktiern gått upp eller ner.. typ.
sen massa andra helt onödiga ikoner jag aldrig kommer använda. men men, dom får väl vara där för att det
ska se proffsigt ut.. ;) hahah!

sen är det ju sjukt hur allt kretsar kring facebook nu för tiden.
när någon ringer så ser jag inte bara dens nummer som man gjorde förr..
nejnej, nu (om vi är vänner på facebook) ser jag en stor bild på personen, alltså
profilbilden på facebook, och dens senaste statusuppdatering! hahah.. herregud.
och sen namnet och numret då, som man även gjorde förr. :)

nej, men jag är mycket nöjd!!




imöre ska jag dra med mannen in till örebro och köpa mig en ny mobil!
jag tröttnar lätt på mina, har inte haft min såå länge men.. äh, omväxling förnöjer. ;)

så får mamma ta över min "gamla". hennes är typ 100 år äldre än den, så då får hon en
bra mobil också! alla vinner alltså på detta. :D


så ser min gamla mobil ut, har det blommiga skalet på..

och en sån här funderar jag på att köpa.

gillar färgen! men finns i "mocca" också;

men gillar den röda mer känner jag just nu..
;)

wei, gillar när jag får såna här flööög, vill bara att det ska bli nästa morgon
så jag får åka och handla den NU!



aja, nu ner till tvn och mysa med mitt hjärta. :)

uhlala, vilken vacker vinterdag. perfekt för att ta brädan under armen och bege sig ut i bckarna.
meen, nu är jag ju inte i Sälen utan hemma..

har städat lite nu på morgonen, om en stund kommer fredrik's föräldrar och gratulerar
honom och fikar lite. :)

sen vet jag inte vad som händer idag.. eftersom vi somna vid typ 20.00 igår så blir det nog en myskväll
ikväll. hyra film på tvn och dricka cola! fint det! ;)





beställt tid för besiktning av mazeratin nu.. 23 december vart det.
har lite som ska fixas på den innan, och har ju aldrig tiiid så var tvungen att vänta så
länge som det gick iaf.

nu har jag tittat på halv åtta hos mig, lite tråkigt med grilltema tycker jag.
roligare att se när dom lagar annan mat ju!

fryser gör jag också, så blir att krypa ner i sängen nu och titta på några avsnitt av
paradise hotel på webben.
sen lär jag väl sova, har klockan på 03.15.

godnatt!


hemma från jobbet, nyduschad och mätt i magen.
nu ska jag smeta in en ler-ansiktsmask och krypa ner under filten med nya SOLO,
ett glas iskall cola och bara njuuuuuuuta..
det är jag värd!

hörs sen!


denhär använder jag, hur bra som helst tycker jag!
den kyler på huden, man riktigt känner hur den gör nytta..
;)

bonde söker fru alltså..
vilken program!

nästa vecka's avsnitt såg ju ut att innehålla drama, drama, drama!
och jag jobbar natt då, så jag missar det.. :(
meen får väl kolla på webben sen.



nu blir det sängen!
känns så himla kul att termostaten är trasig i min bil (troligtvis)
nu när det är typ -20 grader varje morgon..
det gör ju så att det inte går att få upp värme i bilen.
så ratten är såå kall, kan knappt hålla i den för det BRÄNNS av kyla i fingrarna..
tur att det inte är mer än några minuter jag behöver åka för att komma till lastbilen.
som då är vaaaarm och gosig! :)


idag fyller min älskling 23 år! grattis till honom. ♥

idag fick jag sovmorgon för släpet var på viiiibergs och fick sin pressening lagad!
fast sen behövde jag inte jobba alls, för det vart lite sent. så en ledig dag hade jag. :)
och vad gör man då!? jo, det ska jag tala om för er! man s t ä d a r!

jag är så rastlös, jag kan inte ligga i soffan och zappa på tv:n bara.. det går inte.
så har städat och donat lite, sen åkte jag ner till mejk en sväng och handlade lite.
bland annat sånadär väggbokstäver, står "hem ljuva hem" i hallen nu, asbra vart det! (y)

nu ska jag göra lite pasta och min specialedition-pastasås..
vart så sugen på det nu, och sen är det bra om jag kan ta med till jobbet imöre också.



två saker jag saknar med denna bild..
sommaren och att rida!
;)



RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!