Trailer


Då var det fredag igen då.
Idag har jag inte gjort så mycket, vaknat, duschat, dammsugit,
var ner till Vibergs Smörj&Tvätt och gjorde två nya hydraulslangar,
nu har jag käkat och läst Trailer..

Är rastlös och vet inte riktigt vad jag ska hitta på..
Funderar på att åka till lastbilen när den kommit hem,
och byta en slang som är lite för lång och städa hytten.
Dammsuga och sånt! :)
Men jag får see..

Nattshopping

Kunde inte låta bli att klicka hem två nya arbetströjor.
Man måste ju supporta det man kööööör! ;)







Time to sleep



Gör nu...
Har precis lagt mig i sängen.
Jag vill... Att Bonde söker fru skulle ha sänts i onsdags så jag kunde kolla reprisen nu.
Jag har... Jobbat.
Känner mig just nu... Glad och nöjd med livet.
Längtar... efter min galna hund som vart i Vilhelmina och jagat i typ tre veckor! Kommer hem på måndag iaf!
Befinner mig just nu.. Hemma.
Är just nu... Inte tillräckligt trött för att vilja sova.
Bra just nu... Livet!
Mindre bra just nu.... Hela tre dagar innan jag får jobba igen ju.
Vill vara... i lastbilen. ;)
Önskar... Att allt i mitt liv ska fortsätta vara så bra som det är nu.
Irriterande.... En fluga som surrar vid mitt öra då och då.
Lycklig över... Att jag har världens bästa familj och världens bästa jobb.
Viktigaste just nu.... Mina nära och kära är alltid viktigast för mig! Och sen kommer BRT:n, haha!


Våren är den bästa årstiden

Hittade denhär härliga bilden på datorn,
på lastbilen jag körde förut. :)
VÅRKÄNSLOR!
Minns hur jäkla glad jag var dendär dagen, första dagen som solen
faktiskt värmde lite efter den hårda vintern, vägarna hade precis börjat-'torka upp lite
efter all is som legat på och man kände verkligen hur livet lekte! ;)


I just don't think you understand

Åh, måste bara säga..
Lite glad och rörd jag blev när en jobbarkompis som parkerade tidigare än mig ringde
och sa att han hämtat min personbil och den stod vid Rejmes och väntade på mig.
Hur omtänksam och snäll är man inte om man åker typ 5 mil mitt i natta
för att hämta nån annans bil så den slipper gå hem. :')

Kvällen har väl vart bra i det stora hela, allt har gått bra..
Fick dock stå i typ en timme för det hänt en olycka, men det är ju skitsamma,
bara hålla tummarna och hoppas det gick bra för dom inblandade.


Nu ska jag sova!


Lampor



Allt måste ju lysa, annars känns det inge bra.. ;)
Hittade ingen "blå" lampa att ha i mitten av dom tre uppe på taket förut,
så då tog jag en vanlig "gul", att ha så länge men visst blev det snyggt ändå?
Tror jag ska ha kvar det så!
Jag är mycket för att allt måste matcha och se bra ut, men eftersom glödljusen och gubbarna
lyser gult så blev det ju snyggt med gult i mitten! Tycker jag iallafalll! :)

Haha, nödvändigt inlägg men har så jäkla tråkigt så.....
Men nuu, ska jag fixa iordning mig och sen knalla ner till Rejmes!

Two princes

Goddag folket!
Jag parkerade ungefär 03.30 inatt så tog sovmorgon till 12.
Skönt att sova ut lite så man är pigg och glad inför dagens jobb också. :D
Det första jag gjorde när jag vaknade var att promenera ner till staden och möta upp
Walter och så käkade vi på Wokhouse. Kinabuffé!
Sen beställde jag färdtjänst till Hemköp och sen vidare hem till dörr'n.. Heheh
näärå, Björte skjutsade mig, tur jag har så himla snälla jobbarkömpisar!!

Nu väntar jag på att kaffet ska bli klart, så ska jag bara sitta och mysa med en kaffekopp
tills det är dags att dra och jobba! :D
Have a nice day.

Denna låt sitter jag och lyssnar på nu, blir glad av den på nå sätt. :)


If he seems to good to be true, he probably is

Som väntat hade jag halsfluss, inte konstigt att jag aldrig blev frisk..
Men nu är det penicillin i 10 dagar som gäller, så är jag fit for fight sen!

Nu är det mysmorgon med repriser av Ensam mamma söker och Det Okända som gäller,
sen kör vi vidare med myskväll i flisbilen! Underbart!






Äntligen måndag

Jag är sjuuk.. i huvudet. He he he, nejdå det är jag inte alls men nu fick jag tid hos farbror doktorn idag.
Ska dit snaart, men lär dricka kaffe först. Jag har ju vart förkyld under en längre tid nu, gick nästan över å allt, men nejdå, det kom tillbaka. Orkar inte, får väl dra dit och köra ner en glasspinne i halsen och rota runt med så vi kan se om jag har halsfluss kanske..





Sen ska jag dra och jobbbbbba! ;)
Ha en bra dag!

Live från timmerbilen

Jag och timmerbilen säger nu hej, från Boda Såg i Dalarna AB.
Bloggar lite medans pappa är ute och lossar..

När vi åker härifrån ska vi stanna och köpa lite kaffe och fika i Falun, gött!
Nä, nu ska jag gå ut och kissa innan vi ska åka! Ha en bra kväll. :)


I like the way you grind with that booty on me

Heej vänner!
Jag tog sovmorgon till 13.30 idag, var på krogen och levde rövare igår.
Blev vin och skitsnack först, och sen Köping..



Nu känner jag dock att jag ska vara nykter fleeeeeera helger framöver..
Festar inte alls ofta längre, men känner inte för att göra det heller.
Då är det ju roligare att resa iväg, shoppa eller jobba istället! :)


Little miss sunshine

Vilket underbart humör jag har vart på hela dagen!
Började redan när klockan ringde imorse kl 03.00,
såhär glad var jag då;


Efter jag posat framför spegeln fnittrade jag iväg mot Rejmes,
där världens bästa lastbil väntade på mig.
I sällskap med Björte brummade vi iväg till Frövi och sen vidare till
Norrköping. Blev en dag med väldigt mycket skratt och jag har nog
strålat som solen själv hela dagen! Haha! Underbart!

Just shoot for the stars if it feels right

You say I'm a kid
my ego is big
I don't give a shit.


I don't need try to control you
,
look into my eyes and I'll own you..


Every little thing gonna be alright

Igår var jag ju hurtig och powerwalkade till Gusselby och tillbaka efter jobbet,
idag känner jag mig inte lika taggad..
Blir nog en kopp kaffe nu och bara ta det lugnt.
Har haft en kul dag på jobbet iallafall, som alltid! ;)


Favorit 700:orna i Morskoga idag när jag och pappa rastade tillsammans.

En liten update

Hej på er!
Hoppas ni mår bra, vart lite dålig uppdatering här på sistonde men jag har haft fullt upp med annat!

Lär sova nu, ville bara skriva Godnatt!


Tomten, jag vill ha en riktig juul

.. en sån som man haar, när man är liteen.
Är det för tidigt för att lyssna på julsånger än?

Iallafall..
Idag tog jag och familjen en tur in till Västerås för att kika runt på nya IKEA.
Jag fick med mig ett dömysigt fårskinn, nya kaffemuggar och två förvaringsboxar.


Såhär mysigt blev mitt mysiga fårskinn i min lilla myshörna! ;)

Älskar min lägenhet för den påminner om en mysig liten skidstuga i fjällen,
p.g.a att det är snetak i alla rum! :) Love it!

Iallafall, efter stan åkte jag hem och packade upp och sen kunde jag inte hålla
mig längre så jag och Björte drog till Ramsberg och hämtade våra lastbilar!
Fyllde på hydraulolja och städade hytten..
Nu är han så ren och fin så! :)

Sen gräddade jag pannkakor nu på kvällskvisten så nu är jag mätt och belåten
och redo för sängen! Godnatt!



Look into my eyes and i own you

Föresten, vilken mysig fredag jag hade igår..
Åkte och hälsade på farmor och S-H och var där i flera timmar.
Träffar dom ju alldeles för sällan! ♥
Dock åkte Sven-Helge iväg efter en stund, men sen kom faster Tina och lille Igor ner istället.
Vi fikade och tittade på gamla kort och tidningsurklipp, och annat roligt! Superkul att se.


Titta här bara, lika charmerande då som nu! ;)
Fast jag gäspar faktiskt bara, jag skriker inte.



Och här då, ett gammalt brev pappa skickat hem medans han låg i lumpen! :)
Hur kul är det inte med sånt här!? Memories. ♥

Sen åkte jag hem till Nille och hälsade på en sväng.
Han var social..


Måste vara hårt att jobba som rörmokare!? ;)
Heheh..

Nä, nu ska jag göra nå vettigt, fast vet inte vad än! Tråkigt att vara ledig..
Jag saknar lastbilen. (a) Haha, neeejdå.. Eller? Hahaha.
Äh, hejdå!

Wordcollapse

Kan man bli mer beroende?
Det här är världens bästa tidsfördriv,
har ni en I-phone så ta hem det på en gång!
Fast på svenska såklart.
Nu håller jag på att leta efter olika fåglar.. ;)



It's a beautifuuuul day

Åh, vilket underbart väder det ser ut att vara när man kikar ut genom fönstret!
Alldeles klarblå himmel och så är det säkert sånhär härlig frisk höstluft ute.
Jag äälskar hösten, men man kan ju inte riktigt njuta för man vet att snart blir det bara "värre".
Haha, fast vintern har sin charm den med!! ;)

Nu ska jag göra en bondomelett och sen titta på avsnittet av Bonde söker fru
som jag missade i onsdags. :)) Wei, spännande.


Det är tydligen marknad här i Lindesberg idag..?
Vore ju kul att traska ner och titta en sväng på kanske..
:) Fan, egentligen borde jag bara vara inne och ta det lugnt
men det passar inte riktigt mig.... Hehe.

Men jag SKA vara frisk till på måndag iallafall, det har jag bestämt.

Näe, nu ska jag återgå till spisen!
Puss & Kram

Helg

Då var jag och min förkylning från helvetet hemma efter sista passet för denna vecka.
Nu är det helg! Och denhär helgen ska jag bara vila upp mig så jag är mitt vanliga pigga
och glada jag på måndag!
Det gör man bästa hemma i Färna, så dit drar jag imöre.
Bara ta det lugnt, mysa med finnspetsen, umgås med familjen och såå.

Men vi hörs säkert imöre igen!
Godnatt!


Lite om min lastbilshistoria..

"Men kan du inte berätta lite kort om din bakgrund, hur det kommer sig att du kör flisbil.
Har du haft andra yrkesval som du valt mellan? Och hur väcktes intresset för lastbilar från början?
Jag gissar iaf att du gått nån fordonsutbildning på gymnasiet och kanske har du också vuxit upp i en miljö med motorer och dieselavgaser. Och tror du att du kommer att fortsätta köra lastbil även i framtiden?
"

Oj, detta kommer nog bli ett långt inlägg! ;)
Jag har vart med min pappa och åkt lastbil så länge jag kan minnas.. Sen jag var så liten att jag klarade att sitta ordentligt. Min pappa kör timmerbil och har alltid gjort så är väl uppväxt med det kan man säga!
Varje ledig tid från skolan, studiedagar, praktikveckor, sommarlov osv spenderades alltid i timmerbilen!
Med pappa och hans "basse" som jag sa innan jag kunde säga lastbil. Jag blev rent ut sagt förbannad om pappa åkte iväg någon morgon utan att väcka mig. Jag hade gått upp runt 03-04 varje morgon ett sommarlov och en dag struntade pappa i att väcka mig för att vara "snäll" och ge mig sovmorgon.
Då ringde jag surt upp direkt jag vaknade och sa; "Jaha, och när slutade det med att jag skulle åka med då?

Ja, ni ser ju själva. När andra småflickor satt och borstade håret
på sina barbies satt jag och tränade vinkelbackning med min timmerbil..


När jag blev lite äldre fick jag testa att köra kranen och lasta/lossa och intresset blev väl bara större.
Det var liksom givet att jag också skulle börja köra timmerbil.

 

 

Har så många roliga minnen från skogen och med timmerbilen, bl a stormen Gudrun, 2005 då jag självklart var med några veckor på sommarlovet!

 

Då var det denna röda pärla som gällde. :)

I Byholma.

 

När det var dags för gymnasieval tänkte jag välja fordonsprogrammet men efter lite diskussioner hemma, kom vi fram till att det var bättre att välja en bred linje så jag fick en bra grund att stå på, om jag någongång skulle tröttna på att köra lastbil kan jag plugga vidare till något annat. Så jag gick samhäll, med inriktning ekonomi. Så var planen att jag efteråt skulle ta lastbilskortet privat. Men då hade jag sån tur att jag kom in på en yrkesförarutbilning i Västerås på Edströmska. Där fick jag CE-körkort, truckkort, hjullastarebevis, kranbevis, ADR-utbildning och allt på 40 veckor. Superkul utbildning, fick många bra kompisar och bodde i studentkorridor under tiden. ;)

Var mycket praktik på utbildningen och jag åkte såklart med pappa. Fick köra massor och pappa var världens bästa handledare! :) Lärde mig massor!

Då var den röda lastbilen borta och dom hade denna istället.
Det var denna pärla som lärde mig köra lastbil kan man säga
! ;)

 

Sen skulle man även vara på något annat ställe på praktiken, inte bara samma, och jag är lite "anti" mot styckegods och sånt, det är ju skogstransporter jag är intresserad av, så då valde jag att testa på flisbil.
Och det är väl det bästa jag gjort! ;) Fastna direkt, sjuuuukt kul var det! Att lasta med traktor och att tippa och hålla på, näe gillade jag på direkten! Hade praktiken med Erlandsson's och där trivdes jag jättebra så blev hur glad som helst när jag fick reda på att jag fick vara kvar där efter praktiken och börja jobba!!



Övningskör! ;)

Slutade skolan i maj och skulle få börja på flisbilen i augusti så för att inte glömma hur man kör lastbil på dom månaderna fick jag jobba extra på timmerbilen!
I maj fick dom även ut en ny timmerbil, så jag var liiite nervös när jag drog till Gävle första gången ensam med en lastbil som var lika ny som mitt körkort!


Kände min nästan lite bortskämd som fick sätta mig i en
sprillans ny FH16 700 direkt jag slutade skolan..


Men jag är så otroligt glad att jag fick låna timmerbilen, fick köra så ofta det gick, när pappa eller Kristoffer hade semester eller var lediga, på helger och så. Är jättetacksam att dom vågade släppa iväg mig med en ny lastbil och jag fick ju massor med erfarenhet! Vet inte vem som var mest nervös i början, jag eller pappa!? ;)

Sen fick jag iallafall börja köra flisbil i augusti och det har jag gjort nu i över ett år!
Tiden går sjuukt fort när man har roligt!! Men jag älskar det, och jag tycker det är precis lika roligt nu som i början! Som jag känner nu så kommer jag fortsätta föralltid, men man får väl se vad som händer i framtiden. Vad som helst kan ju hända och man får ta en dag i taget. Men jag älskar mitt jobb och skulle inte byta bort det mot något! ♥


Blev ett väldigt långt inlägg nu men ni får väl läsa det ni orkar! ;)

 


Kaffe

Jag och min förkylning från helvetet säger Godmorgon!
Sitter här i soffan med ett glas kaffe (godare att dricka ur glas ;) och slötittar lite på
tv och bara chillaar.. Blev så glad när jag kom in här på bloggen och såg att jag fått lite kommentarer.
Känns mycket roligare att skriva och lägga upp bilder när jag vet att det finns folk som uppskattar det! ;)
Hade fått en jättefin kommentar från en kille som även ställde lite frågor, om min bakgrund bl a, hur det kom sig att jag började köra lastbil osv, så det tänkte jag svara på i ett inlägg snart.
Ska bara fixa lite nytt kaffe och leta fram några bilder som måste vara med i det inlägget! :))

Hörs snart!


Paradise



Vore så himla skönt att komma iväg någon vecka i vinter..


When the drugs don't work no more you get high on life

Hualigen vilket väder. En blåser ju bort!!
Nääästan (men bara nästan!)
lite skönt att jag redan ligger hemma i sängen då.. ;)
Var inte så mycket att köra ikväll så parkerade nyss.
Passade ju bra in med tanke på min förkylning som bara blir värre, så förhoppningsvis
är det bra att jag ligger under täcket nu och vilar upp mig. VILL BLI FRISK NU.
Orkar inte hosta upp lungorna och känna blodsmak i munnen.. Haha.

Btw, vart är mitt Leksand-skal till i-phonen? Borde väl ha kommit nu!
Rädd att det slarvats bort nånstans på vägen..


Och ni blir ju bara fler och fler läsare, vore ju roligt om ni kunde kommentera lite också
emellanåt!? ;) Är faktiskt lite nyfiken på vilka ni är som går in här varje dag för att se
vad jag har för mig.. Heheh.
Ni kan väl iallafall svara på; Känner ni mig i verkligheten eller har ni hittat hit på annat vis?





När man minst anar det

Idag tänkte jag skita i att uppdatera något, har inget vettigt att skriva iallafall.
Men för att ni ska ha något nytt att läsa iallafall så skriver jag väl att jag
är fortfarande förkyld, jag klev upp 12, har vart duktig och tvättat nu på förmiddagen
och nu väntar jag in skiftbytet! Ha en bra dag så hörs vi förhoppningsvis imöre igen.


En sandstrand och ett hav vore inte helt fel nu.


Och ljuset varar bara några timmar

Jag mår ingee bra alls. Kände fan hur halsmandlarna(?) växte och blev större bara på vägen från Skbg till Skogstorp igår och helt plötsligt var jag superförkyld eller något sånt.
Halsen kändes skitkonstig och vart nästan lite febrig.. Blä, orkar verkligen inte bli förkyld nu!!
Tänker ta en ipren innan jag drar och jobbar och hoppas att det aldrig bryter ut ordentligt..
Och halsduk , haha! ;)

Har iallafall gjort spaghetti och köttfärssås nu som jag redan mosat i mig, så nu sitter jag här i soffan och orkar knappt röra mig, som vanligt.. Hihi.


Plutten igår i Skogstorp.


Och vid flisfickan i Skbg.. ;)

Nä, lika bra att kurera mig i soffan under filten tills Timmy ringer,
så jag är fit for fight när det är dags för jobb!


Min älskling har ett hjärta av snö
så skört och vasst som skaren
och det smälter lika lätt som isen i
drinken i glaset som hon lämnat i baren

Vintern ligger hård över sjön

och ljuset varar bara några timmar
jag ser ut över den vita snön
där månen och stjärnorna glimmar

Hennes gröna ögon gör mig matt

hon säger: "ta aldrig nånting för givet"
och vi pratar om vart vi ska just inatt
men jag antar att vi menar hela livet

Jag har kommit in i nån Lars Winnerbäck- period tror jag.
Haha..
Men bra är han!

Sunday

Godmorgon!
Nu ska jag snart iväg på kalas i Ramsberg för Micke fyller år! Grattis till honom! :)
Och efteråt tänker jag dra ett kvällspass med flisbilen.

Inatt var jag fyllechaffis, körde och hämtade folk i Vedevåg av alla ställen folk väljer att festa i.. ;)
Sen fyller ju min chef Anders år idag också, så grattis till honom också! :)

Näej, dags att börja dra mig mot Ramsberg!
Ha en bra söndag alla.

 


It's a lovestory, baby just say yes

Hehe, idag tog jag sovmorgon till 15.00. Antar att det var välbehövligt! ;)
Sen satte jag igång med att storstäda hela lägenheten och nu på kvällen drog
jag till Lillån och storhandlade. Älskar att ha välfylld kyl och frys hemma! :)

Nu ska jag laga någon mat och sen blir det myskväll med godis, popcorn och cola.
:)


Jag har hört att motorolja ska va bra för håret!? ;)
Haha, såhär kan man bli å se ut i huvudet när man ska ligga under
lastbilen å kräla..


Det snöade lite i Lindesberg igår.. Världens oväder, fyfan..


Inte okej när det är den 9 september!?!


Sen blev det lite fest igårkväll också! :)

Aja, nu ska jag laga maaat!


Jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

Du springer aldrig ifatt,
när jag väl är där
jag vill inte tänka framåt
men är livrädd att fastna här
nu kan det vara för sent
att säga som det är


Vi testar nya vägar
som aldrig tycks ta slut
vi har försökt att fånga den andra
men aldrig nått ut
jag vill ha en sista chans
så jag säger det rakt ut

Jag vill ha dig nu
som jag hade dig förut




FH16

Titta vad jag fick på Rejmes imorse då! :)
Det tackar vi så mycket för!




Don't dream your life, LIVE your dreams

Vilken regnruusk dag! Har vart i Ramsberg och grejat med lastbilen hela dagen lång,
det har regnat större delen av dagen men ändå har det var riktigt kul! ;)

Var ju tvungen att testa min kamera på I-phonen idag så blev en hel del bilder;


Här har vi då min fina BRT med fälld hytt och sen Oskar som traskar där bakom.
Det är FCZ:an som ni ser ett lite hörn av också! ;)


Ser ni sprickan?


Tänk att något så litet kan göra så mycket.


Hela likdelen från BRT. Haha, Henrik drev lite om att jag talar om lastbilen
som om det vore min kompis så istället för att skruva så "opererade" vi,
istället för att motorn kunde skära om det kom in smuts på fel ställe kunde han få
en "hjärtattack", istället för att fylla på olja gjorde vi en "blodtransplantion" osv..



Oljefilteeer..


Hjärtat! Hahah, nej okej nu ska jag sluta.. MOTORN förfan! ;)





Sen dök helt plötsligt världens bästa Björte upp i bild!


Han ville inte vara med på bild, men det tar vi ingen hänsyn till! ;)
Min blogg och mina regleeer.. Hihi.


Sen åkte jag på att stapla veed, vilket var ganska kul!
När jag tittade bakom ryggen en stund senare stod Anders och tvättade motorn.
Den blev såå ren och fin så! :))


Sen tog han fram tvättmedlet också och tog sig an hela lastbilen.
Ojoj, vad han glänser nu! Även vagnen fick sig en tvätt där uppe på Sågbacken
så nu ser det som nytt ut! :)) Så nu har vi både en hel och ren bil! Tack för det!
;)


Ja, ni ser ju själva! "Mannen" i mitt liv, hahah! ♥

Nä, nu blir det duschen och sen börjar det jag väntat på såå länge!
BONDE SÖKER FRU! Weey! ;)
Ha en bra kväll!

Tapetklister under mina skor, du är så mycket vackrare än vad du tror

Åh, förbannade skiitgrej!
Talade i telefon med mitt bästa Rör, men problemet var att jag hörde ju knappt hennes ljuva stämma.
Antagligen därför att jag hade skyddsplasten kvar på telefonen och den satt för högtalaren.
Aja, men jag har ju en ny "skyddsfilm" att smeta på, som har "hål" för högtalaren, tänkte jag och drog bort skyddsplasten. Jo men tjeeena, skulle sätta dit den andra vilket bara resulterade i luftbubblor och skit på insidan!!! FUULT. Jag kan bara inte ha det så, men kan inte heller ta bort den innan jag köpt en ny, för då lär den bli repig på skärmen tills dess. :( I-landsproblem!? Heheh..


Imöre har jag sovmorgon, har klockan på 05.30 vilket är väääärsta skillnaden mot 02.15 som jag gått upp annars! Jag ska till Rejmes i Örebro och hämta en del till min lastbil. Den delen där fästena går ner och sitter fast i oljefiltrena.. Om ni fattar? Själva hållaren till oljefiltrena.. Kan inte förklara så braa. Det hade nämligen spruckit i själva delen där, så rann/sprutade ut massa olja. Inte så bra alls. :( Tur man har Henrik då, som kommer och hjälper till när man ringer på honom! :) Guld värt!
Vi fällde hytten, jag drog till Bilplåt och hämtade massa olja som vi hällde i, jag fick leka Fångarna på fortet igen och klättra in i den upptippade hytten, vilket är lättare sagt än gjort, och Henrik kunde då se den lilla, lilla sprickan där oljan sprutade ut när jag startade. Åh, min lilla ögonsten, blev så orolig. Heh.
Haha, ni ser, nu är jag sådär igen.

Nä, godnatt på er!

Den vackraste stunden i livet var den när du kom

".. och allt var förbjudet..
Allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om,
för det ekar i huvudet."

Lyssnat lite för mycket på Larsa W nu om dagarna tror jag minsann.
;)



Nu är det cola, Vänner och en dusch som står på schemat.
Senare Halv åtta hos mig och ytterligare liite senare läggdags!


Höstväder

Vilket mysigt väder vi har va! ;)
Jag tog en vaarm dusch, kleta in mig i min underbara vanijbodylotion, drog på mig onepiecen, hällde upp ett glas iskall cola, slängde mig i soffan och här ligger jag nu.
Kollar runt lite på datorn och väntar på att Halv åtta hos mig och Ensam mamma söker ska börja.
Har knappt haft min tv på i sommar, men nu på hösten blir det lite roligare att titta på tv.

Efter jobbet idag promenerade jag hem till Linda och där blev jag bjuden på jättegood kladdkaka!!
Mums! Var jättetrevligt att träffa henne igen och snacka lite skit, längesen nu..

Hade en kanondag på jobbet idag med, bra musik ur högtalarna gör verkligen dagen mycket roligare.
Körde först spån från Åvestbo till Spännarhyttan, sen tillbaka till Åvestbo och lastade bark till Västerås, sen körde jag flis från Skbg till Frövi, sen lastade jag flis i Frövi till Rockhammar och sen drog jag tillbaka till Skbg och lastade upp ett flislass till och sen böt jag med Rickardo vid Rejmes vid halv tre. :)

Jaha, nu är det jooordbävning igen, eller nä vänta, det är ju bara tååget som åker förbi på andra sidan ån.. Sjukt ju att hela huset skakar, jag och min granne skämtade nyss om att en vacker dag lossnar väl hela huset och glider nerför slänten så hamnar vi i ån. Känns inte som en omöjlighet faktiskt p.g.a vibrationerna som blir. ;)

Hoppas verkligen det slutat regna imörebitti vid tre när jag ska gåå till Rejmes..
Heheh. Aja, ha en bra kväll så hörs vi imöre igen!


Min älskling har ett hjärta av snö

Godkväll!
Idag började jag dagen med en ridtur tillsammans med Sofie!
Det var jättetrevligt, och kul att rida igen. :)

Sen stressade jag och Svempa iväg till stan och jag köpte min i-phone.
Så nu har jag den! Alla nummer försvann på vägen, men det spelar inte så stor roll.
Hade alldeles för många nummer iallafall, hade inte kontakt med en tredjedel.
Nu har jag lagt in några jag kan i huvudet och sen fylls det väl på efterhand.
Och då har man bara nummer till dom man faktiskt har kontakt med, vilket är lite bättre. ;)

Äh, nu ska jag sluta babbla och slå på ett Vänner-avsnitt och försöka somna.
Ska upp innan Fan själv fått på sig tofflorna inatt.. Hoppas bara nya telefonen ringer så jag vaknar,
alltid läskigt med nya telefoner innan man vet att man kan lita på dom.. ;s

Godnatt!

Som jag hade dig förut

Nu har jag precis kommit hem från Skbg, blev en trip hem till Svempa där vi drack massa kaffe, snacka skit och brände en skiva till mig-, "Den Ultimata Flis & Spånskivan" fick den heta. ;)
Bara massa grym musik, åh vad jag längtar till måndag nu! Hihi.

Men imöre blir nog också en bra dag, för då ska jag rida på morgonen och sen drar jag till Västerås och köper min mobil på eftermiddagen.
Jag har inte ridit på evigheter, sist jag red var med Jennie på Caramba och då började det bli sommar ute. Vi var så glada att "klockan är reedan halv åtta och det är fortfarande ljuust ute".

Och så är jag glad att jag ska få ny mobil, alltid roligt att sitta och hålla på med dom i början.
Då blir det kul att skriva sms igen, haha. Nu hatar jag det.

Jaja, nu ska jag gosa med finnen tänkte jag. Eller blir nog mest bus för nu kom hon inspringandes med sin överkörda räv och vill att vi ska leka med den. Åh, snuttan.

Godnatt på er!

Leksand, såklart

OooOps, titta vad jag råkade klicka hem alldeles nyss;



Nu bara måste jag ju köpa dendär i-phonen..
;)


And you're not gonna reach my telephone

Näe, är faktiskt lite trött på min mobil.
Känner för lite förnyelse inför hösten, och så vill jag ju kunna spela Wordcollapse! ;)
Så funderar på att köpa en i-phone 4. Är det nå att ha eller?



HTC vs. I-PHONE..?



You think you know me, but you just know my name

Vad heter du? Jonna Gustafsson
I mellannamn? Elisabet
Vart bor du? I en mysig vindsvåning i Lindesberg
Trivs du där? Ja, det är en mysig "stad".
Har du körkort? BE CE
Äger du några Converseskor? Ja, ett par vita.
Favoritdjur? Hund
Vad spenderar du dina pengar på? Oj, lite allt möjligt!
Senaste konserten? Svenne Rubins i Skinnsbergsparken. Grymt! ;)
Antal kuddar i sängen? Två!
McDonald’s eller Burger King? Alltså, har alltid vart en McDonald's-människa, men på senare tid har jag börjat föredra Max.
Är du allergiskt mot något? Nejdå, men när jag var liten låtsades jag att jag var allergisk mot grädde. (a) Fråga mig inte varför.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Dricker sällan mjölk men handlar jämt den gröna.
Hur ser du ut idag? Som vanligt.
Nästa mål i ditt liv? Hm, kanske att hitta nån perfekt karl, flytta till min drömvilla osv.. ;) 
Hur svarar du i mobilen? "Hallå?"
Vem ringde du senast? Svempa, tror jag.
Vad sa den du ringde? Att vi skulle höras när jag käkat.
Antal timmar sömn inatt? Somna nog runt 05 och sov till typ 12..

HAR DU NÅGONSIN...
Bråkat med ditt husdjur: Haha, har väl hänt. Men mest bråkar vi på skoj!
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Det läskigaste var när jag drömde att det hände något på jobbet som gjorde att jag inte fick ha kvar min lastbil och sen vaknade jag på morgonen av att telefonen ringde och en berättade att min skiftkompis hade lagt ikull våran vagn.
Är du ensam nu: Ja.
Vill du gifta dig: Ja, det vill jag göra! Om jag hittar den perfekta mannen då förstås.
Vill du ha barn: Ja, två stycken.

DE SENASTE 48 TIMMARNA, HAR DU...
Gråtit: Nej.
Köpt någonting: Bensin!?
Varit sjuk: Nej, tack o lov.
Sjungit: Hela nätterna i lastbin! ;)
Sagt “Jag Älskar Dig”: Ja, till min mamma för en stund sen!
Träffat nån ny person: Nej.
Saknat någon: Nej, inte direkt. Eller lite kanske.
Kramat någon: Nej, det tror jag inte! Eller jo, min huuund.

SENASTE...
Låt du hörde: Billy Idol- Rebel Yell
Film du såg: Oj, måste vart när jag och Nille såg "The Town".
Drink du köpte: Sist jag var ut drack jag bara öl så minns inte.
Sak du stal: Jag köper det jag vill ha.
Mat du åt: Kycklingtacos!

FÖRSTA
Första bästa kompis: Jansson.
Första inhandlade skiva: Hanson
Första förälskelse: Haha, detni!
Första piercing/tatuering: I läppen, tatuering i nacken.

Ja, lite tidsfördriv är ju aldrig fel.
;)
Puss och Godnatt

Du ska aldrig någonsin se mig gå

Godkväll!
Nu har jag precis kommit hem från Skbg, var dit och drack kaffe med några kompisar. :)
Så nu sitter jag här hemma i Färna och dricker cola och bara tar det luugnt..
Snart dags att sova känner jag.

Bra underbart att veta att det står en nytvättad och nystädad volvo och väntar på måndagmorgon! ♥

Sweet dreams are made of this

Fyfan, va trååkigt jag har nu. Jag kan verkligen inte bara sitta hemma och inte göra någonting.
Men snart borde Rckard sluta så då tänkte vi tvätta lastbilen så tar jag den upp till Ramsberg sen,
eftersom jag ändå har min bil där. :)
Sen drar jag till Färna och käkar tacos ikväll med familjen!
Men vad händer annars i helgen då?
Lär iallafall ta en kaffe med Nille, har mycket att tala med han om! ;)
T. ex en dröm jag hade inatt, haha!

Näe, packa ihop lite saker nu kanske.
Hörs sen!


One world depending on me

Här är föresten låten jag tala om i förra inlägget;


I'm your destiny

Sitter här och väntar på att kaffet ska rinna igenom och på att Rickard ska ringa så
då kan jag ju lika gärna dela med mig av några tankar jag har i mitt huvud JUST nuu;

  • Såg precis i min garderob att jag har massa helt oanvända kläder och annat skräp,
    när ska jag hinna använda allt det?
  • Vad har hänt med min musiksmak? Undra om min lastbil är förhäxad av Tony (som hade den förut) så att jag har fått hans musiksmak eller nå. Haha, jag har väl aldrig lyssnat på Rock värst mycket (förutom Slipknot, Raised Fist, Volbeat m.fl) men sedan jag började köra 700:an så har jag kommit på mig själv ett flertal gånger sitta och sjunga med till Sabaton och liknande band. Nu tillexempel sitter jag och lyssnar på Amaranthe- Hunger, sjukt bra låt btw, och när jag lyssnar på radio är det bara Rockklassiker eller Bandit som gäller!! Haha, det har liksom skett en förändring som inte ens jag själv hängde med på, det har bara blitt så..
  • När ska jag orka köpa ett köksbord? Och undra om jag ska ta och baka lite till helgen, bli lite huslig är väl aldrig fel!? ;)
  • Vad händer annars till helgen?

Ja, det är väl lite av tankarna jag hade i huvudet nu. Heheh.
Nu är dock kaffet klart så ska ta mig en kopp!
Hörs!

Walking gets too boring when you learn how to fly





Tre gamla bilder jag hittade. :)
Fina OSD:en
, han finns inte längre kvar dock.

Nu ska jag börja fixa iordning mig för lite jobb.
Sista natten för denna vecka..
Hejdå.
PS. Första september idag, så idag är det officiellt HÖST!
Känns det bra tycker ni? ;)

Eye of the tiger

GOOOODNATT! ;)
Nu har jag precis kommit hem efter en härrrlig jobbkväll/natt!
Å så fick jag sällskap av Siiiimon en vända ikväll, det var ruuligt. :)
Men nu ska det bli skönt att slå på ett avsnitt SATC och tvärsomna till, haha.

Föresten skrev jag fel i förra inlägget, körde min första dag den 27 augusti, inte den 28..
Haha, rätt ska va rätt!

Puss och Godnatt.





RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!