Elmia 2012

Helloo ladies and gentlemen! 
Huur är läget?
 
Här äre' fint!
Jag ligger redan hemma i sängen och bara chillar. Sova snart.
Inte varje dag man får sova hemma i sin egna säng såhäär mitt i veckan.. Hehe.
 
Hade iaf en väldans trevlig helg måste jag få säga.
Fredagen på Elmia tillsammans med jobbet. Åkte buss ner och det är nog bara när det är Elmia
som man börjar dricka alkohol redan kl 08 på morgonen.. Haha! 
Blev lite öl, minttuu, jaktbitter osv på bussen ner och ännu mer öl inne på Elmia som företagen i alla
montrar bjöd på. Fick vara offer för en trollkarl där på eftermiddagen också och det var helt sinnessjukt, 
jag förstod verkligen inte hur han gjorde! GRYM var han! :) 
 
Sen var det bara att sova när jag kom hem där på kvällen för kl 06.30 på lördagen åkte jag ner igen med
ett annat gäng. Dock blev det inte lika mycket öl denna dag, var inte så sugen konstigt nog.. Hahaha..
Men även lördagen var sjuukt kul, då skrattade jag så mycket så jag fick träningsvärk i magen, och förlängde
nog livet med minst tio år. ;) 
 
Grym helg! Hoppas ni hade en lika treevlig weekend som jag hade! ;)
 
 

Påväg..

.. neråt Jönköping för andra gången denna helg.
Igår fick jag bl.a leka filmstjärna framför en volvo750 och spela in reklamfilm åt ExTe. ;) Undra vad för roligt som händer idag då.. Hängde även vid min favorit utställningsbil en stund, rösta på dom idag! Terror på Elmstreet. :)


High on life

Hur många av mina läsare ska ner på Elmia i helgen då? :)


I see your true colors

Godkväll.
Jag passar på att skriva ett litet blogginlägg här medans mina nymålade naglar får torka..
Denhär veckan kör vi på nån beige/brunaktig nyans.. Riktigt snyggt om jag får säga det själv!
 
Annars idag så har jag varit i stan med mamman och den lilla systern. 
Kände att jag ville spendera lite money och det gjorde jag med.
Bland annat fick jag med ännu ett par converse hem till samlingen, ett par låga svarta..
Sen hitta jag ett par jeans och lite andra kläder, en stor spegel med guldram (jättefiiiin)
och lite andra prylar till hemmet och så. Känner mig nööjd. 
När jag kom hem så har jag städat badrummet och packat iordning allt inför veckan.
Imöre drar vi och arbetar igen! ;) 
Dock äre kortvecka denhär veckan för på fredag går bussen till Elmia. Wiihuuw!
Ska även dit på lördagen, då tillsammans med min gamla chef (Erlandsson's) och några till. 
Kommer bli en grym helg tror jag, längtar redan! :D
 
Kör väl på en bild på min gamla älskling då, bara för att! :) 
 
 
Åh, inte tittat på domhär bilderna på länge. Han var ju så fin min bebis. Sakna..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min stora kärlek. :)

Jag längtar till vintern ♥

"Isla de Holbox är Mexicos kanske mest väl bevarade hemlighet.
Den naturskyddade ön norr om Yucatanhalvön är en idyll med vita sandstränder,
turkost hav, gator av sand
och hotell med palmbladstak."
 
"Villas Paraiso del Mar är ett mysigt och välskött hotell direkt vid stranden på Isla de Holbox.
Öns centrum ligger på promenadavstånd. Hotellets byggnader är målade i vitt och solgula färger.
Tillsammans med den cylinderformade arkitekturen, runda fönstren och de toppiga taken av palmblad
ser hotellet nästan ut som om det hämtats från Mumins värld. Alltsammans ramas vacker in av stranden,
de omgivande tropiska växterna och de slingrande gångstigarna av sand."
Fritidsresor.
 
Äntligen, är det bokat och klart! Jag ska åka till Karibien! ♥ ♥ ♥


Bilder från vårat hotell, lånade från http://fritidsresor.se



Någon dag ska vi följa med på utflykt till Chichén Itzá, det är ett av världens sju nya underverk.
Det var där mayafolket höll till, och deras gamla byggnader och pyramider står ju kvar ännu. ;) 



Det finns även ett "undervattensmuseum" i Cancun i Mexico. 
Tydligen nån människa som tillverkat massa skulpturer och sen gömt
dom under havsytan.. Låter ju spännande. ;) 


Vi ska även följa med en fiskebåt ut någon dag och fiska!
Jag älskar att fiska, och nu blir det extra kul när det inte är nån
gammal gädda eller abborre man får på kroka, utan nån häftig och
exotisk firre. Där karibiska havet möter golfströmmen finns det dessutom
massor av delfiner och dit kan man också få åka båt ut och titta på dom, 
och tillåmed simma med dom. Hur häftigt vore inte det!? 

Nu känns det inte lika tungt att sommaren snart är över och att vi går mot mörkare tider längre.
:DD /Lycklig tjej.

Get your dirty hands of my baby

Är för trött för att orka göra någonting alls, men lite för pigg för att sova så vi kör på en liten lista. 

Någonting jag tycker om med mig själv: Hehe, det är nu man får vara hur självgod man vill eller?
Hm, ja men jag är ju himla snäll och vill alla väl. Jag är väldigt självständig och så är jag väldigt driven. Har jag bestämt mig för något så ger jag inte upp förens det blir som jag vill. Jag är inte rädd för att arbeta hårt och ställer alltid upp när någon behöver mig. Är social och har lätt för att prata med folk. Äh, jag är en grym person helt enkelt! ;) 

Någonting jag inte tycker om med mig själv: Eeh.. Svår fråga. Är möjligtvis lite för snäll ibland och så är jag konflikträdd, önskar att jag vågade säga ifrån lite mer om jag tycker att någon behandlar mig orättvist.

Detta är jag rädd för: Att någon av mina nära och kära ska bli sjuka eller råka illa ut.

Tre saker jag vill ha varje dag: Kaffe. Kontakt med min familj. MAT! Heheh

Tre saker jag absolut inte kan göra: Det är så konstigt med mig.. För jag kan precis allting. ;) Haha, nä men klappa en padda kan jag nog inte göra. (Får rysningar bara jag tänker på det.)

Egenskap jag gärna vill att min partner har: Humor

Detta tycker jag om att göra: Arbeta! Dricka kaffe. Äta glass. Umgås med mina vänner och familj. Gulla med finnspetsen. Åka snowboard. Finns mycket som jag tycker om att göra. 

Detta vill jag göra just nu: Göra klart denhär listan och sen sova! (Haha, halv elva en fredagkväll.) /Pensionären

Bästa känslan: "The greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do". Typ. ;) Eller när du klarar av något som du absolut inte trodde du skulle klara av. Eller när någonting du tyckt vart svårt helt plötsligt går av sig själv och du inser att du verkligen kan det nu, det är en grymt skön känsla.

Min käraste ägodel: Hm, åh har ju mycket fina saker. Men är väl bilen då, den är ju dyrast. ;) 

Favoritkläder: Arbetskläder är ju himla skönt. He he.

Följande musikstilar tilltalar mig mest: Lyssnar på ALLT. Dansband, country, pop, svenskt, rock..

Roligaste ämne i skolan: Natur och friluftsliv. Det var grejer det. Drog iväg och paddla kajak, åkte skidor på fjället och tältade osv osv..

En bok jag gillar: Haha, Linas Kvällsbok 1&2. Garvar högt för mig själv när jag läser den. Den är alltid med utomlands när jag ligger på stranden, är enda gången jag har tid å läsa böcker också.. Men då är det den som gäller! ;)

Favorit tv-program: BONDE SÖKER FRU!

Favoritdoft: Min parre Armani Diamonds är den godaste parre som finns! :D

Dricker helst: Coca-cola. Kaffe. 

Hit vill jag gärna åka på semester: Karibien! Men vilken tur att jag ska dit i februari dååå!!! ;) 

Färg på mina ögon: Grön

Min längd: 168 

Jag tror på: Ödet.

Person jag beundrar: Mina föräldrar! ♥

 

Favoritcitat: Om man är positiv som fan så går allting bra. - Magnus Uggla

En hemlighet jag vet: Tssss. Tror ni jag skriver ut dom här va? 

Senast köpta skiva: Jaa, när jag hade scanian fanns det ju inte AUX-uttag så man kunde lyssna på spotify
och blev less på radion så då köpte jag Rockklassiker-skivan. 

Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Jag är nöjd i det stora hela! Finns dom som ser värre ut. 

Om jag vore ett djur skulle jag vara: En flygdinosaurie. As-cool.

Vad har du gjort/ska du göra idag? Har jobbat all day long. Sen käkat pizza med en jobbarkompis.

Vad är det senaste du installerade på datorn? The Sims..

Har du varit med i någon skolpjäs? Har för mig att jag har varit drottning Kristina i nån teater.

Hur många barn vill du ha? Två.

Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Boa, vi åt pizza!!

Favoritchoklad? En ko-fläckig som jag bara hittat i Turkiet. Men hört rykten om att den ska finnas på LIDL. Får springa in och kolla nåndag.

Har du vunnit en prispokal någon gång? Det här kanske ni inte visste om mig men jag var grym på skolmästerskapen när jag var ung. Har massa guldmedaljer i 60 m, 100 m, 100 m häck, 800 m, terränglöpning och längdhopp! ;) Wey. Kanske skulle satsat på en sån karriär istället för å sitta och skumpa runt i en lastbil..?

Klarar du att tanka själv? Är det något jag kan, så äre å tanka!

Vad var det senaste du handlade? Kaffe på OK i Hedemora imorse.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: "Eller ska jag gå förbi en gång till?" He he he

Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar: Brukar nog mest vara "Personen du försöker nå är upptagen i ett annat samtal.." när man försöker ringa till mig har jag hört.

Vad har du i din väska: MYCKET. Onödigt skit. Allt ifrån våtservetter till vägkartor. ;)

Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: Somnar alltid till Vänner eller Sex and the city.

Vad är du tacksam för idag: Min familj, mina vänner, mitt jobb.


Träffade..

.. den här sköna filuren i mätstation häromdan. Ho låg å hade 45an bak i sänga. Min lilla trucker-hunn! ;)


Underneath my skin lives an eagle

Goddag både herre och fruu.
 
Jag har haft en ganska hektisk helg. Nyfikna på vad jag gjort? ;) 
Jaa, vi kom hem från Hälsningland på fredag e.m/kväll. Jag åkte hem till Linde, 
duschade och kasta mig i bilen påväg till Färna. Höll på att köra över två björnungar(!!) på vägen, 
men det gick bra som tur var. Kom till Färna rätt sent, så käka bara snabbt och sen tvärdäckade jag.
Upp tidigt på lördagmorgonen, på med träningskläderna, gasade iväg till en kompis och där mötte vi upp resten
av alla tjejer och drog till Boda Borg. Där lekte vi hela dagen, hur kul som helst. Träningsvärken är där den ska
vara idag och blåmärkena likaså.. Mitt lag vann kan jag ju också tillägga! ;) 
 
Kom nog hem runt halv 7 till Färna igen, och då vare bara å styra till sig lite, sen åkte jag hem till min
faster där vi satt hela kvällen och kikade på resor. Vi ska dra iväg i vinter, och vi hittade en vi bestämde oss för.
Meeen jag sov på saken och kom på att den inte kändes heeeelt rätt, så vi får nog kolla en gång till. :)
Idag gick jag upp vid 8 och drack kaffe med pappa innan han skulle bort men sen lyckades jag somna igen
och sov bort halva dagen. Bara å kasta sig i bilen och åka och handla och sen hem till Linde igen och packade upp
all packning som stått här sen jag kom hem i fredags. Nu andas jag lite med en cappuchino innan det är dags
att börja laga mat och packa om väskan eftersom vi sticker imöre igen! ;) 
 
Jaaa, nu vet ni exakt vad jag haft för mig i helgen.
Vad har ni gjort?! :) 
 
 
 
 

.


Snabb update

Hoppas ni inte hatar mig nu å slutar läsa min blogg men jag veeet att det har vart kass uppdatering nu ett tag.

Men har inte datorn med mig och har faktiskt försökt (lovar!) att blogga från mobilen men för det mesta är det kass mottagning med 3G nätet..

Jag lever iallafall, har precis duschat å nu la jag mig på rygg i 3 minuter innan vi ska dra te kina-restaurangen!

Hoppas allt är asbra med er å!
;)

Bild från exakt nuu


Det fixar sig, Olsson

Igår var det dags igen!! :DD


I'm chasin' that neon rainbow


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!