Bästa / roligaste körningen

Om man ska välja material som man kör så tycker jag det är roligast att köra flis och timmer.
Men det finns ett par rundor som jag minns lite extra och som var lite special mot vad jag var van vid,
och nu i efterhand är det dom man minns lite extra: 
 
♥ Var i Hargshamn och satt och körde till Bristaverket när dom ringde och sa att jag fick lasta en 9 meter lång "låda" i Fredrikskans hamn, Gävle. Sen åkte jag till Ockelbo och fyllde upp resten
av ekipaget med stora "betongklumpar". Sen upp till Skellefteå och lasta nå delar till nå "verk". 
Lossade lådan i Piteå, åkte med delarna till "verket" till LKAB i Svappavaara och lossade betongen 
mitt uti ingenstans, nånstans på skogen mellan Svappavaara och Kiruna (Pitkäjärvi stod det på fraktsedeln men det fanns inte med på kartan, hehe). 


(Lastnings-, och lossningsställena på vägen uppåt.)
 
♥ Första gången jag fick åka på "långkörning". Åkte med nån sorts maskiner till Malå.
Hade aldrig vart högre upp än Gävle då, så det var ju döspännande tyckte jag. ;-)
Lossade maskinerna på ett företag där och fick lasta virke på sågen i Malå, ner till Iggesunds hamn.
Därifrån fick jag gå till Nordanå Trä, Alfta och lasta virke ner till Nybro, utanför Kalmar.
Hade aldrig kört något som inte var löst material innan då, och sen på väg upp från Nybro fick jag
gå till Nässjö och lasta nån sorts frigolit och sen gå till Tranås och fylla på med massa "lådor".
Värsta styckegodsrundan. Det är en vecka jag minns väl eftersom allt var nytt och spännande då!
Eftersom det var i mars, april där nångång så var det värsta snöstormen uppe i "Norrland" och 
rena rama våren när man kom neråt i landet. Man kunde inte tro att det var samma vecka ens. :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
♥ Fick dra upp med ett lass dräneringsmattor(?) eller vad det nu var, till återvinningscentralen i 
Kiruna. Det är fint när GPSen visar 1 383,8 km till nästa stopp. ;-) 
Sen fick jag lasta skrot i Svappavaara ner till Skelleftehamn. Sen åka till Kroksjön och lasta virke ner till
Umeå. Sen lasta tomemballage på Volvo i Umeå ner till Göteborg. Sen lasta pantburkar i Trollhättan som jag parkerade med hemma i Karlskoga. Var också en minnesvärd sväng. ;-)

 
 
 
 
 
♥ Och så måste jag ju ha med när jag fick åka till Wallhamn på Tjörn, sen åka runt där på Orust
och ta färjan över till Lysekil. Det kändes ganska speciellt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Underbara minnen man skapar sig när man far runt sådär.
För att inte tala om erfarenhet som man får och alla nya människor
man möter på och lär känna! ♥

Så glad och tacksam att jag fick chansen att uppleva allt dedär, 
och enda anledningen till att jag valde att sluta var för att jag helt enkelt
kände att jag inte ville bo i en lastbil nå mera.. Sex månader på traden var lagom, 
men kände att nu ville jag komma hem efter varje skift istället så man kan ha
ett liv utanför lastbilen också. ;-) 
 
 

East bound and down, load it up and truck it

Jag har lite dålig fantasi för tillfället, vet inte riktigt vaaad jag ska skriva om.
Men tänkte att ni kan väl komma med lite roliga förslag som typ "Värsta minnet?" eller
"Bästa körningen?", "Värsta fastkörningen?" kanskeee, eller varför inte nå heelt annat?
Behöver ju inte ha med lastbilar att göra heller, men det är väl roligast att läsa om!
Då kan jag använda era "frågor" som rubrik och göra ett inlägg utifrån dom!? ;-) 
Provar det, annars återkommer jag om några dagar när jag fantasin är tillbaka..
 
Bild från när jag jobbade som hästskötare i Nordnorge.
 

Dressed for success

Mina vita converse var inte så vita längre efter en dag i lastbilen.. He he..



 

Read all about it

Såhär ser jag ut ikväll:
 
 
 
 
 
 

Kopparbergsmarken

Haft en fin dag på marken idag, trots att vädret kanske inte var det bästa..
Det kom några riktiga skurar, men var iallafall uppehåll mestadels.
Är så mysigt att strosa runt där och titta på alla olika stånd (ha ha), äta nån våffla här, 
och fika lite där, träffa på folk man känner igen och ja, bara vara.
Gammelmarken är så mysig, det känns precis som man hamnat i Emil i Lönneberga
och man ska se Emil stå å sko Lukas nånstans, precis som i filmen. Haha!
 
 
Jamen som sagt, vädret var inte det bästa..
 
Duktiga "indiander" som spelade fin musik..
 
Gjorde allt några fynd också:
 
En superfin drömfångare, ska hänga i mitt sovrum.
 
Och sen en liten mini-drömfångare också, ska hänga i lastbilen. Tror dom bringar lycka! :) 
 
Haha, var bara tvungen. Dethär skalet är så mycket jag som det kan bli. ;) 
 
En jättefin ljuslampett. 
Jag är nöjd!
 
Nu ska jag borsta barret och dra på mig myskläderna, sen blir det filmkväll hos en kompis.
Hörs.

Fönt ja en körv så höppe ja i älva i Köppebärg

Nu sitter jag och väntar på min vän Svempa som är påväg hit. Vi ska dricka lite kaffe och sen
bär det iväg mot Kopparberg och marken. Wihuw. 
 
Idag kör vi säsongspremiär för mössan också, och halsduken åker på den också.
Brukar kunna vara lite småkyligt dännarbörta har man lärt sig med åren. ;)

Wind of change

Ja, såhär kan det bli att se ut om man börjar pilla med designen klockan 03.00 på natten
för att man inte har något bättre för sig. Men måste erkänna att det är ganska roligt att hålla
på å greja!
Men jag är inte nöjd än och långt ifrån färdig, meeeen jag ska upp tidigt imöre så måste
sluta nu och försöka sova. 
Hade iallafall en kul natt på jobbet och det gick superbra!
Imöre är det Kopparbergs marknad som gäller. Någon av er som ska dit?
 
Vad tycker ni föresten om förändringen av bloggen såhär långt?
Kände ni igen er eller trodde ni att ni kommit fel? Haha.. Nä, godnatt!

Leker med bloggdesigner

HAHA, om någon mot förmodan är vaken och inne på min blogg nu och tycker den ser jättekonstig ut, 
är det för att jag håller på å leker med olika designer. Just nu råka jag få in nån sockersöt design som absolut inte är JAG utan skulle kanske passa på nån 12 årig liten flicka som älskar rosa och blommor, men det ska åtgärdas fortast möjligt!! ;) 

Fear of the dark

Ikväll är det svart ute alltså. Spöregnar och är allmänt höstigt väder.
När jag åkte personbilen påväg hem förut så har dom lagt ny asfalt, och den är ju kolsvart, 
sen spöregnade det och rätt vare va så såg jag bara fyra vita ben några meter framför bilen.
Man såg seriöst inte kroppen på älgen utan bara benen. Jäkla mörker..
 
Sa jag föresten att jag fick tvärnita och väja för två björnungar(tonåringar typ, mellanstora) förut för några veckor sen? Rena rama safarit runt mig när jag är ute och åker. ;) 

Gårdagens outfit

Just ja, såhär såg jag ut igår när jag gled runt i flisbilen. ;) 
 
 
 
 
Som värsta modebloggar'n juu, woohuw. ;) Hahah

Right now

Här sitter jag och tittar på Kontaktannonsen.
Har kollat klart på alla Ensam mamma söker- avsnitt som finns ute redan.
Hahah, kom på precis att.. jag kollar ju aldrig på tv men jag följer Bonde söker fru, 
Ensam mamma söker och nu Kontaktannonsen. Kul å se när folk dejtar.. Haha!
 

En bild säger mer en tusen ord

 

All this money can't buy me a timemachine

Känns riktigt konstigt att vara hemma såhär en tisdag. 
Att kunna dona lite hemma, tvätta, åka å handla osv mitt i veckan är man inte bortskämd med direkt.
Man brukar ju få hinna med allt sånt på lördagen annars, eftersom man kommer hem sent på fredagen och
åker iväg igen på söndagarna oftast. 
 
Iallafall, hade en superfin natt i världens bästa BRT.
 
Vi körde flis, drack kaffe och lyssnade på bra musik.
Talade om hur livet vart sen vi sågs sist, och vad vi hade gjort sen dess å så.
Catchade upp helt enkelt. ;) 
Kändes grymt bra!
 
Han hade fått nya fälgar, snyggt!
 
Var superkul att få köra traktor och lasta igen nu när jag inte gjort det på ett tag! :) 
Men när man väl hoppa in i traktorn var det som jag gjort det igår, haha.. Är väl som att lära sig cykla,
har man en gång lärt sig så sitter det i ryggraden. 
 
Gårdagens outfit. Kanske ska börja med det varje dag!? ;) 
 


 
YoO!
 
Nu ska jag göra lite nytta. Duscha och sen åka ner till affären och handla nå mat man kan laga till.
Kanske hörs nå senare igen.

Goodmorning boys and girls

Okeeej.. Det känns som att det är dags att sätta på elementen. Buurr, det tog emot att kliva upp ur sängen idag, 
hade tagit min supersköna filt med "fårskinn" på ena sidan och nå annat jätte-lent och mjukt tyg på andra sidan,
och kurat in mig i, under täcket. Haha.. Frös nog inatt. 
Men nu sitter jag här vid köksbordet och dricker mitt morgonkaffe och äter en skål jordgubbskräm. Muums.
* * *
Det känns som att jag har blivit förflyttat ett år tillbaka i tiden baaara sådär.. Sjukt.
Kan berätta varför i ett inlägg snart. 
Nu ska jag sortera lite i datorn och i telefon nu, hatar när man har massa bilder som ligger huller om buller, 
inte i rätt mapp osv. Jag är ett litet kontrollfreak och nuu har jag inte kontroll över mina bildeeeer, katastrof! 
 
Hörs snart!
 

Ibland är det skönt att vara galen

Jag är ledig idag..
Så jag åkte till doktorn och tog spruta tills vi ska utomlands. Sen åkte jag till Fagersta
och umgicks med en kompis. Simon om ni minns honom! :) 
 
 
Tyckte inte att jag var där så himla lång tid men vi hann besikta bil, fika, kasta grejer på återvinningen och
shoppa bildelar..
Sen åkte jag vidare till Kolsva och hälsade på Jonna. Var där i några timmar, blev bjuden på både kaffe
å potatisbullar! Mums. :) 
Sen hem och prata lite med mammsen. 
Sen vidare till Linde för å greja lite här hemma. Men så började jag klättra på väggarna så nu tänker jag
åka och arbeta. Kan ni gissa vad jag ska köra och vilken lastbil? ;) 
Om ni kommenterar och gissar duktigt kanske ni kan få en live-bild ikväll! ;) 
Wish me luck! Pöss
 
 
 
Och från å med nu bestämmer jag att det är okej att använda halsduk, iallafall när man ska jobba kväll!! ;) 

Leave it tonight and go your own way

Idag har jag och min syster vart till Åsby Hem och Trädgård.
Kollat runt lite bland heminredningen, dom har ju såå mycket fint.
Såg ut en grej som jag tror jag ska köpa sen.. Hihi. 
Sen gick vi ut och gullade lite med djuren på mini-zoot, det stänger ju snart för säsongen så bäst å passa på.
 
Aja, här får ni lite bilder från dagen:
 















 
 


 




 








Sen bestämde vi oss för att ta en "genväg" hem, genom skogen. Vi hade inte riktig koll på vart vi skulle åka
eftersom det inte fanns nå skyltar, men vi följde våran magkänsla och hem kom vi allt! ;) 






Weii, Färna Portar! ;) 

Nu sitter Fritte här å gastar om att hon vill ut på äventyr.. 
Jag- Meen vart dåå?
Ho: "Kan vi inte bara taaa in på nåån jävla grusvääg å se vart vi hamnaaaar!!"
 
Ja, vi får väl se vad vi hittar på. Haha! Hörs sen.
 
 
 

Movienight

YO my brothers from another mothers.... 
Jag är hemma igen från Nillepille, så ni behöver inte vara oroliga att jag kommit bort på vägen.
Nu ska jag och min syster gosa ner oss i mamma och pappas stora säng och kolla på film.
Det gjorde vi igår med, då såg vi "She's out of my leage". 
 
 
Den är ganska rolig å bra faktiskt. :) 
 
Ikväll vet jag inte riktigt vad det blir, skicka iväg syrran in på rummet för å leta på nån bra film nuuu..
Vad gör ni ikvällråååå?
Höj
 

För jag har himlen runt hörnet

Ja, idag var jag och syrran till stan och shoppade.
Jag tänkte inte handla nå speciellt, men slutade med att jag hade så många kassar så jag knappt orkade bära.
Men det är ju sååå kul att handla nya kläder. ;) Man blir lycklig ända in i själen. Haha, näärå men iallafall..
 
Åt mat gjorde vi med. 
 
Sen när vi skulle åka hem sprang vi in lite snabbt på en affär som säljer skinnjackor och det slutade med
att jag impulsköpte en ny jofama by kenza-jacka. Min andra använder jag ju flitigt så de är ju bra å ha
en å variera mig med. ;) 


Den nya.
 
Den gamla.
 

Tack Kenza för du gör så grymma jackor! 
 
Nu ska jag dra in till Skbg och dricka kaffe och snacka skit med Nillemannen. :) 
Hörs senare ikväll!

I'm in love

Jag drömmer lite sådär i hemlighet om ett eget timmerhus.
sjukt fint, och MYSIGT! 
Jag skulle då inte ha något emot att flytta in i detta:
 
 
 
Bilder: hemnet.se
För 7,5 miljoner kan de bli mitt. Ska man slå te eller? ;) 
 
Synd att jag inte vill flytta till Skellefteå bara.... Haha.
 
Det är fint med öppen planlösning, men jag skulle vilja ha ett franskt lantkök istället.
Vitt ska det vara. ;) Och sen utanför ska jag ha ett litet stall med en fin häst i, och en liten sällskaps-åsna kanske..
Och en liten inredd lada som är fylld av massa gosig halm och där ska mina två afrikanska dvärggetter bo, tillsammans med min lilla minigris och min hedenhös-kossa som är en söt kalv hela livet. ;) Och så en gullig liten lama, de vill ja också ha. 
Ladan och stallet ska vara lika ombonat som huset såklart, med vita trästaket runt dom stora hagarna och fina blommor planterade utanför. Och ladan ska sitta ihop med hagen så dörren kan stå öppet jämt på sommar-halvåret så dom kan gå ut och in som dom vill. 
 
Jag vill att mitt timmerhus ska vara rödmålat med vita knutar och lite dalablå detaljer. 
Och stallet och ladan ska ha fönsterluckor med hjärt-mönster och vara målat likadant som huset. 
 
 
 
 
 
Vilka drömmar jag har va! :) 
Men att bo sådär, sen kanske ha en stor fin altan ut mot vattnet och en egen liten badbrygga och en  egen strand.. Åh, det är livskvalité de! 
Och känner jag mig själv rätt så kommer jag nog att göra det en vacker dag. Faktiskt! :) 

Rock the night

Nu är jag äntligen hemma med halmen. (Varför säger man så föresten? Vilken jävla halm?..)
Det känns som att jag inte gör annat än glider runt. Är aldrig på samma ställe i mer än en timme iallafall, 
förens jag drar vidare. Haha, lite som en hemlös. 
Iallafall när jag parkerat lastbilen för helgen så åkte jag med en jobbarkompis hem. Sen ringde ju Fritte, min syster, och frågade om jag kunde hämta henne vid bussen i Skbg om en stund, så då vare bara å packa upp, hoppa in i duschen, packa väskan igen, och dra vidare. 
Men nu är jag iallafall hemma hos föräldrarna och här ska jag vara heeela helgen och bara mysa.
Pappa är dock inte hemma, å de betyder att hunn inte heller är de, för dom sitter ju typ ihop.
Men jag, mamma och Frida får ha en myshelg. :) 
 
Haha, jag vet att jag lovade er bilder från förra helgen men det måste ha varit intressantare och 
dricka öl än å knäppa kort för det glömde jag helt av.
Men hittade en på mobilen så den får jag väl bjuda på då:
 
Då är ju frågan.. Vems keps har jag på mig? Hahah..
 
Eftersom jag bara ska vara hemma innebär ju de att jag kommer säkert blogga massor också, 
kul va? ;) Hihi.
Vad ska ni göra i helgen??

.

Edsbyn by night. ;)


Sol i sinne

.. brun inne! ;)
Sitter i Edsbyn å har lite rast å solar lite. Riktigt skönt väder ute idag, fast de var -3 grader imorse.. :/


Höööj

Ikväll är de Bonde söker fruuu! Speed-dejting avsnittet, brukar kunna va riktigt kul å se på å de brukar kunna bli många pinsamheter, he he he.

Annars gör ja inte mycket, sitter uppe på skogen och slappar. Riktigt fint här uppe på höjderna utanför Edsbyn! ;)

Lastbilen är inte lika fin dock, regnat mycket så allt är lerigt. Så den har en fin gulbrun färg nu! ;)


Myser på


Would if i could

Goddag! Jag har ont i huvudet, och jag hade det igår med. Varför?
Jag har aaaaldrig ont i huvudet annars. Jag kanske har funderat, tänkt och grubblat för mycket i veckan..
Men man måste grubbla för att komma fram till en lösning, just nu är jag så kluven och har sån beslutsångest
så jag vet inte vad jag ska göra!! Jobbigt läge.... Men men, ikväll ska jag släppa "problemen" och bara ha kul!
 
 
Fööör ikväll är det 40års-kalas som gäller! 
Då blire röj och massa öl med fina vänner. :) 
 
Ni får en bild på en pissblöt och sliten tjej, igår innan vi skulle åka hemåt.. Heheh..
 
Nä, bäst och hoppa in i duschen innan Jonna kommer. 
Lite roligt att ho också heter Gustavsson i efternamn. Och kör lastbil. Haha..
 
Vi hörs sen! Ska ta massa bilder ikväll, så imöre kan ni vara beredda på en hel del urspårade 
festbilder, det blir väl kul!?!? :D
 
Ha en kul kväll, det ska jag ha! Puss.
 
 
 

Sep. 13, 2012

Godkväll mina vänner! :)
Jag ska sova nu, klockan ringer 03.30.
Kommer bli en låååång dag imöre, först själva arbetsdagen och sen ca 5 timmar hem i personbilen å..
Men vi hörs imörekväll när jag är hemma å så! ;)
Sov gott!


Live från mobilen

Så svårt å tråkigt att blogga från telefon, kan ju inte svara på era kommentarer då heller. Men gör det i helgen, lovar. ;)

Jag måste bara säga att jag älskar Hälsingland. Skylten "Det är hit du kommer när du kommer hem" ljuger ju inte helt. Jag känner mig faktiskt hemma här. Inte så hemma som jag gör i Färna då såklart, men ändå hemma på nå sätt. Fast så har jag ju kört väldigt mycket här och börjar hitta ganska bra. Men alla berg och dalar, fina timmerhus/stugor, alla bonngårdar och söta djur överallt, dom vackra sjöarna och så all skog!! Det är så underbart! :)

Jag kanske ger fan i å åker hem sen å stannar här, vem vet.. Hihi ;) Närå.

Har jag några läsare som bor här uppe? :)


Godnatt

Ligger hännaruppi våningssängen och ska sova snart.. Chefen fick gå ut å lägga sig i bin för han snarkar för högt.. Hehe. Vi var å lasta upp nu ikväll, skönt å ha upplastat på möran. Då kan man bara ta sitt dåliga morgonhumör å hoppa in i larren å sen sitta där tills man blir snäll igen. Haha, nä men då har man hunnit få i sig kaffe å blivit social tills man måste träffa folk. ;) Jag är inte alltid världens trevligaste på morgonen....

Såå godnatt mä er, sov gott så hörs vi imöre!


Deal?

Satt och kollade igenom massa gamla inlägg och inser nu hur tråkig min blogg har blivit på sistonde.
Förut när jag jobbade på Erlandsson's var det nya lastbilsbilder varje dag och jag skrev inlägg hela tiden.
Det var iof lättare att blogga eftersom jag kom hem varje dag då, men jag ska försöka bättra mig.
Vill gärna hålla bloggen vid liv, både för min och eran skull, ni är ju ett gäng trogna läsare som fortsätter
att kolla in här varje dag trots att uppdateringen är kass!! Och jag tycker det är hur kul som helst att själv
gå tillbaka och kolla vad jag sysslade med för några år sen, är ju min dagbok dethär! ;) 
 
Jag lovar att jag ska börja fota mer och försöka slänga upp iaf något inlägg om dagen, 
om ni blir bättre med att kommentera!? Det är så mycket roligare när man kommer in här
och har fått nya kommentarer! Ska vi ha det som en deal? ;) 
 
 

Time to go

 
 

Allt som jag skriver blir ändå för kort och allt som är bra med mig har jag en förmåga att glömma bort

Dricker kaffe och äter vaniljglass med krossad choklad liggades i sängen medans jag
tittar på en romanisk komedi. The Back-up Plan.
 
Föresten, i fredags tittade jag på Love Actually och den var preecis i min stil. Lättsam, romantisk och 
utspelades i fin miljö och runt juleeetid. Stämningsfullt! Gillade den very much. 
 
 
Inte lite snygg han är i filmen.
 
Åh, dehär är väl så gulligt så man dör lite. :')

Stå ej kvar och vänta utanför min dörr

GOO'mörn!
 
Idag känner jag mig utvilad, pigg, glad och effektiv.
Nu ska jag dricka upp mitt morgonkaffe här, hittade en ny smak till Tassimo igår som jag köpte hem.
Latin Sunset heter det, och ska ha en "rich&elegant" smak. ;) 
Men sen tänkte jag åka till pappersinsamlingen en sväng, och sen ta en powerwalk.
Sen vet jag inte riktigt vaad man ska hitta på idag. Men det är ganska skönt det också, 
bara ta dan som den kommer..
  
 
 

Skogen

Som den skogsmullen man är, trivs jag rätt så himla bra när man får lalla runt i naturen hela dagarna. Saknar inte direkt europavägarna och storstäderna.. :)


King without a crown

Godmorgon!
Jag har börjat vakna skittidigt om mornarna nu helt plötsligt, eller ah, 
iallafall denhär helgen å jag vet inte vaarför.. Eller det kan ju bero på att jag lagt mig
innan tio på kvällarna hela helgen. /Pensionären..
 
Jag har iallafall hunnit städa bilen och gått en promenad i regnet med finnspetsen. 
Nu sitter jag bara här å dricker kaffe, fiint. 
 
Igår hängde jag med mina polerZ Svempa och Biffen, vi åkte runt på skogsvägar och kollade
vart det hade legat virke, vart dom kommer börja avverka osv... Yrkesskadade.se.
Sen blev de pizza i Kolsva. 
Sen var jag hurtig och drog ett varv runt elljusspåret när jag kom hem.
Måste faktiskt skryta lite, jag har inte sprungit på huuur länge som helst knappt, 
men orkade runt utan problem. Hade lätt kunnat ta ett varv till. ;) 
Är något konstigt med min kondition, för när jag gick i gymasiet gjorde vi ju tester
på hur bra syreupptagning man hade och sånt, och dom som var kassa hade ju "Dålig" och
dom här riktiga sportfånarna hade "Väldigt bra".. Men så kommer lilla otränade jag och får "Elitidrottare". 
Fick göra om testet tre gånger men fick samma resultat varje gång. Meeen är man grym så är man! ;) 
 
Här nere har det legat en gammal smedja en gång i tiden. :) 


Det är såå fint i Färna. ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ExTe

Film lånad av ExTe.
 

Musical fun for everyone

Finn ett fel? Eller fel å fel.. en förändring! ;) 

RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!