Lycklig tjej

Är så nöjd med min pärla!
Är nog mitt livs bästa köp, underbar att köra
och en fröjd för ögat att titta på! ;) Love him! ♥





Volvo S60 - 2006
2,5 T AWD ♥

Nu har pappa tvättat och gnott på den, så nu glänser han som
jag vet inte vad! :) Så fin!!

Ikväll känner jag mig bara så lycklig.

Färna ♥

Idag hämtade jag hem lastbin, vi ska bo i Färna en vecka.
Mysigt! Och roligt att bo hemma ett tag igen. ;)

Han fick sig en omgång både med högtrycktstvätten och dammtrasan ikväll,
så nu är han så ren och fin så.




Min snälla pappa var med och gnodde lite. :)

Nu är det dags att sova, klockan ringer 02.45 imörebitti.
Fritte ska mä och åka också, morgontröttaste människan i världen.
Men ho får behöver ju bara gå 15 meter från en säng ut
till en annan så det ska väl gå bra..

Natti

Älgvarning

Träffade på lille tonårs-Hälge idag när jag jobbade, han kollade bara trotsigt på mig som
"Ja, här står jag, och vad ska du göra åt saken, köra över mig eller?" innan han snörpte
lite kaxigt på mulen och flyttade sig av vägen.. ;)



Efter jobbet drog jag till banken i Skinnsberg och efter det blev det ett par
koppar kaffe och lite skitsnack hos Nille. Sen drog jag vidare till Färna och
åt maaat och nu ligger jag i min säng i Linde. Imöre är det jobb såklart,
sen är det helg! Vilket innebär bilhämtning i Huddinge och fest i Lerkulan!
Hoppas på en bra helg! :)
Men vi hörs igen imöre! Godnatt!

Och skulle det bli nån hejd på regnet så blev det väl säkert så hett så en inte stod ut

Alltså, är det dumt att säga att jag hoppas att det regnar imöre?
Äh, jag gör det iallafall. Hoppas det regnar imöre!
Det är fan hemskt att jobba när det är 28 grader varmt, lika varmt i hytten som
ute, man blir helt klibbig och dåsig i huvudet. Haha! Solsting..
Usch. Nä, tacka vetja ett svalt sommarregn! ;-)
I helgen får det dock gäääääääääärna vara sol, när man kan steka!

Nu; lite kaffe och Morden i Midsomer.

Btw. Jag har en så konstig känsla i kroppen, känns som jag väntar på något
men vet inte vad? Känns nästan lite som jag skulle vara nervös för något,
ja, att något ska hända, jag ska få ett besked eller liknande, den känslan.
Men vad skulle det vara? Är jag synsk kanske, eller är det bara solstinget mån tro!?
Jaja, får väl vänta och se. Hoppas det är nå positivt jag väntar på iallafall. :)




Making belive is all i can do

Idag har varit en rolig dag!
Började med att jag fick knacka dörr kl 04.20 i Spännarhyttan för det stod en lös ponny på vägen.
Jag och Kabben åkte i karavan mot Gävle som tur var, så han kunde stanna på vägen och "hålla ponnyn i schack" medans jag banka på dörr'n hos folk. Hålla ponnyn i schack var lättare sagt en gjort eftersom han inte hade nån grimma att ta i.
Iallafall ordnade sig det tillslut och bushästen kom in i hagen till sin kompis igen.

Allt har flytit på idag och jag körde två svängar till Gävle och lasta flis med mig hem till Linde där vi böt skift.
Blev ca 68 mil och det känns i min rumpa, haha! Träääsmak....

Nu ska jag unna mig ett (eller flera ;) STORT glas iskall cola!
Ha en bra kväll!


Oväder

FY katten vad det regnar!!!
Låter som det ska slå in taket seriöst.
Och nu tror jag det börjar åska också!?!?

Hatar att bo i en vindsvåning när det åskar, för det känns/låter som det åskar INNE i lägenheten.
Har nog för tunnt tak eller nå.. ;)
Hela huset vibrerar ju när tåget åker förbi på andra sidan ån, och likaså när det åskar!
Har aldrig varit åskrädd förr, men här är det faktiskt lite obehagligt tycker jag, man liksom bara väntar på att en blixt ska komma in genom taket..
Spännande.


When i look at you, my mind goes on a trip

Nu sitter jag och dricker kaffe och har precis betalat räkningar.
Har inte så många, vilket är sköönt!
På lördag blir jag dock lite fattigare, när jag ska hämta min nya bil! Men gud så jag längtar!

Här i Lindesberg regnar det typ hela tiden. Lite uppehåll ibland, men nyss vräkte det ner igen.
Vilket gör att det luktar daggmask ute. Blä.

Gick bra att jobba idag också, men med Volbeat i högtalarna går det alltid bra!
Imöre tänkte jag åka 03.30 från Linde, så jag ska upp 02.45. :)
Så snart dags att hoppa in i duschen och gå och sova. Hehe.


En liten bild från idag.

All by myself

Fan vad det är tråkigt att bo själv ibland.
Jag längtar redan hem till Färna igen!
Man har ingen att prata med, allt är bara tyst och skittråkigt!
Ikväll känner jag mig typ ensammast i vääärlden.


SÅLD

Nu har jag precis vinkat av PJK som fräste iväg med sin nya ägare.
Känns lite sorgligt men bara att tacka för detta år och hoppas dom tar väl
hand om honom, vilket jag tror. :)

Vi har haft många fina stunder och vi har många roliga minnen tillsammans, haha!
Bl a när soppafiltret var igensatt och han studsade fram! Då förlängde jag livet många
år genom att gaarva så mycket. Det roligaste var att låta nån kompis köra, Lindis och Nille var utsatta några gånger så kunde jag själv sitta brevid och skratta ihjäl mig medans dom fick skämmas.
Folk trodde ju att man inte kunde köra bil. Skratta lika mycket jämt när Räkan hoppa iväg efter skiftbytet.

Eller dendär vinternatten när jag gled av vägen på Anna Lind's grusväg. Haha!
Lilla PJK hade inte en chans och vi satt där vi satt i diket/snödrivan.
Klockan var halv 5 på morgonen och man ville bara heeeem och sova!!
Anna fick komma ner med deras bil och vi kämpa med att dra loss PJK. Hahah, det var kul nu i efterhand, inte lika kul medans vi höll på....

Och han har vart jätteduktig, jämt startat på första försöket oavsett hur kallt det vart eller hur länge han stått. En bil att lita på var han, min lille maserati. ♥

TACK för denhär tiden då, och lycka till i framtiden göbben! ;)


Bloggriket

Om du har en blogg, registrera den här;
http://www.bloggriket.se/

Jag får en röst/poäng varje gång någon klickar på länken så
även om ni inte vill registrara någon blogg så klicka iallafall vettja! ;)


Jag finner inga ord

http://prableen.origo.no/-/bulletin/show/672218_helvete-paa-utoeya?ref=mst

Så jävla hemskt att läsa, får ont i magen!
En av ungdomarna som var på ön har skrivit och berättat hur han upplevde allt
i sin blogg. Det är så hemskt så jag finner inga ord.
Läs själva.

Till salu





Nu är maseratin ute på Blocket.
Köp! ;)
Det är en väldigt pålitlig bil, startar jämt!!
Även när det var som kallast i vintras. Duktiga, lilla PJK.

Under the coconut tree you'll be chillin' with me

Ikväll är jag en sjukt nöjd och glad tjej!! :-)
Vi har vart i Sthlm hela dagen, kom nyss hem.
Funderar på att ta ut crossen på en kvällstur snart.
Längesen vi var ut och härjade! ;)
Fast med tanke på att jag inte är helt hundra borde jag lägga
mig i sängen och slå på en film och vila så jag blir frisk..



Vill att det ska bli nästa lördag NU!

Trailer





Nu ska jag lägga mig i sängen med nya numret av Trailer! ;)
Godnatt!

Fyra födelsedagar och ett fiasko

Tacos is the shit!

Men nu blire' jordgubbar, massa godis, cola och Eva&Adam-Fyra födelsedagar och ett fiasko,
tillsammans med mitt giriga fruntimmer te syster. MYS!






You can burn my clothes when i'm gone

Idag har vi vart i Eskilstuna.
Det som stod överst på shoppninglistan var ju en Volvo S60, men fick endast med mig en klänning, en väska, en ring, ett linne, hårnålar och hårsnoddar från Tuna Park hem. :(
Bilen var snygg som bara den tycker jag, skitfin färg osv men det var lite saker som var oklart med den.
Eller ah, en hel del saker. Såå bara att titta vidare.
Pappa har hittat en snygg, svart S80 vi kanske ska titta på imöre. :)

Ikväll ska vi äta tacos och ha myskväll!
Jag mår ju som en överkörd grävling så jag behöver ta det lite lugnt.

Nuu ska jag skära lite grönsaker till tacosen.
PS: Nu har jag ätit mina första jordgubbar för sommaren också! Wiihuw!

PUSS & KRAM


Jag får liksom ingen ordning på mitt liv, det kan va' så förfärligt, det kan va' så braa

Godmorgon.. Kändes som jag hade en fotboll i halsen när jag vaknade imorse.
Fybubblan. Men nu efter lite mat så känns det bättre, dock har jag ingen röst kvar knappt.

Nu tänkte jag att jag skulle hinna dammsuga lite innan det är dags att åka och jobba.
Måste ta tag i mina garderober någondag också, kasta massa gammalt skit jag ändå aldrig använder,
och köpa lite nytt! :) Minns inte ens sist jag shoppa kläder!? Haha allvarligt.

Imöre tänkte jag tvinga med mig pappa runt till olika bilhandlare.
Bl.a har jag hittat en intressant bil i Eskilstuna jag vill titta på!


Alltså, såg nu att det är den 21 JULI idag. Sommaren är ju snart slut.
Jag har inte ens ätit sommarens första jordgubbar än, upplevt sommarens första fisketur,
legat och solat på studsmattan, packat väskan för en heldag vid stranden, spelat volleyboll (ok, tycker inte ens det är så kul men det hör till på nå sätt), cyklat, fikat på altan en varm sommarkväll, osv..
Vet inte vart denhär sommaren har tagit vägen!? Snart är det höst och vinter igen..

I helgen hoppas jag iallafall på bra väder, för då ska jag bosätta mig i Färna fredag-söndag och då ska jag försöka hinna med alla saker jag rabbla upp tidigare! ;) Då kan jag va nöjd sen!


Stannade och rastade i Horndal igår påväg hem från Gävle.


Gick och hämtade pizza. :)


Pyzen


Sommarkväll..



Vätskebrist och vargar

Jag har inte haft någon lust att blogga på sistonde, därav har
det inte kommit upp några nya bilder osv.. Inte tagit nå bilder på sistode heller,
har helt enkelt inte mått så bra. Känns som jag håller på att bli sjuk ungefär, men
blir ju aldrig sjuk. Det bryter aldrig ut. Är bara helt orkeslös, har skithög puls i perioder,
mår illa, blir typ skakig ibland osv.. Men imorse sa mamma; Du dricker väl för lite!?
Och då började jag tänka efter, hehe, och det kan nog stämma.. Igår drack jag en energidryck
och en halv kopp kaffe på hela skiftet.. Jag tycker ju inte om vatten, så dricker nästan aldrig det.
Men ska testa att ha med mig massa vatten och dricka ikväll så får vi se om jag mår bättre! :)
Har startat dagen med att 0,5 L vatten nu iaf! Haha!
Kommer väl sluta med att jag dränker mig själv inifrån istället... Har faktiskt hört att man kan göra det!?

Iallafall, igårkväll såg jag en varg.
Har faktiskt sett en för mångamånga år sedan, jag var liten, det var julafton och vi var påväg hem från
Ramsberg. Då efter den lilla vägen mellan Ramsberg och Morskoga såg jag den. Men det var ju innan
vargen blivit så vanlig, så jag fatta knappt vad det var. Men igår fatta jag direkt när han gjorde en helomvändning i diket och sprang upp för dikeskanten och försvann in bland träden! :)


I just can't get you out of my head

Det är två saker jag vill ha nu. Eller ha och ha, en sak vill jag köpa och en sak
vill jag göra! Saken jag vill köpa är ju en ny bil.. Vill ha en Volvo S60, och svart ska den va'.
Såå håller på å kikar runt lite på såna! :) Helst ska det va automat också, men det är inte döviktigt..



Andra saken jag vill göra är att åka utomlands en gång till denna sommar.
Eller ah, kanske mot hösten eller så. Vore grymt skönt! Drar gärna till
Alanya igen, jag gillar Turkiet! :) Men det beror ju på om man kan va ledig,
och sen om jag hittar någon att åka med såklart. Så är det nån som är sugen
på en solsemester kan ni ju hojta till! ;)

Nu väntar jag på att Räääkisch ska ringa så jag får åka å jobba!
Hojhoj

Den självklara festen är slut för denna gång

Ojoj, vilket drag under Svenne-konserten igår! ;)
Stod självklart längst fram, och som vi dansade och sjöng, vi hamnade tillåmed
på fel sida kravallstaketet en stund till vakten kom, haha. Det var riiiktigt kul!
Har vart en mycket rolig helg i Skbg faktiskt, sånt borde dom ordna oftare. ;)
Så kuul att träffa alla vännerna man aldrig ser längre. Lyckat vare'!

Nu ska jag gå hem till Anders och hämta min bil, sen ska jag åka till Färna och säga hej
till familjen som vart borta på semester i en vecka! Och så ska jag och pappa titta på bilar.
Känner att det är dags för mig och maseratin att gå skilda vägar nu, han har vart grym, startade
heela vintern trots -30 grader osv, men dags att byta upp sig lite nu! :)

Hörs kanske senare igen.




Svenne Rubins

Hejåhå, blev ju impulsutgång i Skinnsbergsparken igår.
Kul å träffa massa gamla kömpisaaar :-)
Nu blir det kaffe och leta ny bil och återhämta mig lite,
sen äre bara på't igeen för ikväll spelar SVENNE RUBINS!! ;-)


Skinnsberg

Tjoho!
Idag gick det kanooon att jobba, körde ju massa och var nog i Frövi med
sista lasset en timme innan man brukar! Men istället för att sluta tidigare så
hämtade jag ett till. ;-)
Efter jobbet åkte jag med Räkisch te Skbg och hängde med Röret och Svempa,
och sen åkte jag med Janne tillbaka till Linde nu på kvällen. Perfekt ju, TAXI Erlandsson's! ;-)
Nu ska jag slå på ett avsnitt PH Danmark och försöka somna.
Hörs imöre!


En bild på mig och 460:n får det bli idag.

And i don't need you

Mår lite bättre ikväll men har vart seg och sliten hela dagen.
Somna efter jag käkat idag med men som sagt, känner mig liite bättre nu! :)

Har städat och donat lite med Allsång på Skansen på i bakgrunden.
Nu är det Morden i Midsomer men tror inte jag orkar se på det, går nog och lägger mig istället..
Hoppas på att jag mår alla tiders imöre igen! ;)


Dagen började med att jag fick byta slangen till tippkolven under vagnen..


Då blev jag såhär ren och fin! ;)

Nä, nu blire' Paradise Hotel Danmark och försöka somnaaa. Natti!

Insändare



"En annan vän till mig arbetar på Hemköp och inisterar att arbeta om söndagarna.
Jag är helt på det klara med att han måste dräpas (2:a Mosebok 35:2), men är jag moraliskt
ansvarig att göra detta själv?"


"Jag är närsynt så jag går ju självklart inte i kyrkan då jag inte får närma mig Guds altare när jag
ser dåligt (3:e Mosebok 21:20) Nu är jag bjuden på bröllop och undrar om det är ok om jag står i vapenhuset."


Haha, alltså vafan är det här?

Sick and tired

Vet att det vart lite dött här inne över helgen och så, men har inte haft tid och nu
tror jag att jag är på väg att bli sjuk, så orkar inte skriva någonting.
Ligger mest och sover om jag ska vara ärlig.
Somna efter jobbet och vakna för en stund sen, duschade och hoppades på att må lite bättre
efteråt men känner mig helt slut så tänkte gå och lägga mig snart.

Hörs kanske imöre iallafall, ska jag berätta om helgen och visa några bilder..
Hoj.

Så är det

En fågel sjunger en vacker sång
Ger inspiration, nu är jag på gång
Jag känner att någonting stort ska till att hända
Ingenting kan stoppa mej
Det finns inga "om" och inga "nej"
Idag står det klart att vindarna ska vända
Jag glömmer igår och ser framåt igen
Det känns som det var alltför länge sen
Som jag kasta mig ut och pröva´ nya vägar
Packar väskan och ger mig av
Följer känslan i mig, här finns inga krav
Jag hör livet som lockar och ser hur världen hägrar


GOD MORGON VÄRLDEN, DET ÄR MIN DAG IDAG
HÄR ÄR DEN, BARA MIN DAG IDAG
OCH MINA ÖGON SER VAD DENNA DAGEN GER TILL MIG
GOD MORGON VÄRLDEN, JAG HAR VÄNTAT ETT TAG
NU ÄNTLIGEN SÅ ÄR DET MIN DAG
JAG BÖRJAR OM PÅ NYTT
ALLA MOLN HAR FLYTT
OCH JAG SER LJUSET IGEN

***


En liten bild från igår, Tony lastar spån.

Nu väntar jag på att Räkisch ska ringa så jag får åka och jobba!

ZzZzzz

Idag är jag liite sliten, men det går nog över så fort jag börjar jobba.
Sov till 12.30, duschade, handlade, käkade och nu kollar jag på Paradise Hotel Danmark
och väntar på att Räkan ska ringa så jag får åka och jobbaaa! :) Först är det Ramsberg och däckbyte
som gäller och sen får vi se vad det blir för äventyr!



In your wildest dreams

Godmorgon världen!
Vilken kul natt jag och PZU hade, ville aldrig sluta jobba.
Men vid kvart i fem var jag tvungen att parkera..

Nu ska jag ner på stan och hitta nå mat, sen handla lite gott
att ha med inatt. :)


Vid Shell i Frövi


:) Finaste.



Pyzen vid Rejmes


NYTVÄTTAD vid Rejmes! ;-) Haha..


Helt rätt!

Du tände stjärnorna

Vart kommer all min energi ifrån? Haha!
Jag gick upp kvart över fyra imorse, hämta upp min tvätt, koka kaffe,
stack till lastbilen, var halv 6 i Frövi för jag ville vara först i köön, men nejdå,
självklart hade Roger hunnit före :p
Jobbade till kl 18 nu, då tvättade vi lastbilen så nu är han skinande ren.
Under väntetiderna idag har jag även torkat rent inuti hela hytten och skakat mattorna,
putsat fönsterna osv.. PZU är som ny! ;-)

Nu vill jag hitta på nå kul, känner mig helt rastlös och uppe i varv!
Men först en dusch, är helt lerig! Haha!
Hoj!

Liten kvällsuppdatering

Igår var vi ut på stadsfesten här i Linde.
Det var väl sådär. :p Men det var gott med några kalla öl
efter en vaaarm arbetsdag.

Idag har det varit tvättstugan och soffan som gällt hela dagen.
Fick även besök av mamma och pappa, vi drog och käka pizza på JallaJalla.
Nu på kvällen drog jag hem till Färna en sväng och pussa på Djärva, drack kaffe
och hämtade Leksands-flaggan. Den har legat ihopvikt i garderoben sen jag tog ner den
ur XYU:n men nuu åkte den upp i PZU istället eftersom jag ska ha den lastbilen i sommar. :)

Nu är det dags att sova, klockan ringer tidigt imörebitti och då är det jobb som står på schemat
hela dagen lång! Natti.


PZU


Snygg-flaggan i XYU:n.

RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!