Du kan alltid lita på pojkarna över 35

Nu är jag färdigfixad, och sitter och väntar på grabbarna.
Haha, sitter och lyssnar på dansband, bl a "Du kan alltid lita på pojkarna över 35"
och "Hon är 16 år idag", bra låtar dedär! ;)

Nu ska jag ta ett glas vin och fortsätta lyssna på dansband!
(y) Så får vi se vad kvällen har att erbjuda.


Jag skulle äta Risifrutti i veckan men glömt sked.
Så man tager vad man haver! ;)

Mitt favoritställe i Linde


Lindesberg är bra fint faktiskt.
På denna brygga åt vi lunch en dag i veckan,
hur härligt är inte det..
Mitt nya favoritställe i Linde! ;)

Born this way

Jag förstår att ni har saknat mig, men har helt enkelt inte haft tid att blogga de senaste dagarna.
Jag har arbetat och haft en praktikant att ta hand om på heltid.
"Jag undra just vad det var för jäkla praktikant som du hade som du DESSUTOM måste släpa runt på på fritiden.."
- Lowe Hjort.
Hahaha.
Nu har ho dock åkt hem och jag är ensam igen.
Igår hade vi lite myskväll, tittade på The Heartbreak Kid, Dumpa honom! och några Det Okända-avsnitt.
Idag åkte vi in till Marieberg och shoppa litegranna.

Ikväll ska jag dricka lite vin och så kommer nog Biffen, Svempa och Nille hit.
Mysigt!

Idag är det exakt en månad tills vi drar till Alanya!

Igår hade vi lite tråkigt s då drog vi på upptäcksfärd på PJK.

Uti skogarna runt Lindesberg


Lite nattbloggning

"Ingen kan lova dig en dans på rosor.
Tids nog får man lära, att sorg och glädje följas åt min kära..
"
Dansband är bra grejer det! ;)

Haft så fullt upp så jag inte hunnit starta datorn nu på ett par days.
Och idag var jag på bilplåt och fick sommardäcken påsatta.
Skönt att ha det gjort.
Sen inatt efter jobbet har jag och Lind lekt elektriker, det blev strömavbrott
innan vi åkte till jobbet men hann inte kolla efter nå då, var fortfarande kolsvart
när vi kom hem så vi pilla på alla knappar/brytare i proppskåpet och vips, så funkade elen igen!

Det roliga är att det var bara jag som hade allt släckt, strömmen funka i dom andra lägenheterna,
meeeen antennförstärkaren till alla sitter uppe hos mig och går tydligen på min ström, så dom andra
får "Ingen signal" och kan inte kolla på tv om jag har strömlöst. Kul att veta, om man är på bushumör
någon dag, hähäh.. Nejdå.

Nu ska vi sova, ny dag imöre.
Godnatt!

Rastlös tjej

I'm all wrong in the right ways!
Rastlös och lastbilsabstinens har jag, så nu drar jag till kiosken
och hoppar på när Svempa passerar med timmerbin.
Enda nackdelen är väl att jag måste åka skandalia, meen
bra att göra det med ibland så jag uppskattar ännu mer vad jag själv har sen! ;)


FH16 bältet åkte på!
Nu ska jag springa till kiosken för nu kommer haaan.
Hooooj


En liten lista igen

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att jag fick jobba i en nytvättad 700a :)
Vad gjorde du kl 08 i morse? Sov!
Vad gjorde du för 15 min sedan? Tittade på Ponnyakuten
Det sista du sa högt? "Jag har aldrig använt den"
Det senaste någon sa till dig: "Hur stänger man av Fridas tv?"
Vad har du druckit idag? Päronsoda och hallonsoda
Vad var det senaste du åt? Kebabpizza
Vad var det senaste du köpte? Aftonbladet
Vad är det för färg på din ytterdörr? Haha, grön är den i Linde. Eller är den blå?!
Vad är det för väder hos dig nu? Sool
Godaste glassmaken? Ben&Jerry's Cookie Dough, Ben&Jerry's Halfbaked, GB's gammeldags vanilj med krossad choklad.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej.
Sover du tungt? Jajamän
Drömmer du mardrömmar? Nästan aldrig. Hänt två gånger i hela mitt liv kanske..
Trivs du med ditt jobb? Jag ÄLSKAR mitt jobb!
Favoritklädsel? Arbetskläder, haha. Annars korta shorts, nå linne och vita converse.
Favoritlåt just nu? Varierar från dag till dag. Men just nu; En dans på rosor- Flamingokvintetten ;)
Vad ser du om du tittar till höger? Mina grannar utanför köksfönstret
Vad gör dig glad just nu? Det underbara vädret!
Vad ska du göra härnäst? Inget alls idag.. Bara ta det lugnt.
Höger el vänsterhänt? Höger
Humör just nu? Ganska bra, dock lite rastlös.
Favoritgodis? Choklad.
Kläder just nu? Korta jeansshorts och en vit topp
Sommarplaner? Alanya i maj, sen får vi se vad som händer :)
Hur många kuddar sover du med? Två
Morgon eller nattmänniska? Både och, bara jag väl kommer upp!
Vad är viktigast för dig? Min familj, mina vänner och mitt jobb!
Är du kittlig? Lite.
Snarkar du? Haha, ibland kanske. Och talar i sömnen.
Stjärntecken? Skytt
Äckligaste insekten? Fästingar
Stökigt el välstädat? Välstädat
Vad längtar du mest efter just nu? Allt roligt jag ska göra i sommar!

Sol i sinne

Blev några timmar i solstolen idag.
Sköönt, livet känns bra härligt sånahär dagar..
Men säger som Lovis "Tänk på att ozon-lagret är tunnt denna månad",
så man får sola med förstånd!
Efter en dusch nu, ska jag åka med pappa in till Skbg och lämna av Fritte,
och sen ska vi ta med pizza hem.. Gött!

Imöre måste jag byta däck på maseratin, nu kan jag ju inte köra med "ska till fjällen över påsk"
längre om jag blir stoppad.

Aja, vi hörs säkert senare ikväll igen.
Hoj


Mörrn mörrn

Nu sitter jag här vid köksbordet och dricker kaffe.
Nyvaken är jag också, skönt med lite sovmorgon..
Ska snart gå ut i solen och lägga mig en stund, och läsa lite i
Linas Kvällsbok. Perfekta solnings-boken.
Läste den förra året i Turkiet, gapskratta högt för mig själv på stranden fleera gånger.
Är både 1&2 i samma bok så det är perfekt.

Näe, nu ska jag ta och leta fram bikinin och hämta solstolen.
Hörs later!
Ha en bra dag in the sun, för det ska jag ha! ;)

T-shirt


En dans på rosor

Snacka om sommarvärme ute!
Grymt skönt, fortsätt såhär nu väädret.. ;)
Idag har det vart jobb för hela slanten, kört pappersrullar mellan
Frövi och Kvarntorp. Jag och Roger åkte och glänste med våra nytvättade(min),
och nyvaxade(Rogers) lastbilar! Så kul att jobba då!

Sen hade dessutom Leif en asbra dansbandskiva i, som jag lyssnade på hela dagen!
Gillar att lyssna på dansband när jag kör, man blir så glad :) Hihi.


Satt och solade benen lite i väntan på lastning..


Lastar i Frövi..


Solade även lite på halvtimmesrasten i Kvarntorp..


Chillaar..


Hello sunshiiine..


Tiittuut, lille KPD kikar ut genom magasinporten..

Avslutade dagen med ett stopp på donken i Örebro innan vi åkte och parkerade i Ramsberg.
Nu ska jag bara andas lite och dricka lite cola innan jag beger mig mot Färna igen :)
Häjhäj

Sov gott

Vem fan är det som skjuter utanför mitt hus?
Bor jag i Lindesberg eller bor jag i Chicago, det kan man ju fråga sig..?
Hoppas det är fyrverkerier, men låter mer som en bomb som smäller varje gång.
Aja, nu ska jag slå på SATC och försöka somna.
Hoppas, hoppas, hoppas på fint väder imöre med!!
:)
Allt blir så mycket roligare då och förhoppningvis blir humöret lika på topp som idag! ;)

Btw, alla verkar vara ute och festa idag, jag hoppas ni mår riktigt dåligt imöre.. HÄHÄ.
Sov gott! ;)

KPD:n efter tvätten











Fina, fina KPD:n efter tvätten! :)
Kul att åka nytvättat imöre, hoppas solen skiner så vi glänser riktigt mycket
efter vägarna, heheh.





Nu blir det cola och godis och ladda upp batterierna tills imöre!
:)

Vaxa Flismärra's hytt

Idag har varit en fullspäckad dag som vanligt, vilket jag gillar vääldigt mycket! :)
Man ska ha saker att göra heela tiden, då får man aldrig tråkigt.

När jag vaknade fick jag ett paket med två tröjor i, tack mamma och pappa! ♥
Sen åkte jag till Ramsberg och hjälpte Roger att vaxa hytten på 660:n.












Husmusen kom på besök när vi hade kafferast i kojan! ;)

Efter vaxningen åkte jag hem till Färna igen och åt påskmat med släkten,
och sen åkte jag tillbaka till Ramsberg och hämtade KPD:n.
Därefter åkte jag till Vibergs och mötte upp Roger och så tvättade vi!
Tror att tvätta lastbilar har blivit lite av mitt nya fritidsintresse, sjukt kul är det ju.
Älskar när skiten bara rinner av och det blir så glänsande och rent! ;)

Bilder från det kommer seeen.
Nu ska jag ta en promenad ner till Hemköp och köpa en stor cola, och kaffe tills imöre!
Hörs sen!

Glad Påsk

Morr´n morrn´n!
Kaffe är det hääär, sen ska jag svira om till arbetskläder och sen åker jag till Ramsberg
för att hjälpa Roger att vaxa hytten på 660:n. Guu' va han ska gläänsa sen! ;)

Nä, lika bra att jag sticker så jag hinner hem till släkten kommer på e.m.
Glad Påsk!


Det ska börjas i tid


När andra småflickor borsta håret på sina barbies satt jag och
tränade vinkelbackning med min timmerbil.. ♥ Haha

En liten lista

VEM

Vem är i rummet med dig? Ingen alls för tillfället..
Vem fick du senaste sms av? Nillepille
Vem tänker du på nu? Tänkte på att jag glömt svara på smset till Nille, hehe
Vem pratade du senast i telefon med? Roger
Vems hus var du senast i? Vårt hus :)
Vem önskar du var med dig nu? Är rätt nöjd med mamma, pappa och Djärvas sällskap!
Vem är din favoritsläkting? Oj, vilken svår fråga! Går inte att svara på ju :)

VAR

Var är din mobiltelefon? På bordet bredvid mig.
Var handlar du mest? Hm, mat och sånt? Är nog på Hemköp, Lindesberg..
Var fick du tag på tröjan du har på dig? Hehe, min FH16700 tischa.. Fick jag av Fredrik :)
Var åkte du senast bil? Från sågen i Skbg hem till Färna

VAD

Vad åt du senast? Lasagne
Vad drack du senast? Påskmust
Vad är det för färg på dina byxor? Slitna jeans
Vad är den närmaste saken som är blå? Mina byxor?
Vad har du på fötterna? Ströömpor
Vad är din favorit färg? Beror heeelt på tillfället och vad man ska ha färgen till!
Vilken film såg du senast? Men var så längesen jag titta på film så jag minns inte!
Vad hör du just nu? Pappa sitter och tittar på "Så ska det låta", på högsta volym, i vardagsrummet så..

HAR DU NÅGONSIN

Sovit i någon annans säng? Ja, det har väl hänt.
Hånglat på en bio? Näe, det tror jag inte..
Hånglat i skogen? Inte det heller vad jag minns.
Tyckt att din kusin är het? Hehe, nej.
Sovit naken? Ja.
Kört över hastighetengränsen? Jo, har väl hänt. Dock lärde jag mig en läxa och blev 2800 kr fattigare en gång.
Målat om ditt rum? Ja, det har jag nog gjort. Tapetserat iallafall!
Dansat framför en spegel? Självklart, vem har inte det! ;)
Fått hicka? Ja, det hade väl vart väldigt konstigt att vara 21 år och aaldrig fått hicka..?!
Dumpat någon? Ja, tyvärr.. Inge roligt alls.
Stulit pengar från en kompis? Skulle jag aldrig göra.
Hoppat i en bil med folk du just har träffat? På powermeet kanske, haha!
Varit i slagsmål? Ja, med min dammsugare några gånger.
Smugit ur ditt hus? Haha. Ja, när jag skulle springa över åkern och träffa Robert för nååågra år sedan! :p
Haft känslor för någon som inte känt desamma? Nä, inte direkt!
Hånglat med en främling? Ja, det har väl hänt det med.
Älskar eller saknar någon nu? Älskar alla mina nära och kära :) Och saknar väl dom nära och kära som inte finns här med oss längre.

 


Skiftbyte


Satt och solade lite i Morskoga igår när jag väntade på Patrik och skiftbyte :)

FH16

Idag har det vart en härlig dag!
Två av dom bästa ingredienserna i livet har vart inblandade;
SOL och LASTBILAR! ;)

Vilken nörd jag är, på min lediga dag kommer jag inte på nå roligare att göra än att åka lastbil.
Satt och solade en stund på förmiddan' men blev rastlös ganska fort.
Och fick abstinens efter lastbin då förstås! ;)

Mitt nya bälte åkte på;



Goodnight

Trött tjej!
Klockan ringde 02.40 imorse och då var det bara att pallra sig upp :)
Sen har det gått i ett hela dagen kan man säga.
Körde rivflis till Nynäshamn och sen lastade jag aska i Södertälje till soptippen i Linde.
Åkte till Ramsberg och dona lite, skjutsa hem Roger, och sen åkte jag och Jennie (ho var med å åkte idag) till
Jalla Jalla och tryckte i oss varsin pizza! Sen åkte vi hem till mig och städa lite, sen packade jag väskan för en helg i Färna, och sen drog vi till Jennies stall och red ut i vårkvällen.
Underbaaaart, träden börjar bli gröna och det är alldeles varmt och ljust kl 20.30 liksom :)

Nu håller ögonen på att stänga sig hela tiden, så ska slå på ett avsnitt av SATC och somna till.
Hoppas på sol imöre så jag kan spendera dagen i en solstol på gräsmattan!
Godnatt

XYU675 ♥







Hello sunshine

Idag har det varit underbart väder! Hoppas det håller i sig, är såå skönt..
PZU och jag hade en bra dag, vi var till Eskilstuna, till Forsby, Eskilstuna igen, Malmköping,
Västerås, Skbg och Frövi. Sen avslutade vi dagen med en tvätt! Välbehövligt!
Han hade väl typ 10 ton skit hängandes..
Roger har vart här på lite kaffe, och nu tänkte jag hoppa in i duschen.
Inte hunnit med det än..
Det är också väldigt välbehövligt kan jag lova, eftersom jag har dom där 10 tonen skit
hängandes i håret nu..

Hörs!



Godnatt

Nu ska jag smörja in mig med mitt underbara, cocosdoftande bodybutter och sen krypa ner i sängen.
Blir att umgås med Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte och dom andra i SATC tills jag somnar!
:)

Hoppas på lika underbart väder imöre, det är alldeles ljummet i luften även tidigt på morgonen och det liksom
luktar.. VÅR. Eller sommar tillåmed. Härliga tider nu!


Godnatt

Dirty face

Blää, idag gjorde jag något jag aldrig brukar göra..
Jag tog en powenap!
Vakna upp här på soffan, helt svart i ansiktet (efter allt damm som blev när jag putsade fälgarna)
och känner mig lika fräsch som en gubbe jag såg idag i Mullhyttan..
Man blir ju bara tröttare av powernaps, och nu måste jag ta mitt skitiga face och dra och handla en stooor cola,
fick världens sug etter det!! Hoppas ingen ser mig.. Chansar på att Kretchmans är folktomt.
Borde duschat direkt jag kom hem, men var för trött för det, haha!

Aja, det ska väl synas att man är en hårt arbetande kvinna!!
HÅÅJ


Tänkvärt

Döm inte allt du ser
Tro inte allt du hör
Och säg inte allt du vet
...



Min måndag

Känner mig halvdöd just nu kan jag erkänna.. Nyss ätit för första gången sen igår förmiddag, så mosade i mig alldeles för mycket (som vanligt) och nu ligger jag i soffan som en strandad val.
Åkte ju och mötte upp pappa i Hultebokorset igårkväll, sen åkte vi till skogen och lastade och sen drog jag iväg till Gävle. Jättenällt av dom att jag får låna timmerbilen bara sådär nu när jag inte har flisbilen att åka i :(

Kom hem till Linde runt 04.30 imorse, och då sov jag i tre och en halv timme och sen drog jag iväg till Ramsberg för att skruva lite.. Eller skruva och skruva, mitt uppdrag blev att putsa fälgar! (y)
Sen fick jag åka till Hasselfors med personbilen och leverera en hydraulpump till någon karl där åt Anders.
Åkte nån liten, kringelkrok väg hem därifrån sen och det var spännande, alltid kul att se nya vägar! Bara bondställen och skog och sen helt plötsligt kom jag ut på 50:an vid Järle ungefär.. :)
Mötte den snygga killen i flisbilen också, så det var ju roligt! Haha, undra vem det är egentligen. Ser han bara på oväntade ställen när jag minst anar det.. Ingen aning om vad det är för åkeri han kör för heller.. Eller vart dom kommer ifrån. Men snygg är han iaf, eller ah, ser iaf ut som det när man ser han genom lastbilsrutan! ;)
Har mött honom fyra gånger nu, två gånger på Rockhammarsvägen, en gång i Södertälje och så nu i Hasselfors.

Aja, nu ska jag vila lite..
Imöre ska jag jobba som vanligt, fast ha en annan lastbil då. Blir PZU och jag som får hänga imöre! :)
Hörs senare!

En dag med Flismärra

Nu ligger jag proppmätt och utslagen i soffan..
Bara vänta på att klockan ska bli lite mer så jag kan åka och jobba lite!

Lite bilder jag tog idag kommer häääär;


Vid flisfickan


Flismärra


Nytvättad


Min älskling stod och såg ledsen ut i ett hörn


Min drömbil


Uppe på flisbilen, uppe på pressen, uppe på bullen med flis där,
fann jag världens skönaste solställe!


Stek!

Nu ska jag koka kaffe och sen åka och jobba.
Blir jag och timmerbilen inatt!
Hoj

Godmorgon världen

Nu har jag nyss vaknat och jag och pappa sitter och dricker kaffe!
Talade nyss med Roger, så ska väl börja vända mot Lindesberg snart så
ska vi åka och hämta ett flislass och sen åka till Ramsberg och fixa med Flismärra's press.

Näe, vi hörs senare för nu måste jag sätta fart!
Hoj

Mitt favoritcitat

"I believe that everything happens for a reason.
People change so that you can learn to let go,
things go wrong so that you appreciate them when they're right,
you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself,
and sometimes good things fall apart so better things can fall together."

-Marilyn Monroe

Totilas

Nu har jag äntligen hittat några hästar jag verkligen tror på!
Inte för att vara dömande eller låta elak, men typ alla hästar som finns ute
på foder är gamla travare eller varmblod överhuvudtaget. Och det är inte
en hästras för mig. Men nu har jag sökt runt och hittat några ridhästar och
någon maxad D-ponny som låter bra. Får vi väl se om dom svarar på mejl.
För när man testar ringa är det aldrig någon som svarar tycker jag! Morr..

Vill ju komma igång med min ridning igen nuuu..
Efter att ha läst Dressyrmupparna's blogg
i några månader nu har jag blivit skittaggad på att börja träna dressyr seriöst.
;)
Så ge mig en bra häst nu så jag kan sätta igång att göra lite piruetter och piaffer!



Totilas skulle jag inte tacka nej till..
;)

Horze

Jag har liksom inget bättre för mig idag än att jag tar det riktigt lugnt och dricker cola
och lyssnar på Lars Winnerbäck. Har helt enkelt inte lust med någonting annat..
Så jag kikar runt på internet efter allt och ingenting, och hittade några saker jag skulle kunna tänka
mig att hänga in i hästgarderoben..



1) Nessa Tjocktröja Dam, 279 :-
2) Phoenix Regnjacka Unisex, 322 :- (Stor bild)
3) One4All seasons klubbjacka, 499 :-

Alla bilder är tagna från horze.se

Lördag

Idag har jag varit i Västerås med mamma och pappa.
Först gick vi och kikade på loppis, mamma var på jakt efter fynd som hon kan göra om i
shabby-chic stil ;) Jag och pappa satt och drack kaffe och åt bulle under tiden.
Sen blev det en snabb-titt inne på Hööks, Elgiganten Megastore och sen käka vi.
:)

När jag kom hem la jag mig i solstolen för att läsa lite, men blev inte så
långvarigt för det blåser ju kallt..

Ikväll blir det premiär-grillning, blir kvar här inatt med och så åker jag hem imöre
lagom till jag och Roger ska till Ramsberg med hans lastbil.. Ska vi pyssla lite med den.
Får väl adoptera "Flismärra" nu när min är skadad :( Fast ska pussa lite på XYU♥ också,
när jag ändå är där. Saknar.. :')

Näe, om jag skulle ta och kolla om det kommit in nå nya hästannonser..


Spring för livet

Du säger att allt har förändrats, om jag ville så skulle jag förstå.
Jag lever med mina minnen, försöka glömma är ingen idé..

Du kan inte förändra, du kommer aldrig att förstå
Det ända du kan göra är att gå..

Spring för livet om det är dig kärt, att slå tillbaka det är det inte värt.

Oh, Nothing Compares To You


"Kompis"

Kingsland


Softshelljacka, väst och fleecejacka från Kingsland.
(1399:-/st.)
Västen skulle vara skitsnygg med en vanlig
"långärmad" t-shirt från H&M eller GinaTricot
i vitt eller marinblå under.
Sen skulle man ha ett par "jeansridbyxor " till det.
Typ dom här, också från Kingsland.

Vore grejer det!

Fyra

Fyra jobb som jag har haft:
1. Montör på Systemair AB (Sommarjobb)
2. Vårdbiträde på Hemgården (Sommar.vik.)
3. Hästskötare i Narvik, Nordnorge.
4. Köra flisbil (Nuvarande)

Fyra filmer jag kan titta på om & om igen:
1. She's The Man
2. The Notebook
3. Astrid Lindgren's filmer
4. Sex and the city, film och serien såklart!

Fyra platser där jag har bott:
1. Skinnsberg
2. Färna
3. Narvik
4. Lindesberg (Just nu)


Fyra tv-serier jag gillar:
1. Vänner
2. Morden i Midsomer
3. The OC
4. The Hills

Fyra platser där jag varit på semester:
1. Grekland, Zakynthos
2. Kanarieöarna, Puerto Rico
3. Bulgarien, Obzor
4. Turkiet, Alanya & Cesme

Fyra sajter jag besöker dagligen:
1. Facebook
2. Hästnet
3. Bukefalos
4. Blogg.se

Favoritmat:
1. Grillat
2. Pannkakor
3. Tacos
4. Pasta

Fyra ställen där jag skulle vilja vara just nu:
1. På en solig sandstrand
2. På hästryggen
3. Sitter ganska bra här i soffan där jag sitter faktiskt
4. I lastbilshytten på XYU675

Word

Livet är kort;
bryt reglerna, glöm snabbt, kissa långsamt,
älska innerligt, skratta okontrollerbart och
ångra aldrig något som fått dig att le..



Ponnybus

.. med Flisan, Jennie och Caramba!
















Färna inatt

Huvudvärken sitter i, men nu packar jag väskan och beger mig till Färna.
Stannar nog över natten också, så datorn får följa med. Måste ju kunna titta om
det kommer in någon ny annons på Hästnet eller Bukefalos. :)

Känns konstigt att jag ska vara ledig i en hel vecka nu, kommer sakna min lastbil
väldigt mycket kan jag ärligt påstå! Det känns ju som en vän man umgås med halva dygnen.
Släpet kommer dock aldrig mer tillbaka, men vilken tur att det gick så bra som det gick..
Och att Räkan klarade sig oskadd är väl viktigast av allt!



Idag är en sånhär dag man helst vill gömma sig under täcket och sova bort

Denna dag kan inte ha börjat sämre.
Nu har jag dessutom fått världens huvudvärk!
Jävla skit!

Ska äta lite och se om jag blir och må bättre..
Blir nog att åka till Färna och mysa med familjen ikväll,
äta gott och bara ta det lugnt. ♥


Sex and the city

Två svar har jag fått på min annons! (y)
Inte illa för att vara första dagen.
Båda två låter intressanta, helst det sista.
:) Men mer om hästeriet imöre!

Nej, nu kanske det är dags att försöka sova lite.
Jag vet att jag kommer slockna så fort jag lägger huvudet på kudden,
men för tillfället är jag fortfarande pigg som en lärka! Säger man så föresten?
Slår iallafall på ett avsnitt av SATC som jag kan somna till..

Bjur på en bild som praktikanten tog på mig häromdan',
när jag lastar flis till Rockhammar..


Nattuggla

Haft en bra dag (natt) på jobbet.
Känns tråkigt att inte få jobba förens på måndag igen..
I know, "Hey my name is Jonna and i'm a work-o-holic".. Hihi.
Parkerade redan 00.40 så jag var ju hur pigg som helst när jag kom hem,
därför har jag setat och krånglat lite med bloggdesignen.
Ganska kul att pilla på den, fast jag fattar ingenting av vad jag gör..

Föresten..
Jag har varit skonad från att köra på djur, fast jag är ute och åker så pass
mycket som jag gör. Det enda jag kört på är en grävling med maseratin,
tills inatt då..
Inatt fick både en stackars bäver och en igelkötte sätta livet till.
Hemsk man känner sig.
Bävern vart det inget kvar av alls. Bara en stor(!!) blod/inälvsfläck vid Gusselby.. R.i.p! :'(
Igelkötten tror jag blåste av vägen för jag hann bara se en rund boll som kom ut framför lastbilen.
Han kanske klarade sig, för Robin såg ingenting som låg på vägen iaf när han körde förbi olycksplatsen..
HOPPAS..

Vet inte varför jag är så pigg som jag är nu!
Ska kolla mejlen, kanske fått något svar från någon som vill låna ut sin häst till mig! :))
Återkommer!

Äventyr i skogarna

Glömde lägga upp några bilder jag tog förra veckan, så jag gör det nu istället.
Bättre sent än aldrig :)
Detta är dagen efter jag så fint körde ner mig mitt i vägen på väg in till soptippen.
Denna gång åkte Roger först och detta är vad som hände då;




















Dom hade precis dragit loss en annan lastbil som hade kommit för nära kanten
innan vi kom..



Bra väg detdär!
;)


Foderhäst sökes





Nu har jag tagit saken i egna händer och lagt in annons själv, både på Bukefalos och Hästnet.
Får vi se om det är någon intressant som hör av sig, eller någon överhuvudtaget..
;)

Nu när jag har hittat en så perfekt stallplats, vill jag ju ha en perfekt häst att flytta in där.

Efter jobbet i fredags kasta jag mig i bin och drog till Kolsva för att möta upp Jennie.
Medans jag vänta på Jennie sprang jag in till mormor Ingrid, min gammelmormor, och
hälsade på lite. Fikade och åt hennes underbart goda kanelbullar!
När jag kom ut igen hade Jennie anlänt och vi styrde kosan mot Västerås,
närmare bestämt Glada Hästen i Spiltan, som vart andra stoppet på vägen då..
Jag köpte ett par Whitaker-ridbyxor, ville ha dom marinblåa men dom fanns inte i min strl,
så köpte dom bruna, och får köpa dom marina sen..
Sen blev det donken och sen vidare mot Uppsala.
Åkte och tittade på den där fjordkorsningen, men det kändes inte heelt rätt.
Hon var lite väl liten, och hade lite för mycket fjordning i sitt utseende. Men verkade vara
en helgo häst annars.. :) Men inte rätt för mig! Så letandet fortsätter..
Har faktiskt hittat en annan häst nu, som jag ska ringa på imöre!

Aja, var hemma runt 23.00 och la mig och vila till 23.30, då ringde klockan och jag hoppa in i duschen
och sen kom familjen och hämta upp mig! Mot Ullareeeed! Dock somna jag innan vi lämnade Linde,
och vaknade på Ullared's parkeringen! ;) Skönt!
När vi kom hem idag bärde jag in alla saker, sen åkte jag till ett stall och tittade!
Var ju och tittade på ett stall i Frövi i torsdags men det här stallet är mycket närmre,
och jag kände mig mer "hemma" i detta! ;) Ligger alldeles utanför Linde, tar typ 5 minuter att åka bil.
En stor paddock finns också, och massor med bra ridvägar. Sen tar det 6 minuter att åka till ett ridhus,
där man kan rida för instruktörer och såå :) Känns jättebra, så det är min blivande häst's nya hem!

Näe, vart en lång helg med fullt upp hela tiden så jag tänker faktiskt lägga mig och titta på SATC nu.
Har packat upp det mesta, men har lite kvar jag får fixa imöre innan jobbet..
Godnatt!

Vilken underbar helg jag har haft tillsammans med familjen nere i Ullared.
Jag vågar inte ens titta på kvittona hur mycket jag har handlat för.. ;)
Men guuud vad saker jag har med mig hem!
Allt från nya ridkläder som jackor, västar, ridskor, ridhjälm, shortchaps m.m,
till inredning som taklampor, fönsterlampor, en stooor ryamatta, glas, gardiner, krukor m.m..
Massa hygienprylar köpte jag också bl.a silverschampoo, slingmedel, bodybutter med cocosdoft,
sololja osv.. Köpte en "vanlig" vårjacka också och ett par låga, vita conversedojjor slängde jag också med! ;)
Ja, det är väl lite av det jag handlade.. I ♥ Ullared! Hihi.

Vi bodde i världens mysigaste stuga också, och har ätit massor med god mat hela helgen.
Det var skönt att komma bort och umgås med familjen en hel helg
♥ Ni är bäst!

När jag kom hem svirade jag om till stallkläder och åkte och tittade på ett stall!
Men mer om det senare! :)



Kom nyss hem från Frövi.
Har varit och tittat på mitt ev. blivande stall!
Verkade mysigt, lagom stort och fina ridvägar. Sen typ 5 minuters skrittväg till
ett ridtält och en paddock. Så det är ju bra!
Vi får väl se hur det blir. På ett sätt vore det ju nice om jag hitta något stall i Linde,
närmare att åka.. Får väl kolla runt lite nästa vecka.
Annars blir det Frövi :)

Näe, nu mat sen sova. Vart en väääääldigt lång dag!

Wie, på fredag efter jobbet är det jag som styr maseratin mot Uppsala
för att hälsa på min kanske blivande ponny?! ;)
Får väl se hur det går, vi kanske inte alls kommer överens..
Men det ska bli mycket spännande!
Tänk om vi klickar på en gång, hur perfekt är det inte då att jag ska till ULLARED
i helgen och dom har utökat sin hästsportavdelning! Guu' va jag ska shoppa loss då! ;)

Tycker dom har himla bra hästsaker på Ullared! De grejer jag köpt där förut,
har det varit mycket bra kvalité på och sen har dom ju så mycket.
:))

Jennie följer med som co-driver och sällskap till Uppsala iaf, sköööön-t!
Nu ska jag sova!

Äntligen är våren här!












Bestämmer jag mig för att ta hem en pålle är detta
något av det första jag ska inhandla.
:)
Allt är av märket "John Whitaker".


Älskar marinblå/röd/vit tillsammans, så Whitaker-prylar passar ju mig
som handen i handsken! ;)

Okej, nu har jag fallit pladask..
Jag har hittat mina drömmars häst, iallafall utseendemässigt! ;)

Jag har alltid varit svag för fjordkorsningar! Alltid. Beror nog på
att min första älsklingshäst var en fjordkorsning, och efter det så
blir jag alldeles kär när jag ser en som ser likadan ut som honom.
Älskar färgen som dom för det mesta har, alldeles gulbrun med svarta ben, svart/gulslingad yvig man
och en ål längst ryggen! Och så älskar jag att dom är sportiga i modellen men ändå ser dom lite maffiga ut.
Joyride var ju fjordning/fullblod/halvblod och helt perfekt.
Nu har jag hittat en som är lika snygg!
En fjordning/connemara, ett sto. Alldeles lagom storlek också, jag vill ju ha en liten häst.
Helst alldeles på gränsen till ponny! ;)

Det låter väl helst sjukt för folk som inte är hästintresserade men jag hittade annonsen igår,
och har inte kunnat sluta tänka på denna häst! Suttit i lastbilen idag och tänkt och tänkt..
Ska jag ha någon häst, så är det ju denna. OM den har en bra personlighet också då vill säga.
Kan ju inte bara gå efter utseende..
Så har tänkt över alla "faktorer" som spelar in hurvida jag kan ha en häst eller inte.
Och har kommit fram till att jag har råd, stallplats, och tid. Så varför inte!?
Har iaf slängt iväg ett mejl, få se hur allt blir.


Jag och mitt livs kärlek, Joyride


Gick upp 02.15 imorse, men känner mig ändå oförskämt pigg!
Men så fort jag har ätit kommer jag nog ligga här halvdöd i soffan.. ;)
Innan jag började jobba åkte jag till verkstan' med maseratin, hade knappt nå bromsar
kvar på´n.. Roger och Marie ställde upp och åkte med så jag fick skjuts tillbaka,
hur snällt som helst! Även att hämta bilen sen, tur jag har! :) Och nu är han som ny!
Körde en ny tur idag, vi började lasta rivflis i Kvarntorp, körde det till Nynäshamn,
åkte till Södertälje och lastade flygaska till soptippen i Linde.
Var kul att se nå nytt, och många mil vart det! :)
Här kommer lite bilder från dagens arbete..
Roger och JAT:en va med dom å! :)
















(Stackars JAT:en.. Han skäms, ska hjälpa honom nån natt att pilla bort detdär ;)




(Bilden påminner mig om Mio min Mio, när alla fåglarna flyger
runt Kato's borg..
)










(Det är så tugnt med aska så man måste lägga på dom första skoporna
med sidan öppen..
)

Alla bilder är från Tveta-tippen i Södertälje.
Jag har aldrig sett så många fiskmåsar på ett och samma ställe förr.
Såg heelt sjukt ut när vi kom dit och alla lyfte samtidigt och börja flyga runt!
Inga små fåglar heller, dom är hur stora som helst..





Jag och min pärla. ♥


:))


♥ ♥ ♥

Trots tråkigt väder har dagen varit toppen!
:)
Varit hur kul som helst att jobba idag :)
Tagit lite bilder har jag också gjort.


Påväg till Bred


Dimma

Något som är ganska roligt faktiskt är att varje gång man kommer
ifatt en personbil som ligger och söndagsåker i typ 65-70 km/h så är den
liten och röd! Det slår aldrig fel!!


Bildbevis nr 1; Liten och röd.


Bildbevis nr2; Liten och vinröd.

Sen har Roger bildbevis på ytterligare en liten och röd bil han kom ifatt,
anledningen att vi tog bild är bara för att det är så otroligt att det ALLTD
är små och röda bilar! Hur kan det vara så? Sjukt ju. Haha!


Roger i Frövi


See you later.. ;)

Sen käka vi pannbiff i Frövi, det var gott!
Nu väntar jag på Nille och Röret som ska komma och hälsa på mig :))

Ikväll vill jag ha en häst igen..
Eller jag har väl alltid velat ha en, men vissa dagar blir suget starkare.
Jag vet att jag skulle ha råd, jag vet att jag har fin stallplats här i närheten,
men jag är så himla rädd att tiden inte skulle räcka till. Att den inte skulle få
den uppmärksamhet den förtjänar. För ska jag köpa en så vill jag veta att jag
kan vara världens bästa matte till 100% ;)

Eftersom jag jobbar skift så blir det ju lite speciellt. Dock har "mitt" stall sagt att
det inte är några problem alls, på mina förmiddagsveckor är allt som vanligt och
på mina nattveckor åker jag dit på förmiddagen och rider och fixar iordning allt,
sen tar dom in på kvällen och fodrar. Så det är ju kanon! :) Men ibland tvivlar jag iallafall,
men ändå vill jag! Åh, när är det egentligen rätt tillfälle att skaffa häst?
Menar, alla människor jobbar ju och hinner med hästar iallafall!?
Är nog bara så, att jag aldrig skulle vilja försumma min lilla pålle, utan ja, kunna ge han
all min tid och kärlek :)) Därför velar jag så.
Men ibland kan jag inte låta bli att kika in på hästnet och spana in utbudet lite.
Vi får väl se om jag faller pladask för någon och inte kan låta bli (a)



Kärlek

Har vart usel uppdatering nu, jag vet. Men jag har bara jobbat och sen
gjort annat viktigt, inte hunnit suttit nå vid datorn faktiskt.

Jobbade natten till idag också, och när jag vaknade imorse kom mamma och pappa
hit och hjälpte mig skruva ihop skänken från Jysk. Tack för hjälpen! ♥
Sen efter det drog jag till Viberg's och satte på dekalen på vagnen.







Nu ska jag äta lite wokade grönsaker och lax. Sen blir det bara massa cola,
brownies, blåbärsmuffins och Sex and the city innan läggdags!
Jobb imörebitti igen! :)

Hoj

RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!