That night we went down to the river and into the river we dive

Imöre börjar mitt nya liv.. Typ! ;) 
Nytt jobb, ny lastbil, allt kommer bli annorlunda. 
Jag ska även börja äta lite nyttigare och försöka röra på mig mera.
Har gått upp 3,5 kg under detta halvår som jag legat ute på traaaden. ;) 
Inte för att det gör något alls, men vill helst inte att det ska fortsätta stiga..
 
Och sen har jag insett att det är skillnad på vänner och vänner.
Vissa orkar jag inte fortsätta kämpa för att hålla kontakten med, 
så trött på att vara den enda som hör av sig osv.
Nu skiter jag i dom dåliga vännerna, och ska bara koncentrera mig
på dom som finns där för mig och dom som får mig att må bra!
Punkt slut! ;) 
 
Nu ska jag försöka sova.
Längtar till morgondagen, å hoppas på en kul vecka!
GOODNIGHT.
 
 
 
 

I'm all alone and i need you know

Haft fin-fin körning hela veckan, och som pricken över i:et så åker jag runt i åkeriets snyggaste bil å, 
nästan för bra för å vara sant.... Å jo, så var det ju också.. 
Har ju vart te Bengtsfors, Åmål, Kalmar, Mönsterås, Grycksbo, Skinnsberg, Norrköping, Strängnäs, Arboga
och nu är jag påväg till Åmål igen. Lossa där imörebitti och sen ska jag lasta i Gruvön till Wallhamn.
Alltså ut till Tjörn igen, hur fint som helst. Men seeeeen.... 
Göteborg- Bam. Och sen. Stockholm- Baaam. Skjut mig. Hahah.
Äh, det blir nog bra. Dock har jag ingen gps, och jag hittar inte dom ställena jag ska till i Motormännens vägatlas.
Jobbigt läge. ;-) Men på något sätt brukar det mesta lösa sig, så jag litar på att det gör det även denna gång!
 
 
 
Charmig som få... ;-)

I'm all alone and i need you know

Haft fin-fin körning hela veckan, och som pricken över i:et så åker jag runt i åkeriets snyggaste bil å, 
nästan för bra för å vara sant.... Å jo, så var det ju också.. 
Har ju vart te Bengtsfors, Åmål, Kalmar, Mönsterås, Grycksbo, Skinnsberg, Norrköping, Strängnäs, Arboga
och nu är jag påväg till Åmål igen. Lossa där imörebitti och sen ska jag lasta i Gruvön till Wallhamn.
Alltså ut till Tjörn igen, hur fint som helst. Men seeeeen.... 
Göteborg- Bam. Och sen. Stockholm- Baaam. Skjut mig. Hahah.
Äh, det blir nog bra. Dock har jag ingen gps, och jag hittar inte dom ställena jag ska till i Motormännens vägatlas.
Jobbigt läge. ;-) Men på något sätt brukar det mesta lösa sig, så jag litar på att det gör det även denna gång!
 
 
 
Charmig som få... ;-)

Lite bilder från tisdagen förra veckan

Tjörn-bron.
 
Någonstans mellan Tjörn och Orust tror jag..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Å så tog vägen sluuut...
 
På väg till Lysekil.
 
Å på väg hem från Lysekil. :-) 
 
Å så var det broöppning i Göta Kanal också. :-D
 
En vanlig dag på kontoret! ;-)
 
 

You say it best when you say nothing at all

Vaknade upp i ett regnigt Bengtsfors imorse, och tog kväller i ett soligt Kalmar.
Korsat landet på bredden idag alltså. :-)
En bra arbetsdag har det varit, dock liiite irriterande att dom är så ivriga å ska hem direkt kl slår 16.00
och en annan måste stå å vänta då till kl 07.00 när man var här strax efter fyra...... :@ 
Fast jag ringde innan och förvarnade, i Norrland hade dom lagt ut en nyckel och ställt ut en termos kaffe
å en liten bulle åt en liksom.. ;-) Så det så.
 
 
Umgås med denhär snyggingen i veckan. :-) 
Min favorit av allihopa utseendemässigt. Älskar dom stora volvo-märkena!
Och FH16 dekalen på dörren är lite snyggare än vad 700a dekalerna är också ju. :-)
Vad tycker ni? 
 
 

Sleeping in my car

Heej!
Här har det vart tyst som i graven ett tag nu, men jag har haft för mycket saker för mig för att hinna
uppdatera något... ;-)
Nu står jag iallafall nere i Dalsland(?) med 600:an och ska sova här å lossa imörebitti..
 
Ska käka nu så vi får höras sen.
Godnatt

Vågorna gungar mig

ÅH, vilken fin sväng jag har vart på nu måndag och tisdag.
Lätt en av dom mysigaste "uppdragen" jag vart på! ;-)
Haha! 
 
 
Ni får se mer bilder en annan dag, hinner inte skriva mer nu,
är ledig resten av veckan och ska iväg på äventyr! ;-)
Hööj

I'm like a bird, i'll only fly away

Åh, hade en liten fågelunge utanför fönstret nyss.
Den kunde inte flyga än, utan skuttade runt där och såg söt ut bara, har sääkert rasat ner
från boet och kan inte flyga upp igen. Snäll som jag är gick jag ut och
skulle lyfta upp honom i trädet igen, för att rädda stackaren från alla onda katter som härjar runt här.
Men han liksom flög ur händerna på mig när jag lyft upp han och jag våga inte klämma åt, 
för han kändes så mjuk och skör, så tillslut gav jag upp. Så nu vet jag inte riktigt vart han är, 
hoppas att han klarar sig från alla elaka cats som vill äta upp han. Blir ju ledsen när man tänker på't. 
 
Hehe, jaja nog om det.. 
Annars sitter jag och dricker kaffe och tittar när mamma gör en sallad..
Ikväll ska vi fira mormor som fyller 75 år idag, GRATTIS till henne!!
Blir hela släkten så det blir nog trevligt. 
Sen inatt/tidigt imörebitti äre dags för jobb igen. Kuuul. :-D
 
Hörs sen.. 
 

If you wanna drive a big limousine, i'll buy the longest one you've ever seen

ÅH, framhjulspunka på crollen. :( Måste in te Bilplåt nåndag och köpa en ny slang 
innan jag kan åka igen. Tråkigt.. 
 
Iallafall.. Jag var ju till Norrland med en skåpbil i torsdags. 
Var "bara" till Umeå så kom hem igår natt igen. 
Haha, har man vart upp till Kiruna så tycker man inte det är långt till typ Umeå och så.
Har 50 mil till Sundsvall hemifrån, och så 26 mil till Umeå därifrån. Så ja, 76 mil dit och
76 mil hem. :-) Lagom. Haha, sjukt när man ska till Kiruna t ex, och har åkt över 100 mil
redan när man kommer till Luleå och där står det såhär:
 
 
Men jag tycker ju det är kul och köra så jag tycker bara det är kul. ;-)
Men får ju en sån härlig känsla i hela kroppen när man är på väg uppåt i landet, 
solen håller på å går ner, bra musik ur högtalarna och en kaffekopp i handen.
Man bara njuuter och beundrar den fina naturen. Då påminns man om varför man
älskar detta jobb så mycket. 
 
Aja, jag hade med mig en pall till Nordmaling, hela släpet med varor till Jysk, Umeå
och betong på bilen till Lycksele men som jag fick ställa av på Bilfrakt i Umeå.
Så lastade jag massa i Husum med mig hem.
 
Inte direkt van att gå å släpa pallar med en palldragare och sen hålla på med massa 
lösa band och grejer när man ska banda.
Flisbil är ju väldigt, väldigt bekvämt å köra faktiskt. På alla sätt. :-)
Iallafall, jag skulle nog inte köra lastbil om det bara fanns sån körning och välja på.
Tycker helt enkelt det är för tråkigt att hålla på med kartonger och palldragare. 
Hahah. Men det är ju tur att alla tycker olika!!
Pallen i Nordmaling fick jag dock lossa själv med en liten hjullastare så det var ju kul.
Också en grej som är bra med Norrland, kommer man efter stängningsdags behöver du inte höra att
"du får stå där och vänta då, tills vi kommer kl 07.00 imörebitti!" utan då får man koden till företaget, 
får ta en traktor och lossa själv så du kan åka vidare sen. Inga problem. Underbart ju! :-) 
 
Lite rast i Ö-vik.
 
 
 
Fick backa till en lastkaj för första gången också. ;-)
 
Lasta massa i HÄLLREGN i Husum. :-) 
 
Aja, allt gick problemfritt så det var ju en kul resa iallafall.
Men som sagt, det är alltid kul att få åka till Norrland, oavsett vad man kör! :-D
 

Det finns en fara i att aldrig hitta vägen men det finns nå vackert i att vandra den ändå

Hej på er!
Tänkte slänga ihop ett litet inlägg till er medans jag sveper mitt morgonkaffe!
Jag kom hem rätt sent igårkväll, drog iväg till den norra delen av landet i torsdagsförmiddag
med en av skåpbilarna vi har på åkeriet.
Första gången sen jag gick i skolan jag körde nån annan sorts lastbil än flis/timmerbil.
Det var lite annorlunda faktiskt.
 
 
Jag ska åka hem till Färna nu, men jag tänkte berätta lite mer om min "styckegodsresa" sen. ;-)
Ska hinna ta ut crossen på en tur också å få lite motion tänkte jag.
 
 
Jag och den orangea faran tidigare i veckan.
 
 

When you know you are great, you have no need to hate

Nu är jag skapligt sluuuut kan jag lova.
Först blev det en lång powerwalk, hade glömt springskorna i Färna och ett par converse är
inte asskönt å löpa i så fick hålla mig till att powerwalka.
Sen blev det sit-ups, rygglyft och armhävningaaaaar. Tjoohoo vad jag är hurtig och braaa!
 
Eftersom sånahär tränings-flög är  väldigt sällsynta i mitt liv har jag faktiskt bevismaterial i form utav bilder. 
Hahah, kul att min arm darrar när jag ska lyfta kaffekoppen å dricka nu också.. Men det är bra, då har
det ju tagit lite iallafall. ;-)
 
Ready to gooo.
 
Ont i magen efter en jäkla massa sit-ups!!!!!
 
Halv-död efter alla armhävningar....
 
Men nöjd och glad såhär efteråt! 
Känner riktigt hur endorfinerna spritter i kroppen. ;-)
 
 
 

Sometimes in the rain

Fick med mig "lite" nytt från Västerås idag, så när jag kom hem hällde jag upp ett stooooort
glas cola, satte på Volbeat på högsta volym och började rensa ur garderoben. 
Kände att det var för mycket i garderoberna redan, och alldeles för mycket gammalt skit, så dom nya
grejerna skulle bara blandas med de gamla och typ försvinna i röran och så skulle jag aldrig hitta på dom igen...
 
Har lite svårt att kasta gamla kläder faktiskt, låter alltid typ såhär "ah, men den här kan jag ju ha på jobbet nångång" och "meeen denhär blir ju bra å träna i" eller "åh, den här blir ju perfa som sovtröja" osv osv osv...
Men nu tänkte jag såhär att allt som jag inte använt på ca tre månader, kommer jag aldrig använda igen.
Så slängde en hel del!! SKÖÖNT, nu kan jag handla ännu mer nytt med gott samvete.
 
Annars har kvällen varit lugn, har typ bara ätit jordgubbar och pratat i telefon! ;-)
 
Nu tänkte jag sova, och imörebitti SKA jag pallra mig ut på en springtur.
Även om regnet så öööööööser ner, ni ska få bildbevis på det!
Men då vill jag också ha massa gulliga kommentarer om hur hurtig jag är å så!
Okej!? Hehehe..
 
Hörs imöre!
 
(Ni får en gammal bild på mig och Harry. En häst som bodde i det stallet jag jobbade i när
jag bodde i Nordnorge för några år sedan..)
 

You're out of my life

Goodmorning sunshines.
Nu ska jag styra nå mat bara, och sen drar jag hem till Färna igen.
Ska åka med familjen till Västerås och shoppa lite. :) :) 
 
Blir mys, för utomhus går det ju inte å vara iallafall, det vrääääker ju ner regn.
Börjar jobba igen imörebitti dock, så då blire väl solsken igen ska ni se. ;)
 
 
Å såhär ser jag ut just precis nuuu.
Då vet ni det!
 
Höjhöj

Saknar


Cruisin' up and down the road

 
 
 
 
 
 
Hade en trevlig dag igår i Västerås.
Tog väl första ölen vid 09.00 igår morse å kom hem vid 03 inatt så vart en heldag kan man säga! ;) 
 
Mamma och pappa kom hem med detta nyss, så jag sitter och äter ihjäl mig på jordgubbar nu..
Finns det något som smakar så mycket sommar som just jordgubbar? :) Mmmmmmm va gott de äääär. :)
 

Show me heaven

Heeej!
Har ni saknat mig? Eller dum fråga, klaaaart ni har!!
 
Jag tänkte bara titta in å säga hej, väntar på att min tvättmaskin ska bli klar och sen
blir det sängen dirr. Har vart vaken sen 02.30 imorse och ska upp 06.30 imörebitti.
Imöre blir det en heldag bland alla drägg i Västerås. Åka raggarbil och dricka öl, blir nog kul!
 
Nån av er som ska dit?
 
 
Bild från morse. The Black Pearl la till vid hamnen i Hallstavik.. Hih.

RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!