Make me up

Haha, nu kommer ett litet ovanligt inlägg. Vi ska nämligen prata smink. Tjoho!
Det var en som uppmärksammde att jag inte hade fyllt i mina ögonbryn på översta bilden
i inlägget om Djärva. Nu är ju den bilden ca fyra år gammal också, men ändå. 
 
Jag tror att dom flesta tjejer sminkar sig, mer eller mindre. 
Jag tycker själv inte att jag sminkar mig speciellt mycket.
Haha, det kanske är för att jag är totalt världelös på sånt,
kan absolut inte lägga ögonskugga och sånt där avancerat.

Men jag tycker att det är finare när man ser någorlunda naturlig ut, 
och bara "bättrar på" sitt vanliga utseende lite. :)

På översta bilden har jag inte gjort någonting, men på understa har jag mååålat i dom. ;) 
Jag fyller i mina ögonbryn för jag tycker dom är så ljusa annars. Syns ju knappt.
Ögonbrynen gör mycket för utseendet, hahah, googlade på "fula ögonbryn" nyss, 
och herre min gud vilka skräckexempel det kommer upp. 

Sådär, då har jag skrivit mitt första smink/skönhetsinlägg. (y)

I'll be there for you

Satte igång och gjorde spaghetti och falukorv nyss, satt finfint såhär på morgonkvisten!
Nu blir det ett avsnitt Vänner och lite skönhetssömn. 
Haha, älskar Chandler's kommentar om Monica's kille Richard.

M- You should invite Richard to the game.
C- I dont know. We don't know him very well.. And plus, he's.. you know, old.
M- What?
C- I mean, you know, he's old-er than some people.. but he's younger thaan some buildings!
 
Hahahah!
 

Predator's Djärva

Sitter här med en kaffekopp och väntar på att få åka mot jobbet.
Har precis målat mina naglar, idag fick det bli en skogsgrön/gråaktig färg. ;)

En av dom bästa sakerna med att dela lastbil med min pappa är att jag får träffa finnspetsen
varje dag, då hon är med pappa och åker jämt. Hihi, hon är världens gulligaste skiftkompis! 
Aldrig vart med om en så personlig hund, hon har lika mycket personlighet som en människa, 
hon är sjukt smart och sjuuukt egen. Jätteroligt, för det mesta.. Haha! :)
 


Haha, det var lite roligt här för någon dag sen. 
Mamma och Frida stod i köksfönstret och tittade på en liten, söt mus som satt och knapra
frön under fågelstugan. Så ser dom hur pappa och Djärva kommer hem från jobbet, och Djärva smyger
mot musen, tar ett ninja-hopp rätt upp i luften och ner och hugger tag i musen. Sen står hon med den i munnen
och ser skitnöjd ut. Stackars mus kan man ju tycka, men sånt tar inte hon hänsyn till tyvärr. Hehe..

Och så måste hon ha världens luktsinne. Jag menar, luktar ens kottar? Men hon är helt otrolig, hon kan gå och nosa i snön, det kan vara en halvmeter djup snö men rätt som det är så stannar hon upp, dyker ner och kommer upp med en kotte! Hon hittar kottar överallt! 

Men det roligaste är hennes stensurfing. Då dööör jag av garv. Hon kan även surfa på stora barkbitar i skogen.
Men liksom ställa upp frambenen på stenen/barkbiten och sen sätter hon fart så hon liksom glider med frambenen och puttar ifrån med bakbenen. Hon kan surfa 50 meter om det är så. En gång surfa hon ner för en jättelång utförsbacke i skogen och jag sprang efter. Hahaha, samtidigt som man håller på å dör av skratt för hon ser så rolig ut. Min lilla vovve! 

Har ni någon hund?? Eller något annat roligt djur kanske? Tell me! :) 
 

Everybody talks

Min batmobil är nu lagad! Guuuuud vad skönt det känns.
Har ju haft den i ca ett och ett halvt år, och AWD:n har varit trasig hela tiden.
Ska bli grymt kul att se om jag märker skillnad nu när jag kör. 
Förutom att byta vinkelväxeln (awd-grejen alltså), så bytte han olja/oljefilter
och bromsbelägg också, vilken snäll kompis jag har va! :) 
 
Nu är han nog som ny, lill-volvon. 
Ska hämta han efter jobbet sen. I helgen ska han städas, är ju så man skäms
när man tittar in i den. Hahah, vet att jag lovade mig själv att jag skulle vara nogrannare
med denhär bilen när jag köpte den, än vad jag var med maseratin jag hade innan. Minns ni den föresten?
Haha, har många roliga minnen med den bilen, vilken pärla. (Eller inte.. ;) 
 
Iallafall, så blev det ju inte. Jag förstår inte att jag är så slarvig och lat med att städa personbilen, 
lastbilen dammtorkar jag och skakar mattorna på nästan varje dag. Får inte finnas ett gruskorn i den.
Men bilen, den är mycket tråkigare och städa på något sätt.. Aja, nog om det!
 

Sweet nothing

Godkväll mina vänner! Eller godnatt. Eller godmorgon kanske man säger denhär tiden tillåmed? ;) 

Jag har haft en supermysig kväll med världens bästa lastbil, som vanligt.
Dock var det liite träligt när jag skulle lasta grantimmer och vältan var GIGANTISK.
Kändes typ som jag parkerade bredvid Viking Cinderella där i skoga.
När jag satt uppe i kran var mitt synfält ungefär på hälften. Fick sträcka kran allt det gick +
ha utskjutet ute max, känna och klämma där uppe i måfå och hoppas att man skulle få
tag på någon stock. Haha, svårt när man inte ser något alls.
Ville inte lasta i framkant på vältan heller, och riskera att det skulle bli ras när den var så hög och
brant. Då är det ju bättre att ta ner den lite på toppen först..
Men ja, det gick bra det också tillsluuut! :) 

 


Nu kör vi några timmars sömn! Wey! ;) 
 
 

Stjärnorna finns här

Brun vs. blå/grön. 
Blir det någon skillnad tycker ni? ;) 
 

Nu är jag redo att dra mig mot jobbet, ska åka och byta bil först också, volvon ska nämligen
bli servad och få AWD:n lagad idag! (y) Kommer bli kul att se om jag känner någon skillnad sen! ;)

Goodmorning sunshines

Här ser ni en som har vänt på dygnet totalt alltså. Klockan är liksom sex på morgonen
och jag är hur pigg som helst. Men efter fyra månaders nattkörning kan man väl 
inte vänta sig annat kanske. Trivs iallafall som firren i vattnet med att köra ständig natt.
Det är uunderbart, vilket drömjobb jag har! 
 

Såhär såg jag ut idag.
 
Skiftbyte!
 
 
Väntar på lossning i Insjön.
 
Nu ska jag sova! Tjoho!
 
 

Kom så ska vi leva livet

Fasiken så roligt, den 20 juli ska jag och Jennsan till Leksand och se Gyllene Tider
Bokade idaaag :) :) 


Gyllene Tider är ju så sjukt bra, det är ett av dom banden jag aldrig tröttnar på. 
Man är uppväxt med musiken och kan varenda låt utantill. Funkar alltid att spela
på högsta volym i lastbilen om nätterna och sitta och sjungaa till, hihi. 
Jag har tre såna artister och det är Magnus Uggla, Svenne Rubins och Gyllene Tider.
Dom har varit med sen barndomen och dom lämnar jag aaaaldrig. ;) 
 

Är ju ett bra tag kvar, men det är kul att ha något att se fram emot.
Har rätt mycket att se fram emot nu faktiskt, 
  • 28 februari - Karibien
  • 22 mars - Då ska jag tatuera mig
  • 30 maj - Alanya
  • 20 juli - Gyllene Tider
Känns som att listan kommer fyllas på med flera roliga grejer också, 2013 kommer bli ett bra år!
 
 

Romme Alpin

Idag drog jag och Jennie till Romme och lekte av oss lite överskottsenergi med brädorna.
Superkul meeeen superkallt. Ändå var det inte så många minusgrader, var mer råkallt och ruggit. Burr!

Nu har jag slagit ner röva i soffan här hemma hos familjen,
väntar på att pappan ska komma med kall cola till mig, och tittar på Rally-SM på tvn.
Jag hejar på dom som kör evo. (y) 
 




 
 

Underbara Leksand ♥

Idag åkte vi till Leksand för att se dom vinna mot Asplöven, 
och det fick vi göra också. 4-3 blev det. Skönt det!
Förutom my partner in crime, Fritte, drog jag med min kompis Jennie
(ni som läst nya numret av tidningen Boggi kanske känner igen henne? ;)
som aldrig hade varit på en hockeymatch i hela sitt liv. Men jag klädde på na
pappas matchtröja och då såg hon ut som en äkta leksing minsann. ;) 

 
 
 
 
 
Krigare 
 

Browneyed girl

Vad tycker ni? Passar jag i bruuuna ögon? ;) 
 

Helg

Godmorgon!
Visst får man dricka cola till frukost när det är fredag? Jaaa, det får man fan göra! 
Mmh-mh-mh.. 

Jag ska hoppa in i duschen nu och sen dra ner till stan och hämta mina färgade linser 
som har kommit nu. Det gick snabbt, sånt gillar vi! :)

Vad ska ni göra i helgen då? Själv har vi kalas för pappa ikväll, hockey i Leksand imöre
och snowboard på söndag. Heeelt okej helg om jag får säga det själv! 
Haha, har ju kört två Insjön varje natt den här veckan, vilket innebär att jag har åkt 
vägen mellan Ludvika och Insjön 16(!) gånger bara denhär veckan. 
Blir 18 gånger efter på lördag, he he he. Börjar hitta där nu! ;) 
 

Nää, nu lär jag svepa colan och sätta fart! 
 
 

Svenska rallyt 2013

7 februari är det ju Svenska rallyt! Tänk, det hade jag glömt bort.
Meen det lär man ju nästan åka på!
Hoppas det inte är superkallt, vet att ett år höll jag på och frysa ihjäl. Mina fötter
kändes som två isklumpar, som tur var stod vi bredvid ett gäng norrmän som hade ett stort
militärtält typ och en eld där i som jag fick sitta och värma mig vid. :) 

Någon av er som ska dit och frysa? ;) 

Hurra ♥

Idag fyller VÄRLDENS BÄSTA pappa år! Grattis till honom! :) 
 

Red light spells danger

Jag har blivit så himla svårväckt på sistonde. 
Ställer klockan på typ 11.00-11.30 varje dag men slutar ändå med att jag vaknar runt
13.00-13.30 av att pappa ringer och beställer skiftbyte, liggandes uppepå telefonen och alarmet är avstängt. 
Blir så satans stressigt då, fattar inte hur man kan vara så dööd så man stänger av alarmet utan 
att ens ha ett minne av att det har ringt. 
 
Kanske ska ta och köpa en såndär väckarklocka på Teknikmagasinet som skjuter iväg en propeller när det ringer, 
och så måste man verkligen springa upp och leta efter propellern och sätta tillbaka den på klockan för att
man ska få tyst på skiten. Det kanske vore nå för mig! ;) 
 

Iallafall, idag lyckades jag pallra mig upp strax efter elva och det kändes asbra! Då hann jag dammsuga
och fixa till mig lite i lugn och ro, och så drog jag ner till Synsam för att köpa nya linser.
Blev lite sugen på att prova färgade linser också så satt där och provade ut två par, skitkul att se
hur man ser ut i en annan ögonfärg. Måste bara nämna också att det är sjukt bra personal där, 
dom är verkligen jättesnälla, hjälpsamma och säger vad dom tycker och så. :) Bra det, när en annan
har fetaste beslutsångesten. Haha.. Bestämde mig iallafall för ett par gröna och ett par bruna.
Jag har ju gröna ögon i vanliga fall men dom här var lite mörkare gröna, såg rätt häftigt ut.
Och dom bruna tog jag bara för det blir verkligen en förändring, och omväxling förnöjer sägs det ju. 
 
Nu är det dags för jobb igen, vi hööörs.
 

Godnatt

Vad glad jag blir när jag loggar in och ser att ni är så många som klickar er in här varje dag
trots att uppdateringen suuuuger för tillfället. Har haft fullt upp nu några dagar och om jag haft en 
minut över och tänkt skriva ett inlägg här, så har internet vart så segt så att när den minuten är över
har jag inte ens hunnit logga in.. Kasst!

Men imöre ska jag försöka pallra mig upp i rätt god tid istället för att sova bort heela dagen, 
så ska försöka hinna med och blogga lite då! ;) 

Körde två Insjön idag, liksom igår, och jag blir så full i skratt varje gång jag stannar till i Djurås
och köper kaffe. Tänker bara att gubben från denhär låten ska komma fram och gapa:
"Skaa du stanna häääär?" Hahah.. 
 
 
Ja jävlar ja! ;) Nu är det sovdags! Hörs te möran! 

Ta inga order

Några mysiga vinterbilder från skogen bara. 
Tagna i torsdagseftermiddag. :) 

 
 
 
 
 

När solen går ner

Inte ens kaffe är gott när man är förkyld, så drygt. Hur ska det bli ikväll, jag dricker ju
kaffe hela tiden när jag jobbar, haha.. 
Blir hoppa in på affärn och köpa en blåbärssoppa och några bananer som
jag kan trycka i mig på väg till lastbilen iallafall, ska börja tidigt idag! :) 


Goodmorning sunshine!? Haha..

 

LTJD

Tack vare världens bästa Leksand mår jag bättre nu, nog för att matchen var rätt spännande, 
bet sönder en och annan nagel, men när slutsignalen ljöd och LIF hade vunnit med 5-4 mot BIK
kände jag liksom hur energin kom tillbaka. Vilka krigare! ♥ 
 

Mot vårdcentralen

Sitter och väntar in klockan, ska dra mot läkarstation snart. 
Fick en tid där eftersom jag hade så ont i lugnorna kunde dom inte utesluta lunginflammation.
Natten som var nu var fan hemsk, jag vaknade av att jag typ låg å böla för mig själv flera gånger, haha
men kunde inte sitta, inte ligga, inte göra nånting för det gör så ont i kroppen.
ÅH, har inte tid med dethär. :@ Jag vill jobba!
 
Dethär är typ jag när jag är sjuk, känner inte igen mig själv alls, blir helt nere..
 
.. det är väl fan inte normalt att när du ska välja film, väljer du bort Pippi Långstrump
för det är för deprimerande eftersom hennes pappa sitter tillfångatagen av sjörövare?
Det är väl att vara "over emotional" om nått.
Hahaha, skrattar ju åt det själv men så äre. ;) Pinsamt.
 
Hörs sen.
 
 
 
 
 

Orkar inte

Det blir inte alltid som man tänkt sig.. Hade ju sett fram emot en ny, rolig arbetsvecka
men istället ligger jag som nån jäkla valross i soffan och orkar inte röra mig.
Vaknade ca varannan timme inatt av att jag höll på att frysa ihjäl, och var alldeles sjöblöt av svett.
Frääääääscht! 
Skakar, yrar, varenda muskel i kroppen gör ont och det känns som att jag ska hosta upp mina
stackars lungor. KUUL. :'( 


Så för första gången i hela mitt liv fick jag vara hemma från jobbet. Känns inge bra. 
Hoppas verkligen febern är över imöre så jag kan jobba då! 
 
Får bli pizzarester, glass, hallonsmoothie, apelsinjuice, coca-cola, vindruvor, kakor, 
apelsiner och bananer ikväll i soffan framför Idrottsgalan istället.
 
 

Everything you touch slowly dies

 
 
♥ ♥ 

Ungkarlslyan

Nu är julen bortstädad iallafall, känns skönt.
Nu går vi mot ljusare tider!
 
Vet inte om jag har visat hur jag bor förut?
 
Här är mitt köksfönster iallafall. Utsikt över ån där nere, och så går järnvägen på andra sidan.
Hela huset skakar ju när tåget går förbi, lite knepigt eftersom det är en bit bort men.. 
Huset är byggt i en slänt också så är jättehögt när man ser åt dethär hållet, och inte lika högt
när man tittar ut åt andra sidan. 
 
Mysbrasan!
 
Älskar dendär tavlan, fick den av farmor och S-H förut. Ljuset blev lite konstigt nu, den lyser
inte sådär starkt utan ger bara ett mysigt, gult sken. Hehe, och min favoritleksak från när jag
var liten hittade jag på vinden hemma förut, den är ju för fin för att stå och samla damm där
så den fick allt hänga med hit. ;)
 
 
Jag älskar mina "timmerstockar" som står mitt i rummet. Haha, dom är charmiga tycker jag.
 
 


 
Min älskade snowboard, LOVEtavla med bilder på BRT:n, lyckatext och bilder på timmerbilen
och min SvenneRubins-keps finns i "hallen". ;) 
 
Fönster mot framsidan. Stjärnan ska självklart ner den också men det får pappa hjälpa mig med imöre, 
det är ju typ 3 meters fallhöjd där och det är rätt klurigt att nå den, haha.. 
Hjorthuvdet jag fick i födelsedagspresent ska upp på väggen över ljuslyktorna där också. :) 
 
Toalettdörren, he he..
 
 
Ser lite konstigt ut med ett huvud liggandes på sängen men.. Haha!
 
Åh, han är så fin!
 
 
 
"Memory-wall". :) Mitt volvomärke jag hade i framrutan på BRT och massa härliga flisbilsbilder. ;) 

Ja, sååå ser det ut hemma hos mig!  
 

Vit och blå



 

Song with a mission

Ja, dra mig baklänges i en liten vagn.. Fick p-böter i Örebro idag under matchen, 
vilken ligist jag är. Haha, nej men har faktiskt inte fått nå böter alls sen jag åkte 70 på 50 med 
timmerbilen när jag precis fått körkort och fick betala 2800. Jag lärde mig en läxa då och är skötsam. ;)
Men de var kallt och vi ville inte gå långt så vi parkerade där det stod "Max en timme", alldeles utanför arenan.
Dock var det bara 400 så det var det värt, vet inte huur långt bort man skulle fått ställa sig annars. :)
Och vann gjorde vi ju med så då är det ju lugnt, heheh.
 
Mer om kvällen kommer sen.
 

Där palmerna bor

Okej, nu kommer ett tråkigt inlägg för er killar som läser min blogg, men ni får väl 
läsa och se glada ut iallafall.. ;) 
 
Mitt paket från Nelly kom igår, så inatt när jag slutade svängde jag förbi hemma hos mina föräldrar
och hämtade det. (Haha, tror ni dom uppskattade att jag kommer indundrandes kl halv två på natten, hunn börjar skälla som en tok och jag river runt och letar grejer.
Stack in huvudet till mamma och pappa fråga glatt efter min snowboard 
och pappa såg lagom road ut, stackarn skulle upp om en timme, heheh.)
 
Iallafall var allt bra, förutom att jag hade ju beställt en vit, jättefin top men dom hade skickat fel
och jag fick ett par oranga, gigantiska, fladdriga byxor istället! :@ Kul jul.
Jag är för lat för att krångla med att skicka tillbaka saker också så dom åker i sopen. Haha..
 

Hatar att det är så dåligt ljus i min lägenhet, färgerna på bikinin är jättefina, men det syns ju knappt.


Förståå vad snyggt det kommer bli med neonrosa när man är brun och fin sen. Gillar!
 

Den här kommer nog också bli grym när jag är brun, gillade att den har "öppen" rygg. :) 
Sen är färgen häftig, guldig, och det är alltid snyggt till brunt ju! Hihi.
 



Å så min nya jacka, den beställde jag dock inte, den köpte jag för någon helg sen när vi var och shoppade.
Men jag älskar den! Den får äran att dela galge med matchtröjan, eftersom jag inte har någon annan
ledig plats att hänga den på... Illa, måste rensa bort lite kläder tror jag.
 
 

Gameday

Ikväll!
 

Kan inte tona ner våran reggaeprofil

.. säg godafton kriminalinspektör, förlåt att ögonen är röda,
men vi har ett litet party på G allting é som det ska vara.. 
 
Haha, har lyssnat på lite gamla låtar med Governor Andy, Kapten Röd och Kalle Baah
ikväll och DET var inte igår. Kul när man hittar låtar man inte lyssnat på på huur länge
som helst, ändå kan man sitta och sjunga med och kan fortfarande texterna. ;) 

"Jag säger eeeen miljon nollor
tillsammans kan dom aldrig bli en.
Hur man än lägger ihop det får man bara en miljon idioter,
en miljon nollor kommer aldrig leva som en
om vi inte vaknar upp ur drömmen
för bara döda fiskar går med strömmen"
 
Aja, kvällen har gått bra och problemfritt iallafall, trots busvädret. Det har snöat och blåst
konstant hela kvällen och natten. Har vart en del olyckor, som alltid när det blir såhär.
Kvällens läskigaste var när jag pratade med en kompis som också kör timmerbil i telefon, 
och så hör jag bara hur han säger "faaan...." och så hör jag en smäll.
Då blev han påkörd bakifrån av en annan lastbil. Så det kan gå..
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Stannade i Sandviken och slog rent torkarna och då hittade jag min vän Kabeln dännar på andra sidan, heheh.
 

Sen åkte jag till skogen och städade ihop några grovtimmerstockar till Hassela åt farsgubben. ;) 


Bulleribock

Nu drar jag och försöker göra någon nytta.
Kör på Lilla My -frippa idag, för jag orkade inte borsta håret. Hoj.
 

Lika som bär? ;) 
 

Liveuppdatering från vägen

Dammtorkat instrumentpanelen, skakat mattorna, putsat lampor, speglar och sidorutor
så nu har snart halvtimmesrasten gått! (y) 

För tillfället poppar jag NRJ på hög volym, sjunger falskt och klunkar cola.
Snart; hämta kranen, lasta granved och åka till Fors.
Tidigare: Har vart i Gävle med klentimmer. :)

Nu vet ni vad jag pysslar med iallafall, gör ni nå kul ikväll då?



...


How to be a heartbreaker

Rule number one, is that you gotta have fun
but baby when you're done, you gotta be the first to run
Rule number two, just don't get attached to
somebody you could lose
So let me tell you

This is how to be a heartbreaker
boys they like a little danger
We'll get him falling for a stranger
a player, singing I lo-lo-love you
..at least I think I do
 


Give me everything tonight

 
 
 
 
 
 
 
 
Lite bilder från inatt.
Nu är det sovdags, godnatt!

Now it seems a world away

Standing in the light till it's over
out of our minds
someone had to draw a line
we'll be coming back for you one day
We'll be coming back for you one day
I don't even care if I know you
out of our minds
got to leave it all behind
we'll be coming back
We'll be coming back for you one day
- Calvin Harris, pepplåt! 

 
Arbetsdags, tjoho!

Something to die for

Man vet att man har rätt jobb när man ligger här i sängen och försöker sova, 
och sen liksom känner ett sug efter att åka och jobba. 
Jag ser fram emot att det ska bli måndag så jag får jobba igen. Det är en härlig känsla faktiskt.
Att aldrig behöva känna ångest att helgen ska ta slut och man ska arbeta igen.
Visst uppskattar jag helgerna också, när man kan hitta på roliga saker.
Men just när jag inte gör någonting, och jag har tröttnat på att slappa, blir rastlös osv..
jaa.. då längtar jag till lastbilen. :)
 
 

Fan vad underbart, Leksand vann med 5-0 över Mora.
13.850 åskådare i Globen på Daladerbyt ikväll, det var alltså slutsålt, 
varav drygt 11.000 var leksingar. Galet! 
 
(Gammal bild.)
 
 
 

Daladerby

Heja Leksand!!!


Don't wake me up

 
 
















 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Who's gonna follow you home

 
+
 
 
= sant! Hahaha, nä nu drar jag och jobbaar, Hälsingland here we come

Alanya ♥

"På denna unika anläggning finns allt man kan tänka sig och lite till! Eller vad sägs om vattenland, biosalong och vinbar? Gratisbussen tar dig smidigt till stranden och på taket ligger baren Zodiac på en snurrande platta, som gör att du kan njuta av utsikten över Alanya från alla håll och kanter samtidigt som du sippar på drinken."
 
 
I vår åker jag och familjen hit, till dethär grymma femstjärniga hotellet i Alanya.
Älskar Alanya, vart där 5-6 gånger nu tror jag.. 
Men jag menar, snurrande bar på taket? Hur coolt är inte det!? 
Det roliga är att Fritte har hunnit fylla 18 när vi ska hit så då kan vi dra ut och göra stan osäker tillsammans.
Kommer bli såå roligt och hotellet ser heeelt fantastiskt ut. All inclusive har vi också såklart, wey! ;) 
 
Jag vet vart jag kommer hänga om dagarna..... He he he.
 

En resturang


En irländsk pub!!






Finns ju alla möjligheter till att vara hurtig om man vill.. :D
 

Inomhuspool.
 

Wakeboard-park!
 

Nattklubb.
 
Alltså åh.. Vilket grymt ställe! Ska bli såå kul. :D :D :D

6 pooler, 20(!!) vattenrutschkanor, konstgjord sjö för wakeboard/vattenskidor, hur kul låter inte det liksom?

"Restauranger som serverar mat från alla världens hörn:  japanskt, thai, fisk och skaldjur, Medelhavsmat, italienskt, turkiskt, mexikanskt och internationellt. Bufférestaurang och patisserie som serverar olika bakverk."
 
Flera olika barer med utsikt över berg och hav. Två irländska pubar, biograf, gratis trådlöst internet
(då kan jag blogga ju, wihuw), minigolf, fotboll, tennis, volleyboll, basket, bordtennis, bowling och biljard.
Fantastiskt spa som sträcker sig över två våningar. Gratis hamam, bastu och jacuzzi.
Gym som  erbjuder aerobics, pilates och spinning utan extra kostnad för hotellets gäster.
Gratis busservice till stranden och in till Alanya.
 
Först Karibien i februari och sen detta i maj. Love my life! ♥ ♥ 
 
 

Nyår i Sälen

Köar för att få köpa SkiPass.


Efter något åk i Tandådalen tog vi förbindelseliften över till Hundfjället för att hänga där litegrann.
Jag var ju i Sälen varje sportlov när jag var mindre och då bodde vi alltid i Hundfjället.
Kändes nästan som att man kom hem. :') Som jag saknat det stället..
 

Efter ett åk i Trollskogen stannade vi för vätskepaus och det spårade lite kanske.
 

Kaj och Källberg ägnade några minuter åt lite snökonst och här ser ni resultatet.


Allihoppa! - Persson då, men han var kvar i stugan och sov/städade. Hehe.
 
Älska offpist! ;) Mycket snö var det!
 
Uppe på toppen av Hundfjället.
 

Sen drog vi hem och mös i stugan en stund, spelade kort och hade allmänt trevligt innan vi fick
tummen ur och knallade till affär'n. Köpte massa god mat och våran egna kock (Källberg) styrde
nyårsmiddag. Dock gick brandlarmet och det var lite svårt å få av, hahah..
 
Det lät rätt illa..
 

Det blev grymt gott när det var klart. Oxfilé(?) med klyftpotatis, beasås och sallad. Muums!


Sen blev det massa drickaspel och sånt hela kvällen lång. Jag och Fritte som var nyktra, fick agera 
lekledare istället och satsa på att få dom andra så fulla som möjligt så man hade något att skratta åt. ;) 
Lyckades rätt (läs, väldigt) bra! 
 

När klockan började närma sig tolvslaget så drog vi oss mot backen. 
Först stannade vi efter vägen och sköt av nån jätteraket som vi hade med oss. 
 
 
 

Det var mååånga människor som hade samlats i backen.
 
Tandådalen bjöd på ett helt fantastiskt fyrverkeri, sjuuuukt häftigt var det!
Vart så inne i det så jag till och med glömde att ta kort när det kom igång, haha..
Men vi firade in det nya året med lite bubbel och så, och sen drog ungdomarna ut på krogen
medans pensionären (jag) och barnet (Fritte) drog hem till stugan och tog på myskläderna
och moffa marängswiss istället. Jag ville inte festa eftersom jag inte ville riskera att bli
ännu sjukare, och så ville ju vi upp tidigt så vi skulle hinna åka bräda dagen efter också. ;) 
 

Tandådalen
 

Våffelfrulle. Våfflor och Sälen hör liksom ihop på något sätt, vi fick alltid våfflor till frukost
av farmor när vi var här på sportloven. Bäääästa frullen nånsin. 
 
Sen drog vi till parken.
 
Var jättehärligt väder, sol och -1.
 
Spanar.
 
Sen fick jag syn på en väldigt vacker text..
 

.. och plötsligt kändes Tandådalen också som hemma. ;) 
 
Tack mina fina vänner för denhär resan, och tack immunförsvaret för att jag fortfarande 
inte har blivit nå sjukare!! Wihuw. Imöre äre jobb igen och så får vi hoppas att 2013 blir
ett lika bra år som det som varit. Kanske till och med blir bättre, vem vet! ;) 
 

Today is where your book begins, the rest is still unwritten.
 
 
 
 
 
 

Bitches, i'm back

Heeej mina små gullhönor!
Jag är tillbaka.
 
Har återuppstått från de döda(döds-förkylda iallafall), och blivit inkastat i verkligheten igen.
Spenderat några grymma dagar i Sälen med mina goa vänner och nu har jag kommit hem, 
kastat in tvätt i maskin, duschat, packat upp och nuu ska jag börja packa upp mina julklappar
som jag inte hann med eftersom jag insjuknade så tvärt i torsdags. Hehe..

Rev upp min "dekorationsbrasa" iallafall nyss, och guuuuuuud så mysig den är.
Vet dock inte riktigt vart jag ska placera den än, för där jag tänkte ha den från början, 
har jag ju min piedestal och den går ju inte å ställa vart som helst den heller..
Men det löser sig. 

Här får ni ett litet tjuvkik iallafall, jag älskar den redan fast vi bara känt varann i 5 minuter. 
 
Åh, min redan så mysiga vindsvåning blev plötsligt 110% mysigare
 
När jag packat upp julklapparna och donat klart lite mer här hemma tänkte jag göra ett 
inlägg om Sälen och så har jag lite bilder därifrån och bjuda på. ;) 
Det får ni ju bara inte missa! Hörs om en stund! Kraaam

RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!