I need help

Något jag SKA göra mycket i vinter är och åka snowboard.
Sen jag fick lastbilskort har jag prioriterat och typ jobba på helgerna, 
eller så har jag gjort nå annat så jag har inte åkt på TVÅ vintrar..
När jag var yngre så var jag, min farmor, Sven-Helge och Frida alltid till Sälen
på sportlovsveckan. Och så hade jag några kompisar som också alltid var det, 
så det var ju superkul! Åkte från morgon till kväll. :) 
Många fina minnen därifrån!
 
Sen var jag upp till Åre på snowboardläger också en vecka. Tror jag var 15 år eller nå då.
Hoppade på tåget och drog dit helt ensam, men fan va kul de var.
Det var några tjejer från svenska landslaget som var tränare.
Vi fick lära oss åka på rail, hoppa big jump och åka halfpipe. ;) 

Sitter iallafall och ska beställa en ny outfit till vintern, men finns ju för många och välja på..
Hittade några jag blev lite sugen på men ni kan väl hjälpa mig genom att skriva vilken
NI tycker är snyggast!? Kom igen nu å va inte blyga, he he..
 


PS. Åh, de är något speciellt med snowboardkillar ♥ Hihi
 
Min älskling
:)

Live right now and just be yourself

I hear your heart beat, to the beat of the drums
oh, what a shame that you came here with someone.
So while you're here in my arms
let's make the most of the night like we're gonna die young.
 
Skön låt som piggar upp såhär i svarta natten.
Eller det är inte såå svart längre, bara den lilla snön vi har fått hittills
lyser ju upp en hel del. Eller så är det jag som inbillar mig det. Haha!
Ikväll vart det iallafall en tur till Dalarna, Rågsveden.
Nu ska jag sova, sweeeet
Sov gott.
 
En liten Jonna på en söt ponny. Hihi.
 

You're a shooting star i see, a vision of extasy

Rätt så mysigt att krypa ner under täcket och höra blötsnön splasha mot fönsterrutan..
Hehe.
 
Hade iallafall en toppenkväll i mysVolvon!
 
Sandspridarmontering på hög nivå. :) 
 
 
Vargspår.. Ser ni vilket långt avstånd det är mellan tass-avtrycken? En varg tar ju mycket 
längre steg än vad en hund gör. Och virket ligger nästan en mil inne i skogen, och det bor inga
människor där i närheten. Och det fanns inga spår av någon människa heller. 
Snön var helt orörd innan vi kom dit.
Och eftersom snön kom idag på eftermiddagen och det kräksnöade när vi var på skogen, 
och spåren var inte igensnöade så måste den gått där rätt nyligen innan vi kom.
 
 
 
Nu ett avsnitt Vänner och sen tvärsomna!
 

Nightmare

Vilken spännande natt.. 
För första gången, på så länge jag kan minnas, drömde jag en mardröm.
Sjukt läskigt.
Det läskiga var att jag drömde också att jag "vaknade till" och insåg att det är på riktigt, 
det är ingen dröm, osv.. Liksom att jag vaknade till och för en sekund hoppades jag att det 
bara var en dröm och att jag var uppe och gick i sömnen men då knackade det på dörren, eller 
nån pickade mig på axeln, eller nån hoppade fram bakom en dörrkarm.
 
Drömmen började med att en bekant här i Linde knackade på dörren och lämnade
en stor låda. Nån som kan koppla ihop den händelsen med en rätt känd skräckis eller? ;) 
Jag kunde iallafall det i min dröm, så jag öppnade inte ens lådan. Jag tog inte ens in den i lägenheten, 
men rätt som det var så var han överallt. Jag talar ju förstås om Billy! Från Dead Silance..
Å han hade flera av sina vidriga skräckdocks-polare med sig. 
 
Det som är så vidrigt med drömmen var att den var så himla verklig. 
T ex så minns jag så tydligt hur Billy dök upp bakom mig, jag tvärvände och sprang för mitt liv
ner för trappen och mot min ytterdörr. Nån annan docka stod såklart och halvt blockerade dörren, men jag hamnade i en vild fight med honom och lyckades ta mig förbi och ut. Där ute såg det ut som en cirkus, 
en nerlagd, men massa halvlysande lampor, gamla bilar och lastbilar och det var läskiga människor överallt som
bara ville fånga och döda mig. Man springer och så känner man hur nån kommer ifatt å tar tag i en bakifrån
och så får man slåss och greja. Det är spännande må jag säga.
Hahah, å på nå sätt hamnade jag alltid tillbaka i lägenheten igen, (och trodde det vart en dröm) men så började
det ju bara om. Och en gång när jag sprang ner mot ytterdörren och skulle ta mig ut så fanns inte handtaget, utan det satt bara en hårtofs där, från mig.... Hahaha, det är konstigt hur fan man kan drömma va! 
 
Aja, nu lyser solen ute och jag borde gå ut. 
Duger inte å sova bort hela dagarna och inte göra nån nytta.
Hoj.
 

Dancing in the moonlight

Åh, lyckat att jag hinka i mig tre redull och en termos kaffe under natten.
Jättemysigt tyckte jag då, när jag satt och sjöng för mig själv i lastbilen, men inte riktigt
lika kul nu när jag ligger vaknare än tuppen själv hännar i sängen.
 
Har iallafall haft en heelt okej kväll/natt i blå faran.
Började kanske inte sådär jättekul men sen vart den bara bättre å bättre!!
Jag började med och åka med granved till Fors och när jag lossat och skulle
lägga ner kran så gick en slang så hydrauloljan bara spruuuta sådär fint som bara hydraulolja kan.
Och precis när jag rivit ut verktygslådan och var sådär lagom glaad så öppnade sig
himlen och det börja kräksnöa också... Vilket halleluja-moment.

Sen att slangen satt så hårt i ena kopplingen så jag inte klarade av och rubba den
gjorde ju inte saken bättre. Så Dagens Ros går till den snälla traktorföraren och den snälla
mannen i en annan timmerbil som ägnade massor av sina dyrbara minuter åt att hjälpa mig att få lös den.
:) Sånt blir man tacksam ända in i själen åt
 
Sen flöt allt på iallafall, så resten av kvällen och natta gick utan bekymmer! De gillar vi! ;)
 
Jaja, nu ska jag försöka somna här! 
Wish me luck.
PS. Till råga på allt så har jag sendrag i ringtån också, jippi. 
 

I never promised you a rose garden

Godkväll folket. Eller godmorgon kanske stämmer bättre?!? 
Jag har iallafall nyss gosat ner mig i sängen, har ätit och grejat.
Man är ju så himla pigg när man kommer hem, man vill liksom inte riktigt sova direkt. 
Och gud vad jag älskar att köra på natten. Det är awesome! :) 
 
 
Det var helt strååålande väder idag ju. Älskar hösten sånahär dagar!
 
 
Åh, leksand-flaggan lyser så fint dännarbaki. Mysfaktor till tusen i höstnatten. 
 
 
Haha, alltså jag har säkert sagt det förr men jag måste säga det igen.
Finns det någon klockrenare tv-serie än Vänner?
Jag kan kolla på avsnitten om och om igen och tröttnar aldrig..
Somnar till det varje morgon och kollar på det jämt när jag äter.
Sen har alltid något avsnitt på i bakgrunden när jag typ sminkar mig, 
hänger tvätt, städar osv osv. Så skrattar jag högt för mig själv då och då. ;) 
De är de bästa
 

It's a beautiful day


Morgonmys med prinsessan

 
 

Rock the world

Då börjar även denna helg att lida mot sitt slut,
men de känns som att jag har hunnit med en del iallafall.
I fredags till lördags var jag nere i Dalsland och hälsade på en kompis.
Åkte bl a och spana på vindkraftverk, superhäftigt tycker jag. ;) 
 
 
När jag kom hem på lördageftermiddagen blev det lite fest.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har jag bara tatt det lugnt.
Jag och Jonna var och käka pizza sen låg vi i soffan och tittade
på Bridget Jones Dagbok. Sen nu är jag hos mina föräldrar och ska sova här,
imörebitti ska jag till doktorn.. Tjoho.
 
 

En famn för mig

Nu har jag tatt helg! 
Kan ni tänka er hur det känns att gå från å ligga ute i lastbin, jobba söndag eftermiddag till fredag eftermiddag, till att få komma hem efter varje skift, och jobba fyra nätter? Jag har sjukt mycket fritid
och ett liv utanför jobbet helt plötsligt.. ;) 

Förut hade man ju endast lördagen som var en ledig dag, då skulle man hinna tvätta, handla, träffa familjen, träffa vänner, göra alla ärenden man behövde, shoppa, kolla film, gulla mä hunn osv osv osv. 
 
Nu har jag alla dagar i veckan på mig att göra allt dedär. Underbart!
 
Bjuder på några bilder jag tog när jag var ute och rastade hunn förra veckan, 
precis bakom vårat hus. Så lycklig att jag bor på ett så fint ställe. :) 
(Eller ah, bor å bor, jag har ju faktiskt flyttat hemifrån men dedär kommer alltid vara hem för mig.)
 
 
 
 
 
 
 
Haha, i dedär vindskyddet hängde vi när jag gick på dagis.. Alltså DAGIS! Fatta längesen de är. ;) 
 
 
 
 
 
 
 


Hem är där dom du älskar bor. :) 

La la love

Säger hej som hastigast, ska iväg till optikern typ nuuu.
Sen jobb!
 

Du värmer dig med min ved

Snacka om pissigt höstväder det har varit inatt.
Det har verkligen SPÖregnat konstant hela tiden jag jobbade.
Men jag ska inte klaga, hade de supermysigt i hytten med kaffe och telefonsällis.

Meeen ja, när jag ligger i min varma säng och vill att det ska smattra mot rutan
nääe, då har det såklart slutat.. Typiskt.
 
Blev en sväng till Marmaverken inatt iallafall, finkörning. :) 

Truckerhunden nr 1

Dreams, dreams, dreams, some are never long enough

Bra låt att lyssna på om nätterna, man blir pigg å glaaa'. 

 
;) 
 

We just can't win

Dee ä dags å börja tänka på refrängeen, som Svenne Rubins sjunger..
Ska bara hälla upp kaffet i termosen och sen löpa in på affärn snabbt och handla
någon go färdkost till nattaa, sen tanka bilen, sen åka omvägen förbi Färna för jag måste hämta mina
gummistövlar och sen börja arbeta. 
Hoppas på en bra natt i den blå pärlan. :) 
 
Ps. 
Ni som legat sömnlösa och undrat hur det gick och skruva ihop möblerna igår, 
kan andas ut. De gick fint, både sängbordet och piedestalen blev så fina så!
Ds.
 

Bjur på en gammal å svettig bild.. Mh, så vackert. Haha.

Ikea

Jahaaa..
 
 
Har shoppat lite på Ikea å lite kaxig sådäär slet jag ut allt på golvet och skulle börja snickra
ihop'et. Hann inte ens börja förens första problemet var ett faktum, man ska tydligen ha en skruvmejsel
hemma å de har inte ja.. 
 
Tur min räddare i nöden, Jonna, är på väg hit och ska hänga mä mig ikväll, så hon tar mä en.
Grymt. Å jag tror två Jonnor är bättre på å bygga än en.. 
Haha, de visar sig.
 
 

Så gör vi när vi krossar Örebro

Grym match var de, ikväll var de sjukt kul att stå i klacken. Eller det är det ju alltid, 
men det var riktigt bra drag! Och så vann vi med 2-0 också, weeeey! :) 
3 poäng te Leksand som nu ligger tvåa. 
 
 
Två taggade tjejer i bilen innan matchen.
 
Chillar på läktarn innan matchen började.
 
Skjutsade hem Fritte efter matchen och passade på att gosa lite med finnen.
 
Och tog en ego-bild i spegeln. He he he..
 
Inatt kommer jag nog sova gott!
Tack alla leksingar för en grymt kul kväll. ;) 
 

Allting är med oss

Tog en tidigt kväll inatt jag. 
Var bara upp till Insjön med lite grantimmer, åkte tillbaka till skogen och satte dit kranen, 
lastade upp, ställde av kranen och så åkte jag och parkerade. 

 
De är ju himla tur att man inte är afarid of the daark såattesäga. Då vore de rätt omysigt.
Men jag älskar att få vaara helt ensam uti skogen, så rofyllt och mysigt. 
Men så tittar jag inte på skräckfilmer heller, för då vet jag att man skulle bli lite nojig. 
Så äre ju. Eller jag kan titta på filmer som inte handlar om skog osv. 
Men skulle aldrig få för mig att titta på typ Blair witch project eller vad den heter, hört att de ska va
en asläskig film om folk som går vilse i skogen å så händer det massa konstiga saker.
Då skulle man nog titta sig både en och två gånger över axeln när man står å bandar. ;) 
 
Aja, nog babblat om deee..
 
 
Kranis tittade lite ledset på mig när jag dumpade han där ensam i mörkret. Han undrade
varför inte haan fick följa med till Insjön, men jag fick förklara för han att han väger för mycket, 
men då blev han ännu ledsnare och börja snacka om att han skulle gå med i viktväktarna å jag
vet inte aaallt... Så börja han sjunga "du har nu väckt upp björnen, aj aj aj!
Vad har du ställt till med, kan duu förstå nu, avsikterna, vet duu nu var du har mig?
Du har inte en chans, spring för liveeet, jaaaag är ur balans!"
Ja, ni vet Stiftelsens låt? Ja gu', ja säägerå de, deppiga kranar är inte å leka mä alltså.
Ah, meeen när jag gav han en kram om stödbenet så blev han lite gladare så vi skildes som vänner iaf. ;) 
Haha. näää nu ska jag slutaaa..
 
Ikväll äre match igen, Leksand - Örebro i Örebro. TAGGA!! 
 
 

Nattunderhållning

Sitter och fnissar för mig själv, det här är ju jag;

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nån mer som känner igen sig? ;) 
 
 
 

Like diamonds in the sky

Haft myskväll med mamma och syrran ikväll. Somnade på köksgolvet(!) när jag hade tryckt i mig
ugnspannakaka förut och sov nån timme. När jag vaknade hade jag skapligt ont i axeln och höften å hunn
hade släpat iväg täcket jag hade knölat ihop å haft som huvudkudde när jag gulla med henne.
Aja, sen blev det iskall cola och popcorn till Halv åtta hos mig och Bonde söker fru. ♥
Ikväll lär jag väl kämpa å hålla mig vaken ett tag till (bara för jag kan),
jag har nämligen sovmorgon imöre för jag ska köra natt. :) Wey! Mysigt värre.

 

Tills dagen hjärtat slutar slå så är jag vit och blå

Igår var vi till Västerås för att supporta favoritlaget som kom dit för å spela bortamatch.
Tyvärr gick det inte så himla bra, men vi tar nya tag på fredag mot Örebro. :) De är lugnt.
 
Annars flyter allt på. Livet leker helt enkelt. :) Nu känns allt sådär läskigt perfekt som de
gjorde när jag jobbade på Erlandsson's.. Allt bara fungerar! Hoppas de håller i sig. :) 
 

Some people wait a lifetime for a moment like this

Nu har jag precis gluttat (ha ha, vilket fuult ord!) på Det Okända. Spännande program dedär.
Nu äre dock dags att kasta in handduken för ikväll, så en är pigg å alert imöre.
 
Eftersom jag vet att ni tycker det är kul att veta vad jag gjort om dagarna (statistiken talar sitt tydliga språk, ni blir bara fler å fler, börjar ju bli läskigt dehär snart, haha..) så kan jag väl berätta att jag:
 
  • Gick upp.
  • Satte på kaffet.
  • Fixa till mig lite, man kan ju råka stöta på nån älg i skogen å då får man inte se glåmig ut liksom.
  • Åkte till lastbilen.
  • Satte på kran för den stod bredvid.
  • Tankade.
  • Drog åt skogen och lastade stamblock.
  • Ställde av kranen igen, onödigt å släpa på den när det ändå är traktorlossning.
  • Åkte till Marmaverken, 268 km enkel resa, nån som antecknaar? He he..
  • Åkte hem
  • Åkte hem till mamma och pappa, där stod maten på bordet när jag kom hem, tacos! MUMS!
  • Duschade.
  • Slappade i soffan och tittade på Det Okända.
  • Nu, time to sleep.
De var min dag de.
 
 
 
Hundens myshörna. ;) Egen fårskinnsfäll och en dreamcatcher så ho inte drömmer mardrömmar
dännarbaki. Hihi. 
 
Nä, godnatt macken, sees imörn!


The Sims

Nu tänker jag försvinna in i Sims-världen för några timmar. He he he.
Längesen nu. 
 
Vad gör ni andra ikväll? :) 
 
 
Och grattis Leksand till vinsten över Djurgården igår. ;) 
Bra skönt. Men vi borde fått 3 poäng istället för 2, vi var ju bäst!
 
 

Kissing in the moonlight

Stod en kompis och väntade på mig uppe vid vändplan inatt. Hihi. Sötisen, han vart nog lika
förvånad som jag för han stod bra länge och stirrade rätt in på mig innan han bestämde sig
för att vandra in bland träden..



Lastade upp talltimmer till pappsen. :)
 
Ikväll hade jag velat se Leksand spöa Djurgården hemma, men
var lite för sen så hann inte få biljett. :( Sluuuutsålt. Åh. :@
Så jag och syrran drar in till Västerås och käkar istället.. 
Ho börja gapa hännar om att ho ville ha thaimat så man lär väl ställa upp. ;) 
Hörs sen.
 
 

Nu får du gå hem

Nyduschad och pigg(?) tjej.. Haha. 
Nu ska jag hinka i mig massa kaffe till jag ska åka och arbeta lite igen.
Är hemma hos föräldrarna för det är knas med ledningarna i mitt hus i Linde.
Får inte använda vatten och hur lätt är det att bo där då? Inte såååå lätt..
 
 

Can't fight the moonlight

Igår åkte jag med ett lass stamblock upp till Marmaverken. 
Fint med lite långkörning. Och det är skönt att köra kväll, det är så lugnt på ställena, 
var bara jag och en bil till där, då kan man sitta och lossa i lugn och ro utan att bli stressad. 
:-) 

Kvällens outfit

Nu drar jag och jobbar, wey! :) 
 
 
 
 
 

Sweet dreams are made of this

Idag drog jag och mamma till Västerås och shoppade på förmiddagen.
Tänkte inte köpa något speciellt men fick med mig lite saker ändå, bl a:
 
  • Yankee candle-doftjus, "Bahama breeze" hette det, doftade gudomligt! ;) 
  • En jättegosig stickad tröja.
  • En annan tröja, typ långärmad t-shirt..
  • En annan tröja med nå häftigt motiv, hehe..
  • Lite underkläder.
  • Ett par boots från Scorett.
  • Två diskborstar..
Vet inte om jag glömt nå nu men det var väl typ det. ;-)
 
Sen drog jag och jobbade så jag har i stort sett nyss kommit hem.
Nu ska jag sova, hoppas på att tvättstugan är ledig imöre så jag hinner tvätta lite
innan jag ska dra å jobba igen. 
Men alltså, fy så skönt de är att få komma hem å få sova hemma i sin egen säng efter ett skift!
Är man ju inte bortskämt med direkt... ;-) 
 
Å skapligt irriterande att jag har en halvslö fluga som irrar runt precis ovanför mitt huvud.
Han ska väl te å dö snart stackarn, så jettar inte ha ihjäl han i förtid. Bara han inte somnar in å hamnar i mitt öra eller mun eller så inatt bara.. Vore lite äckligt. 
 
Aja, nu ska jag sluta tala i nattmössan å slå på ett avnitt Halv åtta hos mig som jag kan somna till.
Godnatt!
 
 

RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!