My heart is freaking out when i held ya

.. even in the best of days,
love will be hard and hearts will be faking..
- Moa Lignell - When i held ya. Bra låt!

Idag var jag hos frissan.
Och vad gjorde jag där då?
Jo, det ska jag tala om för er!
Jag..

.. klippte pottfrilla!

.
..
...
.... He he he, nejdå. roligt ska vi inte ha!

Jag gjorde det som var bäst för mitt hår. Om jag någonsin ska kunna få tillbaka
mitt långa, tjocka hår så kan jag inte hålla på å bleka slingor.

Men vad säger man. Brunett är Hett! ;-)






Dock skulle det ljusna efter några tvättar, alltså ska det inte vara
såhär mörkt. Men vi får väl se hur det blir med den saken!
:-)





Frissan

Imöre ska jag ringa till frissan och se om ho har tid att ta sig an mitt hår snart.
Hoppas hon har tid imöre direkt!

Står inte ut längre, topparna är slitna och färgen liknar FAN.
Har ju stått ut länge nu med vääärldens utväxt, för jag vill inte slita mer på
håret genom att bleka slingor.. Vill spara ut mitt långa och tjocka hår igen.
Men såhär kan jag inte gå runt längre, så lär göra nå åt saken..

Funderar på något i denhär stilen;


Audrina Patridge


Victoria Beckham

Eller ska jag prova någonting heeelt nytt kanske,
som det här ;


Rödbrunt, som Ashlee Simpson.. ;-)

Lite shopping till lastbilen

Nu blir det lite kaffe på maten, och medans jag dricker det tänkte jag visa vad jag shoppade i Ullared.
Eller allt orkar jag inte visa, men köpte lite saker till lastbilen och det tänkte jag visa iallafall.


Världens gosigaste filt, med amerikanska flaggan på ena sidan och
mysigt fårskinn på andra. :-D
En matchande kudde fick det också bli!


En torkduk är alltid bra att ha, och våtservetter i goda dofter,
(jag dammtorkar ju ur hytten minst en gång varje dag så det går åt!!)


Lite nya skivor.. Haha, mamma och frida skrattade när dom såg
mina skiv-val men ääh, bra musik ju! ;-P


En flaska rengöringsmedel och Hjortens handkräm. Super-bra handkräm
och perfekt att ha en tub i lastbilen så man kan smörja in händerna
efter man vart ut i kylan och så, helst den här årstiden när dom lätt blir
torra..

Filten var iallafall helt klart en favorit, den är alldeles sjuukt mjuuuuk på ena sidan,
sen fårskinnet på andra sidan gör den ju bara till världens goosigaste filt! ;-)

Gekås

Tog en liten tripp till Ullared i lördags med mamma och Frida.
Alltid lika roligt! :-D



Sen nu på eftermiddagen har familjen vart här och hjälpt mig sätta upp lite lampor,
hyllor och tavlor och såå.. Sen har jag vart på Zumba också! :-)

Men jag skriver mer sen, måste styra nå käk först.

When you're looking like that

Zumban var inställd p.g.a sjukdom stod det på dörr'n när vi kom dit.
Jahapp, var det bara att vända hemåt igen då. Blev faktiskt lite besviken.
Men känner mig ganska trött idag, och ska upp redan 02.30 imörebitti så kanske
är bra att jag går och lägger mig tidigt. :-)

Måste bara visa er en lastbil jag tycker är så sjukt snygg.
Jag älskar färgen på'n!
Lastbilen tillhör Grythyttan's Åkeri och bilden lånade jag från helmia.se
(hoppas det är okej. (a))


Visst är det väl en riktig läckerbit?!? ;-)

Sopa

Körde ner i nån jävla "krater" eller nå på soptippen idag, ett hål var det iallafall.. Heheh.


Fullt lass hade jag ju mä på, så det gunga till rätt bra.
Var faktiskt lite otäckt, för när man sitter i känns det ju som det lutar mycket mer.
Vart ju nästan tungt att få upp dörr'n å så, förstå hur det ska vara att vicka då!
Om den där lilla lutningen känns sådär liksom..

Haha, imöre ska jag iallafall hålla mig på kanten och inte åka in mot mitten, det vet jag ju nu! :-)
Tänk att dom gånger det hänt nå "spännande" på jobbet, är det alltid vid soptippen..

Förra våren brast ju vägen på väg in te tippen, fast vi körde mitt i..



Aja, nu är det bara å tagga till för ikväll är det ZUMBA som står på schemat!
Hoj

Bodypump

OMG, jag kommer seriöst inte kunna ta mig upp ur sängen imörebitti!!
Såhär hårt har jag nog inte tränat på ett par ÅR iallafall.

Jag och Linda kom till gymmet i godan ro och trodde vi skulle på ett aerobicspass och hoppa runt lite,
men istället blev det fram med bänkar, skivstångar, vikter, hopprep och matta och sen var det bara å köra!
Styrkepass som heter duga, tränaren är visst polis så det var ju bara å lyda när hon hojta "TIO TILL!!!" :-D
Hahah, men snacka om bra träning, varenda muskelgrupp i kroppen fick arbeta.
Benen vek sig när jag klev ur bilen här på gårn och fick typ dra mig upp i ledstången när jag skulle upp för
trappen... Hahah. Vågar inte ens tänka på hur det kommer kännas om ett par dar, då är ju träningsvärken som värst. Men det är fiiiint! :-D

Nu ska jag sova lite!
Godnatt!



Bilderna är från google.se

Afrodans

Ikväll var jag och en kompis på afrodans på ett gym här i stan.
Ett väldigt bra sätt att träna på. För det är faktiskt ett träningspass och inte bara en dans.. Hehe.
Man tränar hela kroppen, får motion och har kul på samma gång.
Hahah, dock var det skitsvårt att hänga mä i alla rörelser för det gick så fort,
men det lär man sig väl med tiden. För vi ska gå flera gånger! :-D
Lär ju komma igång lite med träna å sånt nu, för vi vill ju inte sola i vassen i sommar.
Imöre blir det aerobics!

Och tvätta och handla mat har jag också hunnit med idag. Hihi, men nu ska det bli skönt med
lite välförtjänt sömn, klockan ringer ju som vanligt 03.00 imörebitti.

Godnatt

Pump up the jam

Wow, ikväll känner jag mig full av energi! :-D
Brukar ju annars känna mig halvt död och bara vilja gå å sova efter jobbet, meeen inte idag.
Kanske är vårkänslorna som börjar komma!? Hihi.

Har dock lite å stå i nu, återkommer senare ikväll med lite mer uppdatering. :-D


Destiny is calling me

Tog två bilder idag när vi lastade lite bottenaska vid Tvetatippen i Södertälje.






Men nu ska jag mysa ner mig i sängen och titta på lite SATC innan jag somnar.
En ny dag med nya äventyr imöre. Godnatt!

Pink lady

Satt och tittade runt för skojs skull på internet och hittade dessa.
Är det något ni skulle ta på er?
Finns i både herr-modell och dam-modell.
Jag tycker det är jätteroligt att det kommer lite annat än bara
"dom vanliga" färgerna på arbetsbyxor, absolut.
Men sen är nog jag lite tråkig och föredrar blåa och gula varselbyxor.. Heheh.
Fast jag tror jag tänker klicka hem shortsen faktiskt. Kan nog bli snyggt när man viker upp dom
så dom blir lite kortare, till ett par brun brända ben i sommar! :-D


Rosa arbetsbyxa Pink Lady 748,75 kr.


Rosa arbetsbyxa Pink Shorts 623,75 kr.

Bilderna är lånade av http://www.billigaarbetskläder.se


Godafton både herre och fru

Ni har väl inte glömt bort mig? ;-)
Näe, klart ni inte har..

Ville bara titta in och säga hej. Har pillat lite med designen också,
kan ni se något jag andrat på kanske?! Heh..

Jag är hemma hos föräldrarna och myser. Släkten har precis vart här och firat pappa,
och nu sitter jag och dricker lite cola bara. Har dammat ur hytten på lastbilen också,
riktig lyx att ha den utanför huset. :-) Jag jobbade igår så han fick följa med hem då.

Men men, vi kanske hörs mer imöre.
Nu ska jag fortsätta titta på resor och drömma lite om sol och paradisstränder.
Hooj.



Ingen rubrik

Ursäkta den dåliga uppdateringen men jag är nog inne i en liten blogg-svacka.
Känner helt enkelt ingen lust till att blogga och då är det bättre att låta bli en stund
tills lusten kommer tillbaka.
Hoppas ni hänger kvar iallafall, för jag kommer tillbaka. Snart!


Reloaded

Jag har helt enkelt för mycket att göra ibland. Så mycket så jag inte hinner uppdatera här någonting.
Det går i perioder, nu har jag haft sjukt mycket att stå i några dagar så bloggen och internet överhuvudtaget har inte varit så högt prioriterat. Men idag har jag iallafall vaknat hemma hos familjen, drack kaffe där och sen åkte jag hem till staden, åkte ut till hästen och skulle försöka rida lite men det var bara blankis med ett snötäcke över så det gled mer på tvären än vad det gick framåt, USCH vad otäckt det var, trodde han skulle bryta benen av sig. Så jag gav upp och red hem igen. Sen kasta jag i mig lite mat, åkte och hämta en jobbarkompis och åkte till åkeriet, sparka av vagnen, tog med lastbilen till stan (service imöre), åkte hem och bytte om, åkte in till Öreeebro och storhandlade, kom hem och duschade och sen har jag fixat med annat smått och gott här hemma.
Nu har jag lagt mig i sängen och kommer nog tvärsomna när som helst.

Jag jobbar e.m/natt i veckan och det är väldigt skönt tycker jag. Kan jag rida lite på förmiddagarna medans det är ljust och så, mycket bättre än på kvällarna när det är kolsvart.

Aja, hoppas ni haft en grym helg och att allt är bra med er. Sov gott så hörs vi imöre! :-)

Ps. Ni har blivit dåliga på att kommentera nu tycker jag allt. Inte alla då, finns några som fortfarande lämnar någon kommentar då och då, och det uppskattar jag. Mycket roligare att skriva när man får lite respons. :-)
Så kommenteraaa meraa, då blir det automatiskt roligare att uppdatera mera! Heheh.

Hoj.


Tröttmössa

MMH, va fint det var med en feeeet KEBABTALLRIK efter jobbet! :-)
JallaJalla har världen godaste kebab. Slutade ganska sent så orkdade verkligen inte laga någon mat,
+ att jag var hungrig som en vaaaarg..

På måndag börjar mitt nyttiga liv. Har inte tid att åka å handla förens på söndagkväll, hahah.
Nu är det dags för duschen och sen ska jag sova så det blir morgon och jobb igen. Fint det!
;-)

Just a kiss in the moonlight

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i mina matvanor.
Ibland äter jag ingenting alls på hela dagen om jag jobbar, dricker bara kaffe.
Sen när jag väl kommer hem blir jag helt plötsligt superhungrig och då gör jag något som går fort.
Som pasta eller pytt i panna. Men jag kan inte leva på pytt i panna. Funkar inte.
Ibland kan jag ha med mig en pan pizza eller stanna efter vägen någonstans, men då blir det oftast
korv mä mos eller nå annat onyttigt.

Så nu har jag kollat runt på ARLA's hemsida efter goda recept, ett för varje dag nästa vecka.
:-) Nu ska det minsann bli ändring här.
Och det med basta!! (Haha, nu kom ett sånt här uttryck igen? Vadå basta?)


PS. Fått kommentarer om vad jag menar med mina rubriker osv.
Mina rubriker har oftast ingenting med varken texten i inlägget eller mitt liv att göra.
Det är oftaste bara citat från låttexter som jag kanske har på huvudet just när jag skriver eller som
jag lyssnat på under dagen osv. Så det är ingenting ni behöver analysera över, dom är bara heelt
slumpmässiga och påhittade just för stunden.


Och ikväll fick jag hjälp av en supersnäll kille här i stan att fixa min handbroms på bilen. Fick en tvåa på
den på besiktningen. Imöre ska en annan supersnäll kille här i stan åka till Bilprovningen på efterkontroll med
den och förhoppningsvis går den igenom. Jag jobbar ju och vet inte om jag hinner hem innan dom stänger.
Vilka hjälpsamma och snälla människor jag har omkring mig va!? :-D

Nä, dags att dyka ner i sängen innan jag somnar här vid köksbordet.
Nattinatti!


Volvo

Haha, hajjade till när jag skulle gå och lägga mig och jag fick syn på detta;


Erkänn det ser lite ut som en blodfläck..!?

Iallafall, det är ju bara mitt nylackerade Volvomärke.



Det var egentligen bara svart från början.
Men så fick en jobbarkompis den braiga idén att ta sprayfärg
(fanns i garaget, exakt samma som lastbilen är lackad i) och måla det.
Så vi sprayade tre lager sånt och avslutade med klarlack och såhär
snyggt vart det! ;-) Ska upp i lastbilen imöre.

Simply the best

Idag fyllde pärlan 40.000 mil.
Tänk vad tiden (milen) går fort.
Men ja, lika gla' var han för det, inte den minsta antydning till någon 40.000-mils kris.. ;-)

Så imöre blir det ringa å beställa service. Det blir ju hans födelsedagspresent,
få liteee fräscha oljor å kanske nå nytt filter eller såå, blir ju som en SPA-vistelse, fast för lastbilar.
Heheh. Nä, nu ska jag fan sova. Godnatt.


Älskar bilden. Kan vara den grymmaste jag tagit.

The one that got away



In another life, i would be your girl
we keep all our promises, be us against the world
and in another life, i would make you stay
so i don't have to say you were the one that got away

Hemsk video btw. ;o
Men bra låt!

Och mina ögon ser vad denna dagen ger till mig

Klockan är bara halv ett och jag är faktiskt redan hemma. Blev en kort arbetsdag idag.
Vi var väl för effektiva eller nå, he he. Blev ett papperslass och sen tog pappret sluut.
Så då körde jag två flislass också, sen nu parkerade jag.

Nu ska jag göra lite luunch, sen ska jag åka iväg och tvätta min "lilla" volvo.
Han är knappt svart längre, han är mer åt det gråmatta hållet. Blä, va fult.
Så blir en tvätt av den, sen ska jag städa den invändigt (lovade mig själv att vara nogare med
den än vad jag var med maseratin, men ska jag vara ärlig har jag inte ägnat den så mycket mer
uppmärksamhet
..) Konstigt att lastbilen städar jag varje dag och är skitnoga med, minsta lilla flisbit eller
spåndamm som far in städar jag bort så fort jag får tid, varje dag, men personbilen bryr man sig knappt om.
Jaja iallafall, och sen tänkte jag städa ut lastblilen invändigt också.
Men det gör jag ju mer eller mindre vaarje dag så det är inte så mycket att göra där.
Sen ska jag pyssla lite. Har ett volvomärke som jag ska sätta upp i lastbilen,
men ska fixa lite med det först. Tror det kan bli riktigt snyggt!

Sen ska jag käka med ett par jobbarkompisar mot kvällen sen. Bra avslut på denna jobbhelg. :-)
Gud vad helgerna går fort när man jobbar. Men det är väl så när man har rooligt!

Vad har i gjort i helgen då?



In another life i will make you stay

Då var jag hemma mä halmen. He he. Varför säger man så egentligen? Halmen?
Man tänker inte på hur konstiga vissa uttryck är förens man skriver dom..

Har hunnit gjort pannkakor och kastat i mig dom också, samt diskat.
Så nu ska jag bara svepa i mig en cappuccino och sen kasta mig i duschen.
Måste ner på affärn en sväng också, sen kommer min kompis Simon och hälsar på.
Han kör också flisbil. :-)
Vi brukar tala massor i telefon men ses alldeles för sällan IRL såattsäga, så det ska bli kul!




Björnen blir lossad i Kvarntorp.




Haha, idag var jag väldigt mycket Leksand.
Har ju flaggan, mitt mobilskal och så var mjukisbrallorna också på. ;-)



Vi posar i fönstret, jag och BRT.
Ungefär som en fjortispose i toaspegeln fast i lite större format. He he.



Parkerat vid Rejmes.
Min pärla och Björn's gula fara får stå och mysa tillsammans inatt. ;-)

Nä, dags å sätta faaaaaart!

Underbart

Fan vad fint det är med nytvättat! ;-)


Because when i arrive, i bring the fire

Nu är jag lycklig och nöööjd som bara den!

Först har jag vart hos farmor och S-H och ätit massa suuuuupergod mat.
Tror jag åt TRE portioner, kunde bara inte sluta.. ♥

Sen åkte jag hem till Lindesberg och drog på mig arbetskläder och drog till tvätthallen.
Det tog sin lilla tid för herreguuuuud vad skit det satt!!!
Men OM det blev bra! Han blev så vacker så jag fick ont i hjärtat av att titta på honom. ;-)

Och så kan jag ju säga att om ni vill ha uppmärksamhet av folk, tvätta lastbilen ordentligt (spola ur fälgarna så det bara spruutar i ansiktet och det ska bara reeegna ner skit när man sprutar uppe på bak/framstammarna)
och gå sedan in på Hemköp. (Tror dock vilken affär som helst funkar.) Hahah, folk såg ut som dom hade sett ett spöke. Riktigt hajjade till när dom tittade och kunde inte släppa blicken. Lite roligt. Höll på å börja skratta högt för mig själv flera gånger. Speciellt när jag hörde ett gäng stå å viska på andra sidan frysdisken "Kolla vad hon är skitig i ansiktet, vad haar hon gjoort!?" He he he.

Nä, nu ska jag svepa min cappuccino och sen inta duschen! Härligt!

It's the little things that makes life BIG

Ibland kan jag tycka att det är lite skrämmande att allt är så perfekt.
Vad har jag gjort för att just jag ska få ha det så sjukt jävla bra?

Eller är det som man säger; att man är sin egen lyckas smed?
Det är väl kanske mina beslut och mina val i livet som gett sånt här grymt bra resultat kanske. ;-)

I love my life. ♥ ♥ ♥ ♥ ♥




Men may have discovered fire, but women discovered how to play with it

Haft en sjukt jääla bra kväll och natt i min fina, fina 700:a. ♥


Nu är det dags att sova, ska upp tidigt imöre och rida lite på bushästen.


Welcome to the jungle

Honeeey, i'm home! ;-)

Eller var hemma för typ en timme sen, men passade på att städa hytten innan jag drog hem.
Måste dammsuga också, men det får jag göra i helgen då jag parkerar vid åkeriet.

Det har kräksnöat och spöregnat om vartannat hela kvällen/natten så nu ser lastbilen fan nytvättad ut!!
Om jag är glaaaaad! Weeii. :-)

För att ni inte ska ledsna ur på mina bilder, och tycka det är enformigt med röda flisbilar får ni nu
några bilder på den näst snyggaste lastbilen, okej..!?
;-)


Redo för avfärd mot Gävle.


Hemkommen från en Gävlesväng. ;-)


Men för att inte min favvo ska känna sig bortglömd nu,
så får han också vara mä på sista bilden
! ;-)

 


We're only in it for the drugs

Haha, titta vilken gammal bild jag hittade.
Mörkbrunt hår och piercing i läppen.
Piercingen åkte ju ur i somras av misstag, när jag körde cross.
Har tänkt ibland om jag ska sätta i den igen, men känns som jag är "för gammal"
för piercingar nu. Känns som det var något man hade när man var tonåring.. He he he.
För nuu är jag ju såå vuxen. Men ganska fult att ha ett litet hål där iallafall, kommer aldrig växa igen.

Nä, nu är det jobb som gäller.


I don't want to mess this thing up, i don't want to push too far

Goooodmorgon goodmorgon, småfåglar sjunga glatt goodmorgon, goodmorgon i köör.

Idag har jag tvättstugan, så har vart ner å kastat in en maskin nu.
Nu är det kaffe som gäller, sen duschen, sen ner till affären, sen hem och tvätta mer, sen kasta i sig nå mat
och sen är jag väl redo att ge mig ut på vägarna igen. :-)

Vet ni föresten vad ren lycka är? Det kom jag på inatt. Det är när det är svartis på vägarna och så halt så det bara glider åt alla jävla håll, och sen när man ser saltbilen dyka upp i backspegeln. Tror aldrig man blir så glad att se någon som man blir då! ;-)

Hahah, å igår fick jag typ "bada" lite också. Isvak kan man säga. Hade kört tillbaka en traktor jag lastat med
inne på en industri och skulle gå tillbaka till lastbilen. Det såg ut att bara ligga massa flis på vägen så jag gick bara på och då försvann vägen och jag stod med isvatten upp till knäna. FY satan vad kallt det var, hahah. Visste inte vart jag skulle ta vägen för när jag väl klivit ner där började det ju våga i detdär och såg att det var typ 5-7 meter vatten runt om mig. Försöker rädda mig själv upp i närmaste flishög men gick inte så bra så var bara att spriiiiinga med höga knän genom allt. Blev å ställa skorna på tork och full värme mot fötterna hela vägen ner till Norrköping sen kan jag säga.. Hahah, fick dom sig nog ett gott skratt dom som kollar övervakningkamerorna.

Jajaaa, nu är det väl bäst att jag sätter fart.




Fröken Svår

Men TJA.
Ja, snart tänker jag åka och jobba, skönt att få spendera kvällen och natten i min fina flisbil igen. :-)
Har haft en grymt rolig helg, men alltid lika kul att få jobba igen. Ska åka och byta ett boggihjul först,
och sen får vi se vart det bär av.

 


Jag dansar aldrig nykter

Gott nytt år på er!
Jag har precis kommit hem nu jag.
Har vart dålig på att uppdatera nu igen, jag vet, men haft mycket för mig.
I fredags efter jobbet drog jag och min syster till stallet, jag red och hon promenerade med oss.


Sen skyndade vi oss hem och duschade och sen drog vi in till Örebro för andra kvällen i rad.
Vi var ju där i torsdagskväll också och shoppade lite.

 


Bild från torsdags


Bild från fredags.
I min nya Jofama By Kenza skinnjacka.
Ett litet impulsköp som jag inte ångrar en sekund,
bästa och snyggaste jackan jag haft. ;-)


Min snygga syster i sin snygga Kenzajacka. ;-)

Efter shoppingen drog vi hem till min kusin, hennes kille och deras son Adrian och hälsade på.
Supertrevligt var det! Sent på kvällen drog vi hem och däckade i soffan till något Vänner-avsnitt.

På lördagen åkte vi till stallet igen och jag red och Fritte fick traska med bredvid. Snäll jag är va.

 


Det var en trött häst som låg i maten när vi kom på lördagsmorgonen.


Sen fick jag iallafall liv i honom och vi drog te skogs. ;-)


Så pussades vi lite som avslutning.

Sen drog vi hem och Frida packade ihop sina saker, jag skjutsade henne hem till våra föräldrar,
och sen drog jag tillbaka till Lindesberg och duschade och fixade till mig, sen blev det en spontanresa
till Borlänge och min kompis Röret. Där festade vi hela natten lång, hur kul som helst.
Idag har vi hängt hemma hos henne, beställt hem pizza och bara kollat på film och chillat.
Först kl 19 vågade jag köra hemåt, he he. Men ni kanske förstår att jag inte hunnit blogga nå.. ;-)

Men nu vet ni ju vad jag haft för mig. Hoppas ni haft det bra och hade en rolig nyårsafton!
God fortsättning på er! :-)

 


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!